- 1 Mała uliczka, duży problem (242 opinie)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (319 opinii)
- 3 Ktoś "przeparkował" wrak... bez kół (118 opinii)
- 4 Alkoholowa mapa Polski (9 opinii)
- 5 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (41 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (70 opinii)
Podpisano umowy na dwa kolejne odcinki Trasy Kaszubskiej
40 km Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Bożegopola Wielkiego ma już wykonawców. Dziś podpisano umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków, które jadącym z Trójmiasta na zachód pozwolą ominąć tzw. małe trójmiasto kaszubskie. Trasa ma być gotowa w drugiej połowie 2021 r.
- z Szemuda do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł w 34 miesiące
- z Luzina do Bożegopola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł w 31 miesięcy
Oba odcinki mają po ok. 10 km długości, każdy z nich będzie miał dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz szeroki pas awaryjny.
Przypomnijmy: 20-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Szemuda wybuduje Polaqua za 817 mln zł. Tę umowę podpisano jeszcze w marcu.
Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu, które na tę chwilę jeszcze nie są znane.
Na koniec trzeba podkreślić, że nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.
Czytaj też: Obwodnica Metropolitalna w formule ppp? Menedżerowie są ostrożni w ocenach
Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
Odcinek Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony
Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Miejsca
Opinie (184) 3 zablokowane
-
2018-06-12 11:02
Dla ciekawych tematu proponuję poczytać sobie "Forum Polskich Wieżowców-Infratruktura i Technologia-Infrastruktura Drogowa
zakładka: Słupsk (z obwodnicą) - Gdynia (Trasa Kaszubska/Lęborska)
Smacznego- 1 0
-
2018-06-12 11:41
opat opat opat budować OPAT
OPAT jest budowany od 1948 roku i do dzisiaj go nie zbudowali nieudaczniki
- 1 2
-
2018-06-12 11:42
OPAT - czeka na budowę - Szczurek zabierz się za łopatę
- 1 2
-
2018-06-12 11:59
pisowska obłuda
Zbliżają się wybory ,to i Sniadek pojawia się na zdjęciach.
- 4 0
-
2018-06-12 12:29
to kiedy całość drogi..??
kawałek drogi w polu niczego nie zmieni..Czy podanie daty np. 2030 jako zakończenie całości obwodnicy jest datą optymistyczna czy pesymistyczną..??
Dla przypomnienia rok 2012 by datą zakończenia wiekszości autostrad i dróg ekspresowych..
Oczywiście nikt w takie cuda nie wierzył....bo A1 do Łodzi oddano już w 2016.- 2 0
-
2018-06-12 13:30
brak tematu
Koszt tej inwestycji jest spory, choć wierzę, że te pieniądze zostaną dobrze wykorzystane i będziemy się mogli cieszyć z efektów. Wykonawcy tej trasy to firmy, które solidnie wykonują tego typu inwestycje.
- 1 0
-
2018-07-23 20:12
Bezkolizyjne węzły
Jeżeli będą bezkolizyjne węzły przy wjazdach i zjazdach będzie ok, inaczej będą korki na węzłach, niestety będzie na tej trasie duży ruch,obwodnica już korkuje się przez ciężarówki i tiry, dwa pasy to za malo
- 0 0
-
2018-11-25 20:40
Pomorskie + PO = klęska
Trzeba było lepiej głosować toby więcej kasy było na drogi
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.