• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podziemny parking ma powstać przy SKM Chylonia

Patryk Szczerba
5 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Plac Dworcowy przejdzie przemianę, jednak prace budowlane będą mogły się rozpocząć najwcześniej na przełomie 2016/2017 roku. Niewykluczone, że przy wsparciu UE. Plac Dworcowy przejdzie przemianę, jednak prace budowlane będą mogły się rozpocząć najwcześniej na przełomie 2016/2017 roku. Niewykluczone, że przy wsparciu UE.

Podziemny parking dla samochodów oraz naziemny, zadaszony dla rowerów, a także nowe zatoki dla taksówek, autobusów - to najważniejsze elementy, które mają znaleźć się na terenie pl. Dworcowego zobacz na mapie Gdyni przy stacji SKM Chylonia. Za kilka tygodni rozpoczną się prace projektowe.



Czy uporządkowanie pl. Dworcowego to potrzebna inwestycja?

O nowym węźle przesiadkowym mówi się w mieście od kilku lat. W 2012 roku urzędnicy przystąpili nawet do przygotowania nowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu, który miał pomóc w jego zrealizowaniu. Dokument zostanie uchwalony do końca roku, ale prace projektowe rozpoczną się wcześniej. Zmiany są konieczne, bowiem obecnie rządzi tam chaos.

Nie ma ani porządnego parkingu, ani przystanku komunikacji miejskiej. Brakuje też jasno wyznaczonych ciągów pieszych i dróg rowerowych. W zeszłym roku udało się uporządkować teren. Prawdziwe zmiany są jednak w najbliższym czasie wreszcie prawdopodobne. Pierwszym etapem będzie zaprojektowanie nowych rozwiązań, do których przystępuje miasto.

Wśród nich jest podziemny parking, z którego będzie można wyjść na peron stacji lub bezpośrednio na placu Dworcowym. Powstaną również zatoki dla taksówek oraz parkujących na krótko samochodów. Autobusy i trolejbusy będą mogły zatrzymać się przy specjalnych zatokach. Z kolei rowerzyści będą mogli zostawić swoje pojazdy na zadaszonym parkingu. Określono, że budowa miejsc postojowych naziemnych, parkingu i infrastruktury towarzyszącej nie może przekroczyć powierzchni użytkowej 0,5 ha.

Do tego konieczne będzie odwodnienie terenu oraz budowa oświetlenia. Udogodnieniem dla pasażerów ma być tablica informacyjna zamontowana w ramach Tristara, wskazująca też godziny odjazdu i przyjazdu pojazdów komunikacji miejskiej oraz nowe toalety publiczne.

- To centralne miejsce w dzielnicy, więc powinno znacząco się zmienić i dobrze, że po kilku latach przygotowań, wreszcie będzie szansa na rozpoczęcie inwestycji - wyjaśnia Andrzej Bień, radny rządzącej Gdynią Samorządności.

Wykonawca, który zostanie wybrany prawdopodobnie na początku czerwca będzie miał rok na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Z decyzji o przystąpieniu do prac remontowych zadowoleni są radni opozycji, jednak nie ukrywają przy tym zaskoczenia.

- Sprawą pl. Dworcowego zajmuję się od wielu lat i zawsze do tej pory w oficjalnym stanowisku urzędu była ona odsuwana na bliżej niesprecyzowaną przyszłość. Miejmy nadzieję, że mamy do czynienia z przełomem i teraz kolejne etapy od projektowania do wykonawstwa zostaną zrealizowane szybko i sprawnie. Różnie z tym w Gdyni bywa, wystarczy wspomnieć ciągnącą się latami bez skutku rewitalizację Zamenhofa i Opata Hackiego - mówi Marcin Horała, radny Prawa i Sprawiedliwości.

Miasto na dokumentację planuje przeznaczyć blisko 475 tys. zł.

Czytaj też: Rewitalizacja Chylonia przeciąga się

Miejsca

Opinie (120)

  • platny (1)

    parking i od razu pusto,wokoltez platne porobic,dacdodarki za jazde rowerzykiem oraz autokarem. Biora urzedasy kase za planowanie wymyslanie no juz ruszyc glowami jak to usprawnic,place wymagam

    • 7 8

    • niezbyt lubie jakies dodatki za jazde rowerem. Reszta fajnie.

      Po prostu nie powinno sie ludziom doplacac do tego, ze beda zdrowsi. Moze lepiej rowery miejskie?

      Wiele biur w Gdyni jest dosyc daleko od SKM. Dojechac SKM do centrum i 2-3 km na rowerze. Przez pol roku spokojnie taki uklad jest wygodny i mozna doslownie jechac w garniturze prosto na spotkanie.

      Duzo gorzej zima / jesienia i jesli trzeba taki rower wiezc z soba w SKM.

      Od razu mowie - jesli ktos po przejechaniu 2km po plaskim terenie (a Centrum Gdyni jest plaskie) sie spoci i bedzie smierdzial, to bardzo jasny sygnal od organizmu, ze jest juz wrakiem. Co innego 10km, po pagorkach. Mozna sie spocic i zmeczyc. 2km w jezdzie miejskiej, jesli sie nie szarzuje, nie trzeba sie wspinac pod podjazdy itp. to nie jest dystans.

      • 3 1

  • Pętla autobusowa w Chyloni za dworcem

    A co z pętlą za dworcem od strony Meksyku dla linii 163,165 i 198?

    • 2 0

  • Dlaczego pod kazdym artykulem ludzie narzekaja na Infobox ? (2)

    Infobox akurat był świetnym pomysłem. Odnowiono plac gdzie przesiadywaly żule, powstał zielony skwer, których w betonowym mieście jest coraz mniej. Jest wieża widokowa z świetnym widokiem na panoramę skweru i Zatokę Gdanska. W lato można za darmo wziąć lezak, odpocząć , obejrzeć filmy, które wyswietlaja często, ewentualnie posłuchać muzyki.

    Docelowo w tym miejscu ma powstac jakis blok. Według mnie zielony teren jest o wiele lepszy niż kolejne betonowe g*wno.

    • 11 6

    • Ja też podpisuję się pod pomysłem, (1)

      żeby infobox został na stałe. Fajnie tam i ładnie. W dzień można wpaść na kawę, wieczorem na drinka przy muzyce na żywo. A opcja z tą makietą miasta też mi się bardzo podoba. Ogólnie infobox jest na plus, ale nam się tu offtop zrobił :-)

      • 5 3

      • Przeciw jest i był tylko PiSowski Horała

        i paru jego partyjnych kumpli, którzy przy każdej okazji robili hucpę, bo im piwko w krzaczkach zlikwidowali:))

        • 2 3

  • Znowu głupota a co z tunelem pucka - chylońska,,,

    • 4 1

  • (1)

    i policzcie sobie koszty parkingu podziemnego na 1 poziom z z dachem na duza obciazalnosc- to plyta na poziomie gruntu dla autobusow i wam wyldzie ze bedzie to najdrozsza zabawka nawiedzonych. I ile bedzie miejsc postojowych, a wentylacja, a wjazd i wyjazd
    Parkingi na samochody osobowe przy centrach przesiadkowych buduje sie na powierzchni - sa min 50 % tansze niz podziemne. I musza miec duza pojemnosc
    To bedzie kolajny wal nawiedzonych

    • 5 1

    • 100% racji!

      • 3 0

  • ups co by tu jeszcze spiepszyć (1)

    zamiast jednego przejazdu pod torami wybudujmy parking - koszty podobne ale za to nic się nie zmieni, korków nie ubędzie, szału nie będzie, ale zrobiliśmy coś pożytecznego !

    • 2 4

    • "Koszty podobne" - ciekawe, skąd to wziąłeś.... Pewnie stąd, że "i to, i to pod ziemią"?

      • 2 0

  • eeech ciężko jest kurde wykopać dół koparką (3)

    kilka dni kopania, później żelbetem wylać posadzkę stropy i całość zamknąć pod ziemią.. Deweloper na osiedlach takie parkingi pod ziemią pod mieszkaniami robi w kilka miesięcy. Może i gabarytowo mniejsze ale wszak nie trwa to zazwyczaj jakoś bardzo długo..

    • 8 0

    • (2)

      poczytaj troche o technologii robot ziemnych a dowiesz sie dlaczego tak nie mozna zrobic

      • 1 5

      • Jego szwagier jest ekspertę budowlancę, więc wię, co mówi.

        • 0 3

      • wy w urzędach nic nie możecie
        tylko barnie kasy od mieszkańców dobrze idzie

        • 2 2

  • Gdynia XXI w.

    Brak w Gdyni uzgodnionego publicznie/obywatelsko planu likwidacji zaniedbań/zaniechań cofających Gdynię w lata 30-te XX w.
    Ile szamb,ile dróg polnych jak np.wysokie numery Olgierda czy podłe parkingi.
    I tylko pod PR coś się tam wrzuca od czasu do czasu.

    • 7 1

  • jak znam zycie (2)

    firma MTM wygra przetarg dobe uklady musza miec w radzie miasta

    • 5 3

    • MamTrzyMaszyny czyli dwie lopaty i szczerbate grabie i wystarczy na biznes

      • 3 1

    • to jest beznadziejna firma ta MTM

      • 2 1

  • dopiero sam projekt?

    w 2020 może rozpoczną pracę...żenada ps. ale kolej linowa ma się dobrze

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane