• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polak kupuje markę

oprac. Mart
13 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 

Co dziewiąty dorosły Polak (11 proc.) planuje w tym roku zakup samochodu dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego. Najważniejszą cechą braną pod uwagę jest marka (37 proc. wskazań).



Czym przede wszystkim kierujesz się przy wyborze samochodu?

Samochodowe zachowania i preferencje Polaków zbadał TNS OBOP.

Na 2. miejscu wśród osób planujących w 2008 r. zakup samochodu plasują się jego niezawodność oraz cena (36 proc. wskazań). Ekonomiczność auta, rozumiana jako niski koszt utrzymania i eksploatacji samochodu, jest ważna dla jednej trzeciej badanych deklarujących chęć zakupu samochodu w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Niemal tak samo istotna jest ogólnie dobra opinia o danym aucie (31 proc.).

Polacy coraz częściej zwracają również uwagę na inne kwestie pozaekonomiczne, takie jak bezpieczeństwo (18 proc.), wygląd auta (18 proc.), wcześniejsze doświadczenia z daną marką lub modelem (16 proc.), wygoda i wielkość (15 proc.) oraz wyposażenie pojazdu (13 proc.).

Dla porównania, w 2007 roku marka samochodu uzyskała podobną ilość wskazań (38 proc.), mimo to znalazła się na 3. miejscu. Respondenci częściej wskazywali ekonomiczność samochodu (50 proc.) oraz dobrą opinię o aucie (42 proc.).

Jak wynika z badań TNS OBOP, cena jest nadal jednym z najważniejszych aspektów branych pod uwagę przy planowaniu zakupu samochodu. Średnia kwota, którą respondenci planują przeznaczyć na zakup samochodu w 2008 r. wynosi 21 293 zł i jest o ok. 30 proc. wyższa niż w ub. r, kiedy to Polacy planowali przeznaczyć na auto średnio 16 561 zł.

- Wizerunek marki, niezawodność, cena i ekonomiczność to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przy dokonywaniu zakupu samochodu. Ze względu na fakt, że Polacy średnio skłonni są przeznaczyć zdecydowanie większą sumę na zakup nowego auta niż w ubiegłym roku, można przypuszczać, że waga ceny jako bezpośredniego motywatora zakupu będzie stopniowo maleć na rzecz cech wizerunkowych marki - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, odpowiedzialna za badanie rynku motoryzacyjnego w TNS OBOP.
oprac. Mart

Opinie (68) 1 zablokowana

  • VW niegdy nie byly ladne i do tego skapo wyposazone, bezpieczenstwo na miernym poziomie - auto w sam raz laikow i omamionych

    niemiecka "mysla techniczna" polaczkow

    • 0 0

  • HONDA

    Honda jest zaje....:D:D:D:D

    pozdrawiam

    • 0 0

  • Honda - male tekturowe g..... z kolkami od wozka dzieciecego :-)

    autko dla gowniarzy konczacych gimnazjum i uczacych sie jezdzic z silnikiem od kosiarki z przekalibrowanym obrotomierzem

    pozdrawiam :-)

    • 0 0

  • (1)

    przez długi czas obowiązywało powiedzonko: nie kupuje się aut na "F", fiatów, fordów i francuskich, ale teraz to już zdaje się nie jest w pełni aktualne?

    • 0 0

    • oBOWIĄZUJE DALEJ JAK NAJBARDZIEJ

      kIEDYŚ ROBIONO PROSTRZE SAMOCHODY TERAZ JEST PEŁNO NIEPOTRZEBNYCH ELEKTRONICZNYCH GADŻETÓW SZCZEGOLNIE
      W AUTACH Z EUROPY I NIE WARTO ICH KUPOWAĆ !!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?

 

Najczęściej czytane