- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (217 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (49 opinii)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (148 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (118 opinii)
Co dziewiąty dorosły Polak (11 proc.) planuje w tym roku zakup samochodu dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego. Najważniejszą cechą braną pod uwagę jest marka (37 proc. wskazań).
Na 2. miejscu wśród osób planujących w 2008 r. zakup samochodu plasują się jego niezawodność oraz cena (36 proc. wskazań). Ekonomiczność auta, rozumiana jako niski koszt utrzymania i eksploatacji samochodu, jest ważna dla jednej trzeciej badanych deklarujących chęć zakupu samochodu w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Niemal tak samo istotna jest ogólnie dobra opinia o danym aucie (31 proc.).
Polacy coraz częściej zwracają również uwagę na inne kwestie pozaekonomiczne, takie jak bezpieczeństwo (18 proc.), wygląd auta (18 proc.), wcześniejsze doświadczenia z daną marką lub modelem (16 proc.), wygoda i wielkość (15 proc.) oraz wyposażenie pojazdu (13 proc.).
Dla porównania, w 2007 roku marka samochodu uzyskała podobną ilość wskazań (38 proc.), mimo to znalazła się na 3. miejscu. Respondenci częściej wskazywali ekonomiczność samochodu (50 proc.) oraz dobrą opinię o aucie (42 proc.).
Jak wynika z badań TNS OBOP, cena jest nadal jednym z najważniejszych aspektów branych pod uwagę przy planowaniu zakupu samochodu. Średnia kwota, którą respondenci planują przeznaczyć na zakup samochodu w 2008 r. wynosi 21 293 zł i jest o ok. 30 proc. wyższa niż w ub. r, kiedy to Polacy planowali przeznaczyć na auto średnio 16 561 zł.
- Wizerunek marki, niezawodność, cena i ekonomiczność to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przy dokonywaniu zakupu samochodu. Ze względu na fakt, że Polacy średnio skłonni są przeznaczyć zdecydowanie większą sumę na zakup nowego auta niż w ubiegłym roku, można przypuszczać, że waga ceny jako bezpośredniego motywatora zakupu będzie stopniowo maleć na rzecz cech wizerunkowych marki - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, odpowiedzialna za badanie rynku motoryzacyjnego w TNS OBOP.
Opinie (68) 1 zablokowana
-
2008-08-14 11:44
VW niegdy nie byly ladne i do tego skapo wyposazone, bezpieczenstwo na miernym poziomie - auto w sam raz laikow i omamionych
niemiecka "mysla techniczna" polaczkow
- 0 0
-
2008-08-14 16:36
HONDA
Honda jest zaje....:D:D:D:D
pozdrawiam- 0 0
-
2008-08-14 17:46
Honda - male tekturowe g..... z kolkami od wozka dzieciecego :-)
autko dla gowniarzy konczacych gimnazjum i uczacych sie jezdzic z silnikiem od kosiarki z przekalibrowanym obrotomierzem
pozdrawiam :-)- 0 0
-
2008-08-16 19:50
(1)
przez długi czas obowiązywało powiedzonko: nie kupuje się aut na "F", fiatów, fordów i francuskich, ale teraz to już zdaje się nie jest w pełni aktualne?
- 0 0
-
2008-08-17 13:42
oBOWIĄZUJE DALEJ JAK NAJBARDZIEJ
kIEDYŚ ROBIONO PROSTRZE SAMOCHODY TERAZ JEST PEŁNO NIEPOTRZEBNYCH ELEKTRONICZNYCH GADŻETÓW SZCZEGOLNIE
W AUTACH Z EUROPY I NIE WARTO ICH KUPOWAĆ !!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.