• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł na naziemne przejście przez al. Zwycięstwa do GUMedu

Maciej Korolczuk
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Obecnie jedyną drogą dotarcia z przystanku tramwajowego do GUMedu jest podziemny tunel.
  • Pojawił się pomysł stworzenia naziemnego przejścia na wysokości przystanku tramwajowego.
  • Z przystanków korzystają głównie osoby starsze i chore. To głównie pacjenci UCK i studenci Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
  • Budowa naziemnego przejścia oznaczałaby, że piesi nie byliby zmuszeni do korzystania z podziemnego tunelu i chodzenia po schodach.
  • Czy okolice tunelu przy al. Zwycięstwa i Trakcie Konnym będą kolejnym miejscem, gdzie powstanie naziemne przejście dla pieszych?

Radni PO zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza z wnioskiem o wyznaczenie naziemnego przejścia dla pieszych przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny zobacz na mapie Gdańska przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Na decyzję prezydenta trzeba jeszcze poczekać, ale pytani przez nas drogowcy o szansę i zasadność budowy nowego przejścia mówią, że to dobry pomysł.



Obecnie, aby przejść z przystanków tramwajowych w kierunku Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego piesi muszą korzystać z podziemnego tunelu. Jest to o tyle uciążliwe, że brakuje tam wind, więc pacjenci, osoby starsze i niepełnosprawne mają problemy z poruszaniem się po schodach.

Najbliższe przejście w poziomie jezdni jest 360 metrów dalej, często więc osoby, dla których schody są barierą nie do przebycia, wysiadają na przystanku przy ul. Traugutta zobacz na mapie Gdańska.

Pojawił się pomysł, by tę barierę zlikwidować. Na początku lutego radni Platformy Obywatelskiej napisali interpelację do prezydenta, by ten rozważył w tym miejscu budowę naziemnego przejścia dla pieszych.

Planowane przejście miałoby powstać na wysokości przystanku tramwajowego. Planowane przejście miałoby powstać na wysokości przystanku tramwajowego.
- Naziemne przejścia są wygodne i przyjazne pieszym, likwidują poczucie zagrożenia, jakie pojawia się przy konieczności zejścia do tunelu. To podstawowy wyznacznik komfortu korzystania przez pieszych z infrastruktury miejskiej - tłumaczą w piśmie do prezydenta.
Jak zwracają uwagę radni PO, dobrym momentem na wyznaczenie przejścia będzie planowana przebudowa Traktu Konnego zobacz na mapie Gdańska (w październiku przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej unieważniono, postępowanie ma zostać powtórzone).

- Planowana przez DRMG modernizacja Traktu Konnego między Smoluchowskiego a Chodowieckiego i pl. Zebrań Ludowych może być doskonałym przyczynkiem do lokalizacji nowego przejścia dla pieszych. Liczymy również na to, że zaprojektowany remont uwzględni także potrzebę uspokojenia ruchu na Trakcie Konnym, na którym setki kierowców codziennie przekraczają dopuszczalne ograniczenie prędkości, ryzykując życie innych użytkowników drogi - napisali radni.

Pod interpelacją podpisało się 9 radnych: Agnieszka Owczarczak, Beata Jankowiak, Emilia Lodzińska, Magdalena Olek, Beata Wierzba, Piotr Borawski, Adam Nieroda, Mateusz Skarbek i Przemysław Ryś. Pismo trafiło już na biurko prezydenta. Ten na odpowiedź ma 14 dni (termin upłynie 16 lutego).

To nie pierwsza tego typu inicjatywa radnych. W ubiegłym roku podobny wniosek o wytyczenie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej spotkał się z akceptacją prezydenta. Przypomnijmy, że przejścia dla pieszych w poziomie jezdni mają też powstać na przebudowanym Podwalu Przedmiejskim.

Drogowcy: jesteśmy na tak



Co o ewentualnym przejściu myślą drogowcy? Według Mieczysława Kotłowskiego, dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, w pierwszym etapie mogłoby powstać przejście tylko na jezdni w kierunku centrum Gdańska, bo tam są największe potoki pieszych.

- Jeśli wytyczenie przejścia nie pogorszy warunków dla kierowców, a poprawi sytuację pieszych - to jesteśmy za. A to można osiągnąć właśnie poprzez wytyczenie przejścia i instalację jednokierunkowej sygnalizacji świetlnej. Można ją wówczas ustawić w dowolny sposób, tak aby piesi mieli możliwość przejścia, gdy kierowcy będą stać na czerwonym świetle na wcześniejszym skrzyżowaniu przy Traugutta. Trzeba też będzie zadbać o przejście między torowiskiem a peronami, by tramwaje nie musiały się dwa razy zatrzymywać - najpierw przed wjazdem na przystanek, a potem na samym przystanku - tłumaczy Kotłowski.

Miejsca

Opinie (237) 2 zablokowane

  • (24)

    Przejście naziemne w tym miejscu jak i przy nowym forum to najlepsze rozwiązanie. Samochodziki poczekają na światłach.

    • 145 223

    • Nie którzy nie poczekają (4)

      Kawałek dalej jest przejście naziemne i poszukajcie ile jest tam potrąceń,albo kładka albo tunel w takich miejscach powinien być !

      • 48 41

      • w sumie nigdy o żadnym nie słyszałem...

        a w okolicy bywam kilka razy w tygodniu:P

        • 19 9

      • Powinna być strefa uspokojonego ruchu to i wypadków by było mniej. (2)

        • 5 10

        • Tak. I zakaz biedy. (1)

          Ustawą znieśmy całe zło świata ;)

          • 9 1

          • Sie uwzięli na te tunele .. jakaś ujma tunelem iść ,zamiast na zielone czekać w smogu ,czy tez sami inwalidzi na wózkach i matki z dziećmi w tym mieście ?? Tunele to bdb rozwiązanie ! Piesi by chcieli zlikwidować samochody w mieście,widzę ... a radni PO ...- Na PEło nawet szkoda komentarza . To partia skończona juz dawno w całym kraju. Same chamy i złodzieje.

            • 12 10

    • PO (1)

      Przez takie pomysły PO straci wiele głosów, mój też.

      • 42 32

      • haha

        akurat. prawda jest taka, że guzik stracą, bo nikt nie będzie głosował na oszołomów z pis, tylko dlatego, że PO zrobiło jakieś przejście. za to przejście zyskają więcej głosów, niż stracą, bo to jest prawdziwa oznaka rozwoju miasta. dla ludzi.

        • 46 38

    • Jo a później same wypadki będą... Przynajmniej do szpitala blisko.

      • 35 16

    • (7)

      tunele dla pieszych należy likwidować i w ich miejsce tworzyć przejścia naziemne. ignoranci którzy się z tym nie zgadzają niech najpierw pójdą się douczyć.

      • 20 40

      • ignorancją (1)

        jest twierdzenie, że ma się lepsze rozwiązanie na coś nie znając opinii innych i nie znając specyfiki miejsca o którym się mówi, douczenie się w niektórych przypadkach jak widać było nieskuteczne. lepszym rozwiązaniem jest wybór. czyli przejście naziemne i podziemne funkcjonujące równocześnie. zamknięcie przejścia podziemnego w tym miejscu to duże utrudnienie dla wielu osób.

        • 18 4

        • Specyfikę tego miejsca należy zmienić.

          W ogóle, z jakiej paki w środku miasta samochody śmigają 90-100

          • 1 0

      • i w którym gimnazjum taką wiedzę tajemną wykładają?

        • 5 5

      • (3)

        to może rozpocznijmy od likwidacji tych co są pod torami kolejowymi.

        • 7 1

        • po torach kolejowych jeżdżą pociągi z prędkościami rzędu 80-200 km/h (2)

          samochody mogą się zatrzymać - jeżdżą z prędkością często większą niż dozwolona, ale i tak nie więcej niż ca. 80 km/h

          dlatego ruch pieszych, rowerzystów i kierowców należy segregować od ruchu pociągów, ruch uliczny może się odbywać na wspólnej przestrzeni (shared space)

          • 1 2

          • Przejdź się grunwaldzką i sprawdź. Tam kierowcy jeżdzą nawet więcej niż 80km/h . Ile potrąceń jest na takich przejściach na grunwaldzkiej.

            • 0 1

          • a czemu pociągi nie mogą zwolnić?

            w mieście? Coś się komuś stanie jak do Warszawy pociąg zajedzie 5 min później? I strefa 30 dla tramwaju. Plus mandaty za przekraczanie prędkości dla rowerzystów. Bezpieczniej będzie ;)

            • 0 0

    • o ile zgadzam się, że przejście naziemne może powstać jako alternatywa

      to akurat argumentowanie tego ludźmi, którym trudno się poruszać po schodach jest bez sensu, bo oni raczej idąc do uck i tak wysiądą/wrócą na przystanek przy traugutta, bo droga przez park ma łagodniejsze nachylenie i nie jest dziurawa/wybrukowana, a nie jest dużo dłuższa. z kolei udający się do nowej części UCK przy smoluchowskiego i tak wybiorą traugutta, bo bliżej (swoją drogą to właśnie tam powinien być tramwaj z moreny, nie przy politechnice). przejście naziemne ułatwi życie głównie studentom, a im zapewne jest obojętny rodzaj przejścia (choć wybór jest zawsze dobry). natomiast nie spodziewałbym sie takiego dobrego efektu jak na wita stwosza przy uniwersytecie, bo tam można przejść w dowolnym momencie praktycznie, tu ruch jest tak duży, że bez świateł się nie obejdzie (zresztą jedno przejście w dużo bezpieczniejszym miejscu jest 100 metrów dalej przy tuwima) a jak światła, to od razu trzeba zrobić z prawego pasa prawoskręt w skłodowskiej przed światłami (czyli bez ograniczenia ruchu), bo korki będą olbrzymie.

      • 13 3

    • (4)

      Ciekawe ze w Polsce buduje sie drogi na rowni z ziemia - stad zawsze te konflikty czy zrobic przejscie czy tunel czy kladka.
      Wiadomo ze wtedy przejscie najtansze i wpierw brane pod uwage.
      A mysle ze to wlasnie przed budowa drogi trzeba juz myslec o zmianach urbanistycznych ktore maja miejsce w efekcie budowy drogi instad zwykle plaskie drogi to troche za proste rozwiazanie w wiekszosci wypadkow.

      • 2 1

      • (3)

        Osobiscie jestem za wkopywaniem drog glownych.
        Plusem tego sposobu jest tlumienie halasu i wolność w pozniejszym laczeniu dzielnic drogami i kladkami na ukos i w poprzeg.

        • 3 1

        • Wkopanie Alei Zwycięstwa wiązałoby się z likwidacją drzew (2)

          twoje propozycje może są i sensowne, ale nie na terenie miejskim

          • 2 0

          • (1)

            A niech drzewa sobie będą na deptaku.
            Można przecież tbma puścić

            • 0 0

            • A ja chętnie za to zapłacę z moich podatków. Nie wyjdzie więcej niż 10.000/mieszkańca. Może nawet tylko jakieś 6.000 czy 7.000 także spoko. Chodniki i przedszkola mogą spokojnie poczekać.

              • 0 0

    • (1)

      Samochodziki poczekają rozumiem ,że wraz z karetkami ? Tam dużo karetek jezdzi a jak będą tam światła to się zrobi korek przez co karetki dojadą pózniej na miejsce niż obecnie - świetne rozwiązanie. Przejścia naziemne nie są dobrym rozwiązaniem dopóki ruch samochodowy nie odbywa się pod ziemią. Jest to droga gdzie samochody szybciej poruszają się niż w innych częsciach miasta i o potrącenie nie trudno tam. Istniejący tam tunel jest dobrym rozwiązaniem tylko należałoby go wyremontować.

      • 3 1

      • Karetka ma taki wyjąco-błyskający wynalazek na dachu, który przynajmniej w teorii powinien załatwić sprawę.

        Chociaż z tego co widzę w Wrzeszczu, bardziej karetka służy do wpieprzenia się na czerwonym na skrzyżowanie pod pretekstem ustępowania i pojechania za nią dalej

        • 0 0

  • (3)

    Pewnie..... kolejne światła! napewno będą !

    • 101 31

    • radna Jankowiak moglaby sie wziac do roboty

      I nauczyć swoją siostrunie parkowania.
      Od razu będę bezpieczniej.

      • 7 3

    • naziemne ? (1)

      Chyba ich po....o. Taka stara osoba wyjdzie na czerwonym i już tragedia. Nie od dziś wiadomo że starym się ciągle spieszy i nie czekają na zielone światło. Będziecie mieć krew na rękach biednych kierowcow.

      • 9 8

      • tragedia będzie jak kierowca wjedzie na czerwonym

        rocznie takich wypadków jest sporo w naszych miastach.

        Piesi giną na chodnikach, deptakach, przejściach dla pieszych i na przystankach autobusowych.

        Rowerzystki na drogach dla rowerów.

        • 3 0

  • (2)

    Już myślałem, że chodzi o Al. Zwycięstwa w Gdyni z makietą przejścia w tle...

    • 35 15

    • W Gdyni inwestycji miejskich praktycznie nie ma, chyba że w pomniki, na to szczur dał 5 milionów złotych.

      • 6 0

    • tez na to zwrocilem uwage, na tym portalu jest podejscie jakby kazdy wiedzial od razu o co chodzi

      • 1 1

  • Wierzę że na pewno znajdą dobre rozwiązanie! (2)

    Nasz Prezydent zawsze dba o swoje miasto - a dbał będzie jeszcze lepiej.....ale to już będzie po następnych wygranych przez Pawełka wyborach!

    • 30 63

    • Pawelek wszystko zrobi

      Daj mu moeszkanie i sprawy załatwiane

      • 10 4

    • Dobry trolling

      • 0 0

  • (12)

    Banda idiotow co by tu jeszcze zrobić żeby WKU... Kierowców!!!

    • 165 109

    • Do wszystkich (2)

      mandatów dopisać co najmniej jedno zero na końcu by nauczyć ich przestrzegania przepisów,uspokoić ruch i zwiekszyć tym samym bezpieczeństwo ich samych i innych uczestników ruchu drogowego.Kierowcy to nie są świete krowy....o czym oni sami dobrze wiedzą np przekraczając granice na Odrze.....

      • 54 21

      • Ale ty

        Piexxxxsz farmazony!!!

        • 8 13

      • zazwyczaj 'świete krowy'

        pozostają nimi obojętnie w jaki sposób się poruszają- ci kierowcy, którzy nie ustępują pieszym, są zwykle tymi samymi osobami, które jako piesi włażą prosto pod nadjeżdżajacy samochód i na czerwonym, 'bo ja mogę'. i są tymi samymi, którzy sie wpychają do tramwaju autobusu, rozmawiają przez telefon godzinami na cały pojazd w komunikacji miejskiej, palą na przystankach rozrzucając pety, nie sprzątają po psach itd. skąd pomysł na podział piesi/kierowcy? przecież to prawie zawsze te same osoby, cham pozostanie chamem.

        • 11 2

    • Lobby rowerowe (4)

      To wcale nie chodzi o pieszych, "rowerowy" musi znieść rower, po schodach żeby znaleźć się po drugiej stronie ulicy. Po to cała akcja z przejściami dla pieszych. Tunel przy akademii to optymalne, bardzo dobre rozwiązanie.

      • 31 30

      • (1)

        Jak ktoś jedzie rowerem, to można przejechać na drugą stronę albo na Traugutta albo na Choowieckiego, więc cała twoja teoria spiskowa jest w o kant...

        • 12 5

        • Niekoniecznie

          • 2 2

      • Z załączonego obrazka wynika, że przejście będzie tylko przez połowę drogi.

        Skucha

        • 4 0

      • gracjan: jakie kryteria optymalności stosujesz?

        to co jest korzystne dla jednych, nie musi być korzystne dla innych.

        Jak na razie to granica kompromisu była zwykle przesuwana na rzecz poprawy warunków jazdy samochodem.

        Od pewnego czasu zaczyna być przesuwana w dobrą stronę. Oby tak dalej.

        • 0 1

    • Przed napisaniem komentarza powinien być test na czytanie ze zrozumieniem (1)

      "Można ją wówczas ustawić w dowolny sposób, tak aby piesi mieli możliwość przejścia, gdy kierowcy będą stać na czerwonym świetle na wcześniejszym skrzyżowaniu przy Traugutta."

      • 8 7

      • no nie da się,

        bo wtedy jadą wyjeżdżający w prawo ze smoluchowskiego. gdy oni się zatrzymają na światłach- zrobi się korek, zanim dojadą ci, którzy ruszyli z czerwonego na zwycięstwa. a dodatkowo wiele osób skręca w skłodowskiej (a zakręt dosyć ostry+ przejscie z aswaltu na kostkę brukową, wiec wiele osób zwalnia wręcz do zatrzymania) co powoduje, że prawy pas jest często bardziej zajęty niż lewy. będzie to dawało dodatkowe wydłużenie korka i blokadę wyjazdu ze smoluchowskiego (gdzie często też się robi zator). i teraz gwóźdź programu: jedyna sensowna droga dojazdowa dla karetek na sor przy smoluchowskiego od każdej strony z wyjątkiem moreny to właśnie przez skłodowskiej lub smoluchowskiego pod prąd. teraz wyobraź sobie korek w tej okolicy (bo zwykle nie ma, tworzy się bliżej bramy oliwskiej) i co się stanie z tymi wszystkim karetkami :D

        • 5 5

    • Ty jestes najwiekszym idiotą burakju w 20letnim blachosmrodzie

      • 5 12

    • zamknij sie

      i kiedys i tobie naziemne przejscie sie może przydać

      • 3 5

  • Czekam na pomysł zmiany Al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej na deptak dla pieszych. (6)

    • 218 25

    • (4)

      I dobrze by było. Mamy dość terroru blachosmordów. To żywe miasto a nie autostrada.

      • 18 36

      • Mamy dość terroru samochodofobów (3)

        To miasto, a nie wieś.

        • 11 7

        • I od kiedy w mieście jest miejsce na eksterytorialne trasy tranzytowe? (1)

          • 3 4

          • od zawsze weku

            w d. byłeś

            • 2 3

        • Dokladnie, masz racje. To MIASTO a nie autostrada. Blachosmordem to sie wlasnie po wsi poruszasz. Miasto oznacza duzo ludzi na kilometr kwadratowy. Ludzie, nie blachosmrodow. Na dlugie dystanse ludzie w miescir poruszaja sie komunikacja miejska.

          • 1 3

    • sprawa jest oczywista.

      kopią zenki tunel dla spaliniarzy, ludzie do słońca.
      albo wywalenie tej przelotówki z dala od ludzi.
      Inaczej się nie da.

      • 4 4

  • Tragedia. odremontować przejście pod ziemią. nie róbym korków!! (8)

    • 193 90

    • Korki już (2)

      dawno sa i będa jeszcze większe.....wiec jedne czy drugie światła wiecej nic już nie zmienią

      • 35 24

      • Jedne nie ale za tym pójdą następne - następne itd i przez to sie korki tworzą jeszcze większe , jest tunel to niech nim chodzą i już

        • 4 3

      • Tam dużo karetek jezdzi a jak będą tam światła to się zrobi korek przez co karetki dojadą pózniej na miejsce niż obecnie - świetne rozwiązanie.

        • 1 1

    • odremontuj (1)

      sobie sam cwaniaczku z za kierownicy.Jak bedziesz to robil to zamontuj ruchome schody dla pieszych i bedzie ok

      • 19 14

      • no problem

        beda schody i remoncik - temat zamkniety

        • 3 2

    • (1)

      W tych tunelach i windach tylko moczem wali. Zasypać to badziewie na amen!

      • 16 24

      • akurat tamten jest dość estetyczny

        zwłaszcza, że większość lokalnej patologii się wyprowadziła w ciągu ostatnich kilku lat, a grafitti było 'systemowe' więc graficiarze go nie zamalowują swoimi pomysłami. oświetlenie też ok- jeden z lepszych tuneli w gdańsku.

        • 6 0

    • Tragedia to twoja głupota to ty te korki tworzysz! I takich jak ty powinno sie sprowadzac do tuneli!

      • 9 7

  • Najwyższy czas (8)

    tworzyć takie przejścia obok istniejacych tuneli.Korzyść podwójna,uspokojenie ruchu i szaleńców za kierownicami i ułatwienie poruszania sie pieszym.Płynność ruchu i tak jest do bani i nic już tego nie jest w stanie zmienić przy takiej ilości samochodów więc nie ma problemu.Czekamy teraz na przejście przy Dworcu PKP i Bramie Wyżynnej

    • 107 126

    • szaleńcy za kierownicami

      stoją w korkach i nie mają jak poszaleć :(

      • 14 7

    • szaleni piesi debile daltoniści nie odróżniający zielone od czerwonego po co się tak pieścić z tymi debilami?300m przejść nie mogą to ich problem

      • 9 11

    • (1)

      Szaleńcy za kierownicami gnają z zawrotna prędkością 30km/h (zakładając że akurat nie ma korka). Zdecydowanie trzeba ruch uspokoić!!! Co za banda kretynów. Może by tak szanowni drogowcy ruszyli swoje tęgie ołowiane umysły i wykombinowali wreszcie sygnalizacje świetlne dla lewoskrętów - np. takich jak z ul. CZarny Dwór w ul. Jana Pawła II ???

      • 8 6

      • Jak nie ma korka na Grunwaldzkiej, wszyscy jadą ~100, nie 30

        • 7 5

    • no to czekajcie

      powodzenia! Hehehehe....

      • 0 0

    • obok tak

      zamiast- nie. natomiast tam akurat ruch jest na tyle duży, że bez świateł będzie ciężko przejść.

      • 0 0

    • szalencow sie nie uspokoi

      co najwyzej zwiekszy sie ilosc poszkodowanych w wypadkach...

      • 0 2

    • albo przejście dla pieszych albo tunel. Nie ma sensu dublować sposobów przechodzenia przez jezdnie i wywalać kasę w błoto

      • 1 2

  • Wraca cywilizacja (4)

    nie do wiary...

    • 90 70

    • się okaże

      Na razie puka do drzwi. Czy ktoś otworzy - zobaczymy.

      • 8 6

    • (1)

      Co to ma wspólnego z cywilizacją? Drogi, tunele, samochody- to jest oznaka cywilizacji. Chodzenie po powierzchni ziemi trwa od zarania dziejów.

      • 16 9

      • Oddychanie i jedzenie też

        A mimo to można oddychać smogiem, bo sąsiad oszczędza na opale, albo względnie świeżym powietrzem.

        Można jeść na śmietniku, a można sztućcami

        • 3 1

    • Raczej jej brak bo takie rozwiązania miałyby dużo negatywnego oddziaływania na miasto. Tam
      dużo karetek jezdzi a jak będą tam światła to się zrobi korek przez co karetki dojadą pózniej na miejsce i nie zdążą pomóc komuś. Większe korki to większy smog a piesi obok na światłach stojąc bedą wdychać go. Już nie wspomne o tym ,że mogą zostać ochlapani przez samochody stojąc w zimnie i czekając na zielone światło. Większa ilość wypadków bo samochody po grunwaldziej jadą dość szybko. Z tego tunelu korzystają i tak głównie studenci którym przejście pod tunelem jest lepszym rozwiązaniem bo nie tracą czasu na stanie na światłach ,żeby przejść.

      • 1 0

  • co z abzdura z tymi setkami kierowców przekraczającymi tam prędkość (7)

    tam cieżko jechać 50 km/h a co dopiero szybciej - dziury i garby takie, że jazda jest ale jak w lunaparku.

    • 108 64

    • ciekawe (2)

      bo jezdnia w stronę wrzeszcza jest tam akurat gładka jak stół i samochody faktycznie zapie*da la ają

      • 11 22

      • tu chodzi o Trakt Konny w stronę Gdańska - w stronę Wrzeszcza przejścia nie będzie

        • 6 2

      • ale tam prawie nikt nie przechodzi:)

        99,9(9) % ruchu odbywa sie od/do przystanków tramwajowych- po drugiej stronie jest tylko czołg:)
        (i przystanek dla autobusów nocnych)

        • 11 2

    • (3)

      Bo tam jest 70 km/h

      • 9 3

      • (2)

        nie na Trakcie Konnym, a to tam są takie dziury i nierówności

        • 8 1

        • tak, ale przejście musi być przez przynajmniej jedna nitkę al. zwycięstwa (1)

          przejście przez sam trakt konny nic Ci nie da- tramwaj jest za kolejną ulicą:)
          zresztą dziury nie są aż takie straszne w tej okolicy, o wiele gorsze są od wysokości tuwima. a jak ktoś chce jechać szybko, to dziury absolutnie przeszkodą w tej okolicy nie są.

          • 5 3

          • w tekscie mowa o przekraczaniu prędkosci na Trakcie, a przejście przy Tuwima juz istnieje.

            "Liczymy również na to, że zaprojektowany remont uwzględni także potrzebę uspokojenia ruchu na Trakcie Konnym, na którym setki kierowców codziennie przekraczają dopuszczalne ograniczenie prędkości"

            • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane