- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (212 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (42 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (140 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (118 opinii)
Ponad 30 mln za 1 km drugiego odcinka Trasy Kaszubskiej
10 firm złożyło oferty w przetargu na budowę 10-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej z Szemudu do Luzina. Najkorzystniejsza cenowo jest oferta włosko-polskiego konsorcjum. Gotowe jest ono zbudować trasę w 34 miesiące za kwotę 324 mln zł.
Chrapkę na budowę 10-kilometrowego odcinka ma 10 podmiotów. Najkorzystniejszą ofertę złożyło włosko-polskie konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali oraz sopockie NDI, które swoją pracę wyceniło na 324 mln zł. Termin realizacji ma wynieść 34 miesiące (nie licząc przerw zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Ponadto wykonawca udziela 10 lat gwarancji na wybudowany przez siebie fragment ekspresówki.
Co ważne, najtańsza propozycja jest o 100 mln zł niższa od kwoty przeznaczonej na budowę przez inwestora, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Druga na liście najkorzystniejsza oferta należała do Budimexu, który chce wybudować 10-kilometrowy fragment ekspresówki za 335 mln zł.
Najprostszy odcinek do realizacji
Fragment z Szemudu do Luzina jest najprostszy w realizacji spośród wszystkich odcinków Trasy Kaszubskiej. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Na otwarcie czeka jeszcze jeden przetarg - na budowę odcinka Trasy Kaszubskiej z Luzina do Bożegopola. Ma to nastąpić 3 listopada.
1. Konsorcjum firm: Societá Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A. (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali S.p.A., NDI sp. z o.o., NDI SA - 324 963 540,00 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
2. Budimex SA - 335 873 785,14 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
3. Konsorcjum firm: Porr SA (dawniej Porr Polska Infrastructure SA; lider), Porr Bau GmbH - 339 508 841,05 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
4. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia SA (lider), Mirbud SA - 339 999 188,81 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
5. Mostostal Warszawa SA - 349 692 975,48 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
6. Konsorcjum firm: Strabag sp. z o.o., Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o. - 367 680 565,47 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
7. Energopol-Szczecin SA - 382 189 683,60 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
8. POL-AQUA sp. z o.o. - 409 902 177,94 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
9. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. - 424 281 828,27 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
10. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" SA (lider), Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 505 775 999,69 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
Opinie (194) 4 zablokowane
-
2017-10-21 01:16
ile na
skrętów będzie miała ta trasa?
- 1 1
-
2017-10-20 14:00
do więzienia (3)
Ludzie dlaczego nie buduje się całej arterii tylko wyrywkami. Bo złodzieje na poszczególnych etapach musza się napaść. Koniec z przetargami to jest chore. Zawyżone ceny i wygórowane żądania inwestorów. Drogi powinny budować państwowe firmy jak kiedyś. Dyrektor i robole nas pensji. Balcerowicz pokazał Putinowi jak kraść za to ma podobno przyznana nagrodę Lenina i medal Bohatera ZSRR.
- 39 75
-
2017-10-20 15:34
Wiezienie (1)
Idiota!
- 3 3
-
2017-10-21 01:15
jeśli transport
to musi być wiezienie, wożenie i przewóz...
- 0 1
-
2017-10-20 18:58
bo tak jest taniej i łatwiej
Autostrady za km są tańsze bo budowane małymi kawałkami.
- 2 1
-
2017-10-20 14:06
(9)
geniusze komunikacji
1) odcinek który nie powstanie (obwodnica Lęborka) był najważniejszy
2) prowadzenie jakiejkolwiek drogi do zakorkowanego węzła w Chwaszczynie jest absurdem
3) nasze piękne Kaszuby nie potrzebują dewastacji tą drogą z nikąd do nikąd
4) potrzebujemy porządnej komunikacji zbiorowej a nie najdroższych na świecie autostrad o zerowym dodatnim znaczeniu ekonomicznym- 17 35
-
2017-10-20 14:33
(6)
To prawda. Przykładów nie trzeba szukać daleko. USA i Niemcy wybudowały sieć autostrad i teraz gospodarczo ledwo zipią. A taka Demokratyczna Republika Kongo, kraj o porządnej komunikacji zbiorowej (pięciu chłopa na jednej krowie) a jaki tygrys gospodarczy.
- 23 5
-
2017-10-20 14:39
(4)
U Niemca pobudowali autostrady i bieda aż piszczy.
- 14 1
-
2017-10-20 15:06
(1)
No ale już kombinują jak by tu za nie opłate wprowadzic
- 9 0
-
2017-10-21 00:54
ale Bruksela
piętrzy im trudności...
- 0 0
-
2017-10-20 17:54
w byłym enerdowie wiele dróg jest zamykanych dla ruchu w celu oszczędzenia na kosztach ich utrzymania (1)
mam wrażenie, że pojęcie rachunku ekonomicznego nie jest ogarnięte wyobraźnią.
- 0 6
-
2017-10-20 20:41
ile można zaoszczędzić na zamknięciu jakiejś trasy?
a koszty objazdów? gdzie zysk?
- 5 0
-
2017-10-20 17:56
gospodarczo może i jakoś funkcjonują, ale długość życia obecnego pokolenia mieszkańców USA
jest mniejsza niż poprzedniego: główne przyczyny: nadwaga i otyłość wynikająca z nadmiaru czasu spędzanego w korkach na autostradach podmiejskich.
U nas tak nie musi być.- 0 2
-
2017-10-20 15:28
węzeł Chwaszczyno też będzie przebudowany
najpierw sprawdź - potem piep**z
- 8 1
-
2017-10-20 14:31
autostrady mają zwykle ujemne znaczenie ekonomiczne
generują więcej kosztów niż przychodów - zwłaszcza gdy są bezpłatne.
Budżet USA nie jest w stanie udźwignąć kosztów utrzymania przewymiarowanej infrastruktury drogowej, stąd katastrofy wiaduktów i mostów oraz stawianie na transport publiczny (transit oriented development)- 7 10
-
2017-10-20 17:04
Drogo (1)
Niemcy robia taniej............
- 8 1
-
2017-10-21 00:52
trza było wziąć Niemców
i to z b. NRD...
- 0 1
-
2017-10-20 20:47
akurat 3miastu bardziej jest potrzebna trasa (2)
ze wschodu na zachód tj. dwupasmowa trasa która połączy obwodnice z Kościerzyną przez Żukowo i dalej do Bytowa (btw: Kościerzyna już obwodnicę ma), tak aby łatwiej można było wyjechać z trójmiasta na weekend lub dojechać z Kaszub do 3miasta (sporo ludzie mieszka już poza trójmiastem Żukowo itd).
A tak jest budowana trasa dla tirów, po to aby mogły łatwiej wyjechać/dojechać do Gdyni.- 10 6
-
2017-10-20 23:54
Zarabia się na tirach (1)
a nie na wozeniu d*py...
- 1 0
-
2017-10-21 00:44
ale aby jechał tir
musi go jedna d prowadzić?
- 0 0
-
2017-10-20 23:51
Czyżby Trasę Kaszubską maiło budować MTM?
stad takie ceny?
- 2 0
-
2017-10-20 16:22
Szemlufu (1)
A gdzie to jest znam tylko szemud
- 5 2
-
2017-10-20 23:37
covfefe
- 0 0
-
2017-10-20 16:11
(1)
Czy to zawsze musi być trasa szybkiego ruchu. Nie można zbudować normalnej drogi czteropasmowej z lewo i prawoskrętami. Nie bo nasi kierowcy muszą pędzić jak wariaci.
- 4 12
-
2017-10-20 23:36
Klocku, takie drogi budowano 40 lat temu. Poszukaj sobie, jaka np. "gierkówka" była przez to niebezpieczna.
- 0 0
-
2017-10-20 14:51
Od razu mi sie Chińczycy przy budowie autostrady przypominaja ;-) (2)
- 18 0
-
2017-10-20 20:52
Chini mieli oddać niemal (1)
miliard zł i co z tą kasą?
- 2 0
-
2017-10-20 23:34
Poszukaj sobie, z Chińczykami była latem ugoda. Nie jesteś na czasie.
- 0 0
-
2017-10-20 14:39
Projekt bez szans na rozbudowę w przyszłości (1)
np. trzeciego pasa
- 5 9
-
2017-10-20 23:33
Guano wiesz, teraz i autostrady i "eski" są budowane z rezerwami.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.