Wiadomości

stat

Porsche. Jeszcze więcej turbo

Porsche 911 Turbo S, w mieście mu trochę ciasno.

Porsche 911 Turbo to jeden z niemieckich symboli motoryzacji, ciągle żywch i bardzo pożądanych. Co ciekawe, także w naszym regionie podstawowa 911 Carrera wybierana jest rzadko. Klienci stali się bardzo wybredni, mają do tego prawo. Przyjrzeliśmy się modelowi Turbo S z aktualnej oferty firmy z Stuttgart-Zuffenhausen.



Porsche 911 Turbo S to wytwór najwyższych lotów. Co prawda zarówno silnik, jak i układ przeniesienia napędu na cztery koła, z niewielkimi modyfikacjami, pochodzą z poprzedniego modelu, jednak różnica między Turbo a Turbo S polega głównie na ciśnieniu doładowania, które w "zwykłej" Turbo wynosi maksymalnie 1 bar i przekłada się na moc 520 KM, w Turbo S zaś jest to 1,2 bara i 560 KM. Zupełnie nowe jest zastosowanie skrętnej tylnej osi oraz tzw. aktywne elementy aerodynamiczne w tym wysuwany pod przednim zderzakiem spojler. Porsche zdążyło przyzwyczaić do osiągów swoich aut, i nie inaczej jest w wypadku testowanego Turbo S, u którego fabrycznie w katalogu widnieje wartość 3,1 s do setki, co w rzeczywistości testowej oznacza 2,9 s. Tak, odcinek pomiarowy był na wyłączonej z ruchu drodze.

Cechy charakteryzujące jazde Turbo S? Napęd 4x4 oraz doskonale przyczepne opony Pirelli P Zero uniemożliwiają stawianie auta bokami samym tylko pedałem gazu, da się, i to nawet zaskakująco dość łatwo, wprowadzić Turbo S w poślizg zmianą obciążenia kół. Przypomnijmy, że to samochód, który okrążenie Nürburgringu wykonuje w 7:24 min i w którym wszystko jest pod równaniem radości i zabawy. Porsche 911 Turbo S jest wręcz przerażająco łatwe w prowadzeniu - zwłaszcza w trybie Sport Plus. Zawieszenie wtedy staje się sztywne, wydech odgrywa ścieżkę dżwiękową bassu, a skrzynia PDK trzyma wysokie obroty. Choć dla wiekszości kierowców 911 Turbo S wydech jest głośny niezależnie od trybu, a zawieszenie twarde jak kamień. Minusy? Poruszając się w normalnym ruchu ma się uczucie, jakby nie było się w swoim środowisku. Auto nie jest spektakularnie zwrotne, widnoczność jest porównywana z wojennym bunkrem a każdy krawężnik jest wyzwaniem niemal tak trudnym, jak zdobycie Everestu.



Możliwość kupna Porsche 911 w Trójmieście oferują nie tylko salony firmowe marki, ale również firmy specjalizujące się w sprzedaży i pośrednictwie zamawiania luksusowych samochodów. Można w nich zamówić praktycznie dowolny model tego producenta, dodatkowo dość szeroko oferowane są modele po tuningu mechanicznym oraz wizualnym. Również serwisy niezależne z powodzeniem podejmują się serwisowania "911-tek" w Trójmieście, ograniczeniem jest jedynie zasobność portfela właściciela. Prezentowany, testowy egzemplarz z firmy Auto Fit to wydatek ok. 620 tys zł.

Historia firmy Porsche i jej założyciela to materiał na dobrą książkę lub świetny film. Przełomem okazały się targi z dnia 12 września 1963 roku, właśnie wtedy Porsche przedstawił model 901, jako następcę niezwykle udanego 356. Nowy typ auta zyskał nie tylko ogromne zainteresowanie publiczności, ale również na lata pozostał wielkim marzeniem wielu mieszkańców naszego globu, w większości przypadków niespełnionym. Kolejne nasilenie zainteresowania modelem 911, który przybrał taką ostateczną nazwę po protestach Peugeota, było zastosowanie w nim silnika z turbodoładowaniem. Porsche zastosowało to rozwiązanie w naszej części świata, zaraz po pierwszym seryjnie dostępnym aucie, BMW 2002 Ti oraz Saabie 99 Turbo. Wcześniej w Stanach Zjednoczonych eksperymenty z silnikiem turbo zakończyły się rynkową klapą.

Historia zatacza jednak koło. Okazuje się że turbodoładowane silniki otrzyma każda "nowa" 911. To nie koniec rewolucji, koniec również z wolnossącym bokserem. Napęd zapewni teraz nowy silnik twin turbo o pojemności 3 litrów, mocy 370 KM w modelu Carrera oraz 420 KM w Carrerze S. To zapowiedzi reprezentacji Porsche na odbywających się właśnie targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, gdzie debiutuje odmienione 911 na rok modelowy 2016.

Sprawdź gdzie w Trójmieście kupisz Porsche

Opinie (30) 7 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Chademo to: