• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Postęp prac przy rozbudowie ul. Kartuskiej

as
14 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rozbudowa Kartuskiej: opóźnienia w projektowaniu
  • Obecnie na budowie trwają prace ziemne, mające na celu przygotowanie terenu pod budowę.
  • Dotychczas firma odpowiedzialna za roboty w tym miejscu wykonała m.in. zaplecze budowy, które znajduje się bezpośrednio przy realizowanej inwestycji - pomiędzy lasem a zabudowaniami.

W związku z rozbudową ul. Kartuskiej na odcinku od Otomińskiej do Nowatorów trwają przygotowania terenu pod budowę drugiej nitki jezdni. Rozpoczęły się także prace na skrzyżowaniu z ul. Inżynierską. Roboty zakończą się jesienią 2021 roku.



Czy remont na ul. Kartuskiej jest dla ciebie uciążliwy?

Drogowcy mają w planach zamknięcie skrzyżowania ul. KartuskiejMapkaul. InżynierskąMapka i 300-metrowego odcinka ul. Inżynierskiej. Objazd zostanie wyznaczony ul. KalinowąMapkaAzaliowąMapka. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do końca września. Utrudnienia w ruchu dotyczą na tym odcinku także pieszych.

- Z uwagi na charakter i lokalizację robót ich realizacja wiązać się będzie z koniecznością przebudowy chodników. Dlatego też w najbliższym czasie mogą wystąpić utrudnienia dla pieszych poruszających się w okolicy rozbudowywanej drogi - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wzdłuż istniejącej ul. Kartuskiej trwają prace ziemne, związane z oczyszczeniem terenu i drobnymi rozbiórkami. Tym śladem pobiegnie druga nitka nowej jezdni. Przebudowywana jest również infrastruktura podziemna.

Przebudowa ul. Kartuskiej. Możliwe utrudnienia dla pieszych



Wykonawcą wartych 37 mln zł prac jest firma Kruszywo. Rozbudowa ul. Kartuskiej obejmuje odcinek liczący ok. 1,2 km. Zakres zadania przewiduje, że na wspomnianym odcinku kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy jezdni w każdym kierunku. Ponadto zostaną wybudowane nowe chodniki, oświetlenie, a na fragmencie także droga rowerowa.

Realizacja ma się zakończyć w listopadzie 2021 roku.
as

Miejsca

Opinie (164) 9 zablokowanych

  • dobrze by było od razu

    pociągnąć do Smęgorzyńskiej, bo największe korki są na światłach skrzyżowania z Nowatorów. Tam najwięcej się krzyżuje do pracy w kierunku Budowlanych

    • 0 0

  • gdzie jest korek?

    w okolicach Stokłosy. Światła sa na trójkącie Kokoszkowskim, nastepne koło szkoły. a w prawo od Orlenu pobudowało sie kilka fabryk. i tu jest problem. Tam tez powinne być światła z zielona falą. Rozbudowanie ulicy powinno nastapić conajmniej do Leźna w pierwszym etapie - dalej do Żukowa. Wszyscy z GKA wiedzą o co chodzi. Ja dojeżdżam do Kokoszek akurat z Siedlec i nie robi mnie to za bardzo. Ale codziennie widze sytuację, jak nie można sie wbić z okolic Maszynowej w Kartuską właśnie. Także: rozbudować Kartuską w tym etapiue tak, jak jest założone, w dalszym ciągu rozszerzyc jezdnie dalej. Postepu i zabudowań sie niestety nie ominie ( a developer już robi osiedle na Transportowców - i parę autek będzie więcej ). Duża nadzieja w bajpasie kartuskim i trasie PKM Żukowo - Stara Piła - Kokoszki i dalej Jasień

    • 0 0

  • Ile to już razy odkorkowywali Gdańszanki i Gdańszczan? (3)

    AK, Słowackiego, Havla, Łostowicka, Adamowicza, a teraz Kartuska. I co? Pomogło? Czy tak samo stoimy rano i po południu?

    • 5 2

    • Pomogło. Pamiętam jak było przed nowym slowakiem i przed ak. Gorzej

      • 0 1

    • Rozumiem (1)

      mogli nic nie robić i byłoby to samo.

      Nie! Byłoby dziesięć razy gorzej.

      A tak zapytam, poco kupujecie kolejne samochody, skoro już od dawna te, które są, nie mieszczą się na drogach miast?

      • 3 4

      • nie musiałoby być gorzej, gdyby te setki milionów wrzucanych w podwajanie przekroju jezdni ww ulic

        poszłoby na elektryfikację PKM, wymianę taboru i rozbudowę SKM; poprawę komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM od Tczewa po Wejherowo i od Wrzeszcza do Kartuz. Tylko radykalne zakwestionowanie roli samochodów w obsłudze potrzeb mobilności mieszkańców doprowadzi do poprawy sytuacji.

        • 5 0

  • 1,2 km nowej drogi? (2)

    Czyli przesuwamy za 37mln korki o kilometr i 200 metrów?

    • 14 6

    • I to w rok :)

      I jeszcze będą to przesuwać cały rok :)

      • 1 0

    • Dokładnie tak :)

      Kochana władzunia z wszystko dla Gdańska niczego się nie nauczyła

      • 4 1

  • Kokosxki

    A co dalej w kierunku Zukowa korek i lewoskret przy szkole bez zmian to nic nie zmieni dalej lipa tu mieszkam wiec wiem projekt do smieci a projektant do szkoly

    • 3 0

  • Dobrze że robią tą drogę (5)

    To się tam dzieje to przekracza ludzie pojęcie. Mieszkam od 28 lat na Kokoszkach i wiem co piszę.

    • 57 16

    • Poprawnie piszemy "tę drogę" (1)

      Po pisowni widać że Kokoszki.

      • 2 7

      • Po kulturze widać żeś półinteligent

        • 3 0

    • Przystanek pkm dobrze położony by rozwiązał wiele w tej dzielnicy. Ale pkm Karczemki to pieśń przyszłości póki co...

      • 8 1

    • Kiedy to zbuduja niewazne. wazne czyim imieniem nazwiemy balustrady.

      • 1 3

    • wiecej i gesciej budowac. bo tylko to rozwiazuje problem z korakmi

      w tym srednim miescie gdzie infrastruktura juz dawno nie wytrzymuje obecnego przeładowania miasta.

      • 3 2

  • (2)

    Przy okazji przydałaby się zmiana nazwy ulicy na aleję ofar walki o prawa dla LGBT, albo na aleję im. Margot czy tęczowej waginy...

    • 4 5

    • czemu służy ten tekst? (1)

      • 3 2

      • do rozładowywania frustracji autora i jego akolitów

        • 2 0

  • Skrzyżowanie Kartuska - Nowatorów (2)

    Potrzebny artykuł dlaczego skrzyżowanie Kartuska - Nowatorów nie zostanie przebudowane. Przecież to jest najsłabszy punkt układu drogowego. Kto tak zdecydował i dlaczego?

    • 12 3

    • będzie przebudowane -kosmetycznie (1)

      przecież teraz do tego skrzyżowania dochodzi /odchodzi jeden pas Kartuskiej a po przebudowie będzie tych pasów 2 w każdą stronę ...

      • 2 1

      • No właśnie nie będzie!

        Będzie właśnie gorzej niż dzisiaj, bo nie da się już skręcić w ul. Faktyczną.

        • 0 0

  • jeszcze tylko parkingi (1)

    jeśli zachęcać kierowców do korzystania z auta musimy także pomyśleć o parkingach

    • 3 0

    • już myślą o nich bodajże od 2001 roku

      nie potrafią zrewidować planów i nadal planują budowę parkingów w pobliżu centrum, by zwiększyć korki na dojazdach do niego. Warto myśleć o tworzeniu koalicji rozsądku wyprowadzającego miasto ze ślepej uliczki prosamochodowego, niezrównoważonego rozwoju.

      • 0 0

  • Polak i przed szkodą, i po szkodzie głupi (9)

    Zamiast korzystać z doświadczeń krajów bardziej rozwiniętych, Polacy muszą sprawdzać sami. Ile jeszcze kasy trzeba utopić w drogi, żeby ludzie zrozumieli, że ten środek transportu się nie sprawdza w mieście?

    Miłego stania w korkach

    • 12 10

    • (8)

      Jeszcze dużo i przy ogólnym poklasku.

      • 6 2

      • Jak jest Pan taki wyuczony (7)

        to proszę rozwiązać sprawę transportu publicznego w gminach podmiejskich, które są obecnie sypialniami wielkich miast. To że komunikacja zbiorowa ma większą przepustowość to dość oczywiste, jednak jej zasięg jest mocno ograniczony. Jakie jest na to Pana rozwiązanie?

        • 1 2

        • Szwajcarzy już dawno znaleźli rozwiązanie (2)

          Zanim tam zamieszkałem też nie wiedziałem jak sprawnie i przyjemnie może działać transport publiczny.
          Nikt nie każe się wszystkim od razu przesiadać na rowery i transport publiczny, ale bez inwestycji koniunkcję zbiorową korki będą tylko rosły, a tego typu bardzo drogie inwestycje niewiele pomogą.

          • 4 1

          • (1)

            Wielu przed nami próbowało i nikomu się nie udało. Ale my nie gęsi i spróbujemy.

            • 1 1

            • warto pisać jednoznacznie: nikomu nie udało się poprawić jakości systemu komunikacyjnego miasta

              przez rozbudowę sieci dwujezdniowych arterii wylotowych z miasta, tak jak popuszczanie pasa nigdzie nie przyczyniło się do przezwyciężenia objawów nadwagi i otyłości.

              • 3 0

        • nie jestem tym Panem ale podpowiem:

          po pierwsze zakwestionowanie dotychczasowej roli samochodów w mieście.
          po drugie poszerzenie wyobraźni
          po trzecie postępowanie zgodnie z wnioskami z dyskusji z mieszkańcami: radykalne postawienie na poprawę komfortu dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM i PKM
          po czwarte budowa bajpasu kartuskiego do Żukowa i elektryfikacja PKM, wraz z poprawą jakości serwisu SKM i PKM
          po piąte szeroko zakrojona akcja wyjaśniająca potrzebę realizacji ww. działań. ciąg dalszy nastąpi. ;-)

          • 2 1

        • On ci nie odpowie. (1)

          Pewnie mieszka z rodzicami w centrum Gdanska i jedyna jego potrzeba transportowa to dojscie 200m do szkoly. Od razu mozna poznac takich "madrali", co to najchetniej by cale rodziny poupychaly do autobusow kursujacych na przedmiesciach co 0.5h. Albo powsadzali na rowery w listopadzie, grudniu i styczniu.

          • 3 5

          • A dlaczego to ma być problem Gdańska? Jeśli jest za mało autobusów w gminach ościennych to gminy ościenne mogą zorganizować transport. Zapraszanie kolejnych samochodów do miasta to nawet nie ślepa uliczka, to strzał w stopę. W ten sposób problemy będą nasr*stać i to przy ogromnym nakładzie środków. Potrzebujemy zdecydowanych akcji w stylu opłaty za wjazd do miasta.

            • 5 1

        • A kto ci kazał wyprowadzać się na wioski?

          • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Cayenne i Macan to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane