• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Postęp prac przy rozbudowie ul. Kartuskiej

as
14 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rozbudowa Kartuskiej: opóźnienia w projektowaniu
  • Obecnie na budowie trwają prace ziemne, mające na celu przygotowanie terenu pod budowę.
  • Dotychczas firma odpowiedzialna za roboty w tym miejscu wykonała m.in. zaplecze budowy, które znajduje się bezpośrednio przy realizowanej inwestycji - pomiędzy lasem a zabudowaniami.

W związku z rozbudową ul. Kartuskiej na odcinku od Otomińskiej do Nowatorów trwają przygotowania terenu pod budowę drugiej nitki jezdni. Rozpoczęły się także prace na skrzyżowaniu z ul. Inżynierską. Roboty zakończą się jesienią 2021 roku.



Czy remont na ul. Kartuskiej jest dla ciebie uciążliwy?

Drogowcy mają w planach zamknięcie skrzyżowania ul. KartuskiejMapkaul. InżynierskąMapka i 300-metrowego odcinka ul. Inżynierskiej. Objazd zostanie wyznaczony ul. KalinowąMapkaAzaliowąMapka. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do końca września. Utrudnienia w ruchu dotyczą na tym odcinku także pieszych.

- Z uwagi na charakter i lokalizację robót ich realizacja wiązać się będzie z koniecznością przebudowy chodników. Dlatego też w najbliższym czasie mogą wystąpić utrudnienia dla pieszych poruszających się w okolicy rozbudowywanej drogi - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wzdłuż istniejącej ul. Kartuskiej trwają prace ziemne, związane z oczyszczeniem terenu i drobnymi rozbiórkami. Tym śladem pobiegnie druga nitka nowej jezdni. Przebudowywana jest również infrastruktura podziemna.

Przebudowa ul. Kartuskiej. Możliwe utrudnienia dla pieszych



Wykonawcą wartych 37 mln zł prac jest firma Kruszywo. Rozbudowa ul. Kartuskiej obejmuje odcinek liczący ok. 1,2 km. Zakres zadania przewiduje, że na wspomnianym odcinku kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy jezdni w każdym kierunku. Ponadto zostaną wybudowane nowe chodniki, oświetlenie, a na fragmencie także droga rowerowa.

Realizacja ma się zakończyć w listopadzie 2021 roku.
as

Miejsca

Opinie (164) 9 zablokowanych

  • Wolne prace. (1)

    Chcecie dobrego miasta!Budujcie szybciej dajcie ludzką zarobić.Tu się buduje jak za komuny miesiącami itd.A świat się zatrzymał! i czeka na Polskę.

    • 2 5

    • ludzką zarobić? dewleperzy juz zarobili

      wladze miasta tez opdrzedały grunty. Tylko gdzie sa te pieniadze?

      • 3 0

  • (1)

    ponad rok na budowe 1,2km drogi!!!!!??! hahaha

    • 7 4

    • drmg to najgorsza instytucja od lat. llikwiduje i sprzedaje infrastrukture w Gdańsku,

      szkoly srednie techniczne zeby wybodowywac szkole podstawowa na przedmiesciach.

      To jawny sabotaz. A wszystko to bo kochaja apartamenty na wynajem. a o normalnym zyciu miasta zapomnieli juz dawno.

      • 2 2

  • dolny odcinek Myśliwskiej (4)

    leżący na pograniczu Moreny/ Zaborni, nie jest przedmiotem zainteresowań Radnych, urzędników, którzy powinni walczyć o normalność w tym Mieście, ponieważ na mapie Trojmiasta odcinek do Kartuskiej jest zaznaczony jako droga zamieszkania, natomiast Miasto umywa ręce, bo tak naprawdę służy, jako droga przelotowa Kartuska/Piekarnicza z powodu niewydolności Alei Adamowicza przy równoczesnym zamknięciu jedynej alternatywy, jaką była ul. Lema, łącząca kilkutysięczne osiedle Morenova i Słoneczna Morena z Kartuską. Wielkie inwestycje, pochłaniające miliony, np. Aleja Adamowicza służy urzędnikom do głoszenia peanów nad rozwojem Gdańska. Prawda jest jednak inna. Przy aprobowaniu władz Miasta, takiego stanu rzeczy, że wąska, kręta, bez pobocza i chodnika droga jest skrótem dla Cedrowej i innych południowych dzielnic, świadczy o braku kompetencji Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska albo o działaniach na rzecz deweloperki jak miało to miejsce w przypadku Robyga dla, którego zmieniono zagospodarowanie przestrzenne okolicy i pozwolono pobudować wieżowce, zapomnianając o drogach dojazdowych, jak już wspomniana ul. Lema, a wiele nie trzeba, bo odcinek krótki

    • 12 3

    • po co kupowaliscie od robyga te baraki deweloperskie? (1)

      bez zadnych rezerw.

      • 4 0

      • Pytanie ile osob kupuje mieszkania w nowym budownictwie z Gdanska i mieszkala wczesniej tutaj?

        Czesto mieszkania kupuja tu ludzie z Mazur czy Warszawy.Owszem znaja lub moga znac topografie miasta ale nie na tyle dobrze by stwierdzac czy beda tu korki czy nie beda -po ich wprowadzeniu sie.Z drugiej jednak strony to Biuro rozwoju miasta daje zgody dewelopera na postawienie calego osiedla...Biuro nie wie ,ze dajac mozliwosci budowy-musi wymoc od dewelopera-szczegolnie tak wielkiego dzisiaj jak Robyg-o dolozenie sie czy nawet wykonanie na wlasny koszt infrastruktury dojazdowej/? Trudno pomyslec ,ze jesli ma mieszkac 3000 ludzi wiecej w okolicy..nastapia zatory? Moze pora przestac wydawac zgody na taka zabudowe?

        • 3 0

    • ulice Pagórkową rownoleglą do dolnego fragmentu Myśliwskiej, ze względu na wydanie pozwolenia

      na budowę domów deweloperowi Kokoszki, bez pozwolenia przejazdu, szybko urzędnicy wyremontowali i przywrócili dostęp do Myśliwskiej, chociaż nie jest tak popularna na LEMA czy Mysliwska, szybko znalazły sie pieniądze. I co Pan na to, Panie Konradzie z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni?

      • 1 0

    • korki przesuną się na Kartuskiej i zakorkują na wysokości Moreny

      właśnie na Rakoczego / Myśliwskiej przejazdem przez Piekarnicza

      • 0 0

  • kiedy wiadukt przy łostowickiej (5)

    • 15 2

    • jutro (2)

      • 0 0

      • Jesteś w błędzie. (1)

        Wczoraj

        • 0 0

        • za budynia ja zbudowali juz. bylo otwarcie i poswiecenie

          • 0 0

    • gdy zmieni się władza w Gdańsku - czyli nigdy

      my cenimy demokrację i wartości. Inżynierskie konstrukcje nie dla nas.

      • 2 1

    • Mam nadzieję, że nigdy

      Nowe drogi jedynie przesuwają korki. Nie likwidują ich.

      • 1 3

  • dyrekcja rozbudowy powinna sie nazywac instytut tworzenia korków

    i działania ku zatrzymania miasta.

    • 6 3

  • Budowanie tej inwestycji to dezurbanizacja. (5)

    Jakiekolwiek pieniądze wydane na Kartuską czy inne drogi w stronę Kaszub to studnia bez dna. Te inwestycje nigdy się nie zwrócą, a Gdańsk utonie w kosztach utrzymania ogromnego, rozlanego miasta. Już dzisiaj Trójmiasto przegrywa z Krakowem czy nawet Poznaniem i Wrocławiem. Niebawem nie zostanie tu nic poza portem morskim, a cała reszta kasy miejskiej będzie wydawana na utrzymanie infrastruktury do Żukowa i okolic.

    Utrzymanie infrastruktury poza centrum miasta jest 3x droższe. Im dalej od centrum tym drożej. Nikogo nie stać na taką rozrzutność (co dobrze pokazują żenująco słabe budżetowo miasta w USA z rozlanymi suburbiami).

    • 13 19

    • Strefa ekonomiczna (1)

      Ogarnij się człowieku i zacznij myśleć 30 % ludzi z Gdańska pracuje w strefie ekonomicznej gdzie dojazd jest ul Kartuską i Ul Nowatorów ul Budowlanych to Camel Trofing na odninku od początkowych numerów tu mieszkają ludzie i nawet nie ma uczciwych chodników Wielkie firmy robią tu kasę tirami rozjeżdzają ulice i nikogo to nie obchodzi wreszcie zaczęto robić tą Kartuską tylko szkoda że nie do ul Nowej Bysewskiej do szkoły dzieci idą po kocich łbach pamiętając czasy z przed wojny

      • 5 3

      • A ja myślałem, że 30% osób to pracuje w wytwórni betonu przy Marynarki Polskiej

        Nie ma to jak zrównoważony rozwój miasta. Strefa ekonomiczna w Żukowie, strefa przemysłu w centrum miasta. Czy coś tu może pójść nie tak???

        Ah korki - dobuduje się nowe pasy ruchu i znikną (a jak będą większe to się dobuduje kolejne pasy ruchu, w końcu gdzieś ta funkcja oporu ma swój kres).

        • 4 3

    • Krótkie podsumowanie polityki (pseudo)rozwojowej Budynia, a teraz Dulkiewicz

      100% zgody

      • 1 2

    • Pomyśl (1)

      Kto codziennie pracuje w mieście i dla miasta? Właśnie mieszkańcy Kaszub. Czy ma to wpływ na budżet miasta? Ogromny. Zanim coś napiszesz przemysl sens wypowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.

      • 3 2

      • Główny przychód miasta to PIT

        Pomyśl, czy mieszkaniec Żukowa rozlicza swój PIT w Gdańsku, czy w Żukowie? Jeśli w Żukowie, to miasto nie ma nic z tego, że ten człowiek codziennie pracuje w Gdańsku. To nie tu lądują pieniądze z jego podatków.

        • 3 4

  • A Nowej świętokrzyskiej

    Nadal brak - żart....

    • 3 3

  • na wies tylko drogi rowerowe. to chyba natruralne. Nie wiem czemu uparli sie tam pchac z drmg

    za 37mln to mozna miec 50km tras rowerowych

    a nie jedną nitkę o długości 1,2km.
    wnioski same się nasuwają....

    • 3 7

  • Drzewa i dziki

    Dziwię się, że jeszcze Maja, UE i tym podobne jeszcze nie protestują, że m. Gdański wycięło mnóstwo drzew na potrzeby tej budowy. Gdzie teraz będą mieszkać dziki? Maja widzisz i nic nie robisz?

    • 6 2

  • W obecnej sytuacji każde poszerzenie ulicy powinno oznaczać powstanie oddzielnego buspasa. Poszrzamy z 1 na 2? 1 zostaje dla samochodów a drugi to bus pas. I kamery na każdym nowym odcinku.

    • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się impreza, organizowana na Pomorzu, która promuje zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

 

Najczęściej czytane