• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potrącenie w Redłowie. Kolizje na obwodnicy

Maciej Naskręt
7 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kolizja na obwodnicy w Osowej. Kolizja na obwodnicy w Osowej.

Kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność poruszając się po Obwodnicy Trójmiasta. Doszło tam po południu do dwóch kolizji. W Redłowie samochód potrącił pieszego.



Tuż przed godz. 17 doszło do zderzenia pięciu samochodów na Obwodnicy Trójmiasta pod wiaduktem w ciągu ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. - Na szczęście nikt nie odniósł obrażeń - mówi podkom. Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Tu przyczyną zdarzenia było niezachowanie dostatecznej odległości od pojazdu poprzedzającego, kolejne samochody wpadały na siebie. Samochody są usuwane z jezdni. Z tego powodu tworzą się korki na nitce w kierunku Gdyni.

To nie koniec utrudnień na ekspresówce. Ok. godz. 17:30 doszło do zderzenia samochodów na obwodnicy w kierunku Osowy - kilometr za Węzłem Karwiny.

- Nie mamy informacji o osobach poszkodowanych. Na tę chwilę mogę powiedzieć jedynie, że zderzyły się cztery pojazdy - mówi kom. Michał Rusak, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

- Odnotowaliśmy jeszcze jedno zdarzenie - dodaje Michał Rusak. - Chwilę po godz. 17:30 na węźle Macieja Brzeskiego zobacz na mapie Gdyni doszło do potrącenia pieszego. Tu niestety pieszy jest w ciężkim stanie - mówi rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Opinie (117) 4 zablokowane

  • (18)

    Akurat tamtędy jechałam - passat potrącił osobę. Nieciekawie to wyglądało :(.

    • 24 5

    • kolejny/na zapomniał/a o zasadzie z przedszkola/podstawówki? (16)

      popatrz w lewo, potem w prawo i jeszcze raz w lewo - jeśli nic nie jedzie możesz iść. Tak to jest jak piesi nie stosują się do zasady ograniczonego zaufania i nie patrzą gdzie idą. Nie bronie kierowcy bo nie wiem czy było to na światłach (jeśli tak to kto miał zielone) czy poza nimi ale należy piętnować też brak wyobraźni wśród pieszych.

      • 16 17

      • akurat tam świateł nie ma (9)

        • 9 0

        • czyli kierowca powinien ustąpić (poza wtargnięciem, na które mógł nie mieć czasu zareagować), ... (8)

          a pieszy powinien zachować zdwojoną ostrożność. Zasada ograniczonego zaufania.

          • 13 6

          • zadziwiaja mnie te minusy (4)

            czyli uważacie że pieszy powinien wchodzić na przejście nawet gdy widzi pędzące auto a logika podpowiada 'zatrzymaj sie albo zginiesz'?

            • 17 9

            • (1)

              Logika podpowiada żeby nie pędzić przez miasto, w mieście z pewnymi wyjątkami obowiązuje ograniczenie prędkości do 50km/h chyba ze znaki stanowią inaczej. Niestety w Poland miasto to arena domorosłych kierowców rajdowych którzy nie maja poszanowania dla innych.

              Możecie se minusować i tak mam to w d...

              • 23 18

              • nie zmienia to faktu że

                o ile ktoś nie chce targnąć sie na swoje życie to nie wchodzi pod rozpędzone auto.

                • 3 0

            • typowe przeginanie dla uzależnionych od prędkości (1)

              polityka zarządzania ruchem powinna być tak konstruowana, by pieszy nie brał na siebie całego ryzyka nieodpowiedzialnej jazdy kierowców. Większa energia kinetyczna= większa odpowiedzialność za jej kontrolowanie. Jeśli jest ograniczenie do 50 km/h to znaczy, że prędkość powinna umożliwiać dysponowanie wystarczającym zapasem czasu na reakcję choćby innych kierowców, którzy zwalniają lub zatrzymują się na dwupasmowych jezdniach by przepuścić pieszego. TRI Star w tym pomoże, ale nie piszcie dyrdymałów o symetrycznej odpowiedzialności pieszych za bezpieczeństwo, nawet jeśli ich zachowanie czasem was irytuje.

              • 1 5

              • każdy odpowiada za swoje życie - proste

                Ja bym sie nie zagłębiał w to kto ma prawo jazdy, kto porusza sie szybciej, kto jest w stanie zatrzymać się w ułamku sekundy (pieszy?) tylko sprowadził to do logicznego rozumowania i dbania o swoje życie. Jeśli komuś źle na tym świecie to nie musi mieć oczu dookoła głowy, w końcu nie od dziś istnieje coś takiego jak selekcja naturalna.

                • 1 0

          • Proponuję potrojoną, albo posetnioną ostrożność, to są tylko słowa, możemy się licytować. (2)

            Fakty są takie : niektórzy piesi uparli się, abu mieć ubrania, które ich skutecznie zamaskują - ciemne matowe ubrania, często kaptury. Dozwolona prędkość to 50km/h, więc ok.14m/s - pieszy przy 3 razy niższej prędkości nie ma szans. Zatem posetniona ostrożność będzie oznaczać hamowanie przed każdym przejściem, tak na wszelki wypadek, albo piesi wykażą się jakąś wyobraźnią i odpowiedzialnością, przede wszystkim za siebie.

            • 6 5

            • Tak, bo po to są przejścia dla pieszych, zeby piesi mogli po nich przejść. No, ale Dareczkowi szkoda czasu,by zwolnić, i szkoda wachy, by hamować...

              • 1 3

            • 30 km/h wystarczy by dostatecznie zwiększyć szanse

              nie przeginaj Dariush, posługując się stereotypami o winie pieszych. Piesi mają takie same prawa do poruszania się po mieście jak decydujący się na jazdę samochodem.

              • 1 2

      • Tak to kiedyś można było uczyć (5)

        Dzisiaj jakbyś chciał tak przechodzić to byś na niektórych przejściach czekał do nocy żeby nic nie jechało. Teraz to niestety ale pieszy musi umieć ocenić odległość i prędkość jadącego samochodu, tego czy kierowca nie jest chamem i na widok pieszego jeszcze nie przyspieszy.

        Akurat znam ulicę na której wydarzył się ten wypadek w Redłowie i w godzinach szczytu bez wciskania na siłę nie sposób tam przejść. Czasami, średnio, raz na godzinę znajdzie się kierowca który sam z siebie przepuści tam pieszych a jest to tuż przy stacji kolejki SKM a po drugiej stronie ulicy jest przystanek autobusowy, więc sporo ludzi tam przechodzi.

        • 9 1

        • rozumiem ale nawet jeśli pieszy w jakimś sensie chce (4)

          'wymusić' swoje pierwszeństwo poprzez wstąpienie na jezdnię przed zbliżającym się samochodem, to powinien mieć na tyle oleju w głowie aby zrobić to wyjątkowo ostrożnie, a nie wchodzić bezmyślnie jak ciele pod samochód. Nie wiemy jak było w tym przypadku ale często niestety tak sie dzieje.

          • 4 2

          • Z tym się zgadzam (3)

            ale jest też druga strona medalu: kierowcy na takich ulicach, w pobliżu przejść a szczególnie przejść przy tzw. węzłach przesiadkowych powinni zachować szczególną ostrożność, o przepuszczaniu pieszych już nie wspomnę.

            Dodam, że piszę to jako piesza często tam przechodząca, ale również kierowca nie "niedzielny" - wydaje mi się, że takie doświadczenie z obu stron bardzo pomaga w ocenie sytuacji: jako pieszej łatwiej mi ocenić czy w danym momencie w miarę bezpiecznie mogę się "wepchnąć" a jako kierowca mam większą wrażliwość i szczególnie w sytuacji gdy widzę zbliżający się autobus/kolejkę i ludzi wyraźnie spieszących na ten środek transportu to po prostu przepuszczam.

            • 7 0

            • wracamy do punktu: Zasada ograniczonego zaufania (2)

              która dotyczy wszystkich uczestników ruchu. Chociaż muszę przyznać że sam kiedyś musiałem odskakiwać aby nie zostać postrącanym przez babkę na Matarni - gwoli ścisłości miałem zielone, a ona zrobiła minę jakby chciała mnie zabić i wymachiwała rękoma ze złości. Miała szczęście że jej nie dogoniłem bo bym jej powiedział co o tym sadzę ;)

              • 4 0

              • No niby wracamy do punktu wyjścia

                jednak wydaje mi się, że więcej można wymagać od kierowcy, przecież nie zostaje się nim ot tak z marszu ale trzeba przejść kurs, nauczyć się, zdać egzamin a pieszym jest każdy, nawet upośledzony umysłowo, który niby funkcjonuje w miarę normalnie ale nigdy nie zrozumie np. zasady ograniczonego zaufania. Absolutnie nie przesądzam kto w tym konkretnym wypadku ponosi winę i co tak naprawdę się stało, to takie ogólne rozważania. Może dodam jeszcze jedno, coś czego często kierowcy chyba kompletnie nie rozumieją: jeżeli się zatrzymasz i przepuścisz pieszego nawet jeżeli się spieszysz to stracisz ok. minuty, natomiast pieszy który kilka minut straci czekając na beznadziejnym przejściu gdzie nikt nie chce przepuścić spóźni się nawet pół minuty na autobus to kolejny będzie miał za 20, 30, 40 minut - to tak dla przemyślenia tych którzy pieszych traktują jak bezmyślny tłum, który może sobie stać, ma uważać i nie przeradzać bo on, pan kierowca się gdzieś spieszy i może się spóźnić.

                • 7 0

              • coś takiego: teoretykowi zaczyna się coś kojarzyć?

                kierowcą się bywa od czasu do czasu, wszyscy jesteśmy codziennie pieszymi.

                • 0 1

    • A co ciekawości Ci brakuje

      w tego typu zdarzeniach.

      • 1 0

  • Więcej gazu do dechy Łachudry! (7)

    Śmierć czai się za zakrętem!

    • 68 19

    • myślałem

      że sylwia i liber

      • 4 1

    • pORTAL DO KITU!!! (2)

      wypadek na marynarki polskiej! samochód wjechał w tramwaj! a tutaj ani jednej wzmianki o tym! porażka!!!!

      • 2 5

      • Więcej gazu? (1)

        I od razu zakładane jest że wina kierowcy.
        A może to pieszy wbiegł pod koła?

        • 3 4

        • New, nie kompromituj się swoją udawaną bezstronnością

          sprawdź statystyki, zastanów się nad swoim stylem jazdy

          • 1 1

    • Na prostej niestey też (1)

      • 1 0

      • śmierć czai głównie na prostej, która jest za zakrętem

        • 0 0

    • a jak na obwodnicy zostawiasz mniej niż 2 sekundy odstępu to od razu nerwówka z tyłu

      mruganie światłami, wyprzedzenie z prawej strony tylko po to żeby jechać dalej w tym samym korku ale jeden samochód dalej.

      • 0 0

  • w chwaszczynie na rondzie tez wjechali sobie w d*pe (5)

    kolejny raz apeluje IDZIE ZIMA,JEST SLISKO,NOGA Z GAZU I TRZYMAMY WIEKSZE ODLEGLOSCI NIZ W LATO!

    • 71 1

    • Oj tam,oj tam

      mają przecie używane malina zimówki z giełdy w Chwaszczynie z datą prod.2004
      więc reszta to cieniasy.

      • 12 1

    • Odleglosc latem - 20 cm, zima 25 cm (3)

      • 12 4

      • haha (1)

        bogaty? a kto poSUVA leci? cieniasy z maluckim?

        • 3 4

        • ja tam widzę ironię, naśmiewanie się kierowców SUV-ów którzy non stop na d*pie jadą

          • 1 0

      • nie ukrywaj :)

        rano jak sie budzisz 15cm a w ciagu dnia 10cm

        • 5 2

  • tak jest! szybciej i jak najbliżej zderzaka!

    • 36 8

  • po co takie info, przecież człowiek to już niewiele znaczy

    dlatego w tym komunikacie jest na ostatnim miejscu
    a kiedyś CZŁOWIEK to brzmiał dumnie

    • 21 3

  • Zdjęcie kalkulatorem? (7)

    hmm

    • 23 11

    • nie każdy ma ajfona (2)

      i ajpada 60.9 piksów które widzi na tablecie taty

      • 12 5

      • (1)

        Robienie zdjęcia 'ajpadem' byłoby niebezpieczne bo pasażer zasłoniłby cały widok kierowcy ;)

        • 2 0

        • Pod warunkiem, że to pasażer robi zdjęcie :)

          • 2 0

    • zdjęcie robione zapalniczką samochodową.

      • 4 1

    • naskretem

      • 1 2

    • długopisem

      • 0 2

    • oka mgnieniem

      • 1 0

  • włączajcie kierunkowskazy jak najpóźniej, a najlepiej po rozpoczęciu manewru (5)

    unikniecie informowania cwaniaków o swoich zamiarach i nie będą was chamsko blokować.

    • 29 12

    • ja wole deptac po hamulcach jak widze idiote co mi podjezdza pod sam zderzak (1)

      nie ma to jak nauka pokory

      • 12 4

      • fra&^jer jest

        :) az ktoregos dnia ktos cie wysadzi z auta :D

        • 2 8

    • no tak lepiej zrobic manewr a potem (2)

      kierunek i po heblach. masakra. za taki manewr powinien byc mandat 1000zl.

      nawet majac dobry odstep od takiego kierowcy ciezko uniknac zderzenia

      • 4 3

      • Niestety kolego pitolisz bzdury... Za pojazdem poprzedzającym musisz zachować taki odstęp, aby jakikolwiek manewr kierowcy przed Tobą pozwolił Ci spokojnie zatrzymać auto. Nie ważne, czy ten ktoś nagle wciśnie hebel do dechy, czy cokolwiek innego. Pamiętaj prawie zawsze winny jest ten, który ładuje się w tył pojazdu poprzedzającego. Wyjątkiem jest jedynie wymuszenie pierwszeństwa. Osobiście gardzę tymi , którzy na Obwodnicy siedzą mi na zderzaku, kiedy ja jadę lewym pasem 120km/h... Już jeden taki mądrala wjechał mi w tyłek... jego wyraz twarzy był bezcenny, żałuję, że mu wtedy foto nie zrobiłem... A taki z niego był chojrak, jak mi siedział na zderzaku...

        • 4 0

      • jak ciężko uniknąć zderzenie to znaczy że za blisko, proste

        Ten przed Tobą może zahamować w każdym momencie bo wydarzy się coś na drodze a czego Ty nie będziesz widział.
        Wiadomo, że jak wszyscy jadą i nic się nie dzieje to wszyscy jadą bez problemu przy 2 metrach odstępu. Ale jak coś się wydarzy na drodze to masz tak jak w środę: 7 samochodów i 4 samochody które chciały pociąg zrobić. A potem wszyscy w korkach czekają aż przyjedzie lokomotywa po te wagony z bydłem.

        • 0 0

  • Ale uczestnicy kolizji mieli na pokładzie obowiązkowo CB radio

    aby przepisowo pędzić obwodnicą i na innych drogach,
    gdyż CB dodaje sił i pewności siebie i oczywiście zapewnia bezpieczeństwo.

    • 31 8

  • jezdza jak idioci i sa kolizje, (1)

    jakby zachowali bezpieczna odleglosc i predkosc to kazdy by wyhamowal. 5tys mandatu i 100 batow publicznie to sie naucza jezdzic poprawnie!

    • 39 8

    • Zabrakłoby batów

      przeszło 80% społeczeństwa trzeba było by zbatować...

      • 4 1

  • Ciekawe ile jeszcze... (1)

    Co zimę ta sama bajka - połowa nie rozumie zmiany warunków atmosferycznych i nie potrafi zdjąć nogi z gazu. Brawo !!! Statystyki nie kłamią, umiejętności bądź ich brak też nie, co widać codziennie na ulicach gdy cwaniaczki zajeżdżają drogę, nie znając przepisów i potem mają czelność cie zwyzywać twierdząc że źle jedziesz tak jak wczoraj jeden miszcz na gdyńskich numerach na węźle Grodecka. Jak nie wiesz tumanie który pas się zajmuje jadąc od strony ulicy 3 maja to następnym razem nie otwieraj nawet szyby. Pozdro dla rozważnych i milych kierowców.

    • 45 2

    • Niestety nie połowa, lecz troszkę więcej

      • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane