• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje tor w torze przy przystanku PKM Gdynia Karwiny

Maciej Naskręt
29 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Budowa przystanku PKM Gdynia Karwiny.
  • Splot torowy przy budowanym przystanku PKM Gdynia Karwiny.

Nie na betonowych, a na drewnianych podkładach budowany jest splot torowy, czyli tor w torze, przy planowanym przystanku PKM na Karwinach. Ma to umożliwić poruszanie się tam pociągów ponadgabarytowych.



Czy kolej w Trójmieście wymaga dużych inwestycji?

W Gdyni przy linii kolejowej nr 201 - relacji Gdynia Główna - Kościerzyna - od zeszłego roku trwa budowa dwóch przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Przystanek Gdynia Karwiny powstaje przy ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni, a przystanek PKM Gdynia Stadion realizowany jest przy ul. Sportowej zobacz na mapie Gdyni.

Z racji tego, że pierwszy przystanek - na Karwinach - powstaje na łuku linii, jej właściciel zalecił inwestorowi wykonanie splotu torowego. To rzadko spotykane rozwiązanie stanowi dodatkowy tor w torze, który ma umożliwić przejazd pociągom ponadgabarytowym w bezpiecznej odległości od planowanych peronów o wysokości 76 cm. Linią kolejową porusza się jeden lub dwa pociągi ponadgabarytowe w tygodniu.

Co ciekawe, splot torowy powstaje nie na betonowych podkładach, a drewnianych, których żywotność jest zdecydowanie krótsza.

- Postąpiono tak dlatego, że podkłady na wysokości splotu są niestandardowe - dłuższe. Nie ma producenta tak nietypowych betonowych podkładów. Wybrano więc drewniane rozwiązanie, którego produkcja nie stanowi problemu - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Nadmieńmy, że w czwartek rozpoczęło się podbijanie tłucznia pod nowym splotem torowym. Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł. Ich realizacja finansowana jest z kasy spółki PKP PLK. Cała inwestycja jest realizowana przez konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które odpowiadało za budowę całej gdańskiej linii PKM. Konsorcjum za wykonaną pracę zainkasuje 25,5 mln zł.

Planowane przystanki PKM. Planowane przystanki PKM.
Inwestycja później, niż zakładano

Zgodnie z umową, inwestycja ma zakończyć się do 31 lipca 2017 r. Wykonawcy będzie bardzo trudno dotrzymać tego terminu. Powód? Prace wstrzymywały niskie temperatury i opady śniegu, a także przedłużające się uzgodnienia między spółką PKM a PKP PLK, co sparaliżowało większość robót.

Część prac wykonywana jest więc nocą, kiedy na linii kolejowej 201 jest kilkugodzinna przerwa w ruchu pociągów. W ciągu dnia prace odbywają się bowiem przy jeżdżących regularnie pociągach, które zwalniają na odcinku prowadzonych prac. Dzięki takiej organizacji pracy wykonawcy udaje się nadrobić pewne zaległości, spowodowane przerwą zimową.

Termin oddania przystanków to czas między wrześniem a grudniem tego roku.

Opinie (130) ponad 10 zablokowanych

  • dlaczego PKM nie jeździ po nowych istniejących torach na północ Gdyni? (13)

    • 91 7

    • bo władcy uważają że nie mamy prawa do godności i skazują nas na spędzanie 60h miesięcznie w korkach

      • 2 0

    • Bo nie ma składów

      Brak taboru

      • 0 1

    • (6)

      Bo nie może.

      • 6 9

      • (5)

        Cytuje prezesa SKM "nie da się".

        • 23 2

        • A to nie cytat z Gruszeckiej Spychały? (4)

          • 11 0

          • (3)

            A po co skoro ta cała PKM wozi powietrze? Poczytaj sobie artykuły o tym że już połowa połączeń została zlikwidowana. Nikt normalny by tego jeszcze raz nie zbudował gdyby wiedział że trza będzie do tego tyle dokładać. I ty chcesz to na płn Gdyni.

            • 0 13

            • A to ciekawe (2)

              Ani połowa połączeń nie został zlikwidowana, ani nie wozi powietrza.

              Jedyne co jest prawdą, to że wozi mniej niż zakładano.
              PKM z racji nie ukończenia jeszcze części Gdyni póki co wozi głównie w szczytach komunikacyjnych i w weekendy. Ale i tak ilości pasażerów jak na tak nową inwestycje są bardzo duże.

              • 11 0

              • (1)

                Polecam abyś przejrZał artykuły z 2016 roku. Jest tam jasno napisane, że zdjeli polowe połączeń z tym co było na początku. Przejedz sie w weekend albo w godzinach około południa to zobaczysz jakie tłumy tym podróżują.

                • 1 3

              • poprosze o link

                czytalem wszystkie i nigdzie nie likwidowano polowy.

                Jesli chodzi o liczbe pasazerow, to:
                1. Stale rosnie
                2. PKM okazala sie swietnym rozwiazaniem na polaczenia regionalne, slabiej w kwestii polaczen miejskich (co nie jest az tak dziwne, bo wokol PKM dopiero buduja sie nowe osiedla, za 10 lat sytuacja bedzie skrajnie inna)
                3. W pierwszym roku uzytkowac mialo od 2 do 5mln. Bylo 2 z niewielkim grosikiem. Zatem minimum w pierwszym roku osiagniete - bez P&R i z wieloma rzeczami do poprawienia.

                Potencjal duzy. Poki co idzie w dobrym kierunku. Choc zgodze sie - powinno isc szybciej.

                • 2 0

    • Nie ma takich torów (2)

      Tam nie istnieje żaden tor po którym mogłyby jeździć pociągi PKM. Kto takie bzdury opowiada?

      • 8 16

      • linia do Oksywia. Niezelektryfikowana, ale wyremontowana w 2008 r. (1)

        W listopadzie zeszłego roku gdyńscy społecznicy zorganizowali przejazd szynobusu Oksywie-G.Główna przez Chylonię. 15 min.

        • 11 0

        • Tak ale bez przystanków....

          • 4 3

    • szkoda

      Niszczyć

      • 25 1

  • dlaczego nie ma klasy 1 i 3 w pociągach a jest tylko 2 ?

    • 0 0

  • Zero inwestycji w gdyni

    Gdynia północ znowu nic nie ma pociagu do oksywia ,tunel na puckiej potrzebny most laczacy gdynie z gdynia oksywie nic zero inwestycji tylko szklane domy zeromskiego,parking na medzytorzu pietrowy,jestem zawiedziona

    • 6 1

  • Inwestycja za takie pieniądze, mogli spokojnie przez Witomino również polecieć

    Mieszkańcy często stoją w korku na krótkim odcinku z centrum bo cała wataha czeka żeby wjechać na obwodnicę.
    Dla złośników, mieszkam w centrum

    • 4 1

  • Świetnie, ale dlaczego sto piąty raz o tym samym???

    Czyżby na PKM-ce nic się nowego nie działo, i trzeba odgrzewać stare, zeschłe kotlety?

    • 6 1

  • (7)

    powinna być jeszcze stacja Gdynia Mały Kack

    • 62 5

    • Zachodni cz Centralny? (1)

      • 3 1

      • tak ma stawać na Centralnym w planach połączenie z nową nitką metra

        • 3 0

    • Mały Kack i Fikakowo

      W planach PKP PLK dotyczących elektryfikacji linii 201 i budowy trzeciego toru pomiędzy Gdynią a Osową jest uwzględnione zaprojektowanie przystanku pomiędzy ulicami: Łężycką i Łowicką.
      Tak samo planowany jest przystanek niedaleko Fikakowa.

      • 5 2

    • a niby gdzie miałaby powstać ? (3)

      • 1 10

      • olkuska/halicka (1)

        w pierwotnych planach była nawet przewidziana

        • 17 0

        • Jeśli tam

          to większość mieszkańców MK musiałaby zasuwać na ten przystanek 10-15 minut piechotą... Słabo...

          • 1 9

      • W Malym Kacku

        • 28 1

  • Gdynia

    W d*pę sobie wsadźcie tą pkmkę.

    • 5 6

  • podkłady

    podkład drewniany impregnowany jest trwalszy niż podkład betonowy ponad wymiarowy

    • 6 0

  • Przystanek na łuku, pod wiaduktem - po co ?

    skoro kilkaset metrów dalej od prawie stu lat znajduje się stacja kolejowa Gdynia Wielki Kack. Byłoby łatwiej, bezpieczniej i taniej. Chyba właśnie to "taniej" było nie do przyjęcia dla krewnych i znajomych królika.

    • 4 5

  • Coś chyba mijanie się z prawda

    Nowe zwrotnice na zmodernizowanych odcinkach dalekobieżnych do warszawy mają mnóstwo bardzo długich podkładów. Można? Można. I co to za gadka o opadach śniegu? To była najłagodniejsza zima od czasów Kwaśniewskiego.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon marek Jaguar i Land Rover znajduje się w:

 

Najczęściej czytane