• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstał magazyn energii elektrycznej dla ładowarek

mJ
6 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Instalacja do swojego działania wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych. Instalacja do swojego działania wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych.

GreenWay Polska uruchomił pierwszy w swojej sieci magazyn energii bezpośrednio współpracujący ze stacją ładowania. Urządzenie zapewnia dostępność maksymalnej mocy stacji ładowania niezależnie od mocy dostępnej w sieci elektroenergetycznej i pozwala na jej elastyczny rozdział pomiędzy zainstalowanymi punktami ładowania. Pierwszy GridBooster został zainstalowany w Galerii Metropolia zobacz na mapie Gdańska.



GridBooster, bo właśnie tak zostało nazwane urządzenie, do swojego działania wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych. Zadaniem instalacji jest inteligentne zarządzanie mocą infrastruktury ładowania aut elektrycznych w momentach zwiększonego zapotrzebowania, przy ograniczeniach wynikających z dostępnej mocy w sieci energetycznej.

Kiedy zapotrzebowanie na ładowanie jest niskie, a sieć nieobciążona, zainstalowana w urządzeniu bateria ładuje się bezpośrednio z sieci, gromadząc energię. Natomiast w momencie, gdy zapotrzebowanie stacji ładowania rośnie, przekraczając przy tym moc dostępną z sieci, zmagazynowana energia służy do ładowania pojazdów.

Dzięki temu można osiągać maksymalną moc nawet kilku ładowarek stanowiących jedną stację ładowania, uniezależniając to od mocy dostępnej z sieci energetycznej. Magazyn może także pobierać energię tylko w czasie dolin nocnych, w czasie gdy system energetyczny jest najmniej obciążony, a energia elektryczna najtańsza, a następnie wykorzystywać ją w pozostałych godzinach.

W tych punktach naładujesz auto elektryczne


System inteligentnego magazynowania energii został uruchomiony na parkingu Galerii Metropolia. System inteligentnego magazynowania energii został uruchomiony na parkingu Galerii Metropolia.
Jak to działa? W standardowych stacjach ładowania aut elektrycznych, bez wsparcia magazynu energii, wartość mocy przyłącza determinuje moc, z jaką mogą się ładować samochody elektryczne. Oznacza to, że jeśli moc przyłącza jest niższa niż maksymalna moc ładowarek - wówczas szybkość ładowania jest ograniczona, a samochód ładuje się odpowiednio dłużej. Szczególnie istotne jest to w przypadku stacji wyposażonych w wiele punktów ładowania, gdzie moc musi być rozdzielana nie tylko między liczbę ładowarek, ale też dostosowywana do liczby ładujących się jednocześnie samochodów.

GridBooster pozwala natomiast na osiągnięcie maksymalnej mocy ładowania, przy ograniczaniu mocy dostępnej z sieci. W przypadku pierwszego GridBoostera w Gdańsku, magazyn dysponuje pojemnością 60 kWh. Instalacja obsługuje jedną stację szybkiego ładowania marki Delta oraz dwie stacje półszybkie. Łączna moc tych ładowarek wynosi 100 kW, przy czym bezpośrednio z sieci pobierane jest jedynie 40 kW, pozostałą moc zapewnia GridBooster.

"Serce" GridBoostera stanowi moduł używanych baterii litowo-jonowych pozyskiwanych z samochodów elektrycznych wycofanych z eksploatacji. Takie rozwiązanie pozwala na ograniczenie kosztów oraz daje zużytym bateriom samochodowym drugie życie.

Zajrzyj do naszego działu o elektromobilności

mJ

Miejsca

Opinie (35) 1 zablokowana

  • super pod warunkiem ze jest jedno urządzenie (4)

    jak będzie 50% samochodów elektrycznych to już nie będzie skąd czerpać prądu. Zabijemy instalacje i elektrownie.

    • 24 9

    • 50% ;)

      Tylko co potem z tymi setkami ton litu kwasu ?? Mamy extra ekologiczne elektrownie :)

      • 0 0

    • Przestaniemy marnować (2)

      Przeciwnie. Prądu będzie całkiem sporo, bo nie trzeba go będzie zużywać do procesu przetwarzania ropy. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak energochłonny to proces.
      Silnik elektryczny jest o wiele wydajniejszy niż spalinowy. W efekcie okazuje się że na prądzie zaoszczędzonym w rafinerii spokojnie przejeżdżasz te same odległości i jeszcze zostaje zapas. Więc blackout nam nie grozi. Tym bardziej że auta elektryczne w zdecydowanej większości ładują się w nocy, a więc w czasie gdy zapotrzebowanie na energię jest minimalne.

      • 2 5

      • (1)

        Owszem, przetwarzanie ropy wymaga energii, którą trzeba jakoś wytworzyć. Z paliw kopalnych albo inaczej, tu jest wybór. Ale nawet gdyby zrezygnować z przetwarzania ropy (i automatycznie z dóbr, które przy tej okazji powstają oprócz paliw, czyli znacznej części dobrodziejstw cywilizacji) na rzecz wytwarzania prądu do napędu samochodów, to dalej pozostanie problem jak ten prąd dostarczyć do ładowarek. Masz pojęcie jakiej na to by trzeba infrastruktury? Jej budowa pochłonęłaby mnóstwo energii (materiałów oczywiście też, które jakoś trzeba pozyskać) i cały Twój bilans się w tym momencie wali. A na koniec by się okazało, że zabrakło materiałów do produkcji baterii dla tylu samochodów. Tu jednak widać pewne światełko nadziei w postaci grafenu. Pytanie czy te nadzieje uda się przekuć w technologie do zastosowania przemysłowego.

        Lepszym rozwiązaniem byłoby wytwarzanie prądu na pokładzie samochodu. Tak działają ogniwa wodorowe. Próbowano też z ogniwami na inne paliwa. Kiedyś nawet powstał prototyp z minireaktorem jądrowym, ale oczywiście się nie przyjął w praktyce. Ale w ogólności to jest słuszna droga. Chyba, że ktoś wymyśli sposób na bezprzewodowy transfer dużej ilości energii na znaczne odległości, co umożliwiłoby ładowanie gdziekolwiek, także w trakcie jazdy i obniżyło wymagania na baterie. Tesla podobno nad czymś takim pracował, ale nikt nie wie na ile to jest prawda a na ile legendy.

        • 1 0

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • bardzo dobra inicjatywa! (1)

    pobiera prąd w nocy, kiedy jest go nadmiar i ceny są niskie i oddaje w godzinach szczytu. W ten sposób bilansuje się system energetyczny. Dodatkowo daje się drugie życie bateriom z samochodów elektrycznych.

    • 3 2

    • oskar

      Natomiast w czasie wolnym , układ przerywa ciąże i krawaty wiąże , potrzebującym na tą chwilę.

      • 0 0

  • EKO

    I to się nazywa ekologia. Greenway zreszta co chwile wychodzi z nowa inicjatywa zeby tylko jak najszybciej rozpropagowac koniecznosc wdrazania nowych technologii moto w kraju. Powinnismy bazowac na wiedzy partnerow wlasnie z takim doswiadczeniem, bo dla nich jak widac nie ma ograniczen. Poprosimy o wiecej takich magazynów, bo czas elektrykow wlasnie sie zaczyna

    • 2 0

  • Przeczytałem całość. (6)

    Nie zrozumiałem nic.
    Artykuł dla fachowców.

    • 16 17

    • Fachowców?

      To artykuł dla nikogo. Komu to potrzebne w tym miejscu gdzie tylko wiatr wieje?

      • 0 0

    • artykuł dla każdego (2)

      a Ty jesteś mułem

      • 19 7

      • Zgrywus (1)

        Sam też nie jarzysz tylko znawcę zgrywasz. Ale cóż..w necie każdy jest fachspecem...gorzej w realu

        • 3 0

        • za dużo katechezy i historizofii
          za mało fizyki, biologii, matematyki

          giertychowa matura, licencjat z biznesu
          a czytać nie umie, ledwie duka któtki text

          • 2 2

    • - Mamo, skąd się bierze prąd?
      - Z gniazdka.
      - To po co są elektrownie?

      • 18 0

    • Takie czasy

      Ludzie muszą mieć teraz wszystko podane na tacy. Zrozumienie czegokolwiek trudniejszego niż naciśnięcie guzika w telefonie jest poza zasięgiem umysłowym.

      • 13 2

  • no to szacujmy

    samochód jeden bak paliwa miesięcznie 40l * 35MJ/l = 1400MJ przeliczając na kWh dzielimy przez 3600 sekund J/s=Wat ww godzinie to Wh dostajemy 389kWh. Sprawność samochodu to 50% więc połowa idzie w jazdę czyli jakieś 195 kWh energii elektrycznej na jeden bak 40 litrowy miesięcznie. Ponoć w Polsce jest ponad 20 milionów samochodów osobowych. 20 000 000 * 195kWh * 12 miesięcy =46666GWh energii elektrycznej rocznie na jeden bak dla naszych elektryków. A w 2017 roku wyprodukowaliśmy 170335 GWh energii elektrycznej w Polsce czyli trzeba by dobudować 30% elektrowni z instalacjami o ile jeden bak 40 l nam miesięcznie wystarczy do życia.

    • 0 2

  • Po co komu hipsterskie ładowarki?

    Nam potrzeba schabowego i pół litra!

    • 1 0

  • niszowy temat (4)

    tak samo jak ta galeria

    • 31 10

    • moim zdaniem te stacje ładowania aut elektrycznych (3)

      należy ładować obietnicami przedwyborczymi, będzie na Pomorzu ogromna nadwyżka prundu, będziemy mogli zrezygnować z obecności w regionie takim tuzom jak lotos czy wir elektryczny firmy energa

      • 7 1

      • Brzmisz jak jeden Król :)

        • 0 0

      • (1)

        Co ma do tego polityka ? Dzissass

        • 1 0

        • Ludzie marnują dla niej dużo energii

          • 4 0

  • Nikogo to nie interesuje bo samochodów elektrycznych prawie u nas nie ma.

    • 4 6

  • kolejne baterie do utylizacji

    • 1 4

  • ekologia (4)

    a ja się pytam ile węgla spalili w elektrowni do produkcji prądu dla samochodów na prąd.ile w tym czasie zanieczyszczeń poszło do atmosfery.samochody elektryczne mijają się z celem.

    • 13 13

    • To idiotyczna polityka polskiego rządu

      Jeszcze kilkadziesiąt lat palenia węgla i paliw kopalnych to u nas będzie jak na południu Europy, będziemy pomarańcze chodować. A na południu Europy zrobi się pustynia i nie będą mieli co jeść...
      Po to właśnie jest nacisk na energię odnawialną i całkowitą eliminację paliw kopalnych (plus atom jako stałe źródło energii). Dlatego też mamy przejść na samochody elektryczne.

      A nasz rząd?

      • 3 3

    • Mniej spalili

      To teraz sprawdź ile prądu trzeba by wyprodukować litr paliwa. Tego samego prądu z węgla.
      Potem szybkie wyliczenie ile to wychodzi na kilometr i możesz się zdziwić.
      Żebyś nie musiał za bardzo szukać to podpowiadam elektryk zjada koło 20-25 kWh/ 100km.

      • 1 0

    • plus do tego kończące się zasoby metali ziem rzadkich do produkcji baterii

      co wpłynie niedługo znacząco na ceny, bo dostawcy zaczną dyktować ceny:
      60% globalnego zapotrzebowania na kobalt pochodzi z Konga, 70% grafitu z Chin.

      • 4 2

    • Dlatego

      potrzebujemy innych źródeł prądu a nie węgiel. Proste jak but!

      • 5 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiego koloru są "zabytkowe" tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane