• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstał magazyn energii elektrycznej dla ładowarek

mJ
6 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Instalacja do swojego działania wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych. Instalacja do swojego działania wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych.

GreenWay Polska uruchomił pierwszy w swojej sieci magazyn energii bezpośrednio współpracujący ze stacją ładowania. Urządzenie zapewnia dostępność maksymalnej mocy stacji ładowania niezależnie od mocy dostępnej w sieci elektroenergetycznej i pozwala na jej elastyczny rozdział pomiędzy zainstalowanymi punktami ładowania. Pierwszy GridBooster został zainstalowany w Galerii Metropolia zobacz na mapie Gdańska.



GridBooster, bo właśnie tak zostało nazwane urządzenie, do swojego działania wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych. Zadaniem instalacji jest inteligentne zarządzanie mocą infrastruktury ładowania aut elektrycznych w momentach zwiększonego zapotrzebowania, przy ograniczeniach wynikających z dostępnej mocy w sieci energetycznej.

Kiedy zapotrzebowanie na ładowanie jest niskie, a sieć nieobciążona, zainstalowana w urządzeniu bateria ładuje się bezpośrednio z sieci, gromadząc energię. Natomiast w momencie, gdy zapotrzebowanie stacji ładowania rośnie, przekraczając przy tym moc dostępną z sieci, zmagazynowana energia służy do ładowania pojazdów.

Dzięki temu można osiągać maksymalną moc nawet kilku ładowarek stanowiących jedną stację ładowania, uniezależniając to od mocy dostępnej z sieci energetycznej. Magazyn może także pobierać energię tylko w czasie dolin nocnych, w czasie gdy system energetyczny jest najmniej obciążony, a energia elektryczna najtańsza, a następnie wykorzystywać ją w pozostałych godzinach.

W tych punktach naładujesz auto elektryczne


System inteligentnego magazynowania energii został uruchomiony na parkingu Galerii Metropolia. System inteligentnego magazynowania energii został uruchomiony na parkingu Galerii Metropolia.
Jak to działa? W standardowych stacjach ładowania aut elektrycznych, bez wsparcia magazynu energii, wartość mocy przyłącza determinuje moc, z jaką mogą się ładować samochody elektryczne. Oznacza to, że jeśli moc przyłącza jest niższa niż maksymalna moc ładowarek - wówczas szybkość ładowania jest ograniczona, a samochód ładuje się odpowiednio dłużej. Szczególnie istotne jest to w przypadku stacji wyposażonych w wiele punktów ładowania, gdzie moc musi być rozdzielana nie tylko między liczbę ładowarek, ale też dostosowywana do liczby ładujących się jednocześnie samochodów.

GridBooster pozwala natomiast na osiągnięcie maksymalnej mocy ładowania, przy ograniczaniu mocy dostępnej z sieci. W przypadku pierwszego GridBoostera w Gdańsku, magazyn dysponuje pojemnością 60 kWh. Instalacja obsługuje jedną stację szybkiego ładowania marki Delta oraz dwie stacje półszybkie. Łączna moc tych ładowarek wynosi 100 kW, przy czym bezpośrednio z sieci pobierane jest jedynie 40 kW, pozostałą moc zapewnia GridBooster.

"Serce" GridBoostera stanowi moduł używanych baterii litowo-jonowych pozyskiwanych z samochodów elektrycznych wycofanych z eksploatacji. Takie rozwiązanie pozwala na ograniczenie kosztów oraz daje zużytym bateriom samochodowym drugie życie.

Zajrzyj do naszego działu o elektromobilności

mJ

Miejsca

Opinie (35) 1 zablokowana

  • Po co komu hipsterskie ładowarki?

    Nam potrzeba schabowego i pół litra!

    • 1 0

  • no to szacujmy

    samochód jeden bak paliwa miesięcznie 40l * 35MJ/l = 1400MJ przeliczając na kWh dzielimy przez 3600 sekund J/s=Wat ww godzinie to Wh dostajemy 389kWh. Sprawność samochodu to 50% więc połowa idzie w jazdę czyli jakieś 195 kWh energii elektrycznej na jeden bak 40 litrowy miesięcznie. Ponoć w Polsce jest ponad 20 milionów samochodów osobowych. 20 000 000 * 195kWh * 12 miesięcy =46666GWh energii elektrycznej rocznie na jeden bak dla naszych elektryków. A w 2017 roku wyprodukowaliśmy 170335 GWh energii elektrycznej w Polsce czyli trzeba by dobudować 30% elektrowni z instalacjami o ile jeden bak 40 l nam miesięcznie wystarczy do życia.

    • 0 2

  • EKO

    I to się nazywa ekologia. Greenway zreszta co chwile wychodzi z nowa inicjatywa zeby tylko jak najszybciej rozpropagowac koniecznosc wdrazania nowych technologii moto w kraju. Powinnismy bazowac na wiedzy partnerow wlasnie z takim doswiadczeniem, bo dla nich jak widac nie ma ograniczen. Poprosimy o wiecej takich magazynów, bo czas elektrykow wlasnie sie zaczyna

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel:

 

Najczęściej czytane