Wiadomości

Powstał magazyn energii elektrycznej dla ładowarek

Instalacja do swojego działania wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych.
Instalacja do swojego działania wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych. fot. greenway

GreenWay Polska uruchomił pierwszy w swojej sieci magazyn energii bezpośrednio współpracujący ze stacją ładowania. Urządzenie zapewnia dostępność maksymalnej mocy stacji ładowania niezależnie od mocy dostępnej w sieci elektroenergetycznej i pozwala na jej elastyczny rozdział pomiędzy zainstalowanymi punktami ładowania. Pierwszy GridBooster został zainstalowany w Galerii Metropolia zobacz na mapie Gdańska.



GridBooster, bo właśnie tak zostało nazwane urządzenie, do swojego działania wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych. Zadaniem instalacji jest inteligentne zarządzanie mocą infrastruktury ładowania aut elektrycznych w momentach zwiększonego zapotrzebowania, przy ograniczeniach wynikających z dostępnej mocy w sieci energetycznej.

Kiedy zapotrzebowanie na ładowanie jest niskie, a sieć nieobciążona, zainstalowana w urządzeniu bateria ładuje się bezpośrednio z sieci, gromadząc energię. Natomiast w momencie, gdy zapotrzebowanie stacji ładowania rośnie, przekraczając przy tym moc dostępną z sieci, zmagazynowana energia służy do ładowania pojazdów.

Dzięki temu można osiągać maksymalną moc nawet kilku ładowarek stanowiących jedną stację ładowania, uniezależniając to od mocy dostępnej z sieci energetycznej. Magazyn może także pobierać energię tylko w czasie dolin nocnych, w czasie gdy system energetyczny jest najmniej obciążony, a energia elektryczna najtańsza, a następnie wykorzystywać ją w pozostałych godzinach.

W tych punktach naładujesz auto elektryczne


System inteligentnego magazynowania energii został uruchomiony na parkingu Galerii Metropolia.
System inteligentnego magazynowania energii został uruchomiony na parkingu Galerii Metropolia. fot. greenway
Jak to działa? W standardowych stacjach ładowania aut elektrycznych, bez wsparcia magazynu energii, wartość mocy przyłącza determinuje moc, z jaką mogą się ładować samochody elektryczne. Oznacza to, że jeśli moc przyłącza jest niższa niż maksymalna moc ładowarek - wówczas szybkość ładowania jest ograniczona, a samochód ładuje się odpowiednio dłużej. Szczególnie istotne jest to w przypadku stacji wyposażonych w wiele punktów ładowania, gdzie moc musi być rozdzielana nie tylko między liczbę ładowarek, ale też dostosowywana do liczby ładujących się jednocześnie samochodów.

GridBooster pozwala natomiast na osiągnięcie maksymalnej mocy ładowania, przy ograniczaniu mocy dostępnej z sieci. W przypadku pierwszego GridBoostera w Gdańsku, magazyn dysponuje pojemnością 60 kWh. Instalacja obsługuje jedną stację szybkiego ładowania marki Delta oraz dwie stacje półszybkie. Łączna moc tych ładowarek wynosi 100 kW, przy czym bezpośrednio z sieci pobierane jest jedynie 40 kW, pozostałą moc zapewnia GridBooster.

"Serce" GridBoostera stanowi moduł używanych baterii litowo-jonowych pozyskiwanych z samochodów elektrycznych wycofanych z eksploatacji. Takie rozwiązanie pozwala na ograniczenie kosztów oraz daje zużytym bateriom samochodowym drugie życie.

Zajrzyj do naszego działu o elektromobilności

Opinie (34) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Jimny to terenówka marki: