• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstał magazyn energii elektrycznej dla ładowarek

mJ
6 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Instalacja do swojego działania wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych. Instalacja do swojego działania wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych.

GreenWay Polska uruchomił pierwszy w swojej sieci magazyn energii bezpośrednio współpracujący ze stacją ładowania. Urządzenie zapewnia dostępność maksymalnej mocy stacji ładowania niezależnie od mocy dostępnej w sieci elektroenergetycznej i pozwala na jej elastyczny rozdział pomiędzy zainstalowanymi punktami ładowania. Pierwszy GridBooster został zainstalowany w Galerii Metropolia zobacz na mapie Gdańska.



GridBooster, bo właśnie tak zostało nazwane urządzenie, do swojego działania wykorzystuje używane baterie pozyskiwane z samochodów elektrycznych. Zadaniem instalacji jest inteligentne zarządzanie mocą infrastruktury ładowania aut elektrycznych w momentach zwiększonego zapotrzebowania, przy ograniczeniach wynikających z dostępnej mocy w sieci energetycznej.

Kiedy zapotrzebowanie na ładowanie jest niskie, a sieć nieobciążona, zainstalowana w urządzeniu bateria ładuje się bezpośrednio z sieci, gromadząc energię. Natomiast w momencie, gdy zapotrzebowanie stacji ładowania rośnie, przekraczając przy tym moc dostępną z sieci, zmagazynowana energia służy do ładowania pojazdów.

Dzięki temu można osiągać maksymalną moc nawet kilku ładowarek stanowiących jedną stację ładowania, uniezależniając to od mocy dostępnej z sieci energetycznej. Magazyn może także pobierać energię tylko w czasie dolin nocnych, w czasie gdy system energetyczny jest najmniej obciążony, a energia elektryczna najtańsza, a następnie wykorzystywać ją w pozostałych godzinach.

W tych punktach naładujesz auto elektryczne


System inteligentnego magazynowania energii został uruchomiony na parkingu Galerii Metropolia. System inteligentnego magazynowania energii został uruchomiony na parkingu Galerii Metropolia.
Jak to działa? W standardowych stacjach ładowania aut elektrycznych, bez wsparcia magazynu energii, wartość mocy przyłącza determinuje moc, z jaką mogą się ładować samochody elektryczne. Oznacza to, że jeśli moc przyłącza jest niższa niż maksymalna moc ładowarek - wówczas szybkość ładowania jest ograniczona, a samochód ładuje się odpowiednio dłużej. Szczególnie istotne jest to w przypadku stacji wyposażonych w wiele punktów ładowania, gdzie moc musi być rozdzielana nie tylko między liczbę ładowarek, ale też dostosowywana do liczby ładujących się jednocześnie samochodów.

GridBooster pozwala natomiast na osiągnięcie maksymalnej mocy ładowania, przy ograniczaniu mocy dostępnej z sieci. W przypadku pierwszego GridBoostera w Gdańsku, magazyn dysponuje pojemnością 60 kWh. Instalacja obsługuje jedną stację szybkiego ładowania marki Delta oraz dwie stacje półszybkie. Łączna moc tych ładowarek wynosi 100 kW, przy czym bezpośrednio z sieci pobierane jest jedynie 40 kW, pozostałą moc zapewnia GridBooster.

"Serce" GridBoostera stanowi moduł używanych baterii litowo-jonowych pozyskiwanych z samochodów elektrycznych wycofanych z eksploatacji. Takie rozwiązanie pozwala na ograniczenie kosztów oraz daje zużytym bateriom samochodowym drugie życie.

Zajrzyj do naszego działu o elektromobilności

mJ

Miejsca

Opinie (35) 1 zablokowana

  • (2)

    Pojemność 60kWh ło matko. To jak w nocy naładują za 25gr, a w dzień nie wydadzą 55gr to są do przodu o 18 złotych. dziennie! inwestycja życia.

    Dla perspektywy - tesla ma baterię 62/85kwh. jeden samochód.

    • 7 2

    • Opłata za moc

      Zysk główny nie jest w cenie kWh. Firmy stawiające ładowarki w naszym kraju najbardziej cierpią na absurdalnym przeskoku w cenie za moc przyłącza. Do 40kW to jest maksymalnie kilkaset PLN, a powyżej to już są tysiące miesięcznego abonamentu. Stawiając taki magazyn nadal płacisz mało, a ładowarkę masz 100kW. W kieszeni zostaje przynajmniej kilka tysięcy miesięcznie. Niższa cena kilowatogodziny to już tylko wisienka na torcie.

      • 5 0

    • Też się ubawiłem, że ta wielka szafa ma pojemność mniejszą niż jedna Tesla. A co jakby podjechało ich kilka się naładować? Ani kabel z sieci ani ta szafa nie uciągnie.

      Samochody elektryczne jako produkt niszowy może się utrzymają do czasu aż ludzkość opanuje tanią technologię wytwarzania, przesyłu i magazynowania prądu w ilościach adekwatnych do potrzeb komunikacji indywidualnej. Na pewno istnienie samochodów elektrycznych da impuls do poszukiwań takich technologii. Tyle, że póki co na horyzoncie pusto. Nie licząc energetyki jądrowej, ale ta jak wiadomo jest passe, elektrownie bardzo kosztowne w budowie a do tego uran szybko by się wyczerpał, więc trzebaby znaleźć jakieś inne paliwo i to bardziej eko. Także na razie metan i wodór są lepszymi opcjami niż ropa. Niestety metan to dalej wysoka emisja CO2 i tak samo dostępne obecnie technologie produkcji czystego wodoru na masową skalę. Na dzień dzisiejszy nie istnieje zatem żadna metoda transportu, którą możnaby nazwać eko, poza siłą własnych mięśni. Która jednakże jest w zaniku w społeczeństwie (ci wszyscy "drwale" co nawet jakby dali radę udźwignąć siekierę, to nie wiedzą, z której strony należy ją trzymać).

      • 3 0

  • po co to komu porzebne

    • 6 5

  • (1)

    Czy nam się to podoba czy nie ludzi na świecie będzie coraz więcej a to spowoduje coraz większe zużycie energii elektrycznej, coraz więcej sprzętu też mamy w domach. Tak czy siak trzeba będzie produkować więcej prądu, bez względu na samochody. Ropa też się kiedyś skończy.

    • 11 1

    • będziemy błagać Putina o wincyj wungla i odkupimy drożej farmy wiatrowe które z takim namaszczeniem obecne zlikwidujemy zgodnie z wolą specjalistów od energii w sektorze publicznym.

      • 12 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiego koloru są "zabytkowe" tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane