- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (52 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (186 opinii)
- 4 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 5 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (120 opinii)
Powstaną nowe przejścia przy Galerii Zaspa i GUMedzie
W przyszłym roku gotowe będą projekty przejść naziemnych przez al. Rzeczypospolitej w rejonie skrzyżowania z al. Legionów i ul. Hynka oraz przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet Medyczny. Ich budowa planowana jest w latach 2020-2021.
To pierwsze było w 2017 i 2018 roku zgłaszane jako projekt do Budżetu Obywatelskiego. Dwa lata temu nie został on wybrany, a rok później, według wyliczeń urzędników, jego koszty wzrosły niemal czterokrotnie, więc realizacja przekroczyłaby kwotę przeznaczoną na zadania dla dzielnicy.
Z kolei możliwość stworzenia przejścia przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny do GUMedu pojawiła się podczas przygotowań do remontu Traktu na odcinku Smoluchowskiego - 3 Maja. Ostatecznie urzędnicy odstąpili od tego pomysłu tłumacząc się ograniczeniami czasowymi i finansowymi.
Teraz miasto podjęło jednak kroki, które pozwalają wierzyć, że w najbliższej przyszłości oba przejścia powstaną.
- Odpowiadając na oczekiwania mieszkańców, władze miasta zleciły stworzenie Gdańskiego Pakietu Dostępności, który zakłada budowę przejść naziemnych w kilku punktach miasta. Przejścia mają zwiększyć komfort pieszych i skrócić czas pokonania głównych arterii miasta. Oba przejścia zostały uwzględnione we wspomnianym pakiecie - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Czytaj też: Jakie prawa mają piesi w Europie
Na stronie DRMG znajdziemy zaproszenia do złożenia oferty na opracowanie projektu przejścia i przejazdu rowerowego w obrębie skrzyżowania Rzeczypospolitej - Legionów - Hynka oraz na projekt poprzedzony koncepcją budowy przejścia z przejazdem rowerowym na wysokości przystanków tramwajowych "Uniwersytet Medyczny".
Do pierwszego postępowania wpłynęły dwie oferty:
- Pracownia projektowa Promar - 153,75 tys. zł
- Maxprojekt - 173,43 tys. zł
Realizacja ma nastąpić w przeciągu 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.
W przypadku drugiego postępowania oferty złożyły te same dwie firmy:
- Pracownia projektowa Promar - 149,445 tys. zł
- Maxprojekt - 157,317 tys. zł
Koncepcja ma zostać opracowana do kwietnia, a projekt do końca listopada 2020.
Na kiedy planowana jest budowa obu przejść?
- Po otrzymaniu dokumentacji projektowej miasto zapozna się z kwotami szacunkowymi, będącymi elementem dokumentacji i na tej podstawie podejmie decyzję dot. realizacji inwestycji. Obecnie realizacja planowana jest w latach 2020-2021 - wyjaśnia Izabela Kozicka - Prus z referatu prasowego biura prezydenta Gdańska.
Opinie (287) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-10 07:26
Opinia wyróżniona
Dobry pomysł, ale (5)
Przejście naziemne przy Galerii Zaspa to jak najbardziej dobry pomysł, ale osobiście wolałbym aby było po drugiej stronie skrzyżowania, od strony Al. Legionów.
Zawsze byłby to wybór, albo tunel po stronie Al. Rzeczpospolitej, albo przejście od strony Al. Legionów. Dodatkowo, krótki chodnik łączący oba przejścia po pasie zieleni pod drzewami wzdłuż torów, pomiędzy przejściem przy Kościuszki a tym nowym.- 42 61
-
2019-12-10 07:47
(3)
Przejście ma być połączone z przystankami. Inaczej nie ma to sensu
- 22 2
-
2019-12-10 09:03
(2)
Przecież według przedstawionej grafiki przejście nie będzie połączone z przystankami tramwajowymi, więc propozycja powyżej ma sens.
- 4 5
-
2019-12-10 09:08
Proszę spojrzeć na grafikę jeszcze raz. Pierwsze zdjęcie "Dojście do przystanków z pominięciem tunelu"
- 6 2
-
2019-12-10 09:11
Przyjrzyj się grafice
"dojście do przystanków z pominięciem tunelu"
- 8 0
-
2019-12-10 15:12
Taaa! I jeszcze kładkę dla urozmaicebia!
- 1 1
-
2019-12-10 07:29
Tam jest przejście podziemne...
Akurat tam jest tak potrzebne naziemne?
To ja chcę jeszcze kładkę, żeby komplet był.- 25 12
-
2019-12-10 07:30
fanaberie rogera za pieniądze podatników (2)
500 mln deficytu
- 22 13
-
2019-12-10 07:47
Dzielnice Ci się pomylily (1)
Roger jest radnym Wrzeszcza Dolnego
- 0 2
-
2019-12-10 07:50
ale d**il ma wpływ na całe miasto
- 0 3
-
2019-12-10 07:34
Ze co?ze beda wieksze korki? (1)
One i bez tego sa i beda choc byscie polikwidowali wszystkie przejscia.Szal i mania posiadania samochodu by wozic nim,czy to trzeba czy tez nie wlasne 4 litery jest w tym kraju porazajaca.Ludzie,ogarnijcie sie,samochod na swiecie juz dawno przestal byc synonimem bogactwa i luksusu,hmm fakt,niektorzy panowie uwazaja jednak,ze jest przedluzeniem czegos tam...
- 23 25
-
2019-12-10 09:54
Przykład najlepszy to obwodnica
świateł, przejść nie ma, a i tak wiecznie stoi.
- 9 0
-
2019-12-10 07:46
mieszkaniec (6)
Co za pie...dolec z tymi naziemnymi przejściami, każde potęguje więcej spalin, brawo Wy.
- 28 18
-
2019-12-10 07:48
(2)
Przejście powodują więcej spalin czy może jednak samochody?
- 13 6
-
2019-12-10 07:51
Przejście, które zatrzymuje samochody - (1)
żeby na to wpaść wystarczy mieć IQ ameby.
- 5 11
-
2019-12-10 08:58
auta i tak stoją tam na światłach
więc co za problem żeby było przejście? Czy ludzie naprawdę nie potrafią mózgu używać?
- 7 3
-
2019-12-10 07:51
dokładnie, kiedyś można była wracać z pracy wzdłuż Traktu Konnego nie wdychając tyle spalin co obecnie gdzie od 15 do 17 stoi sznur samochodów
- 3 0
-
2019-12-10 09:55
Jak taki zatroskany jesteś to zacznij od siebie
zezłomuj gruchota i przesiądź się na rower.
- 5 1
-
2019-12-10 13:46
No własnie!
- 0 1
-
2019-12-10 07:47
Gdańskie machl9je zlodziei z po
- 5 5
-
2019-12-10 07:50
Paranoja (1)
Tak i puszczajcie tam emerytow ręcistow inwalidow bedzie mniej swiadczen, gdzie ludzie giną na przejsciu czy przechodząc przejsciem podziemnym co za pomysły i wyżucanue naszych pieniędzy w błoto
- 11 12
-
2019-12-10 10:11
Mała poprawka
Nie "ludzie giną na przejściu". Sami nie giną. Polecam sformułowanie "kierowcy zabijają pieszych na przejściach". Bardziej oddaje rzeczywistość.
- 4 1
-
2019-12-10 07:52
Opinia wyróżniona
Urzędnikom są potrzebne... (18)
Przejścia naziemne. Dzięki nim urzędnicy są potrzebni, bo muszą zadbać o ich powstanie. A te przejścia zwiększą korki, więc urzędnicy liczą na to, że kierowcy przesiądą się do zbiorowej komunikacji. A zbiorowa komunikacja jak kania dżdżu potrzebuje urzędników, bo tylko oni mogą rozwiązywać problemy z nią związane.
- 178 101
-
2019-12-10 08:58
Czyli... (9)
... doskonale radzą sobie z problemami, które sami stwarzają :)
- 16 10
-
2019-12-10 09:01
jakimi problemami? (8)
problem to mają bezczelne durnie, którym się nie chce paru metrów po schodach przejść - będą wstrzymywać cały ruch by jaden gamoń na rowerku se przejechał
- 17 42
-
2019-12-10 09:44
(2)
problem maja durnie, co boli ich zatrzymac sie na swiatlach
- 33 7
-
2019-12-10 10:05
Na których by nawet nie musieli się zatrzymywać, gdyby nie jeździli jak d**ile
Co z tego, że jedziesz z zieloną falą, kiedy wpycha się przed Ciebie Janusz, żeby koniecznie zdążyć na te ostatnie 5s czerwonego i zatrzymać ruch za sobą?
- 22 2
-
2020-05-21 00:00
problemy maja durnie którzy się będa truć zwiększona dawka spalin
- 0 0
-
2019-12-10 11:58
Bardzo brzydko mowisz o niepelnosprawnych na wozkach inwalidzkich.
- 9 1
-
2019-12-10 15:42
ALe tam jest droga rowerowa, mowie o Zaspie i wszystko dziala jak nalezy.
Jaki jest sens zmieniac to?- 7 3
-
2019-12-10 17:46
(1)
A dlaczego ktoś nie miałby zachować możliwości ciągłości jazdy? Czy od ciebie ktoś wymaga, ze będziesz chodził po schodach w ramach trasy którą jedziesz?
- 1 0
-
2020-05-21 00:02
rowerzystów jest około 6% a kierowców około 60%
- 0 0
-
2019-12-10 23:56
A kolega myślał kiedyś jak ciężko jest niepełnosprawnym?
Albo rodzicom w wozami?
Przejścia podziemne są kozackie jak jest się zdrowym i nie ma dodatkowych tabolow- 0 0
-
2019-12-10 09:28
Przejścia są przede wszystkim potrzebne pieszym.
- 18 3
-
2019-12-10 10:24
(1)
1. Jesteśmy w mieście
2. Indywidualna komunikacja samochodowa w mieście powinna być traktowana bez priorytetowo- 19 7
-
2019-12-10 17:26
są takie miasta...
nazywają się "nierozwijające się" :]
- 2 5
-
2019-12-10 10:47
Korki nie biorą się z przejść dla pieszych, tylko ze zbyt dużej ilości samochodów. (1)
Tam i tak są światła więc co stoi na przeszkodzie żeby pieszy przeszli gdy samochody i tak mają czerwone?
- 31 1
-
2019-12-10 18:17
też nie jestem w stanie zrozumieć
skąd to toczenie piany
- 3 0
-
2019-12-10 14:00
Na przejściu nie da się postawić stolika z rajstopami
- 3 0
-
2019-12-10 18:23
a ja myslalem, ze to samochody powoduja korki, nie ludzie zyjacy w miescie
a pomysl, jakby tak zlikwidowac wszystkie chodniki, trawniki i parki i zamienic w ulice i parkingi? Ojoj, alez byla by przepustowosc
- 3 0
-
2019-12-10 18:48
Żeby jeszcze ta komunikacja zbiorowa działała, autobusy w tych samych korkach stoją co reszta.
- 1 0
-
2019-12-10 07:55
Nie rozumiem (9)
Zbudowane są bezpieczne, wygodne przejścia podziemne. Po co generować korki?
- 25 19
-
2019-12-10 08:21
(3)
Jakie bezpieczne tak jest lęgowisko patologii napadów i kradzieży. Przejścia tylko naziemne żadne inne
- 15 7
-
2019-12-10 12:29
Ile osób zginęło lub zostało rannych w tunelach (1)
z rąk przestępców, a ile na przejściach naziemnych ucierpiało w wypadkach ?
- 2 1
-
2019-12-10 15:18
Ile samochodów pozostawionych na
posesjach, parkingach i w garażach potrąciło pieszych? Nie jeździj, będzie bezpieczniej.
- 2 1
-
2019-12-10 12:31
to zlikwiduj przejścia podziemne które znajdują się pod torami kolejowymi
- 0 1
-
2019-12-10 08:28
Korki generuje nadmiar samochodow (3)
Nie przejścia dla pieszych
- 12 2
-
2019-12-10 13:47
Raczej nadmiar pieszych! (1)
- 0 5
-
2019-12-10 17:28
w samochodach
- 0 0
-
2019-12-10 16:45
to wytłumacz dlaczego na autostradach niema korków a tworzą się przed bramką wjazdową?
- 3 1
-
2019-12-10 12:21
Ja
Tam i tak jest sygnalizacja świetlna...tu nic się nie zmieni
- 0 0
-
2019-12-10 07:56
Przejście przy gumedzie...
Deweloper od akademika przy czołgu lubi to.
- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.