- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (185 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (128 opinii)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (86 opinii)
- 4 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (72 opinie)
- 6 Ile aut skonfiskowała policja? (132 opinie)
Powstaną nowe przejścia przy Galerii Zaspa i GUMedzie
W przyszłym roku gotowe będą projekty przejść naziemnych przez al. Rzeczypospolitej w rejonie skrzyżowania z al. Legionów i ul. Hynka oraz przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny na wysokości przystanku tramwajowego Uniwersytet Medyczny. Ich budowa planowana jest w latach 2020-2021.
To pierwsze było w 2017 i 2018 roku zgłaszane jako projekt do Budżetu Obywatelskiego. Dwa lata temu nie został on wybrany, a rok później, według wyliczeń urzędników, jego koszty wzrosły niemal czterokrotnie, więc realizacja przekroczyłaby kwotę przeznaczoną na zadania dla dzielnicy.
Z kolei możliwość stworzenia przejścia przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny do GUMedu pojawiła się podczas przygotowań do remontu Traktu na odcinku Smoluchowskiego - 3 Maja. Ostatecznie urzędnicy odstąpili od tego pomysłu tłumacząc się ograniczeniami czasowymi i finansowymi.
Teraz miasto podjęło jednak kroki, które pozwalają wierzyć, że w najbliższej przyszłości oba przejścia powstaną.
- Odpowiadając na oczekiwania mieszkańców, władze miasta zleciły stworzenie Gdańskiego Pakietu Dostępności, który zakłada budowę przejść naziemnych w kilku punktach miasta. Przejścia mają zwiększyć komfort pieszych i skrócić czas pokonania głównych arterii miasta. Oba przejścia zostały uwzględnione we wspomnianym pakiecie - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Czytaj też: Jakie prawa mają piesi w Europie
Na stronie DRMG znajdziemy zaproszenia do złożenia oferty na opracowanie projektu przejścia i przejazdu rowerowego w obrębie skrzyżowania Rzeczypospolitej - Legionów - Hynka oraz na projekt poprzedzony koncepcją budowy przejścia z przejazdem rowerowym na wysokości przystanków tramwajowych "Uniwersytet Medyczny".
Do pierwszego postępowania wpłynęły dwie oferty:
- Pracownia projektowa Promar - 153,75 tys. zł
- Maxprojekt - 173,43 tys. zł
Realizacja ma nastąpić w przeciągu 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.
W przypadku drugiego postępowania oferty złożyły te same dwie firmy:
- Pracownia projektowa Promar - 149,445 tys. zł
- Maxprojekt - 157,317 tys. zł
Koncepcja ma zostać opracowana do kwietnia, a projekt do końca listopada 2020.
Na kiedy planowana jest budowa obu przejść?
- Po otrzymaniu dokumentacji projektowej miasto zapozna się z kwotami szacunkowymi, będącymi elementem dokumentacji i na tej podstawie podejmie decyzję dot. realizacji inwestycji. Obecnie realizacja planowana jest w latach 2020-2021 - wyjaśnia Izabela Kozicka - Prus z referatu prasowego biura prezydenta Gdańska.
Opinie (287) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-10 08:38
Super sprawa! Jestem
zdecydowanie na tak. Jako świadomy kierowca, ale i pieszy.
- 9 8
-
2019-12-10 08:45
Rewolucyjna zarliwosc...
Zawsze prowadzi do nieszczescia...
- 7 2
-
2019-12-10 08:47
Jestem pieszym ale stanie na przejściu schodząc z Biskupiej do SKM Śródmieście doprowadza ma nie do szewskiej pasji. Człowiek traci tam z 5 minut. Czemu nie ma tam przejścia podziemnego?
- 9 2
-
2019-12-10 08:50
Tunelem pieszy przejdzie bezpiecznie
Na przejściu naziemnym paru pieszych polegnie, kilku zostanie rannych. Takie życie
- 8 9
-
2019-12-10 08:59
Kluczowe jest tutaj zdanie: "- Odpowiadając na oczekiwania mieszkańców"
To zdanie nie jest prawdzie, bo to są oczekiwania lewicowych oszołomów, a nie mieszkańców.
- 11 11
-
2019-12-10 09:01
Poprawa bezpieczeństwa to w Gdańsku bujda, nasi tytani umyslowi z urzędu myślą że jak zrobią prostą drogę i ustawią kilka spowalniaczy przed przejściem to będzie bezpiecznie(przykładem jest wyremontowany trakt konny) ulice projektuje się tak by z samego układu drogowego nie było można rozwinąć dużej prędkości bo postawić spowalniacze to żadna sztuka
- 4 2
-
2019-12-10 09:15
Komunikacją miejską znowu dłużej
Każde przejście to światła i wydłużony czas jazdy tramwajem i to w miejscach gdzie jest bezpieczne przejście tunelem.
Czyli wydłużenie czasu przejazdu komunikacji miejskiej+ pogorszenie stanu bezpieczeństwa dla pieszych + zbędny wydatek- 5 6
-
2019-12-10 09:17
Galeria Zaspa
Wzrusza mnie ta troska o wygodę pieszych przy Galerii Zaspa.
Ciekawe że aktualnie na istniejącym już przejściu że światłami pod galerią zielone dla pieszych trawa 15 sekund a czerwone jest 5 razy dłużej. Dlaczego tak bezczelnie promowane są tam samochody. Dlaczego na tym przejściu nikt nie interesuje się komfortem pieszych,
Przejście jest równoległe do Legionów. Gdy włącza się zielne piesi i samochody jadące prosto Legionów ruszają potem piesi mają czerwone a samochody ciągle mają zielne. Umożliwia się samochodom bezproblemowy skręt w prawo ale dlaczego tylko na tym skrzyżowaniu ?- 5 1
-
2019-12-10 09:20
(2)
Pomijam korki, bądź ich brak. Ciekawe jak rozwiązana zostanie kwestia sygnalizacji świetlnych dla tramwajów? Czy w ramach "promocji komunikacji miejskiej" dostaniemy kolejne miejsca z niesynchronizowaną sygnalizacją na której tramwaje mogą się zatrzymywać?
- 1 4
-
2019-12-10 09:51
(1)
przecież i tak stoją.
- 0 0
-
2019-12-10 10:15
Przy Gumedzie?
- 0 0
-
2019-12-10 09:22
Nie ma już na co kasy wydawać? Przy galerii jest przejście podziemne i wystarczy, do licha!
- 4 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.