- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (272 opinie)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (82 opinie)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (192 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (11 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (26 opinii)
- 6 Ten kierowca musi kochać Jezusa (136 opinii)
Powstaną stacje ładowania aut elektrycznych na trasie do Warszawy
Mamy dobrą wiadomość dla właścicieli aut elektrycznych. Lotos chce zelektryfikować trasę z Trójmiasta do Warszawy. W tym celu wybuduje kilkanaście stacji ładujących przy autostradach A1 i A2, w obu kierunkach. Umożliwi to przejechanie około 450 km, znad morza do stolicy, wyłącznie na prądzie. Terminale powstaną do 2019 roku.
12 terminali ładujących zostanie zainstalowanych w Trójmieście (4 punkty), w Miejscach Obsługi Podróżnych przy autostradach A1 i A2 (6 punktów) oraz w samej Warszawie (2 punkty). Ładowarki będą od siebie oddalone maksymalnie o 150 km.
W Gdańsku ładowarki staną na stacjach paliw Lotos przy ulicach: Jana Pawła II 25 C , Odyseusza 18 i Spacerowej 50 . W Gdyni kierowcy naładują swoje auta przy stacji na al. Zwycięstwa 165 . Ponadto terminale zostaną zainstalowane w sześciu MOP-ach: Malankowo Zachodnie, Malankowo Wschodnie, Krzyżanów Zachód, Krzyżanów Wschód, Brwinów II Północ i Brwinów III Południe.
Czytaj także: Gdzie "zatankować" auto na prąd w Trójmieście?
Każdy z terminali będzie wyposażony w uniwersalną ładowarkę obsługującą trzy standardy: CHAdeMO (50 kW), CCS (50 kW) i Type 2 (43 kW). Informacje na temat lokalizacji punktów ładowania, czasu ładowania oraz kosztów, kierowcy sprawdzą w aplikacji dostępnej na smartfony. Na tę chwilę nie wiadomo w jaki sposób będą pobierane opłaty za korzystanie z terminali.
Należy pamiętać, że konieczność ładowania baterii znacznie wydłuży czas przejazdu całej trasy z Trójmiasta do Warszawy. Jednak coś za coś, z pewnością dłuższy czas podróży zostanie wynagrodzony zaoszczędzonymi pieniędzmi, które zostaną w portfelu właścicieli "elektryków". Choć nie znamy jeszcze opłat korzystania z terminali Lotosu, to na pewno będą to kwoty zdecydowanie mniejsze niż te, które każdy kierowca podróżujący do stolicy przeznacza na paliwo.
Wraz z budową terminali powstanie system zarządzania siecią z całodobową obsługą klienta, dzięki któremu będzie możliwe zaplanowanie trasy przejazdu oraz ładowania pojazdu.
Lotos planuje zrealizować projekt elektryfikacji do 2019 roku.
Miejsca
Opinie (95) 4 zablokowane
-
2017-09-06 19:21
a ile elektryków na raz się będzie ładowało?
żeby sie nie okazało że trzeba najpierw czekać do punktu. niech lepiej obniżą marżę na stacjach...
- 4 0
-
2017-09-06 19:55
Bogate bóbki się bawią w ekologię. (1)
Niezła hipsteriada.
- 3 0
-
2017-09-07 01:35
...biedne bubki maja klopoty z ortografia.
- 0 0
-
2017-09-06 23:13
Podjeżdża człowiek na taką stacje, a tak kolejka 10aut do ładowania. I 4 dni mieszkania na stacji.
- 5 0
-
2017-09-07 00:44
polak robak
inne kraje mają tysiące punktow, w polszu będzie kilkanaście, i do tego te komentarze o bateryjkach itd, tragedia! postsowiecka mentalność w pigłuce
- 2 0
-
2017-09-07 05:21
Zapraszam (1)
Niech urzędnicy przyjadą do norwegi zobaczą i wtedy rozbudują u nas w Polsce zapraszam
- 0 0
-
2017-09-07 06:02
Co to jest norwega?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.