- 1 A1: kierowcy wciąż mylą się na bramkach (293 opinie)
- 2 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (43 opinie)
- 3 Wielkie motoryzacyjne święto przy stadionie (11 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (369 opinii)
- 5 Koniec z alkoholem na stacjach? (52 opinie)
- 6 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (378 opinii)
Projektowanie nowej linii tramwajowej przeciągnie się do końca roku
Wiosną miał być gotowy projekt Zielonego Bulwaru, czyli nowej linii tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej
oraz przebudowy układu drogowego. Prace przedłużą się jednak do końca roku. Na razie nie ma terminu realizacji tej inwestycji.
Pierwotne założenia były takie, że prace zakończą się w kwietniu 2024 r. Tak się jednak nie stało.
- Prace projektowe dla zadania "Budowa Drogi Zielonej - Zielonego Bulwaru" potrwają do końca roku - informuje obecnie Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Obecnie złożyliśmy już projekt do uzgodnień. Dokumentacja uwzględnia rozwiązania dla wielu branż i wymagała szczególnej staranności m.in. w kwestii odwodnienia terenu i dostosowania do infrastruktury podziemnej.
Projekt przewiduje:
- budowę linii tramwajowej między al. Hallera a ul. Chłopską przez Czarny Dwór po stronie parku Reagana i i Obrońców Wybrzeża
- trasę rowerową z parkingami na rowery przy każdym przystanku tramwajowym
- powstanie na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II dwóch jezdni po dwa pasy ruchu,
- powstanie na 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża jednej jezdni z dwoma pasami ruchu,
Najpierw remont ul. Czarny Dwór
Dodajmy, że do końca czerwca powinien być gotowy projekt doraźnego remontu ul. Czarny Dwór. Będą w nim partycypować deweloperzy, którzy w okolicy budowali lub planują wybudować swoje osiedla.
W ramach tzw. umów szesnastkowych Grupa Inwestycyjna Hossa wykona wielobranżowy projekt budowlany dla odcinka od Hallera (bez skrzyżowania) do Jana Pawła II (ze skrzyżowaniem) a Sea Park na przebudowę odcinka chodnika, trasy rowerowej, budowę miejsc postojowych oraz oświetlenia na długości działek inwestora.
Grupa Inwestycyjna Hossa w tym rejonie rozpoczęła przygotowania do budowy 99-metrowego wieżowca Big Boy w pobliżu najdłuższego z falowców.
Spółka Sea Park to natomiast inwestor kompleksu mieszkaniowo-usługowego Bulvar na terenie dawnego hotelu Dal.
Nie ma skąd wziąć środków na Zielony Bulwar
Miasto przekonuje, że nie ma aktualnie programów, z których można byłoby otrzymać dofinansowanie na realizację Zielonego Bulwaru. Dlatego w najbliższych latach nie należy spodziewać się rozpoczęcia prac.
Warto wspomnieć, że na Zielonym Bulwarze Droga Zielona się nie kończy. Docelowo miałaby ona połączyć ul. Marynarki Polskiej z węzłem Chwaszczyno, gdzie spotka się Trasa Kaszubska z Obwodnicą Metropolitalną.
Opinie (165) 10 zablokowanych
-
2024-06-28 12:48
Zapytajcie radnych po czemu
To się dowiecie czyj biznes jest obok. Tak samo jak nowa politechniczna
- 3 1
-
2024-06-28 13:59
A Nowa Świętokrzyska już jest?
To czym głowę zawracacie?
- 2 0
-
2024-06-28 14:18
kiedy tramwaj z Moreny do Wrzeszcza ?
20 lat czekamy
- 4 0
-
2024-06-28 14:25
Opóźniony :)
Dobrze, że rowerki Mevo śmigają i jest dużo fajnych festynów
na te bzdury jest kasa!!!!!- 3 0
-
2024-06-28 14:27
No i pięknie
Więcej betonu mniej parku.
Brawo Brawo władze miasta idziecie na spotkanie ze ścianą i jeszcze dociskacie gazu.
Brawo jesteście wspaniali- 3 1
-
2024-06-28 15:00
sktzuypiacy hałasujacy tramwaj pod oknem idelania atrakcja zazdroszcze :) (1)
- 3 2
-
2024-06-28 18:36
Przestań na Chełmie mam pod blokiem tramwaj i nic nie skrzypi
- 0 0
-
2024-06-28 15:29
a co
a co w tym mieście przebiega z planem i bez opóźnień ? poza kasą urzędniczą
- 4 0
-
2024-06-28 18:32
O tym projekcie pisano już trzy lata temu!!?
A o Zielonej niemal od 30 już chyba!!!!
- 2 0
-
2024-06-28 19:46
(1)
Droga Zielona powinna być 4 pasmowa, dla każdego z kierunków po 2 pasy, ruch nie będzie zmniejszać się, będzie coraz więcej aut. Robienie przekroju 1x2 to bezsens. Przy układzie 2x2 w późniejszym czasie, jak faktycznie będzie taka potrzeba, można zrobić buspasy. A tak do tego czasu po dwa pasy w każdą stronę.
- 14 4
-
2024-07-01 18:37
No nie, bo to tylko przesunie korek i tak
Dodatkowe porady ruchu w mieście nie zmniejszają korków w 90% przypadków.
Paradoks Downsona-Thomsona- 0 0
-
2024-06-29 09:14
Przekrój ulicy czarny Dwór co najmniej 2x2
Plus lewoskrety
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.