• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato

Michał Brancewicz
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku. W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku.

W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.



Jak wolisz przechodzić przez jezdnię?

Jesienią zeszłego roku zakończyła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim, na wysokości ul. Chmielnej. Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia, poprzez zwężenie jezdni Podwala, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł



Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.

W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:

  1. MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.

Urzędnicy czekają na ZRID



- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.

To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.

W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.

Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Opinie (244) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • nie wierzę... (1)

    kretyni d**ile idioci.......produkcja korków w tym mieście ma się coraz lepiej....wybudowali tunel za miliony żeby odkorkować miasto a teraz wydają kolejne miliony na zakorkowanie go kolejnymi i**otycznymi przejściami....brawo dla i**otów

    • 21 4

    • Errata

      Tunel kosztował miliard, prawie tyle co stadion.

      • 0 0

  • Brawo! (4)

    Dość miasta dla samochodów

    • 19 24

    • Ależ to właśnie jest miasto. Gdyby były traktory, konie i rowery, byłaby wieś.

      • 0 0

    • Miasto jest dla samochodów

      Na wsi ich nie ma, więc jeśli ci przeszkadzają, to masz wybór.

      • 0 0

    • dzban jesteś i tyle

      • 2 1

    • Obawiam się, że po tej przebudowie będziesz miał całe miasto stojących i smrodzących samochodów.

      • 10 1

  • Super (2)

    I tak powinno być. Pieszy to nie szczur, żeby po kanałach chodzić.

    • 9 26

    • Ale zaglądać sąsiadowi w talerz już może.

      • 0 0

    • Powiedz to tym którzy udają się na pociąg

      • 2 1

  • Bez sensu to nie powinno nigdy powstać (1)

    Bez sensu

    • 3 3

    • Tego nikt o zdrowych zmysłach nie powinien podpisać.

      • 0 0

  • Gdzie moda panią... (8)

    tam rozum sługą...

    i**otyczne pomysły demagogów przeświadczonych o słuszności swoich idei już wielokrotnie dały sie ludzkości we znaki. I ta "słuszność" oparta jest jedynie na przeświadczeniu, że reszta musi (!!!) się dostosować.
    Ano nie musi a wymuszenia tworzą opresyjność rzeczywistości, która powoduje, że prędzej czy później demagog dostaje kopa tam, gdzie mu sie to należy... Tylko że zwykle zdąży naszkodzić...

    Proszę przyjąć do wiadomości, że czas w miejscu nie stoi i może wybudowano trochę dróg ale rola WZ dla Podwala nadal jest kluczowa. Po prostu, potrzeby wzrosły.

    • 32 10

    • Czyje potrzeby wzrosły ? Kierowców GDA, NE i GDN ? Przecież podwalem, oprócz ludzi z Dolnego, jeżdżą głównie auta ościennych gmi (4)

      Będą raptem 60 sekund w domu później. Chcą być szybciej? Może niech znajdą pracę u siebie albo dojadą komunikacją publiczną.

      • 3 9

      • Najłatwiej dysponować cudzym czasem i pieniędzmi.

        • 0 0

      • a to nie ludzie? (2)

        Może rogatki ustaw i myto pobieraj?
        Ludzie jeżdżą, bo muszą a nie dla swojej przyjemności. Daj im inną możliwość sprawnej komunikacji a sami zrezygnują z obecnych przyzwyczajeń...

        • 2 2

        • podatkow nie płacą u nas (1)

          • 0 2

          • Pracują w gdańskich firmach, a te firmy płacą podatki w gdańsku.

            • 2 0

    • "i**otyczne pomysły demagogów przeświadczonych o słuszności swoich idei" (2)

      Czyli rozumiesz potrzebę budowy przejścia naziemnego.

      • 0 8

      • chyba żeby było trudniej

        nie ma takiej potrzeby, bo i po co??????????????????????

        • 3 0

      • nie, nie rozumiem

        bo to żadna idea i prowadzenie spraw od d*py stony.
        Komunikację nalezy budować w sposób uwazględniający wszystkie potrzeby, również kierowców. Jeśli zostanie stworzony sprawny system "bypass'ów" omijających dawny Gdańsk, kierowcy sami wybiorą lepsze rozwiązania.
        Ale te rozwiązania stwarzajcie. Na razie tego nie widać... I nie prędko się to zobaczy, bo kasy nie będzie na tunele i drogi - bo Południowa to za mało.
        Więc te "hasełka" należy ocenić właściwie, jako działalność pożytecznych i**otów, indoktrynowanych pozornie słusznymi ideami.

        • 5 0

  • Jeżeli w pakiecie zlikwidujecie parkingi służbowe przy UM oraz Miejskiej Zieleni to jestem za.

    No i wypadałoby wprowadzić karty rowerowe oraz solidne OC dla sped@łowanych użytkowników dróg.

    • 0 0

  • (9)

    Dramat. Korek będzie od Sucharskiego a z przejścia będzie korzystało 5 osób na krzyż.

    • 231 151

    • korek to twój problem (5)

      • 18 20

      • biedactwo (3)

        a co prawka nie mamy bo zdać nie umiemy i trzeba z buta latać na śmierdzący tramwaj?

        • 12 16

        • (1)

          Prawka się nie zdaje, tylko robi i się ma.

          • 0 0

          • Co ty możesz wiedzieć o prawku jak nawet karty rowerowej nie masz.

            • 0 0

        • zupełnie nie trafiłeś

          • 2 1

      • a to zobaczymy, jak zadzwonisz na 112

        • 0 0

    • ojej, korek, buuuuu

      • 11 8

    • (1)

      Pewnie, że tak. A po drugie po co ma być bezpieczne przejście pod ziemia jak mogą biegać na czerwonych po kilku pasmowej drodze... Porażka jakaś....

      • 42 38

      • ali to porażka

        • 14 20

  • Nie jestem za ZOMO, ale komunistyczne pracownie miały więcej inteligencji i polotu w planowaniu miasta.

    Wstyd. Mam nadzieję, że za prezentowane, chore i fizycznie niebezpieczne pomysły, ich twórcy zapłacą.

    • 0 0

  • Czy osoba która zaplanowała te kosztowne i bezsensowne tunele wyleciała już z UM? (1)

    Czy tez jest to może niezatapialny Grzelak?

    • 2 0

    • Z Grzelaka, przecież żaden inżynier. On po naukach społecznych, coś jak dawny WUML.
      WUML - Wojewódzki Uniwersytet Marksizmu-Leninizmu przy Komitecie Wojewódzkim PZPR.

      • 0 0

  • POwiem tylko tyle tym miastem rzadza chorzy ludzie !!!! (1)

    • 3 1

    • Chorzy też. Ale głównie niedouczeni i zaściankowi.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane