- 1 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (95 opinii)
- 2 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (399 opinii)
- 3 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (214 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (136 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (280 opinii)
Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato
W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.
Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł
Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.
W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:
- MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.
Urzędnicy czekają na ZRID
- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.
To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.
W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.
Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
Opinie (244) 7 zablokowanych
-
2019-11-18 17:12
Po cholere znowu, aż 4 przejscia...?
Nie można skoro już są wciskane te przejścia naziemne wszędzie na siłę, to akurat tu dać pasy w jednej linii, a nie po 2ch stronach Łąkowej. Już tyle mamy kaleków w tym mieście, że pasy co 50 metrów i do tego co 30 metrów progi zwalniające... Żenada.
- 11 4
-
2019-11-18 16:39
Skandal
Planowana jezdnia jest za szeroka! Po jednym pasie jezdni dla samochodów buspas, dwa pasy dla rowerów, jeden dla pieszych, pas dla chomików i dla leworęcznych.
- 17 2
-
2019-11-18 15:03
"Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia " (2)
O powyzszym nalezalo pomyslec budujac te trase, ale myslenie perspektywiczne to nie nasza specjalnosc. Ponadto po cholere torowisko jest ubrane w psedotrawniczek i inne zbedne dodatki? W centrach krajow zachodnich torowiska sa integralna czescią jezdni, gdzie mozna swobodnie wjechac autem, to pozwala na oszczedne zagospodarowanie miejsca. Ale nie u nas: wysepki, pasy segregacyjne, krawężniki, trawniczki i inne szykany - jak dla niepełnosprawnych!
- 11 14
-
2019-11-18 16:04
Ty sobie najpiew sprawdź kiedy i w jakich okolicznościach ta trasa powstała
Bo widać, że nie masz ani kontekstu historycznego, ani wiedzy o rozwiązaniach transportowych. A ten "trawniczek" to tzw zielone torowisko, ważny element wyciszający tramwaj. W centrach krajów zachodnich, np w Genewie i Zurychu bardzo często spotykane. Szykany są własnie po to, żebyś nie mógł swobodnie autem jechać, za to żeby wszyscy inni, bez samochodu mogli przedostać się tamtędy normalnie.
- 0 0
-
2019-11-18 15:29
u nas kierofczyki by pozastawiali te torowiska. co ty do czego porównujesz
- 0 2
-
2019-11-18 14:03
Mam nadzieje moi drodzy i kochani (2)
Że nie będzie faul startu i latem przejdziemy po przejściu jak być powinno od lat.
- 83 99
-
2019-11-18 16:02
pamiętam Łąkową
jak jeszcze tramwaj tam jeździł. W obecnym kształcie ta ulica się nie umywa do tego, co było na przełomie lat 80/90. Ale wszystko idzie w lepszą stronę. Przejścia podziemne tylko tam, gdzie konieczne, czyli do Pociągów i np pod autostradą.
- 5 3
-
2019-11-18 15:07
Przecież ty mieszkasz w Wejherowie,
o czym sam pisałeś, a głos zabierasz w każdej gdańskiej sprawie (?!).
- 18 4
-
2019-11-18 15:53
A jakieś progi zwalniające? A w ogóle to należy zamknąć Podwale Przedmiejskie dla ruchu samochodowego. Zrewitalizować i zrobić deptak z ogródkami z piwami rzemieślniczymi.
- 11 2
-
2019-11-18 15:52
Kolejne swiatła i kolejne wydłużenie czasu przejazdu tramwajem i autobusem
Z tego co wiem planowane jest kolejne przejście naziemne na wysokości ul. Żabi Kruk
i oczywiście dojdą kolejne światła, a komunikacją miejską będziemy jechać jeszcze dłużej
Takie rzeczy dla mieszkańców wymyślają aktywiści, którzy w zobaczyli w telewizji Kopenhagę i chcą jej pomysły przenieść do miasta w którym nie ma dróg alternatywnych.- 14 4
-
2019-11-18 14:58
Podwala w ogóle nie powinno tam być, ta droga powinna być wypchnięta za stare miasto i połączyć bezkolizyjnie AK (4)
ale to za dużo dla "planistów". I wtedy stare miasto mogłoby się rozwijać, łączyć, komunikować.
- 7 9
-
2019-11-18 15:51
"rozwijać, łączyć, komunikować"
to stwórz takie możliwości, przykładowo przez bypass przez Olszynkę, rozbudowę 3-Maja czy tunel pod Polskim Hakiem. Tylko zrób to (!!!) najpierw...
A ludzie sami zrezygnują z Podwala.- 3 0
-
2019-11-18 15:12
(1)
Stare Miasto jest po zupelnie innej stronie miasta
- 5 2
-
2019-11-18 15:30
no i właśnie tam powinna znajdować się główna droga przejazdowa :)
- 0 2
-
2019-11-18 15:11
centrum miasta bezkolizyjnie ;) co za dureń. może autostrade jeszcze byś tam chciał?
- 2 2
-
2019-11-18 15:36
rok 2033 kasujemy skrzyzowanie
- 7 4
-
2019-11-18 14:51
mamy od kilku miesięcy nowy tunel przy Okopowej (2)
po co nam na sąsiedniej ulicy
- 9 11
-
2019-11-18 15:03
(1)
tunel zasypać zrobić galerię sztuki
- 1 3
-
2019-11-18 15:16
a w czym ci on przeszkadza ?
przecież to super bezpieczne przejście
- 1 2
-
2019-11-18 14:26
(1)
Ok. Tylko kiedy w końcu zostanie wyremontowana ulica Łąkowa do Długich Ogrodów.
- 23 3
-
2019-11-18 15:14
O drugiej stronie juz sie rozpadla wiec szkoda kasy
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.