- 1 Paraliż drogowy na północy Gdyni (148 opinii)
- 2 Ten kierowca musi kochać Jezusa (119 opinii)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 4 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (246 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (5 opinii)
- 6 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato
W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.
Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł
Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.
W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:
- MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.
Urzędnicy czekają na ZRID
- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.
To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.
W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.
Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
Opinie (244) 7 zablokowanych
-
2019-11-18 14:08
Najlepiej zakorkować całe miasto.. (4)
- 55 30
-
2019-11-18 15:19
Widac ludzie lubia stac i marudzic
- 5 0
-
2019-11-18 15:30
to po co je korkujesz (2)
- 7 2
-
2019-11-18 19:38
(1)
Po co drogą skoro nie można z niej korzystać?
- 1 1
-
2019-11-18 20:45
Tunel
Pomysł ograniczenia przepustowości tej trasy wynikał z koncepcji że cały ruch przejmie tunel. Tylko, że inwestycja nie została zakończona i cała nowa trasa kończy się korkami. Zróbcie najpierw porządek z pierwszą inwestycją a potem zróbcie kolejne skrzyżowania ze światłami które będą generowały jeszcze większe korki które już zaczęły powstawać wyniku ograniczenia przepustowości tej trasy. Społecznicy chcecie tak naprawdę czystego miasta, czy kolejna trasę w smogu samochódów stających w nowych korkach?
- 2 0
-
2019-11-18 14:10
Zamiast zajmowac sie bezsensem to bylo by lepiej gdyby wyremontowali ul łąkowo,bo tam sie nie da jezdzic!!!
- 32 10
-
2019-11-18 14:10
Pięknieje nam miasto oj pięknieje......
- 15 21
-
2019-11-18 14:10
500 mln deficytu a oni wdrażają chore pomysły (1)
tylko przejścia bezkolizyjne
- 41 27
-
2019-11-18 14:31
Będzie bezkolizyjne bo nie będzie zielonych strzałek.
- 1 1
-
2019-11-18 14:10
Kiedy remont Łakowej?
- 28 6
-
2019-11-18 14:13
Opinia wyróżniona
kto ,, no kto (6)
kto wpada na i**otyczny pomysł wrzucania ścieżki rowerowej na jezdnię!!! zaraz się poleje hejt rowerzystów ale przecież tam to akurat jest gwoździk do trumny, Tam samochody nie jeżdżą 50km/h i już na tym zakręcie jest słabo, to jeszcze dorzucą tam ścieżkę dla tych co pojęcia nie mają o zachowaniu się na drodze i uważają że jak ma "różową drogę" to może iść jak przecinak - bo wolno:)) już widze skręcających z różowej w Łąkową przez 3 pasy wprost pod koła ....
- 62 25
-
2019-11-18 14:57
Ale jezdnia służy do jeżdżenia. Czyż nie? (1)
- 8 3
-
2019-11-19 17:52
Ale nie niemotom drogowym.
- 1 0
-
2019-11-18 15:31
(1)
nie każdy jest takim głąbem jak ty. więcej wiary w ludzi. tak się robi na całym świecie i wszyscy sobie chwalą takie rozwiązania.
- 7 9
-
2019-11-19 08:55
hmm no po pierwsze to ja Pana/Pani nie obrażam, a po drugie,,, to że coś się sprawdza gdzieś na świecie nie znaczy że sprawdzi się w PL, każdy kraj i jego mieszkańcy są inni. Idąc Twoim tokiem rozumownia - rozdajmy każdemu gnata i dzidę - przecież w USA i w Afryce tak można i sobie chwalą ,,,,
- 2 2
-
2019-11-18 16:33
(1)
Ale czy to wina rowerzystów, że kierowcy samochodów nie przestrzegają ograniczenia prędkości?
- 7 3
-
2019-11-19 08:53
oczywiście że nie, ale samochód będzie miał blachę do klepania w najgorszym wypadku, a rowerzysta będzie pędził po drodze rowerowej u "św. Piotera"
wyobrażasz sobie że po takiej ścieżce jedzie mama czy tata z małym dzieckiem ? bo ja nie. Wystarczy ułamek sekundy i nawet jak kierowca będzie jechał z przepisami - to 2 ton lub więcej nie da się zatrzymać nagle,,,- 1 1
-
2019-11-18 14:15
Kolejne miejsce spowalniające tramwaje
Bo i sygnalizacja i kolizyjny przejazd + piesi biegający do tramwaju z klapkami no oczach.
- 42 12
-
2019-11-18 14:17
po co ?? (1)
- 23 16
-
2019-11-19 07:36
Deweloperzy na Dolnym Mieście potrzebowali przejścia
Jakże Gdańsk mógłby im odmówić...
- 2 0
-
2019-11-18 14:18
brawo !
- 16 15
-
2019-11-18 14:20
A farbą tego nie zrobisz? Po co ten cały remont?
- 15 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.