• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato

Michał Brancewicz
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku. W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku.

W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.



Jak wolisz przechodzić przez jezdnię?

Jesienią zeszłego roku zakończyła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim, na wysokości ul. Chmielnej. Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia, poprzez zwężenie jezdni Podwala, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł



Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.

W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:

  1. MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.

Urzędnicy czekają na ZRID



- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.

To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.

W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.

Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Opinie (244) 7 zablokowanych

  • może tunel, może wiadukt, a może by tak wodolot (1)

    burza mózgów trwa w najlepsze

    • 7 9

    • a może by tak pomnik?

      • 0 0

  • kolejne swiatła dla tramwaju

    komunikacją miejską znowu dłużej

    • 26 9

  • Brawo! (4)

    Dość miasta dla samochodów

    • 19 24

    • Obawiam się, że po tej przebudowie będziesz miał całe miasto stojących i smrodzących samochodów.

      • 10 1

    • dzban jesteś i tyle

      • 2 1

    • Miasto jest dla samochodów

      Na wsi ich nie ma, więc jeśli ci przeszkadzają, to masz wybór.

      • 0 0

    • Ależ to właśnie jest miasto. Gdyby były traktory, konie i rowery, byłaby wieś.

      • 0 0

  • Po co to ??

    • 8 12

  • mamy od kilku miesięcy nowy tunel przy Okopowej (2)

    po co nam na sąsiedniej ulicy

    • 9 11

    • (1)

      tunel zasypać zrobić galerię sztuki

      • 1 3

      • a w czym ci on przeszkadza ?

        przecież to super bezpieczne przejście

        • 1 2

  • na Nowej Bulońskiej mógłby tramwaj jeździć jeden przystanek dalej do Łabędziowej (1)

    cały układ drogowy przecież już gotowy

    • 0 6

    • jak dotąd tramwaj jeździ wahadłowo, to mógłby jechać o jeden przystanek dalej

      teraz kończy jazdę na Myśliwskiej, a mógłby jeden przystanek dalej jeździć bez problemu
      I nam mieszkańcom byłoby łatwiej

      • 0 2

  • Bezensowna inwestycja + korki max (1)

    Zamiast robić na siłę takie skrzyżowania które generują tylko korki i są zbędne (jest tunel który spełnia swoją funkcję) powinni zająć się drogą wzdłuż akademii i hotelu sadowa bo wstyd.

    • 24 13

    • faktycznie, skrzyżowanie zbędne, ja bym tę drogę zlikwidował

      • 1 1

  • Podwala w ogóle nie powinno tam być, ta droga powinna być wypchnięta za stare miasto i połączyć bezkolizyjnie AK (4)

    ale to za dużo dla "planistów". I wtedy stare miasto mogłoby się rozwijać, łączyć, komunikować.

    • 7 9

    • centrum miasta bezkolizyjnie ;) co za dureń. może autostrade jeszcze byś tam chciał?

      • 2 2

    • (1)

      Stare Miasto jest po zupelnie innej stronie miasta

      • 5 2

      • no i właśnie tam powinna znajdować się główna droga przejazdowa :)

        • 0 2

    • "rozwijać, łączyć, komunikować"

      to stwórz takie możliwości, przykładowo przez bypass przez Olszynkę, rozbudowę 3-Maja czy tunel pod Polskim Hakiem. Tylko zrób to (!!!) najpierw...
      A ludzie sami zrezygnują z Podwala.

      • 3 0

  • "Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia " (2)

    O powyzszym nalezalo pomyslec budujac te trase, ale myslenie perspektywiczne to nie nasza specjalnosc. Ponadto po cholere torowisko jest ubrane w psedotrawniczek i inne zbedne dodatki? W centrach krajow zachodnich torowiska sa integralna czescią jezdni, gdzie mozna swobodnie wjechac autem, to pozwala na oszczedne zagospodarowanie miejsca. Ale nie u nas: wysepki, pasy segregacyjne, krawężniki, trawniczki i inne szykany - jak dla niepełnosprawnych!

    • 11 14

    • u nas kierofczyki by pozastawiali te torowiska. co ty do czego porównujesz

      • 0 2

    • Ty sobie najpiew sprawdź kiedy i w jakich okolicznościach ta trasa powstała

      Bo widać, że nie masz ani kontekstu historycznego, ani wiedzy o rozwiązaniach transportowych. A ten "trawniczek" to tzw zielone torowisko, ważny element wyciszający tramwaj. W centrach krajów zachodnich, np w Genewie i Zurychu bardzo często spotykane. Szykany są własnie po to, żebyś nie mógł swobodnie autem jechać, za to żeby wszyscy inni, bez samochodu mogli przedostać się tamtędy normalnie.

      • 0 0

  • Paranoiczna wizja pseudo działczy miejskich, dbających tylko o swoje interesiki!!! (1)

    • 18 9

    • to tzw aktywiści którzy uczą nas jak mamy żyć

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Lexus?

 

Najczęściej czytane