- 1 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (47 opinii)
- 2 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (399 opinii)
- 3 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (32 opinie)
- 4 Nie będzie zwężenia na "Słowaku" (49 opinii)
- 5 Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe (266 opinii)
- 6 Wiadukt na Puckiej: budowa dojazdów (115 opinii)
Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato
W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.
Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł
Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.
W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:
- MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.
Urzędnicy czekają na ZRID
- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.
To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.
W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.
Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
Opinie (244) 7 zablokowanych
-
2019-11-18 14:44
może tunel, może wiadukt, a może by tak wodolot (1)
burza mózgów trwa w najlepsze
- 7 9
-
2019-11-19 08:32
a może by tak pomnik?
- 0 0
-
2019-11-18 14:44
kolejne swiatła dla tramwaju
komunikacją miejską znowu dłużej
- 26 9
-
2019-11-18 14:45
Brawo! (4)
Dość miasta dla samochodów
- 19 24
-
2019-11-18 15:21
Obawiam się, że po tej przebudowie będziesz miał całe miasto stojących i smrodzących samochodów.
- 10 1
-
2019-11-18 18:07
dzban jesteś i tyle
- 2 1
-
2019-11-19 07:39
Miasto jest dla samochodów
Na wsi ich nie ma, więc jeśli ci przeszkadzają, to masz wybór.
- 0 0
-
2020-02-07 20:07
Ależ to właśnie jest miasto. Gdyby były traktory, konie i rowery, byłaby wieś.
- 0 0
-
2019-11-18 14:45
Po co to ??
- 8 12
-
2019-11-18 14:51
mamy od kilku miesięcy nowy tunel przy Okopowej (2)
po co nam na sąsiedniej ulicy
- 9 11
-
2019-11-18 15:03
(1)
tunel zasypać zrobić galerię sztuki
- 1 3
-
2019-11-18 15:16
a w czym ci on przeszkadza ?
przecież to super bezpieczne przejście
- 1 2
-
2019-11-18 14:51
na Nowej Bulońskiej mógłby tramwaj jeździć jeden przystanek dalej do Łabędziowej (1)
cały układ drogowy przecież już gotowy
- 0 6
-
2019-11-19 08:28
jak dotąd tramwaj jeździ wahadłowo, to mógłby jechać o jeden przystanek dalej
teraz kończy jazdę na Myśliwskiej, a mógłby jeden przystanek dalej jeździć bez problemu
I nam mieszkańcom byłoby łatwiej- 0 2
-
2019-11-18 14:57
Bezensowna inwestycja + korki max (1)
Zamiast robić na siłę takie skrzyżowania które generują tylko korki i są zbędne (jest tunel który spełnia swoją funkcję) powinni zająć się drogą wzdłuż akademii i hotelu sadowa bo wstyd.
- 24 13
-
2019-11-18 15:03
faktycznie, skrzyżowanie zbędne, ja bym tę drogę zlikwidował
- 1 1
-
2019-11-18 14:58
Podwala w ogóle nie powinno tam być, ta droga powinna być wypchnięta za stare miasto i połączyć bezkolizyjnie AK (4)
ale to za dużo dla "planistów". I wtedy stare miasto mogłoby się rozwijać, łączyć, komunikować.
- 7 9
-
2019-11-18 15:11
centrum miasta bezkolizyjnie ;) co za dureń. może autostrade jeszcze byś tam chciał?
- 2 2
-
2019-11-18 15:12
(1)
Stare Miasto jest po zupelnie innej stronie miasta
- 5 2
-
2019-11-18 15:30
no i właśnie tam powinna znajdować się główna droga przejazdowa :)
- 0 2
-
2019-11-18 15:51
"rozwijać, łączyć, komunikować"
to stwórz takie możliwości, przykładowo przez bypass przez Olszynkę, rozbudowę 3-Maja czy tunel pod Polskim Hakiem. Tylko zrób to (!!!) najpierw...
A ludzie sami zrezygnują z Podwala.- 3 0
-
2019-11-18 15:03
"Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia " (2)
O powyzszym nalezalo pomyslec budujac te trase, ale myslenie perspektywiczne to nie nasza specjalnosc. Ponadto po cholere torowisko jest ubrane w psedotrawniczek i inne zbedne dodatki? W centrach krajow zachodnich torowiska sa integralna czescią jezdni, gdzie mozna swobodnie wjechac autem, to pozwala na oszczedne zagospodarowanie miejsca. Ale nie u nas: wysepki, pasy segregacyjne, krawężniki, trawniczki i inne szykany - jak dla niepełnosprawnych!
- 11 14
-
2019-11-18 15:29
u nas kierofczyki by pozastawiali te torowiska. co ty do czego porównujesz
- 0 2
-
2019-11-18 16:04
Ty sobie najpiew sprawdź kiedy i w jakich okolicznościach ta trasa powstała
Bo widać, że nie masz ani kontekstu historycznego, ani wiedzy o rozwiązaniach transportowych. A ten "trawniczek" to tzw zielone torowisko, ważny element wyciszający tramwaj. W centrach krajów zachodnich, np w Genewie i Zurychu bardzo często spotykane. Szykany są własnie po to, żebyś nie mógł swobodnie autem jechać, za to żeby wszyscy inni, bez samochodu mogli przedostać się tamtędy normalnie.
- 0 0
-
2019-11-18 15:07
Paranoiczna wizja pseudo działczy miejskich, dbających tylko o swoje interesiki!!! (1)
- 18 9
-
2019-11-18 15:11
to tzw aktywiści którzy uczą nas jak mamy żyć
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.