• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ta przebudowa poprawi punktualność ZKM

Patryk Szczerba
23 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (113)
Zmiany na ul. Nowowiczlińskiej mają być w pełni widoczne jesienią tego roku. Zmiany na ul. Nowowiczlińskiej mają być w pełni widoczne jesienią tego roku.

Ta inwestycja powinna ucieszyć wszystkich uczestników ruchu. Trolejbusy i autobusy pojadą buspasem, ale pojawi się też m.in. prawoskręt z ul. Rdestowej w Nowowliczńską, na który od lat czekali kierowcy. Gdynia rozstrzygnęła przetarg na rozbudowę ul. NowowiczlińskiejMapka. Prace mają potrwać nieco ponad siedem miesięcy. Koszt to blisko 25 mln zł.



Czy poprawa punktualności komunikacji powinna być istotna podczas inwestycji w infrastrukturę drogową?

Przypomnijmy: rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej. Ucieszą się z niej przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, bo powstanie buspas, który następnie połączy się z powstającymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.

Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.

Planowane zmiany będą wprowadzone w ramach utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia-Karwiny, finansowanego w znacznej mierze ze środków UE.

Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Rozkład ZKM Gdynia



Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Zyskają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy często, mimo że korzystają z transportu publicznego i tak stoją w korkach. Zyskają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy często, mimo że korzystają z transportu publicznego i tak stoją w korkach.

Dobre informacje także dla kierowców. Zyskają prawoskręt



Wielu kierowców z Dąbrowy czekało na informacje, czy zmiany obejmą także skrzyżowanie ul. Rdestowej z ul. Nowowiczlińską, gdzie regularnie tworzą się zatory. To dlatego, że z ul. Rdestowej wielu skręca w obydwie strony ul. Nowowiczlińskiej, a pas jest jeden.

- Tymczasem jest dużo miejsca, żeby poszerzyć ulicę i dać możliwość skrętu w prawo, żeby nie korkować skrzyżowania. Projektanci powinni o tym pomyśleć - alarmują mieszkańcy.
Urzędnicy zapewniają, że pomyśleli.

- Będzie prawoskręt z ul. Rdestowej w ul. Nowowiczlińską - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Urzędnicy obiecują też m.in. prawoskręt z Rdestowej w ul. Nowowiczlińską. Urzędnicy obiecują też m.in. prawoskręt z Rdestowej w ul. Nowowiczlińską.

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Do wyłonienia wykonawcy potrzebne były dwa przetargi. W drugim postępowaniu pojawiły się dwie oferty:
  • Konsorcjum WPRD Gravel - 24 945 446 zł,
  • Strabag - 24 985 635 zł.


Zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Prace będą toczyć się równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.

Sklepy spożywcze na Karwinach i Dąbrowie



- Węzeł Integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic, podzielona w realizacji na etapy, w efekcie stworzy spójną całość ułatwiającą poruszanie się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni. Pierwsza część zadania realizowana przez firmę MTM ma zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku, teraz czas na rozpoczęcie drugiego etapu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Kierowcy mają odczuć zmianę jeszcze tegorocznej jesieni.

- Cieszy także oddanie Trasy Kaszubskiej i pełna przepustowość jazdy na tym obszarze, teraz niezbędne jest dostosowanie do niej istniejącej infrastruktury. Pod koniec III kwartału obecnego roku zmiana jakościowa będzie bardzo odczuwalna - zapewnia Marek Łucyk.

Miejsca

Opinie (113) 5 zablokowanych

  • Po co jak wkrótce ZKM przestanie istnieć

    • 14 1

  • (1)

    w nieco ponad 7 miesiecy. Ile to jest nieco? I po co poprawiac punktualnosc linii ZKM skoro trwa systematyczna likwidacja ZKM Gdynia, a niedlugo glownym zajeciem ZKM bedzie wydzierzawiania autobusow innym miastom, co juz ma miejsce. zresztą.

    • 22 0

    • Punktualność ZKM to standard

      Co zamieniają pas drogowy na buspas to zawsze wymówka o punktalności zkm
      Potem są badania że autobus zyskuje 2 minuty ale ludzie stoją 15 minut dłużej w korku

      • 2 0

  • Nie kumam.

    Miasto w sumie się wyludnia, co było także widoczne w statystykach zamieszczonych na trójmiasto.pl.
    Pytanie zatem, po co rozbudowuje się drogi na obrzeżach?
    Czy nie lepiej zagęszczać zabudowę śródmiejską, aby skracać czas dojazdu i likwidować korki?

    • 10 6

  • Proszę przywrócić pas do skrętu w prawo z Nowowiczlińskiej na Obwodnicę!

    • 21 0

  • (5)

    No trzeba przyznać ze ostatnio sporo tych nowych inwestycji drogowych w Gdyni znacznie więcej niż w Gdansku

    • 9 34

    • Masz marne pojęcie

      • 16 1

    • hahahaha

      to ja wole te w Gdańsku

      • 9 1

    • (2)

      Po tym jak Szczurek dał Niemcom całą gdyńską komunikację, a konkretnie niemieckiej firmie Mercedes - zamiast kupić produkowane w Polsce trolejbusy, wydał wiele razy więcej na niemieckie autobusy, które po 10 latach będą do zezłomowania, ja osobiście przesiadłem się spowrotem na swój samochód

      • 6 4

      • poprawnie powinieneś napisać "z powrotem".

        Taki z ciebie Polaki i patriota, a z językiem ojczystym ci nie po drodze,

        • 6 2

      • Ten samochód oczywiście też wyprodukowany w Polsce?

        • 4 1

  • "Wielu skręca w obie strony" (1)

    Jak w tym dowcipie: jeden tramwaj pojechał w prawo, drugi w lewo a trzeci za nimi

    • 10 3

    • Szanowne władze Gdyni

      Gdy już zarżniecie komunikację miejską przez likwidację linii i brak podwyżek satysfakcjonujących kierowców komunikacji to buspasy będą niepotrzebne. Możnaby je wtedy przerobić na ścieżki rowerowe.

      • 7 0

  • nowowiczlinska (1)

    witam znowu tylko buspasy sciezki rowerowe a nie lepiej dolozyc do komunikacji miejskiej a nie ja likwidowac ale wy tego nie rozumiecie bo wam dupke woza sluzbowe auta ale juz nie dlugo

    • 12 1

    • Wtedy na rower/hulajnogę i do lekarza/szpitala po siedemdziesiątce cała ekipa będzie jeździła

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    najpierw (7)

    zakończcie przebudowę Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej bo teraz tam wszystko stoi. A Ci się zabierają za kolejne rozgrzebanie. Przecież to jest jakiś dramat. I znowu Dąbrowa i Wiczlino będzie odcięte od świata bo tam będą giga korki.

    • 140 6

    • (2)

      A czy to Gdynia robi coś na Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej? To chyba nie ich inwestycja...?

      • 1 23

      • A kogo? To Gdynia robi węzeł Karwiny nikt inny

        • 20 0

      • MTM

        Czyli Gdynia.
        Nie wiesz, nie mieszkasz , nie pisz

        • 3 0

    • Kierowcy utrzymują te wasze miasta

      Powinniście im dziękować.

      • 9 0

    • Jeszcze Chwarzno zaczynają (1)

      • 6 0

      • bo to start w konkursie na największy korek świata

        • 2 0

    • Szczegolnie ze zaczeli wlasnie robic droge od obwodnicy do drugiego ronda na chwarznie takze bedzie ciekawie:)

      • 3 0

  • Nowy remont

    Robić nowy remont w okolicy przy nieskończonej Chwaszczyńskiej... BRAWO ! Teraz mieszkańcy Dąbrowy/Dąbrówki będą z pracy szybciej na piechotę się przemieszczać. Brawo.

    • 22 0

  • Panie Kucyk, nawet się pan

    nie zająknął na temat wycięcia drzew. Bo ścieżka rowerowa przecież najważniejsza.

    • 19 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CVT?

 

Najczęściej czytane