- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (195 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (158 opinii)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (94 opinie)
- 4 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
- 5 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
- 6 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
Przedpremierowy pokaz Lexusa NX w Gdańsku
Przez dwa dni, 13-14 sierpnia, w salonie Lexus Trójmiasto będzie można przedpremierowo zobaczyć nową generację modelu NX.
5 sierpnia demonstracyjne Lexusy NX wyruszyły w ogólnopolskie, przedpremierowe tournee. W ciągu kilkunastu dni odwiedzą 13 salonów Lexusa, w tym także ten trójmiejski. Pokazowy egzemplarz zaparkuje w obiekcie Lexus Trójmiasto przy al. Grunwaldzkiej 270 w piątek, 13 sierpnia.
Lexus NX zadebiutował na motoryzacyjnym rynku w 2014 roku. Przez ten czas nabyło go ponad 170 tys. kierowców na świecie, w tym 10 tys. z Polski. To jeden z popularniejszych modeli Lexusa. Jednak nic nie trwa wiecznie i po niemal siedmiu latach od debiutu przyszła pora na drugą generację SUV-a.
Jak zapewnia japoński producent, nowy NX składa się z 95 proc. nowych części i komponentów, w porównaniu do swojego poprzednika. Debiutujący NX ma większe wymiary, otrzymał nowe multimedia i więcej systemów bezpieczeństwa.
W Polsce Lexus NX będzie dostępny wyłącznie w wersjach hybrydowych. Podstawowy wariant 350h z samoładującym elektrycznym napędem hybrydowym rozwija moc 242 KM, a to o 22 proc. więcej mocy niż w przypadku Lexusa NX 300h poprzedniej generacji. Przyspieszenie do "setki" zajmuje 7,7 sekundy.
Drugim dostępnym na naszym rynku układem napędowym jest hybryda typu plug-in. To wersja 450h+, która generuje moc 306 KM. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 6,3 sekundy. Co więcej, hybryda ładowana z gniazdka może przejechać w trybie elektrycznym do 60 km. Obie wersje hybrydowe bazują na silniku benzynowym o pojemności 2,5 litra.
Cennik Lexusa NX startuje od kwoty 199 900 zł za przednionapędową wersje Elegance. Bardziej szczegółowe informacje przedstawimy po pierwszych jazdach testowych.
Osoby zainteresowane zobaczeniem na żywo Lexusa NX będą mieć na to dwa dni. W piątek, 13 sierpnia, auto będzie do dyspozycji odwiedzających w godzinach od 8 do 20, natomiast w sobotę, 14 sierpnia, od godz. 8 do 18.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-08-11 21:43
Ekranik za mały, powinien być na całą przednią szybę. Po co patrzeć na drogę? (1)
Systemów za mało. Powinien odgadywać myśli kierowcy.
I pasażerów też.
A ekspres do sojowego latte gdzie jest?- 25 22
-
2021-08-12 08:19
Brak też wc ;)
- 5 0
-
2021-08-13 16:32
Luxus na polskie realia. W Ameryce to (2)
samochodzik dla imigranta z Chin albo Bangladeszu. Ja osobiście stawiam na amerykańskie miejsca pracy bo tam mieszkam i ostatnio kupiłem Cadillac escalade byłej na otarcie łez.
- 5 12
-
2021-08-14 22:51
Dokładnie w USA przeważnie kupują to Azjaci i jest to dla nich marka tak prestiżowa jak dla (1)
świeżego imigranta z Polski jak się po paru miesiącach odkuje jako pierwszy amerykański pojazd marka niemiecka. Dla Amerykanów niemieckie samochody to szmelc i mega drogi koszt napraw - bawi się w to tylko dealer. Serwisy nie chcą tego naprawiać.
- 2 1
-
2021-08-15 05:41
Co z wami nie tak?
- 2 1
-
2021-08-11 22:42
(12)
Ładne auto tylko pewno będzie z tą wyjącą skrzynią eCVT :((
- 15 4
-
2021-08-13 13:06
Nauszniki dają w gratisie ;)
- 1 0
-
2021-08-12 22:15
niech ie naucza jak robic CVT od Hondy (2)
tam nic nie wyje
- 2 1
-
2021-08-12 22:37
(1)
Albo od Nissana, xTronic też nie wyje... Można?
- 2 1
-
2021-08-12 22:55
Nissan ma skrzynie Assina. ECTV to właśxiwie przekładnia planetarna na kołach zębatych. A tak btw wolę
"wyjące" ectv od lexusa niż szarpiące po gwarancji i 80 tys przebiegu dsg w audi Q3 i ciągłe check enginy w grupie vw, skoda itd. Kuriozum jest nowy system mmedialny w skodach, ktory mimo wgrywania update ma cały czas zawiechy...
Jeździłem ave 2.0 ctv i NXem hybrydą z eCVT jest lepiej. Inna sprawa że Lexy robione są w Japonii z japońskich"wyjące" ectv od lexusa niż szarpiące po gwarancji i 80 tys przebiegu dsg w audi Q3 i ciągłe check enginy w grupie vw, skoda itd. Kuriozum jest nowy system mmedialny w skodach, ktory mimo wgrywania update ma cały czas zawiechy...
Jeździłem ave 2.0 ctv i NXem hybrydą z eCVT jest lepiej. Inna sprawa że Lexy robione są w Japonii z japońskich części, a EU to kundle z podzespołów z łapanki. Nawet w A6 widziałem pod maską rumunskie przewody od klimy, a w "japońskim" nissanie kaszkaju np. tylne amory które były do wymiany to był "niemiecki" Sachs made in Turkey.- 5 1
-
2021-08-12 16:55
(2)
Niestety cvt jak wyło tak wyje. W nowym Camry to jakaś masakra. Tak samo pewno będzie w NXie
- 4 1
-
2021-08-13 23:11
Taa, tylko ze to nie jest sto do sportowej jazdy (1)
tylko 99% czasu spędza w mieście. Jak ktoś chce sportowo jeździć to kupuje mustanga a nie SUVa dla kobiet
- 0 2
-
2021-08-14 14:37
Jak wiadomo w mieście nie przyspieszamy.
Aż tak stary nie jestem żeby wracać do przyspieszeń rodem z lat 90--tych, bo Toyota nie potrafi uciszyć wyjącej skrzyni w swojej marce "premium".
- 1 0
-
2021-08-12 01:13
(3)
wyjące to były ale 10 lat temu. Od tamtej pory jest zupełnie inne sterowanie. Dyskretne a nie ciągłe. Działa tak żebyś słyszał biegi. Okazało się że dla wielu ludzi to problem więc zmienili ustawienia CVT. Teraz CVT nie działa płynnie tylko przeskakuje. Już 7 lat temu przekonałem się o tym w obecnym, co prawda już po liftingu, Subaru Forester
- 7 5
-
2021-08-12 11:35
(1)
Zrobić skrzynie cvt żeby płynnie działała, dodać sterowanie imitujące zmianę i szarpnięcie. Witamy w Toyocie.
- 5 1
-
2021-08-12 13:52
tak było w subaru, toyotą nie jeździłem. Szarpnięcia nie było. Wydaje się to kuriozalne ale ludzie wolą czuć zmianę biegów :) Niemniej zaleta CVT czyli kompaktowość pozostała.
- 3 0
-
2021-08-12 08:41
W nowych hybrydach toyoty nie ma żadnego dyskretnego sterowania
Jak wyły tak wyją, do tego słabe wygłuszenie.
Subaru nie jeździłem.- 9 5
-
2021-08-12 00:11
Jak to toyota
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.