Po doskonałym przyjęciu przez Polaków Fiata Tipo, którego wersja sedan została sprzedana w Polsce w liczbie 2000 egzemplarzy, nadeszła pora na zaprezentowanie kolejnych odmian tego modelu.Wersje hatchback oraz Station Wagon są przedstawione polskim Klientom na zamkniętych pokazach przedpremierowych w salonach dealerskich w 54 miastach w Polsce.
Fiat Tipo to nowoczesny samochód kompaktowy, odznaczony tytułem "Autobest" w kategorii "Best Buy Car 2016", oznaczającym najlepszą ofertę dla większości europejskich Klientów w 2016 roku, przyznanym przez międzynarodowe jury składające się z 26 branżowych dziennikarzy motoryzacyjnych. Wyróżnienie to premiuje wyjątkową ofertę handlową Tipo urzeczywistniającą hasło "Value for Money" - zasadniczy element strategii dla rodziny funkcjonalnych samochodów Fiata, przedstawiony w reklamowym motto "Tak niewiele trzeba, by mieć tak wiele".
Tipo sedan, dostępny w Polsce od lutego tego roku,pozytywnie "zszokował rynek" niezwykłym zestawieniem wyposażenia, jakości i ceny zaczynającej się już od 43 200 zł za auto z klimatyzacją i radiem UConnect z USB. Teraz do bestsellerowego sedana dołączają dwie wersje pięciodrzwiowe: hatchback oraz Station Wagon (kombi). Wszystkie trzy odmiany łączą wspólne wartości, ale każda z nich charakteryzuje się własnym stylem, tak zróżnicowanym, jak różne są grupy docelowe: młodzi ludzie, pary czy rodziny, a także Klienci flotowi.
Pod względem wymiarów, hatchback ma długość 4,37 m, szerokość 1,79 cm i wysokość 150 cm, natomiast model kombi zyskuje dodatkowo 20 cm na długości, osiągając 4,57 m. Jego wysokość wynosi 151 cm dzięki relingom dachowym montowanym w standardzie. Szerokość pozostaje niezmienna. Pojemność bagażnika jest najlepsza w swojej kategorii: 440 l dla wersji hatchback i 550 l dla wersji kombi, wyróżniającej się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zwiększają możliwości jego wykorzystania.