• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście dla pieszych: zatrzymać się czy jechać?

Michał Jelionek
26 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wystrzał opony - jak reagować?

Moto-poradnik: przejścia dla pieszych

Przejścia dla pieszych to miejsca szczególne, a zarazem bardzo niebezpieczne. Każdego roku na pasach dochodzi do tysięcy wypadków, w których śmierć ponosi wiele osób. Czy możemy temu zapobiec? Możemy. Wystarczy włączyć myślenie. W naszym moto-poradniku przedstawiamy dwie bardzo groźne sytuacje, które często widujemy na polskich drogach. Pokazujemy czego nie powinniśmy robić przed "zebrą".



Czy kierowca, widząc w pobliżu przejścia pieszego, zawsze powinien zatrzymać się przed pasami?

Tylko w tym roku na Pomorzu doszło do 135 wypadków na pasach dla pieszych, w których zginęło 5 osób, a 136 zostało rannych. Odnotowano również 88 kolizji drogowych na przejściach. Statystyki nie kłamią - przejścia dla pieszych to wciąż bardzo niebezpieczne miejsca.

W świetle polskiego prawa kierowca, który zbliża się do przejścia dla pieszych ma obowiązek zmniejszenia prędkości, wzmożenia swojej czujności, jak również ciągłego obserwowania otoczenia.

W momencie, w którym pieszy znajdzie się już na pasach bezwzględnie musimy zatrzymać pojazd przed "zebrą". Pamiętajmy, że przechodzień również powinien zachować szczególną uwagę. Jeżeli zauważymy pieszego stojącego w pobliżu wyznaczonego przejścia, a my po szybkiej ocenie otoczenia stwierdzimy, że przepuszczenie takiej osoby może doprowadzić do kolizji aut jadących za nami - jedźmy dalej. Nie zatrzymujmy się za wszelką cenę. Z punktu widzenia pieszego - lepiej poczekać kilkanaście sekund dłużej niż wziąć udział w dramatycznym wypadku drogowym.

Potrącenie pieszego na al. Hallera

Pasy dla pieszych na al. Hallera należą do tych najbardziej niebezpiecznych w całym Trójmieście

Nadgorliwa uprzejmość - to błąd

W naszym moto-poradniku wyszczególniliśmy dwie bardzo często spotykane sytuacje na polskich drogach. Pierwsze zdarzenie dotyczy przesadnej uprzejmości. Kierowca, który w ostatniej chwili decyduje się przepuścić czekającego przed przejściem pieszego, gwałtownie hamuje, stwarzając w tym momencie gigantyczne zagrożenie dla siebie, pieszego oraz pozostałych uczestników ruchu. Auta z tyłu mogą nie wyhamować, powodując stłuczkę.

Z kolei samochód jadący lewym pasem nie jest w stanie zauważyć nagłego hamowania sąsiada z prawego pasa. W tym momencie może dojść do tragicznego w skutkach potrącenia pieszego. Nie róbmy tego. Nie prowokujmy w ten sposób bardzo niebezpiecznych sytuacji.

Moto-poradnik: złe nawyki kierowców

- Jeżeli poruszamy się w kolumnie pojazdów na drodze, na której obowiązuje dozwolona prędkość 70 km/h, a na chodziku widzimy pieszego czekającego na swoją kolej - nie zatrzymujmy się. Poza tym, że taki manewr jest wykroczeniem, to dodatkowo narażamy siebie oraz tę osobę na groźny w skutkach wypadek - tłumaczy Radosław Ciepliński z EnjoyDriving.
- Chcąc być uprzejmym, pamiętajmy o możliwości nieprzewidzianego zachowania ze strony kierujących znajdujących się za nami lub jadących z naprzeciwka. Jeśli nie mamy pewności, że pieszemu nie grozi żadne niebezpieczeństwo - to nie zatrzymujmy pojazdu - wyjaśnia Tomasz Latusek z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Potrącenie w centrum Gdyni

Śmierć w oczach

- Kierujący zbliżający się do przejścia powinni przede wszystkim dostosować prędkość do możliwości odpowiedniego obserwowania rejonu przejścia i w razie możliwości zareagowania poprzez zahamowanie lub zmianę kierunku ruchu. Dodatkowo powinni w takiej sytuacji rozważać możliwość nietypowego zachowania ze strony innych kierujących (duża prędkość, możliwość przeoczenia pieszego lub zignorowania zasad obowiązujących kierujących w rejonie przejść dla pieszych). Pamiętać należy, że pieszemu na przejściu należy się bezwzględne pierwszeństwo i na nim powinien się czuć bezpiecznie - dodaje.
Nie zawsze jednak "zebra" to świętość pieszych.

- To prawda. Piesi są objęci również zakazami związanymi z przechodzeniem przez jezdnię nawet w miejscach do tego wyznaczonych. Pieszy nie może wchodzić na jezdnię przed nadjeżdżającym pojazdem czy też bezpośrednio zza przeszkody, która uniemożliwiłaby jego dostrzeżenie. Nie może też wbiegać na jezdnię czy też zwalniać kroku podczas przechodzenia. Zasady w równym stopniu, bez wyjątków, dotyczą wszystkich. Każdy uczestnik ruchu powinien się z nich wywiązywać. Jeśli tak będzie, to z pewnością nikt nie ucierpi - zdradza Latusek.

Śmierć w oczach

Druga sytuacja dotyczy typowych piratów drogowych. Kierowca poruszający się prawym pasem widzi w oddali pieszego przygotowującego się do przejścia na drugą stronę jezdni. Zmotoryzowany zwalnia, kontroluje to, co dzieje się obok oraz z tyłu jego auta. I kiedy jest przekonany, że pieszemu nie zagraża niebezpieczeństwo - zatrzymuje pojazd przed pasami. W tym momencie niepocieszony "rajdowiec" wyprzedza na pasach samochód i o kilkadziesiąt centymetrów omija przechodnia. Za taki wyczyn grozi mandat w wysokości 500 zł i 10 punktów karnych. Jednak czym jest taka kara przy tragedii, o której byliśmy o krok.

Moto-poradnik: jak sobie radzić z przyczepą kempingową

- Przepisy mówią jasno: na przejściach dla pieszych lub bezpośrednio przed nimi - jeśli oczywiście ruch nie jest kierowany sygnalizacją świetlną - nie wolno wyprzedzać ani omijać pojazdów. Często o tym braku sygnalizacji zapominamy. Bezwzględnie, dojeżdżając do takiego przejścia, musimy maksymalnie zwiększyć naszą uwagę - mówi Ciepliński.
- Istnieje zasada mówiąca o zakazie wyprzedzania pojazdów na przejściach dla pieszych i bezpośrednio przed nimi. Dotyczy ona również jezdni o jednym kierunku ruchu, jak również z wieloma pasami ruchu, o czym jednak nie każdy uczestnik ruchu pamięta. Nie ma jednak zastosowania w momencie kiedy ruch jest kierowany, np. sygnalizacją - dodaje Latusek.

I znowu pechowa al. Hallera

Nowe przepisy - czy to ma sens?

Od dłuższego czasu coraz głośniej mówi się o wprowadzeniu w życie kontrowersyjnych przepisów dotyczących zatrzymywania się pojazdów przed przejściem dla pieszych. W świetle nowego prawa, każdy kierowca, bez wyjątku, widząc pieszego w okolicach przejścia - miałby obowiązek zatrzymania samochodu przed pasami.

Zwolennicy tychże przepisów wierzą, że wdrożenie nowych przepisów wyraźnie podniosłoby bezpieczeństwo na drogach. Z kolei przeciwnicy są przekonani, że nowe zasady drastycznie zwiększyłyby częstotliwość stłuczek oraz wciąż wydłużających się korków.

Miejsca

Opinie (216) ponad 10 zablokowanych

  • To bardzo wiele zależy od sytuacji (15)

    Odpowiedź nie może być jednoznaczna i prosta!

    • 42 7

    • (6)

      Zatrzymać się, ale gorzej jak jeleń z drugiego pasa się nie zatrzyma.

      • 5 1

      • dla dobra pieszego (o ile już nie wymusił wejścia) przy kilku pasach w jedną stronę (5)

        NIE ZATRZYMYWAĆ SIĘ!

        • 6 11

        • (4)

          Jestem pieszym i nagrywam takich baranów jak Ty. Pieszy ma czekać w nieskończoność?
          Powinieneś się zatrzymać, pieszy powinien wejść na Twój pas, następnie się upewnić czy może iść dalej. Ot cała filozofia.

          • 3 6

          • powinieniem? na jakiej podstawie? kto ma pierwszeństwo? najpierw doucz się a potem wypowiadaj roszczeniowcu (3)

            • 2 7

            • (2)

              Na podstawie przepisów o ruchu drogowym.

              • 4 2

              • (1)

                na podstawie przepisów o ruchu drogowym paziu jest tak:

                pierwszeństwo ma pieszy znajdujący się na pasach... a nie przed nimi
                dodatkowo
                pieszemu nie wolno wtargnąć na jezdnie pod nadjeżdżający pojazd...

                • 1 2

              • Znak D-6

                Przeczytaj sobie definicję znaku D-6, królu złoty.

                • 0 0

    • -w skandynawi,lub w niemczech za nie zatrzymanie sie przed przejsciem (2)

      (nie ustapienie pieszemu) mozna stracic prawo jazdy,pieszy ZAWSZE ma pierszenstwo (mozna przechodzic przez zebre nie patrzac -nic ci nie grozi (chyba ze znajdzie sie jakis zagubiony kierowca ze wschodu)

      • 7 3

      • baranie

        to się przeprowadź do skandynawii lub niemczech

        • 0 1

      • ktoś tu chyba w Niemczech nigdy nie był...

        • 4 3

    • ten w subaru to jakiś baran

      "nie zatrzymywać się przed przejściem gdy jedziemy w kolumnie aut"
      A jaki jest jest sens zatrzymywać się gdy za nami nikogo nie ma? Przejedziemy to pieszy spokojnie przejdzie.

      Właśnie wtedy gdy jedziemy w kolumnie aut to robimy wielką różnicę pieszemu. A baran w subaru będzie stał 5 sekund krócej na następnych światłach.

      • 0 0

    • Bardzo zly tok myslenia

      Tutaj nic nie powinno zalezec od zadnej sytuacji!!!!!
      Przepis mogl by byc prosty z jasnym przekazem dla kierowcow.
      Tak jak to jest w wielu cywilizowanych krajach.
      Jesli pieszy zbliza sie do przejscia dla pieszych lub przed nim oczekuje to kierujacy bezwzglednie musi zatrzymac pojazd.

      A tak mamy ruletke wejdzie nie wejdzie ,...wtargnal.
      A z reszta same rozmieszczenie pasow przy samych skrzyzowaniach lub zaraz za przystankiem autobusowym jest delikatnie mowiac , powielaniem bledow. Przejscia powinny byc oddalone min 50 metrow od newralgicznych miejsc.

      • 5 5

    • Odpowiedź jest prosta.

      Wystarczy nie być debilem za fajerą i mieć choć ciut wyobraźni i zdolności myślenia.

      • 6 2

    • przejedź pieszego w Szwajcarii to zobaczymy czy zależy od sytuacji:):):)

      • 12 6

    • tylko dlaczego kierowcy ktorzy potraca pieszego uciekaja ?

      trzeba byc zwyklym smieciem zeby potracic pieszego i zbiec . W wiekszosci tych filmow widac jakie szumowiny i patologia jest wsrod spolecznosci skoro potraci i ucieka . Wiekszosc na forach tylko udaje ze ojojo jaki to kazdy znawca a jak co do czego to wiekszosc okazuje sie smieciem ludzkim i sprawca ucieka z miejsca potracenia. Jakie rodziny wychowaly takie szumowiny i patoli ? . Nie trzeba wiele szukac bo co dnia w markecie slychac i widac ze ludzie sie zachowuja jak bydlo i patologia wulgarna wiec co sie dziwic ze potem taki prostak wychowal pustaka umyslowego . Zasada jest bardzo prosta od lat stosowana w NIemczech gdzie maja nawyk zwalniania przed przejsciem nawet jak nikogo na przejsciu nie ma ! dlaczego ? bo zawsze jadacy samochod jest silniejszy w stosunku do czlowieka. Bezmyslnosc i polmozgi zyjace kiblem sa w spoleczenstwie a nie zadne tlumaczenia..

      • 14 3

  • Piesi ślepi i głusi (7)

    czy takich udają aby nie czekać powyżej 3-5 minut? ;)

    • 10 32

    • a ty udajesz matola bardziej slepego i gluchego aby nie ustapic , bo co czujesz sie wazny majac grata za 5 tys , polakówu , nagle jedziesz na calego majac gdzies reszte pieszych? i smiejesz sie w twarz tym co ida , poczekamy pare lat jak zaczniesz latac do ortopedy , kolanka bola nozki bola , bo sie autem chcialo pol zycia jezdzic:). Ah w pl bedzie jest i byl ciemnogrod , zacofanie i brak kultury i empati wobec pieszych , przez takich jak ty.

      • 0 0

    • pieszy ma czekać 5 minut po pańcio jedzie? (2)

      chyba się z własnym ... na głowy pozamieniałeś.
      Jeśli stoję przed przejściem i widzę że samochód ma wystarczającą odległość aby zdążyć sie zatrzymać, to wchodzę i tyle, nie czekam aż przejedzie, właśnie kiedy za nim ciągnie się kolumna samochodów. Przyzwyczajać kierowców do zatrzymywania się przed przejściem i nawet jak możemy poczekać to nie róbmy tego, bo niepotrzebna uprzejmość i niezdecydowanie prowadza do sytuacji niebezpiecznych. Na dwupasmówkach szczególnie oczy dookoła głowy, gorsi kierowcy o niższym IQ często poruszają sie lewym pasem i wyskakują z zatrzymanego na prawym pasie samochodu, mieć to na uwadze, ale nie omieszkac oczywiśce takiemu z lewego pasa podnieść ciśnienia, jak sie wystraszy do czego mógł doporwadzić to następnym razem będzie bardziej ostrożny.

      • 5 5

      • popieram i podziwiam (1)

        obyśmy się jednak nie spotkali na SORze...

        • 3 2

        • jest coraz lepiej

          jeszcze tak niedawno to kierowcy z niedowierzaniem przecierali oczy, że jakiś tam pieszy wchodzi na pasy, skoro widzi że on jedzie, bo w domyśle ma czekać aż samochód przejedzie i wtedy ewentualnie przejść.
          Po roku juz widać poprawę, zatrzymywanie przed przejściem chyba nawet robi się modne, tak jak kiedyś zbieranie odchodów po własnym pupilu było zamachem na godność właściciela czworonoga, to teraz z dumą wręcz paradują z siateczką, tak teraz kierowcy nawet jak drogi puste, nikt za nim nie jedzie i przechodzień zbliża się do przejścia powolnym krokiem aby samochód zdążył przejechać, to potrafią się zatrzymać, uśmiechając sie życzliwie. Na takie zmiany trzeba czasu ale widać że idzie to w dobrym kierunku.
          SOR - raczej podziękuję, nie lubię szpitali.

          • 3 2

    • (2)

      Siedzisz wygodnie, na glowe nie pada, kolumny aut w dzisiejszych czasach nie maja konca.
      Niech pieszy przejdzie, zatrzymaj sie, korona z glowy ci nie spadnie.
      Jesli pieszy czeka w nieskonczonosc czesto wlasnie w koncu wymusza to przejscie. Wtedy powiesz, ze wtargnal. Ale jak ma przejsc??
      Dlatego potrzebne sa nowe przepisy i ich egzekwowanie.
      Czekanie na przejazd aut bylo dobre, gdy tych aut bylo bardzo malo.

      • 16 6

      • (1)

        OK, ale b. mało jest przejść o dużym nasileniu ruchu bez sygnalizacji.

        • 4 7

        • Ok, tylko że kierowcy nie przestrzegają żadnych przepisów.

          Są kierowcy, który przejeżdżają na czerwonym świetle. Co z tego, że pieszy ma zielone, nie jest w stanie z tego skorzystać. Światła są tak ustawione, że ledwo się dochodzi do końca przejścia jeśli się wejdzie na pasy równo ze zmianą świateł. Jeśli kierowcy uniemożliwią to, wtedy dochodzi się do połowy pasów. Potem dzielni kierowcy trąbią. Zwłaszcza na osoby o lasce w podeszłym wieku.

          • 3 6

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Moto-poradnik: przejścia dla pieszych

    "nie wolno wyskoczyć bezpośrednio przed jadacy samochód" (3)

    co ty za głupoty gadasz miałem taka sytuacje baba się spieszyla na tramwaj, wbiegla mi pod maske, ja jechałem 40km/h potracilem ją, nie miałem możliwości wyhamowania, przyjechala policja pierwsze co powiedzieli to ze to moja wina sprawa w sadzie o odszkodowanie i mandat i wplata na ofiary wypadkow drogowych, także ZAWSZE JEST WINNY KIEROWCA niema znaczenia sytuacja

    • 2 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Moto-poradnik: przejścia dla pieszych

      "nie wolno wyskoczyć bezpośrednio przed jadacy samochód" (2)

      Twoja wina.

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Moto-poradnik: przejścia dla pieszych

      bo nie jechałeś 40 tylko duzo prędzej kłamczuchu.

      • 1 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Moto-poradnik: przejścia dla pieszych

      a tak w ogóle to mnie wkurza już to ze w tym kraju ludzie chodza jak swiete krowy nawet się nie obejrza a wchodzą na jezdnie na przejście i nie tylko na przejście

      • 2 1

  • Pierwszeństwo na pasach dla pieszych

    Jestem kierowcą i wiem, że bezpieczniej będzie dla wszystkich, gdy kierowca będzie miał obowiązek zatrzymywania się przed pasami, jeśli pieszy postawi stopę na pasach. W Europie to obowiązuje i jest mniej wypadków. W Polsce to konieczność.

    • 0 1

  • Ustąpienie pierszeństwa pieszemu (15)

    Jadąc w kolumnie aut to wykroczenie?
    Wolne żarty

    • 49 39

    • (8)

      Chodzi o prędkość i odległości. Jeśli jedziemy szybko to lepiej tego nie robic.

      • 23 14

      • Jakim prawem jedziecie szybko w mieście? Bandyci, idioci lub wariaci! (2)

        • 12 5

        • wedlug Krajwej Rady Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego tak robi ponad 70% kierowcow. Taki mamy odsetek durniów w kraju. (1)

          • 2 0

          • nie, wynosi on dokladnie 95%

            • 0 0

      • zachowaj odległość a nie walniesz (2)

        • 32 1

        • A Pan to długo jeździ po mieście ? (1)

          Bo tu odległość można sobie zachowywać przez 30 sekund to zrobić kiedy co chwilę ktoś cię wymija i trąbi bo za wolno jedziesz i wpycha się przed auto. Efekt - NIE DA SIĘ ZACHOWAĆ BEZPIECZNEJ ODLEGŁOŚCI.

          Odległość można próbować zachować na jednopasmowej ale też zaraz pojawi się zdenerwowanie innych i próby wyprzedzania bo jest dziura przez tobą.

          • 1 10

          • dodaj że dlatego musisz przekraczac dozwolona predkosc w miescie, baranie.

            • 3 0

      • jak jedziesz szybko to twój problem

        masz obowiązek zachować bezpieczną odległość od następnego pojazdu

        • 10 1

      • jak siedzisz komuś na zderzaku to nic dziwnego...

        • 30 7

    • Odpowiem Ci jak jest według prawa: (1)

      Jeśli ustąpisz pieszemu czekającemu przed przejściem - ktoś Ci wjedzie w bagażnik - możesz mieć problem bo hamować nagle można z zachowaniem ostrożności, jeśli pieszy ma chociażby palec od nogi na psach (jezdni) jesteś nie winien bo pieszy ma pierwszeństwo dopiero na przejściu - a nie przed przejściem.

      • 1 1

      • Dodaj, że powinien iść tylko po białych pasach. W miejscach między pasami nie ma pierwszeństwa.

        A tak serio, jeśli jest możliwość zatrzymania się - trzeba się zatrzymać. Jak ktoś w bagażnik wjedzie, to znaczy że nie zachował bezpiecznej odległości. Przejście dla pieszych jest jak skrzyżowanie, gdzie kierowca jedzie zawsze z podporządkowanej.

        • 1 1

    • Ktoś chyba nie wie co to kolumna aut. Janusze jadące zderzak w zderzak nie tworzą kolumny, lecz wykazują się wyjątkową głupotą.

      • 3 0

    • a jakim prawem ustępujesz? nagle kierownikiem ruchu się stałeś? na jakiej podstawie? (1)

      • 0 9

      • Zwykła kultura

        Jak widzę, że ktoś czeka by przejść, a za mną jedzie kolumna "myślących" jak ty, to ustępuję.
        Normalne.
        Tak mnie nauczyli w latach 90.

        Kierownik

        • 9 1

    • Też tego nie zrozumiałem...

      Też tego nie zrozumiałem. Przecież to osoba jadąca za mną ma obowiązek poruszać się z taką prędkością i w takim odstępie aby była w stanie zareagować.

      • 16 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Moto-poradnik: przejścia dla pieszych

    pieszy może być małoletni i nie musi mieć prawa jazdy

    SZANOWAĆ PIESZYCH bezmyślni kierowcy!!

    • 0 1

  • Młody kierowca

    Dużo gorzej jest w momencie gdy jest korek i 3 pasy stoją i nagle zwalnia się miejsce ale stoicie akurat przed pasami na środkowym lub lewym a pieszy wchodzi z prawej i go nie widać. Dziś miałem taką sytuację i popełniłem błąd bo nie widziałem pieszej która wchodzi z prawej a facet po mojej prawej gadał przez telefon chyba dodatkowo to jego prawy pas nie był wolny a mój się już zwalniał tak że było miejsce za skrzyżowaniem gdzie mogłem się zmieścić, dobrze że dziewczyna się spojrzała i nie jechała rowerem a ja ruszalem powoli bo chyba bym ją przejechał jak cieć i trauma do końca życia i pewno jeszcze wiezienie. Dużo czytelniejsza była by dla mnie ta sytuacja gdyby były światła na klik dla pieszych szczególnie w centrum miasta - Wrzeszcz Grunwaldzka na wysokości pierwszych pasów za światłami gdzie można odbić w prawo na morenę (za mostem). W korkach jest chyba najtrudniej odczytać odpowiednio sytuacje chociaż nadmierna uprzejmość jak można to zobaczyć na filmach to też nie jest dobry pomysł.

    • 0 0

  • KONIEC DOMINACJI MORDERCOW W SAMOCHODACH

    Tylko w jednym moge sie zgodzic z autorami - bedac pieszym w Polsce jestes zawsze na przegranej sytuacji. Tak jak w Moskwie np.

    W normalnych krajach kierowca ma OBOWIAZEK zatrzymac sie przed przejsciem, jesli widzi pieszego, ktory zamierza przejsc (zbliza sie do przejscia).
    Nie zatrzymanie sie kosztuje gruby mandat.

    To co jest opisane w tym programie to jakies zaszlosci z czasow dawno minionych. Kierowca, ktory w miescie nie jest w stanie sie zatrzymac za tym, ktory przepuszcza pieszch jedzie po prostu za szybko, lub za blisko.

    Ten ktory wyprzedza na przejsciu, to juz po prostu pirat i morderca potencjalny.

    Kiedy w Polsce zwyciezy myslenie o BEZPIECZENSTWIE?
    Dodam jeszcze, ze Polska jest chyba jedymym krajem europejskim, w ktorym pieszy moze WTARGNAC na jezdnie pod nadjezdzajacy samochod na przejsciu dla pieszych. Wszedzie indziej wine ponosi zawsze kierowca samochodu.

    • 1 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Moto-poradnik: przejścia dla pieszych

    Co to za stek bzdur? (4)

    Kto w ogóle umieszcza taki materiał w poważnym miejscu?
    Przecież to jest jakieś jawne usprawiedliwianie najcięższych przestępstw drogowych, w dodatku zrzucając winę na pieszych!
    I to wszystko szkoła BEZPIECZNEJ jazdy firmuje?
    To jest jakaś kpina!

    Pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo na pasach, a jakiekolwiek wyprzedzanie czy omijanie samochodów przed pasami to najcięższe wykroczenie, za które jest najwyższy możliwy mandat!

    A żeby matołków utemperować jeszcze bardziej, to już od przyszłego roku bezwzględne pierwszeństwo będzie miał każdy pieszy znajdujący się nawet w pobliżu przejścia dla pieszych!!!
    A mandaty mają wynieść 5000zł dla każdego kierowcy który nie zastosuje się do przepisu!

    Kierowca ma prawo i obowiązek (a będzie miał bezwzględny) przepuścić KAŻDEGO pieszego który znajduje się w okolicy przejścia, a reszta kierowców ma absolutny zakaz wyprzedzania go.

    Zrzucanie winy na niechronionych uczestników ruchu to skandal!

    • 9 8

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Moto-poradnik: przejścia dla pieszych

      no tak bo latwiej jest ukarać kierowcę bo go można zidentyfikować po tablicach a pieszy zawsze i wszędzie ma pierwszeństwo nawet jak jest pijany i może wskoczyć ci pod maske a ty masz wyhamowac

      • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Moto-poradnik: przejścia dla pieszych

      (2)

      Zgadzam się, pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo jak już JEST na pasach. Kiedy stoi przed przejściem - nie ma pierwszeństwa.

      Po drugie, piszesz o zasadach, które prawdopodobnie NIE WEJDĄ w życie, więc jaki to ma sens? Poza tym, nawet jakby weszły, to policjanci będa mieć cholerny problem z egzekwowaniem tychże przepisów.

      • 4 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Moto-poradnik: przejścia dla pieszych

        nie ma takiej opcji żeby zmiany te miały nie wejść, bo tak naprawdę obowiązują od lat na podstawie ratyfikowanej Konwencji Wiedeńskiej, której postanowienia mają priorytet przed lokalnym prawem.

        Więc jedynie lokalne prawo będzie musiało zostać dostosowane do zasad panujących w cywilizowanym świecie.

        Czyli nie będzie istniało takie zjawisko jak wtargnięcie na jezdnie na pasach przejścia dla pieszych. Pieszy będzie miał pełne prawo wejść na pasy w dowolnej chwili, a samochody mają obowiązek stać zatrzymane nim to nastąpi.

        Podobnie jak rowery na przejazdach dla rowerów

        • 3 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Moto-poradnik: przejścia dla pieszych

        A słyszales cos o pieszym niepełnosprawnym przed przejściem? Zasady o ktorych mowa raczej wejdą, bo UE nie będzie tolerować kilkakrotnie wyzszych statystyk wypadkowych w kraju czlonkowskim. A policjanci i tak od dawna maja cholerny problem z egzekwowaniem jakichkolwiek przepisow drogowych w Polsce.

        • 0 2

  • Niech się wezma za pieszych w końcu! (5)

    Karać stanowczo i dotkliwie mandatami za każde wtargnięcie lub próbę wtargnięcia na jezdnię. Widocznie nie ma innej metody na wychowanie krnąbrnych pieszych. To w zupełności wystarczy!

    • 9 5

    • swiete krowy wskakują i mysla ze samochod wyhamuje

      • 0 0

    • (1)

      Jak nie wtargnie to nigdy nie przejdzie. Wiec przepis musi byc wprowadzony jak najpredzej, zeby tacy jak ty przestali udawac, ze sa panami na drodze.

      • 1 4

      • a jednak edukacja

        Gimnazjalista nie zrozumie problemu. Chamstwo i buractwo to nie to samo co nieuwaga i dekoncentracja

        • 3 0

    • Dokładnie tak. Brawo, w końcu. Jestem porażony niektórymi komentarzami :/

      • 3 2

    • edukacja

      Uważam, to za błąd myślowy . Jak ktoś jest niewychowany to nie zginie. Ich trzeba raczej edukować, że samochód nie staje w miejscu

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane