- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (68 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (220 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (244 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (148 opinii)
Przejście naziemne przy dworcu dopiero w 2022 roku
Do października przeciągną się prace projektowe związane z powstaniem przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie w okolicy dworca Gdańsk Główny. Prace budowlane rozpoczną się nie wcześniej niż w połowie przyszłego roku i potrwają do roku 2022.
Głosy rozkładają się następująco: 38 do 62 i 29 do 61 proc.
Mimo to, miasto wykonuje kolejne kroki, które przybliżają realizację tej inwestycji.
Pod koniec zeszłego roku wybrany został wykonawca projektu. Została nim firma BPBK z Gdańska, która zainkasuje za to 442,8 tys. zł. Warto jednak zauważyć, że na zaprojektowaniu przejścia naziemnego prace się nie kończą.
Prace projektowe przy dworcu Gdańsk Główny obejmują:
- budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
- budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
- wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
- budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
- budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
- korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
- budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
- budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Wykonawca na realizację zadania miał siedem miesięcy od dnia podpisania umowy. Projektowanie przeciągnie się jednak do października. Zaś prace ruszą dopiero w przyszłym roku.
- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym, rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Do tego czasu powinien zakończyć się już warty blisko 100 mln zł remont gmachu dworca Gdańsk Główny. Zgodnie z umową ma to nastąpić w ostatnich dniach grudnia 2021 roku.
Opinie (346) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-14 12:18
kto się pomylił w ankiecie przez złą kolejność odpowiedzi? ;(
Od kiedy w ankiecie odpowiedzi są Nie, Tak, a nie - tak, nie?
oszustwo- 2 3
-
2020-08-14 12:18
tu wszystko długo i ciężko jak kasy brak to w kieszeni flak
- 4 0
-
2020-08-14 09:05
A może zasypać wszystkie tunele? (1)
Co to za pomysły z przejściami naziemnymi. Chyba wymyślają to osoby, które skończyły inżynierię metodą on-line !!! Zobaczcie jak korkuje się przy Łąkowej !!! Czy urząd chce sparaliżować całe miasto?! Cały czas powołują się, że jest tunel pod Martwą Wisłą . Tunelem z dzielnic np.Stogi i okolice,Sobieszewo nie dojedziemy do Akademii Med, Orunii. itp. A zobaczcie jak korkuje się, gdy w Rafinerii kończą pracę - ok.godz.15-16
- 31 7
-
2020-08-14 12:15
tunel miał być połączony z trasą Słowackiego, a tak cały ruch z niego utyka na Czarnym Dworze albo Klinicznej i Hallera
- 0 0
-
2020-08-14 11:48
Miasto nie liczy się z głosem ludzi
Gdy ten głos nie pasuje do założeń włodarzy.
I ja too szanuje!- 13 4
-
2020-08-14 11:36
Ono musi powstać
Jak najszybciej !
- 3 13
-
2020-08-14 10:21
(1)
a może by tak troszkę większy parking przy dworcu ,bo nie ma nawet jak pasażerów odprowadzić na dworzec , Jakaś masakra tam jest.
- 17 4
-
2020-08-14 10:45
A no tak przydał by sie parking rowerowy i do zostawienia hulajnogi ,ale to łatwo zmienic
po prostu wydzielić go zmiejsc dla blachosmrodów
- 3 2
-
2020-08-14 10:12
Po co pytać o zdanie ludzi skoro i tak zrobią po swojemu...
Wyborów też nie róbmy
- 15 3
-
2020-08-14 09:57
Będzie obok kaplica i jakiś plac do palenie zniczy?
- 14 4
-
2020-08-14 09:37
teraz zaden argument ze miasto musi podnosic oplaty (1)
skoro lekka reka wydaje 400 tys na nikomu nie potrzebny projekt
- 21 4
-
2020-08-14 09:53
w świetle treści wypowiedzi pojawiających się na tym portalu
ten projekt jest potrzebny bardzo wielu mieszkańcom Gdańska i wielu przyjezdnym. Wyzwanie polega na tym, że jest spora liczba internautów, którzy mają trudności ze zrozumieniem, że jego realizacja poprawi jakość życia również wielu innym mieszkańcom Gdańska, wypowiadającym się na tym portalu krytycznie o tym projekcie. Warto im wyjaśniać, z czego to wynika i na czym te niedostrzegane przez nich korzyści polegają.
- 2 1
-
2020-08-14 09:26
Hahaha (1)
"Z ankiet w artykułach na ten temat na trojmiasto.pl wynika, że to rozwiązanie ma jednak więcej przeciwników niż zwolenników."
No gdyby się kierować internetowymi wypowiedziami i ankietami to korwin król dawno by już rządził Polską, a jednak w wyborach zdobywa 1% XD. Błagam, przecież takie ankiety zaznacza jakieś 0,0001% mieszkańców trójmiasta, na dodatek są to specyficzne janusze uwielbiające brauna i widzący tęczową propagande w kolorowej parasolce. No ludzie, bądźmy poważni. Żeby mówić tutaj o opinii mieszkańców należałoby zrobić porządną ankietę wśród wszystkich mieszkańców Gdańska.- 7 14
-
2020-08-14 09:50
lepszą metodą jest tzw. panel obywatelski
poprawa komfortu pieszych przy węzłach przesiadkowych takich jak dworce PKP i stacje SKM powinno być działaniem stanowiącym fragment większej całości : wizji stopniowego uwalniania miasta od nadmiaru samochodów.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.