- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (267 opinii)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (68 opinii)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (192 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (9 opinii)
- 5 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (26 opinii)
Przejście naziemne przy dworcu dopiero w 2022 roku
Do października przeciągną się prace projektowe związane z powstaniem przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie w okolicy dworca Gdańsk Główny. Prace budowlane rozpoczną się nie wcześniej niż w połowie przyszłego roku i potrwają do roku 2022.
Głosy rozkładają się następująco: 38 do 62 i 29 do 61 proc.
Mimo to, miasto wykonuje kolejne kroki, które przybliżają realizację tej inwestycji.
Pod koniec zeszłego roku wybrany został wykonawca projektu. Została nim firma BPBK z Gdańska, która zainkasuje za to 442,8 tys. zł. Warto jednak zauważyć, że na zaprojektowaniu przejścia naziemnego prace się nie kończą.
Prace projektowe przy dworcu Gdańsk Główny obejmują:
- budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
- budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
- wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
- budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
- budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
- korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
- budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
- budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Wykonawca na realizację zadania miał siedem miesięcy od dnia podpisania umowy. Projektowanie przeciągnie się jednak do października. Zaś prace ruszą dopiero w przyszłym roku.
- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym, rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Do tego czasu powinien zakończyć się już warty blisko 100 mln zł remont gmachu dworca Gdańsk Główny. Zgodnie z umową ma to nastąpić w ostatnich dniach grudnia 2021 roku.
Opinie (346) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-15 17:48
Ale po co?
Jest właśnie bardzo dobrze, że NIE ma przejścia naziemnego. Po to jest tunel, żeby nie utrudniać ruchu samochodów. Jest też bezpieczniej dla wszystkich.
- 3 4
-
2020-08-15 19:16
czyli kolejne światła i komunikacją miejską znowu dłużej
- 1 4
-
2020-08-15 21:18
Naziemna trasa dla samochodów ,na odcinku Gdańsk-Gdynia. (1)
Dołem do Gdyni,górą z powrotem.Przepustowość dwa razy większa by była.Ha ha,tak się robi w USA
- 0 1
-
2021-03-01 13:17
nie trzeba aż tak daleko szukać wystarczy przyjżeć się szwecji.
- 0 0
-
2021-03-01 13:15
w tym miejscu jest bardzo bezpieczny tun el i nie należy tego zmieniać !!!
- 0 0
-
2021-12-10 08:49
Platforma jak zawsze
Pomysl z d*py jak zwykle i glupie tlumaczenie ze bezpieczne przejscie no bardziej bezpiecznego nie ma juz pod ziemia a oni rozwalaja ulice. Jak zawsze ktos za to grube pieniadze wzial nie licza sie z ludzmi
- 0 1
-
2022-09-12 23:00
przyjazne miasto
Węzeł komunikacyjny przyjazny dla pieszych a zwłaszcza dzieci, seniorów i niepełnosprawnych to istota przyjaznych miast przyszłości. A jak ktoś koniecznie musi wozić się samochodem to może zmienić trasę i nie pchać się przez centrum. Odnowiony dworzec piękny a teraz pora na przyjazną i zieloną okolicę. Mam nadzieję że projektanci nie zapomną o przyrodniczych akcentach.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.