• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przetarg na brakujący odcinek Trasy Kaszubskiej

Michał Brancewicz
14 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Drogowcy ogłosili właśnie przetarg na zaprojektowanie i budowę 23-kilometrowego fragmentu tzw. Trasy Kaszubskiej między Bożepolem a Lęborkiem. Jeszcze rok temu nie wiadomo było, czy i kiedy powstanie. W tym roku ogłoszone zostaną przetargi na wszystkie odcinki S6 do Słupska, a w przyszłym aż do Koszalina.



Powstanie której z tych dróg jest dla ciebie ważniejsze?

- Dzisiaj ogłaszamy przetarg na realizację drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork - Bożepole Wielkie - zapowiedział w środę Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Jeszcze rok temu budowa tego odcinka była wielką niewiadomą. Wówczas plan zakładał, że powstanie on w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, ale bez konkretnego terminu.

Jednak przed tegorocznymi wyborami prezydenckimi okazało się, że rząd znalazł środki na brakujący odcinek trasy S6 między Gdynią a Lęborkiem. Według szacunków, budowa 23-kilometrowej dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, wraz z węzłami Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowaniem węzła Bożepole Wielkie, pochłonie ok. 1,4 mld zł.

S6 do Słupska i Koszalina



- Do połowy grudnia ogłosimy kolejne przetargi do Słupska, a w przyszłym roku [najprawdopodobniej latem 2021 - dop. red.] ogłosimy postępowania na odcinki od Obwodnicy Słupska do Koszalina - mówi Tomasz Żuchowski, generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad.
Chodzi o odcinki Słupsk-Lębork o długości 49,6 km, których budowa może kosztować ok. 2,9 mld zł oraz Koszalin-Sławno-Słupsk (46,2 km) za 2,6 mld zł.

Czytaj też: Raport z budowy Trasy Kaszubskiej

Obecnie trwa budowa pierwszych trzech odcinków Trasy Kaszubskiej - między Gdynią a Bożepolem Wielkim o łącznej długości 42,6 km. Te prace kosztują w sumie ok. 1,5 mld zł.

- Pierwsze samochody powinny tamtędy przejechać pod koniec 2021 roku - zapowiada GDDKiA.

Obwodnica Metropolitalna: oferty do 30 października



Czytaj też: Raport z budowy Trasy Kaszubskiej">Na oferty czeka jeszcze Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Wykonawcy mają czas na ich składanie do 30 października. 32-kilometrowa trasa (plus 7 km obwodnica Żukowa) połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańskawęzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej

Jej koszt szacuje się na ok. 2,2 mld zł. OMT będzie realizowana w formule projektuj i buduj. Jej budowa potrwa do 2025 roku.

Opinie (128) 10 zablokowanych

  • Już nigdzie nie będzie spokoju (3)

    Drogi szybkiego ruchu generują straszny hałas. Przez całą dobę i na wiele kilometrów słychać samochody. Tylko głupi się cieszy jak mu budują coś takiego w pobliżu domu.

    • 1 5

    • Jak nie pasuje

      To przeprowadzka do Afryki,tam nie maja głośnych autostrad.

      • 0 0

    • to wyprowadz sie i sam jestes glupcem

      • 0 1

    • no ale dlaczego nie ma ekranow akustycznych w wielu miejscach przy obwodnicy??

      ile jeszcze mozna na nie czekac?? Gdzie sa odpowiedie wladze? Huk i spaliny 24 godziny na dobe i to w miejscach gdzie ludzie maja dzialki rekreacyjne.I potem zdziwienie ,ze tyle mamy nowotworow,nerwic,wypalenia itd.Nie powinno sie nawet jednej zlotowki publicznej wydac na budowe nowej trasy szybkiego ruchu,zanim nie wypelni sie podstawowych wymogow antyhalasowych w odniesieniu do tras juz wybudowanych.Gdyby byl taki przepis pieniadze na ekrany odnalazlyby sie w trymiga!

      • 1 1

  • Przecież budowa tej drogi to zachęta do korzystania z auta (4)

    Dlaczego nie modernizuje się odcinek linii kolejowej z Wejherowa do Lęborka? Czy w ten sposób mamy walczyć z nadmiarem aut w mieście? Budowa kolejnych dróg ekspresowych to zażynanie kolei. Zgadnijcie co wybierze kierowca 2 godziny autem czy 3 pociągiem?

    • 4 8

    • Jak Cię

      Nie stać na samochód to dymaj na piechotę albo śmierdzącym autobusem.Ja będę jeździł samochodem bo mnie stać i jest demokracja.A jak się da to będę parkował pod twoim oknem.

      • 0 0

    • w Koleczkowie nie ma pociągów (1)

      i innych miejscowościach, a mieszka tam sporo ludzi i mają utrudniony dojazd do Trójmiasta, wąskie gardła

      • 1 0

      • W Skarszewach też nie bo woleli drogę rowerową zamiast linii kolejowej. Tylko czy to jest powód by budować kolejną drogę?

        • 0 0

    • Taa modernizacja torów za miliony

      A później jeden pociąg co 3 h...
      Brakuje ludzi, nie chce im się pracować (cyt. Sasin)

      • 0 2

  • Czy juz wiadomo kiedy republika kolesiow imienia Szczurka podejmie jakiekolwiek dzialania w sprawie przebudowy wezla PKM na Karwinach czy znow czekaja na kopa w d... z Warszawy?

    • 0 0

  • Oj kiedy ja się doczekam moi drodzy I kochani (3)

    Spokojnej jazdy po obwodnicy trójmiejskiej, budować wszystko co się da ..a do Słupska to ze 20 lat pewnie jeszcze poczekamy bo o Koszalinie nawet nie wspomnę..

    • 39 41

    • Nie mogę zrozumieć dlaczeczego nie ma przetargu na odcinek slupsk - koszalin w tym roku (2)

      • 4 3

      • dlatego (1)

        ponieważ odcinek Koszalin a właściwie Sianów Słupsk będzie budowany w systemie buduje, zaś odcniki od Słupska do Lębork ai Bożego Pola Wielkiego w systemie zaprojektuj i buduj. Projekt budowlany na odcinek Sianów - Słupsk już jest i mozna wnioskować o zrid - czyli pozwolenei na budowę. . Zatem obie inwestycje będą oddane mniej więcej w tym samym czasie, gdyż dla systemu zaprojektuj i zbuduj okres wykonania zadania zazwyczaj przedłuża się w stosunku do systemu buduj o rok na prace projektowe

        • 2 0

        • no to skoro projekt budowlany jest dla sianow - słupsk to powinni nie zwlekac tylko ogłosić przetarg na wykonanie i zird

          • 0 0

  • Ciekawe czy Gdynia będzie gotowa na przyjęcie kolejnych aut (3)

    Większe korki więcej aut a parkingi będą?

    • 4 7

    • Dziś mieliśmy przykład (1)

      Wypadek na zjeździe z Kiatkowskiego w Hutniczą i pół Gdyni stoi.
      No ale jak na północ od dworca PKP, Gdynia ma tylko jeden przejazd bezkolizyjny nad torami to czego oczekiwać.

      • 1 0

      • dodaj jeszcze zamknięcie Świętojańskiej w jedną stronę

        • 0 0

    • A kto jeździ do Gdyni?

      • 0 0

  • Opat (24)

    Tej drogi brakuje w ankiecie

    • 125 14

    • (1)

      Po budowie trasy kaszubskiej OPAT nie będzie już taki konieczny bo cały ruch tranzytowy zostanie z trasy od Gdyni do Wejherowa zdjęty. Ruch z kilku województw północno-wschodniej i centralnej Polski zostanie przekierowany na trasę kaszubską sprawdź sobie analizy Kaszubska ma dużo większy sens od OPAT i jest dużo tańsza bo tereny nie są tak zabudowane, niższe koszty wykupu gruntów i grunty tańsze.

      • 1 1

      • to są rozwiązania komplementarne

        i w żaden sposób Kaszubska nie rozwiązuje problemów związanych z zadaniami OPAT.

        No może w zakresie komunikacji z Helem i Dębkami, bo będzie mogła "warszawka" przeciskać się opłotkami przez Luzino, Krokową, itd....

        • 0 0

    • co byście zrobili bez pisu? dzięki niemu coś ruszyło (15)

      • 10 40

      • nie wiem? (10)

        Mieli OPAT, a nie mieli g*wnianej Trasy Kaszubskiej znikąd donikąd?
        Trasa Kaszubska nie powstała, by odprowadzić ruch z/do portów w Trójmieście. Nie powstała po to, by obsłużyć ruch z południa na Hel. Trasa nie powstała po to, by obsłużyć ruch do Trójmiasta lub z. Po co więc jest to w ogóle budowane? Ile ludzi jeździ na trasie Lębork - Pruszcz? Czy więcej, niż jeździ na trasie do Portów i do Helu łącznie? Wątpię.

        • 4 4

        • Na Hel ludzie jeżdzą głównie w wakacje (3)

          A w kierunku na Lębork jeżdżą codziennie. Ilość roczna aut jest kilka razy większa niż auta na Hel. Wystarczy się wybrać w trasę na Hel poza sezonem i zobaczy się, że jest ona praktycznie pusta. Każdy wie, że nie chodzi o trasę na Hel, a o poprawie Ruchu do Wejherowa, a ten znacznie poprawi TK, bo nagle się okaże, że trasy do Wejherowa zniknie około 30% aut.
          Do tego trzeba pamiętać, że znikną głównie auta ciężarowe, a to jest najważniejsze.

          • 3 5

          • (2)

            Gdzie ci znikną te auta? TK kończy się w polu. O przepraszam, w Chwaszczynie. I dalej dramat.

            • 1 0

            • Coś się Tobie pochrzaniła trasa kaszubska z obwodnicą metropolitarną no ale jaka wiedza takie teksty dwie drogi razem zabierają cały tranzyt poza trójmiasto

              • 0 0

            • nie

              kończy się w polu. Obecnei budowane odcinki obejmują włączenie trasy kaszubskiej do obwodnicy trójmiasta . Nawet węzeł jest do tego celu w przebudowie. Z drugiej strony S 6 kończy się n arazie na węxle Boże pole Wielkie włączeneim za przejazdem kolejowym w dotychczasową drogę nr 6

              • 1 2

        • No to się w końcu dowiedz. (2)

          Trasa Kaszubska nie jest potrzebna do Lęborka, ale żeby skomunikować Pomorze z Unią Europejską, w tym najbliższym sąsiadem, czyli Niemcami. Być może tam się nigdy nie wybierzesz, tylko całe życie będziesz jeździł do rodzinnego pucyfiku, za którym jest już tylko kawałek piaszczystej łachy. Ile samochodów tam się może zmieścić?

          • 4 3

          • Do tego potrzeba trochę szerszego spojrzenia, (1)

            a nie, że "jak ja tam nie jeżdżę to przecież droga niepotrzebna"

            • 0 0

            • No właśnie szerszego kompletnie Tobie brakuje przeczytaj moj post kilka linijek wyżej o tranzycie i eksporcie a nie problemie wakacyjnych turystów na hel

              • 0 0

        • A ile ludzi jeździ do Słupska, Szczecina, Berlina wywożąc towary z całej północnowschodniej Polski na zachód ile towarów z portów pojedzie trasą Kaszubską na zachód chociażby DCT Gdańsk czyli jednego z największych portów na Bałtyku ile mebli pojedzie do Niemiec z Warmii i mazur gdzie jesteśmy największym eksporterem UE nic nie wiesz chłoptasiu interesuje Ciebie tylko to ze turyści zatykają drogę w wakacje a ruch na trasie z Gdyni do Wejherowa spadnie o połowę po wybudowaniu kaszubskiej

          • 1 0

        • No nie wiem, kto tam jeździ?

          Może cały ruch tranzytowy od Szczecina na wschód, czyli do 3miasta np.? Nie to chyba nie to...

          • 0 0

        • masz rację

          nie wiesz...

          • 3 0

      • wszystko stanęło i ma totalne opóźnienie (2)

        nastąpiło zamrożenie i przesuwanie zabezpieczonych na inwestycję środków. Trasą Kaszubską jeździlibyśmy już w 2017 roku, gdyby nie PIS.

        • 26 4

        • Naprawdę wierzysz w te bajki? (1)

          • 3 12

          • To nie są bajki w 2015 wszystko było gotowe cała dokumentacja i uzgodnienia środowiskowe a to jest praca na 2 do 3 lat a pis wszystko zablokował zatrzymał wszystkie przetargi żeby rozpisywać od nowa to są fakty do sprawdzenia a twoje biadolenie to czyste bajki. Jak chcesz komuś wierzyć najpierw sprawdzaj fakty, dokumenty umowy itp. reszta to bajki.

            • 3 0

      • najstraszniejsze jest to, że niektórzy ludzie naprawdę w to wierzą...

        • 0 0

    • (1)

      Teraz to Via Maris

      • 4 1

      • Chyba Via Marzenie

        • 5 1

    • Marcinek musi mieć co obiecywać przed każdymi wyborami, wiec prędko nie zrobią

      • 5 1

    • Bardzo mądry komentarz. Gdzie ta OPAT wraz z Drogą Czerwona i Via Maris. Tylko wizualizacje są od lat

      • 18 2

    • Mokry sen bezpartyjnego Prezydenta (1)

      • 17 8

      • Ciekawe, bo chyba rządzący obiecali nam to w nowej formule jako Via Maris.

        • 11 4

  • dlaczego obwodnica Metropolitalna, (2)

    a nie np. Zachodnia Obwodnica Gdańska ?

    • 9 3

    • bo omija też Sopot

      Mieli ją nazwać Zachodnia Obwodnica Obwodnicy Gdańska, Sopotu i wioski za Sopotem? Niech już zostanie Metropolitalna :P

      • 0 0

    • Gdańska? Phihihi

      • 4 0

  • A z Pruszcza do Lęborka (2)

    to będzie wygodniej starą obwodnicą czy nową obwodnicą metropolii?

    • 16 8

    • A to nie ma znaczenia którędy jest wygodniej jednemu czy drugiemu Januszowi ważne jest ze ciężarówki i cały eksport dostanie nakaz jazdy tymi drogami i dla pozostałych mieszkańców drogibstają się przejezdne, poza tym wjazd będzie na końcu obwodnicy południowej takze z pruszcza będzie dużo wygodniej

      • 1 0

    • nowO

      • 3 2

  • Naczelnik Państwa zawetuje budżet UE i żadnej inwestycji nie będzie!

    spokojnie...

    • 1 3

  • (10)

    Budować jak najwięcej,może za 50 lat dogonimy Europę.

    • 80 24

    • Skończ Waść pisać , wstydu oszczędź

      • 0 0

    • Bob budowniczy

      Się odezwał znawca od boleści

      • 0 1

    • To Europa musiałaby spać przez 50lat.....:)

      • 1 1

    • (4)

      za 50 lat dogonimy Europę która w tamtym momencie będzie znowu 50 lat przed nami

      • 22 7

      • XD

        • 0 0

      • (1)

        A jak my mamy gonić tą "Europę", skoro w nas przez 50 lat ruskie inwestowali Marksa i Lenina, a w Europę Zachodnią jankesi świeżutkie dolary???

        • 12 1

        • Powiem ci tak .

          Taczkami budoeali i sie te budowle nie rozsypywaly ani nie bylo latajacych dachow ani zawalen hal .

          • 1 2

      • 100% racji.

        • 7 4

    • Europa się zwija

      Drogi mają, ale obecnie idą w kierunku lewicowego kalifatu, jakkolwiek to jest nieprawdopodobne

      • 2 3

    • dokładnie, tylko Europa musiałaby przestać budować przez 50 lat, przykład DE - w 2017 miała 13tyś km autostrad, PL - w 2019 miała 1,6 tyś km - przepaść

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Która firma wyprodukowała autobus przedstawiony na zdjęciu?

 

Najczęściej czytane