• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przetestowaliśmy gdyński symulator wyścigowy

Michał Jelionek
29 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Nieco ponad miesiąc temu zapowiedzieliśmy otwarcie pierwszego profesjonalnego symulatora wyścigów na Pomorzu. Ragnar Simulator 3City zlokalizowany jest w Gdyni przy ul. Spokojnej 28 zobacz na mapie Gdyni i oficjalnie rozpocznie działalność 14 kwietnia. Za nami pierwsze, przedpremierowe jazdy testowe.



Czy planujesz skorzystać z gdyńskiego symulatora?

Sportowa kierownica, pedały hydrauliczne, sekwencyjna skrzynia biegów, hydrauliczny hamulec ręczny, kubełkowe fotele i pasy bezpieczeństwa, a do tego system ruchu symulujący przeciążenia G, nierówności nawierzchni oraz utratę trakcji tylnej osi - to cały Ragnar Race Version, czyli zaawansowany technologicznie symulator wyścigów, którego zadaniem jest odtworzenie realnej fizyki i warunków jazdy samochodem w wirtualnym świecie.

Więcej na temat gdyńskiego symulatora

I rzeczywiście tak jest. Za "sterami" symulatora można poczuć się jak Sebastian Loeb czy Colin McRae, a tym samym sprawdzić, na czym polega ekstremalna jazda na profesjonalnym torze. A tych do dyspozycji użytkowników oddano ponad 100. Są to trasy z całego świata - tory wyścigowe, odcinki specjalne i obiekty do rallycross.

- Dzisiejsza technologia pozwala nam na skanowanie obiektów, dzięki czemu możemy jeździć na odwzorowanych w stosunku 1 do 1 trasach. To bardzo istotne w szczególności dla profesjonalnych zawodników, którzy nasze symulatory wykorzystują do treningów - tłumaczy Radosław Turek, Ragnar Simulator.
Jeszcze więcej jest modeli aut, których możliwości możemy sprawdzić. Samochodów jest blisko 300. To auta w wersjach drogowych, wyścigowych, rajdowych i rallycross.

- Każdy samochód ma swoją fizykę jazdy, zupełnie jak w rzeczywistości. Auta z napędem na przód zachowują się zupełnie inaczej od pojazdów tylnonapędowych, przyczepność na szutrze jest zupełnie odmienna od przyczepności na asfalcie, z kolei jadąc w deszczu, auto będzie zachowywało się zupełni inaczej niż jadąc po suchej nawierzchni - dodaje.
Przetestowaliśmy symulator na własnej skórze. Nie jest łatwo. Przetestowaliśmy symulator na własnej skórze. Nie jest łatwo.
Rozrywka nie należy do najtańszych, ale jest warta swojej ceny. Za 15 min jazdy w profesjonalnym symulatorze zapłacicie 59 zł, za 30 min 109 zł, a za godzinę zabawy 199 zł.

W Ragnar Simulator 3City można skorzystać również z dwóch mniej zaawansowanych maszyn - Ragnar Smart Training Tool. Ceny są niższe: 15 min kosztuje 29 zł, 30 min - 49 zł, a 60 min - 89 zł.

- Oficjalne otwarcie zaplanowaliśmy za dwa tygodnie, ale nieoficjalnie startujemy w najbliższą sobotę, 31 marca. Będzie to swego rodzaju rozgrzewka przed wielką inauguracją, także serdecznie zapraszamy od godz. 15. Przewidzieliśmy 10-procentowe rabaty - zachęca Wojciech Mieszkowski, Ragnar Simulator 3City.
Podczas oficjalnego otwarcia, które odbędzie się 14 kwietnia o godz. 15, nie zabraknie gości specjalnych: Gosi Rdest, Bartosza Paziewskiego i Nikodema Wiśniewskiego.

- Ragnar Simulator 3City to miejsce dla każdego. Nasza oferta skierowana jest zarówno do kierowców profesjonalnych, jak i amatorów, dla dorosłych i dla dzieci. Z symulatora będzie można korzystać od wtorku do niedzieli, od godz. 12 - dodaje Marcin Mrozewski, Ragnar Simulator 3City.
Takiego symulatora w Trójmieście jeszcze nie było. Warto przekonać się na własnej skórze, jak działa to urządzenie. Emocje gwarantowane. Polecamy.

Wydarzenia

Wielkie Otwarcie Ragnar Simulator 3City (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Miejsca

Zobacz także

Opinie (61) 4 zablokowane

  • (8)

    Super sprawa na pewno skorzystam, macie tam nurburgring?

    • 14 15

    • Obejrzyj filmik to bedziesz mial odpowiedz :) (2)

      .

      • 21 2

      • No właśnie... (1)

        Kolega chciał zabłysnąć ale chyba nie wiedział o czym mówi:)

        • 14 1

        • Czym chciał zabłysnąć? Zwykłym pytaniem?

          Ogarnij się.

          • 0 0

    • (1)

      ja poproszę o dziurawe Gdyńskie ulice ,będzie trudniej

      • 21 5

      • rzeczywiście jest problem

        nie nadążają z aktualizacją dziur, nawet koparki bitkojnów nie potrafią sobie poradzić z renderowaniem takiej ilości materiału

        • 2 4

    • ale jest obbwodnica S6

      • 3 1

    • Tory

      Tak, jest dostępny w kilku konfiguracjach. Zapraszamy.

      • 1 0

    • Nurburgring

      Jasne, dowolna pętla, nawet Nordschleife :)

      • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy gdyński symulator wyścigowy

    Wygląda fajnie !wpadnę przetestować !

    • 8 6

  • trasa (1)

    nie mamy Nurburgring ale mamy Pruszcz Gdański - ma być ?

    • 19 6

    • g

      maja, wystarczy obejrzec pierwszy filmik. ceny z kosmosu a to tylko assetto corsa.

      • 0 0

  • Fajny symulator był we wrzeszczu w nieistniejącym OSK.

    • 5 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy gdyński symulator wyścigowy

    (1)

    A gdzie to nie powiedzą

    • 2 17

  • Gdyby tak ulicę Sienkiewicza mieli..... (1)

    • 12 6

    • trasa dla szczura na taczce.

      • 3 3

  • "3 siłowniki mające zasymulowac przeciążenia" (19)

    A co to za opowieści z mchu i paproci? Jakim cudem siłownik może zasymulować przeciążenia???
    Wyboje może tak, ale nie ściemniajcie z tymi przeciążeniami. Poza tym biznes musi bardzo słabo iść, skoro tak się reklamują w Trójmiasto.pl?
    Ostatnia uwaga - wysililibyście się troszeczkę i otoczyli ten symulator czarnymi kotarami, a nie pod monitorami i dookoła widać nieruchomą podłogę

    • 20 51

    • Zawsze trafi sie taki baran ktoremu nic nie odpowiada ... (3)

      • 28 6

      • Za 199 zł / godz. ma prawo (1)

        • 8 9

        • nie ma prawa

          bo nikt go nei zmusza, zeby tam poszedl

          • 10 5

      • Baranów szukaj w rodzinie tłuku.

        • 1 7

    • (4)

      Magia! :)
      Fajnie, że oceniasz, że im słabo idzie skoro jeszcze nie otworzyli :D hahahaha
      Chłopaki wsadzili dużo wysiłku w ten biznes i życzę im powodzenia. Przynajmniej wyszli ze strefy komfortu i zrobili coś fajnego.

      • 26 4

      • ze strefy komfortu powiadasz panie kolcz? (2)

        Przrcxytales milion ksiazek panie zabka?

        • 5 5

        • (1)

          W swoim życiu przeczytałem dwie książki. Jedna z nich to 'Ojciec Chrzestny', gdybyś ją przeczytał to wiedziałbyś, że pieniądze to nie wszystko, że nie zdradza się przyjaciół i nie dmucha ich żon, ale niestety ty zapchałeś sobie głowę jakimiś pierdołami o żabach i teraz na siłę próbujesz zainteresować tym innych. :D

          • 16 2

          • genialnie :)

            • 4 1

      • haha, ze strefy komfortu :D

        • 4 0

    • Polecam najpierw się doinformować (2)

      Symulator jest dopiero w trakcie montażu. Jeszcze jest czas na dopracowanie szczegółów. Poza tym, to nie jest reklama, a udzielanie wywiadu.Co więcej siłowniki służą właśnie m.in do stymulowania przeciążeń. Polecam poczytać o tym, jest wiele ciekawych artykółów. Dodając do tego odrobinę wiedzy z zakresu fizyki, techniki i własnej wyobraźni naprawdę można otrzymać ciekawy efekt. ;)
      (Osobiście mam ochotę skorzystać z symulatora, bo to naprawdę świetna sprawa)

      • 10 6

      • Stymulować to możesz łechtaczke

        • 16 3

      • A Ty dodaj do tekstu trochę ortografii. "Artykółów" o w mordę :)

        • 5 1

    • Oczywiście że może... (4)

      Kluczowym słowem jest "zasymulować", co nie znaczy "zastąpić"... np. lekkie stałe pochylanie symulatora do przodu w trakcie hamowania daje wrażenie przeciążenia jak przy prawdziwym hamowaniu. Podobnie w drugą stronę przy przyspieszaniu i na boki... Sprawdź, a się przekonasz. I nie mędruj więcej.

      • 9 5

      • Te samochody wyścigowe generują po 4G przeciążenia podczas hamowania (2)

        Wiesz co to znaczy? Gdyby fotel ustawiał się twarzą w kierunku ziemi podczas hamowania to miałbyś jedynie 1G :) To nie symulacja przeciążeń, a jedynie drgań.

        • 5 6

        • (1)

          No dokładnie. Wytworzenie 4G to niezłej wirówki wymaga, takiej jak do szkolenia pilotów myśliwców. A na klacie piękne pręgi po pasach by zostały.

          • 4 3

          • Chłopcy, nie posikajcie się z wrażenia... Wiem co to jest 1G, ale nigdzie nie pisałem że przeciążenia na symulatorze są takie same jak w prawdziwym aucie. To jest namiastka, ale na tyle realistyczna że potrafi wciągnąć i dać zabawę - czego wg mnie kompletnie się nie czuje grając na zwykłym domowym kompie, nawet jeśli ma duży monitor, najlepszą kierownicę, fotel i pedały.

            • 2 1

      • O, profesor nam tłumaczy różnice między "zasymulować" a "zastąpić"

        Obrazowo powiem co może "zasymulować" przeciążenie. Ty się przechylasz w jedną stronę, a kolega ciągnie Cię w drugą. To jest symulacja przeciążenia. A nie siłownik w fotelu :D

        • 0 1

    • Srsly

      Wyjdz chlopie z domu do ludzi moze wynormalniejesz, bo syndrom durnia polaka ewidentnie doskwiera

      • 9 4

    • Buahahaha jak moze słabo iść skoro dopiero otwierają?

      • 0 0

  • mogę prosić o trasę po gdyńskich dziurawych drogach??? (1)

    • 23 6

    • Niestety ten komputer nie ma takiej mocy by odwzorować wszystkie te dziury...
      heheheh

      • 11 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy gdyński symulator wyścigowy

    (1)

    Super! Już planuję namówić kolegów na sparing.

    • 6 5

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Przetestowaliśmy gdyński symulator wyścigowy

      Ty nie masz kolegów

      • 5 4

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy gdyński symulator wyścigowy

    Jak by zainstalowalo hallera to silowniki by padly od dziur po 2 przejazdach (1)

    • 25 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Przetestowaliśmy gdyński symulator wyścigowy

      i odcinek specjalny na pohulance

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane