- 1 450 zł kary za najechanie kołem na linię (400 opinii)
- 2 Siedmiu kierowców na "podwójnym gazie" (83 opinie)
- 3 Ford przeszkolił ponad 300 młodych kierowców w Gdańsku (19 opinii)
- 4 Tak powstaje nowa obwodnica (228 opinii)
- 5 Obywatelskie ujęcie pijanego kierowcy (145 opinii)
- 6 Szkolenie z "elektryków" dla policjantów (181 opinii)
Przetestuj nowego Lexusa RX. Czeka na ciebie w salonie Lexus Trójmiasto
Sprawdź możliwości najnowszego Lexusa RX. W salonie Lexus Trójmiasto, zlokalizowanym przy al. Grunwaldzkiej 270, czekają na ciebie demonstracyjne egzemplarze, zarówno w napędzie 350h, jak i 500h. Umów się na jazdę testową już teraz.
Piąta generacja Lexusa RX wyznacza nowe standardy pod kątem jakości wykonania oraz wyposażenia. Podczas konfiguracji swojego egzemplarza klienci mają do wyboru jeden z trzech nowych napędów hybrydowych, sześć wersji wyposażenia, 11 lakierów nadwozia i cztery rodzaje tapicerki.
Aby osiągnąć właściwości jezdne zgodne z koncepcją Lexus Driving Signature, podczas prac nad nową generacją RX-a zoptymalizowano położenie środka ciężkości, moment bezwładności, zmniejszono masę auta, a także zwiększono sztywność nadwozia i zmodyfikowano napędy - zapowiadają przedstawiciele Lexusa.
Projektanci Lexusa - w porównaniu do poprzedniej generacji - zdecydowali się wydłużyć maskę, powiększyć rozstaw osi o 60 mm i obniżyć linię dachu o 10 mm, a także rozszerzyć rozstaw tylnych kół o 50 mm.
Silniki
Do wyboru klientów są wspomniane trzy napędy hybrydowe - to dwie klasyczne hybrydy i jedna typu plug-in.
Lexus RX 350h to podstawowa hybryda bazująca na wolnossącym, 2,5-litrowym silniku benzynowym. Łączna moc układu wynosi 250 KM. Moment obrotowy - jak zresztą we wszystkich wersjach - rozdzielany jest na wszystkie koła (E-Four). Jednostka napędowa została zestrojona z bezstopniową przekładnią e-CVT. Sprint do "setki" zajmuje 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 200 km/h. Deklarowane przez producenta spalanie dla tej wersji ma wynieść 6,3-6,6 l paliwa na 100 km.
Drugą opcją jest RX 450+ ("plusik" oznacza ładowaną z gniazdka hybrydę plug-in). Sercem układu jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litrów. Model został wyposażony w baterię o pojemności 18,1 kWh, dzięki której RX na samym prądzie jest w stanie przejechać ponad 60 km. Przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego auto może rozpędzić się do 135 km/h. RX 450+ oferuje 309 KM mocy, a to przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy. Japończycy przewidują, że na Starym Kontynencie będzie to najlepiej sprzedająca się wersja.
Topową jednostką w ofercie japońskiego SUV-a jest RX 500h. To druga klasyczna hybryda z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra. Co ciekawe, ta jednostka nie korzysta z przekładni e-CVT, a z 6-biegowej skrzyni automatycznej. 500h został wyposażony w dwa silniki elektryczne. Łączna moc układu wynosi 371 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na 6,2 sekundy do "setki" i prędkość maksymalną wynoszącą 210 km/h.
Bogate wyposażenie w standardzie
Wszystkie Lexusy RX w standardzie posiadają elektroniczne klamki, trzystrefową klimatyzację, inteligentny kluczyk, zupełnie nowy system multimediów z 14-calowym ekranem dotykowym, nawigację w chmurze, inteligentnego asystenta głosowego Lexus Concierge, którego można wywołać komendą "Hey Lexus", możliwość aktualizacji online oraz 4-letni darmowy pakiet transmisji danych. Apple CarPlay obsługiwany jest bezprzewodowy, Android Auto przy pomocy kabla, a wybranymi funkcjami auta można sterować zdalnie z telefonu przy pomocy aplikacji Lexus Link. Przednie fotele mają elektryczną regulacje w ośmiu kierunkach i są podgrzewane, a tylna klapa otwiera się i zamyka elektrycznie.
Każdy RX ma trzecią generację systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, która obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA) z korektą toru jazdy, układ rozpoznawania znaków (RSA) oraz system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY). Standardem jest też kamera cofania oraz aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości.
Umów się na jazdę testową
Standardy marki Lexus to filozofia Omotenashi, według której gospodarz powinien zapewnić gościowi niezapomniane doświadczenia. Salon Lexus Trójmiasto idealnie wpisywał się w filozofię Omotenashi, zgodnie z którą każdego klienta traktujemy jak gościa we własnym domu. To miejsce, w którym japońska kultura łączy się z japońską technologią. Robimy wszystko, aby spełnić, a nawet przewidzieć potrzeby naszych gości. Tym samym w salonie pojawiły się premierowe modele RX 350h oraz 500h, gotowe do jazd testowych - wyjaśnia Natalia Pietrzela z firmy Walder.
Poznaj bliżej nową generację Lexusa RX. W salonie Lexus Trójmiasto przy al. Grunwaldzkiej 270
UMÓW SIĘ NA JAZDĘ TESTOWĄ LEXUSEM RX
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (8) 3 zablokowane
-
2023-03-25 09:10
jaka cena i ile się czeka?
na NX-a kazali mi czekać 1,5 roku... zrezygnowałem
- 7 2
-
2023-03-25 10:04
Fajnie,podjadę Tyco)A jaka cena,w 40000zł się zmieszczę?
- 1 12
-
2023-03-25 12:04
Czy przejechać się może zwykły, szary człowiek, którego nie stac na kupno? (1)
Taka przejażdżka będzie zapamiętana a w przyszłości może będzie mnie stać :-). A auta cudowne
- 6 2
-
2023-03-26 00:28
Każdy może się przejechać
I każdy może kupić tylko trzeba chcieć i nie żalić się nad sobą
- 0 2
-
2023-03-25 12:30
Ale się podjarałem kupię chyba dwa.
- 4 3
-
2023-03-25 17:05
Lexus to klasa
Przepiękne auto. Jako właściciel nx polecam, auta sa naprawdę wygodne.
Mieć nie leci nic nie stuka bez zastrzeżeń- 2 0
-
2023-03-25 20:18
bolek
pali to samo co maluch 7l/100km
- 0 2
-
2023-03-25 22:08
W życiu kolejnej toyoty!!!
- 1 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.