• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przy ul. Słowackiego będzie mniej fotoradarów

Maciej Naskręt
8 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Fotoradary, które do dziś są szare, po nowelizacji rozporządzenia będą musiały zostać przemalowane na kolor żółto-czarny. Fotoradary, które do dziś są szare, po nowelizacji rozporządzenia będą musiały zostać przemalowane na kolor żółto-czarny.

Co skuteczniej zniechęci kierowców do przekraczania dozwolonej prędkości?

Nowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury sprawi, że drogowcy będą musieli usunąć dwa spośród trzech fotoradarów z ul. Słowackiego. Gdański ZDiZ wprowadzi jednak inne rozwiązanie wyłapujące rozpędzonych kierowców.



Możliwe, że już tego lata z leśnego odcinka ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska znikną dwa przydrożne fotoradary. Na podpis Ministra Infrastruktury czeka rozporządzanie w sprawie "warunków lokalizacji w pasie drogowym dróg publicznych stacjonarnych urządzeń rejestrujących."

Leśny odcinek ul. Słowackiego nie znajduje się w strefie zabudowy, a zgodnie z nowymi przepisami w obszarze niezabudowanym fotoradary nie mogą być ustawiane w odległości mniejszej niż trzy kilometry od innego stacjonarnego urządzenia rejestrującego prędkość. Drogowcy będą więc zmuszeni usunąć fotoradary.

Inżynierowie ruchu z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni mają jednak inny sposób na kierowców zbyt szybko pokonujących codziennie ul. Słowackiego. Wspomniane rozporządzenie Ministra Infrastruktury określa bowiem również szczegółowe warunki dotyczące zastosowania odcinkowego pomiaru ruchu.

- Nie mamy wyjścia. Jeśli przepisy wejdą w życie, dla zapewnienia bezpieczeństwa uczestników ruchu, będziemy musieli wprowadzić nowy system fotoradarowy, który skontroluje średnią prędkość samochodów jadących ul. Słowackiego - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu Inżynierii Ruchu z ZDiZ w Gdańsku.

Co na to kierowcy? - Żadna mysz się nie prześliźnie. Owszem system wyłapie szybkich kierowców, ale ukarze tych, którzy nieco się zapomnieli lub zagapili, co uważam za niesprawiedliwe - opowiada pan Wojciech, taksówkarz.

Projekt rozporządzenia zakłada wiele zmian, m.in. lepsze eksponowanie prawdziwych fotoradarów, szczegóły likwidacji atrap, a także zasady ustawiania fotoradarów przez Staż Miejską.

Opinie (218) 10 zablokowanych

  • korki

    rano nie da sie przejechac, korki jak s....n, a te łajzy beda pieniadze wydawac na jakies kretynizmy. rece opadaja. i tak kazdy zapierdziela tam ile wlezie, hamujac na sekunde przy fotoradarze i jakos wszyscy zyja

    • 0 0

  • głupi przepis!

    3 kilometry? a co, jeśli droga jest niebezpieczna akurat na odcinku pomiędzy tymi 3 km? nie zapominajmy, że do ustawienia tych fotoradarów przyczyniły się liczne wypadki w tym miejscu! uważam, że bezpieczeństwo jednak się poprawiło. jak dla mnie, to niech stoją nawet puste, skoro efekt jest.

    • 1 2

  • I tak nie działają! (7)

    !!!

    • 21 7

    • ten na dole czasem dziala, 2 pozostale nigdy ;]

      • 0 0

    • nie działają (1)

      jak wisiała tablica to więcej niż 121 nie chciała pokazać -sprawdzone- a radary na 100% puste - bo już by mi prawko zabrali

      • 1 0

      • ...

        Wony masz samochód Kobieto ;)

        • 0 0

    • (2)

      Taaa...nie dzialaja ;)

      • 1 1

      • ...

        To że raz na miesiąc przez kilka dni wsadzony jest wkład w górny czy dolny maszt, to mało zmienia... Puste straszaki za kupe kasy, a wypadków ile było tyle jest nadal... Nie mam racji ?

        • 0 0

      • zobacz se na jutubku
        watch?v=V5lPsj4iayE

        • 0 2

    • ostatni działa, środkowy nie działa, nie wiem tylko jak jest z pierwszym;)

      • 0 0

  • aby kierowcy nie łamali tam przepisów (53)

    należy podnieść dopuszczalną prędkość do 120km/h

    a prędkość należy dostosować do panujących warunków, stany drogi, stanu auta oraz własnych możliwości.

    kretyni zostaną szybko odsiani na barierkach i będzie luźniej i będzie bezpieczniej.

    może już dorośliśmy aby nam tylko nie zakazywać.

    • 245 42

    • Wciąż ogranicznenia... (14)

      "Nie mamy wyjścia. Jeśli przepisy wejdą w życie, dla zapewnienia bezpieczeństwa uczestników ruchu, będziemy musieli wprowadzić nowy system fotoradarowy" - ale nie zastanowią się jak w inny sposób zmienić zasady ruchu żeby ograniczeń wprowadzać mniej. Tylko jak nie mogą używać starego to zainwestują ogrom pieniędzy w nowy system. Myślę, że skuteczniejsza byłaby naprawa drogi i wyeliminowanie dziur, które powoduje wypadki, niż wyrzucanie pieniędzy w kolejny system - szlag mnie trafia. Niedługo w ogóle zakaża jazdy autem! Zgadzam sie z opinia ze limity powinny być wyższe, a dodatkowo zakazy może powinny obowiązywać czasowo. Dlaczego w novy kiedy ruch na drodze jest znikomy, należy jechać 50kmh. Jazda z przykładowa prędkości 70-80kmh nic złego nie spowoduje, a uprości przejazd.

      • 6 11

      • no ale jak inaczej? przebudować drogę jedynie (13)

        jak będzie pusto spróbuj przejechać ten odcinek 100 km/h zwykłym małym compactem, zobaczysz co będzie. nie wymagaj od mamuśki z dzieckiem w foteliku, że będzie pruła tam tyle ile ty chcesz, wydaje mi się że pomiar odcinkowy będzie lepszy niż heblowanie przed radarem do 45km/h na wszelki wypadek tak jak na spacerowej... zdziwiony? tak nigdy nie jechałem jeszcze spacerową szybciej niż 60! a od ronda na kilninskiej do leśniczówki jes poza zabudowanym! i to jest dramat a nie jakieś radary

        • 5 0

        • a czemu nie 100/h? (9)

          tylko noga z gazu przed zakrętami

          • 1 4

          • proszę! a czemu nie? jedź chłopaku. Na którym biegu noga z gazu? (8)

            Podaj instrukcję obsługi jeszcze, widziałeś kiedyś żeby ktoś silnikiem hamował albo zmieniał bieg przed skrzyżowaniem albo hamował jednocześnie redukując biegi albo czy w ogóle obniżył przed wyprzedzaniem, albo, żeby ruszał dodając gazu przy zmianie a nie powodował, że po puszczeniu sprzęgła silnik pchał auto a nie hamował... dla niektórych to niezrozumiałe hasła więc niech zostanie 70 bo i tak zakrętach jadą 60 a 3 pasa nie ma więc nie ciśnieniujmy się bo jest za duża rozbieżność w umiejętnościach. tyle.

            • 5 1

            • ech (3)

              jak zdejmie nogę z gazu to po pierwsze ma mniejsze szanse na złapanie poślizgu na zakręcie (podsterowność/nadsterowność). po drugie zmniejszy się prędkość. nawet na piątce. z górki to raczej normalne, że się redukuje bieg i dodatkowo hamuje w razie potrzeby przed zakrętem. nie wiem w czym widzisz problem. że ludzie nie potrafią jeździć, hamować silnikiem itp.? to w takim razie problem jest w systemie nauki jazdy i tam należy wprowadzać zmiany, bo inaczej nigdy nie będziemy mieli kierowców którzy potrafią dobrze obsługiwać auto.

              • 1 2

              • (2)

                Weź jeszcze wrzucaj luz najlepiej w zakręcie.
                Przejedź sie duzym samochodem szybko przez zakręt na gazie.
                Ale nie dodawaj gazu żeby przyspieszać tylko żeby utrzymać prędkość. Później puść gaz w tym samym zakręcie z tą samą prędkością i tym samym autem i porównaj jaka jest różnica pomiędzy przejechaniem zakrętu a wpadaniem do rowu.

                • 1 1

              • wszyscy tylko o gazie, a ja mam auto na benzynę i co mam zrobić buuuuuuuu :( mogę brać te zakręty na benzynie?

                • 0 0

              • chyba nikt nie zrozumiał co kolega napisał

                on ma racje, nikt tak nie jeździ nawet nie wie o co chodzi a juz nie mówię, żeby dodawał gazu po zmianie biegu - ja chyba kumam bo tez robie ten błąd, jak puszczę sprzęgło to gaz który spadł do 800 obrotów wyhamowuje auto zamiast przyspieszać dopiero wtedy jak mnie szarpnie to dodaję gazu a jemu chodzi o to, żeby mieć gaz na poziome nowego biegu i wzwyż. kumam i spróbuję.

                • 1 0

            • (3)

              Na leśnym odcinku Słowackiego polecam ropędzic sie to ok70-80 km/h i wrzucić 4 bieg. Cały ten odcinek niedośc że jedziemy przepisowo, to jeszcze całkowicie za darmo :) Oczywiście większosci zależy to od skrzyni biegów, ale na ogół w cywilnych benzyniakach przełożenie jest bardzo podobne :)

              Na luzie nie ma co zjedżać, bo raz że spala i tak paliwo, dwa że auto ciągle przyspiesza, trzy to efekt punktu drugiego czyli ciągle hamowanie, skutkujące zurzyciem sie klocków, oraz możliwością wpadniecia w poslizg.

              Troche cwaniactwa i bęzie taniej, niekoniecznie wolniej ;)

              Pozdro

              • 4 0

              • a kto zjeżdża na luzie z górki? (2)

                • 1 0

              • (1)

                Ja na spacerowej w korku.

                • 4 0

              • PS. ty rozpędzasz auto na biegu do 4km/h?

                • 0 0

        • Z Twojej wypowiedzi wynika że mylisz znaki ZAKAZU i NAKAZU (te nakazu są takie niebieskie i okrągłe)
          Jeśli jest znak zakazu jazdy z prędkością ponad 70km/h to nie wiem co stoi na przeszkodzie żeby mamusia z dzieckiem jechała 50km/h? Masz drugi pas, zawsze możesz ją wyprzedzić, tylko nie zapomnij włączyć kierunkowskazu.

          Częściej zabierać prawo jazdy, zwiększyć limity prędkości. Prawo jazdy tylko dla normalnych!
          Przejazd przez Polske GD - Rzeszów - 10h.. i to tylko dlatego że można łato podnieść sobie koszt przejazdu (fotki), nie każdy lubi łamać przepisy - średnia prędkość przejazdu WOW 80km/h podniesiona wyłącznie przez autostrady...

          Jest jeszcze jeden sposób... lepiej skomunikować Polske, a nie jazda przez wiochy gdzie 50km/h to standard a wiocha długości 5km z 5cioa domami na krzyż.

          • 3 1

        • a kto jej każe jechać 100 na goidzne to jest prędkośc maksymalna moze jechac wolniej prawym pasem po to są tam 2 pasy ruchu

          • 0 0

        • ale wlasnie tak bedzie. wjazd na pelnym ogniu przez pierwsza bramke, a od polowy slowaka juz tylko 40km/h zeby nie dostac mandatu. bedzie tylko gorzej.

          • 1 1

    • Gdyby to był prosty odcinek (28)

      może i 120km/h nie byłoby problemem. Ale niestety ten odcinek jest bardzo kręty, więc ograniczenie prędkości jest konieczne.
      Zresztą, gdyby zwiększyć dozwoloną prędkość do 120km/h, to ludzie pędziliby tam ponad 140km/h... Ot, taka ludzka mentalność ;)

      • 18 9

      • powodzenia dla tego kto ten odcinek Slowackiego przejedzie 120 km/h (8)

        wiekszosc aut i wiekszosc kierowcow skonczylaby szybko na barierkach

        • 5 3

        • (6)

          prawdopodobnie racja, ale chyba czujesz jadac, ze jedziesz za szybko i nie dasz rady wyjsc z zakretu.. od czegos jednak jest ta glowa. ja osobiscie zapialem ostatni luk przy ok 140km/h i nic sie nie stalo.

          • 8 1

          • Uważajcie...

            ...teraz nic, ale już niedługo kostucha was dopadnie jak będziecie ją prowokować. Pamiętajcie, że dzisiejszych samochodów nikt wam nie wyklepie, po wypadku to już tylko złom. Jak sobie chcecie to gońcie, ale później o rentę nie występujcie.

            • 0 0

          • Na swoim pasie?

            Może byś tak zapinał zapinaku mieszcząc się na swoim pasie ruchu? Ot rajdowiec.

            • 3 1

          • Ja jadąc w górę ostatni zapiełem przy 160km/h (3)

            Ale głupie to "trochę" było...

            • 6 1

            • zapiąłem.... proszę... (2)

              • 0 2

              • Hehe... (1)

                Dobra... zapiĄłem...zapiĄłem...zapiĄłem...zapiĄłem...zapiĄłem... zapiĄłem...zapiĄłem... zapiĄłem...zapiĄłem... zapiĄłem...zapiĄłem... zapiĄłem...zapiĄłem... zapiĄłem...zapiĄłem... zapiĄłem......
                Tak wogóle to w regionie z którego pochodzę kazdy mówi "zapiełem" i ja te przyzwyczajenie z domu przyniosłem. Rozumiem, że to Twoje jest bardziej po Polsku, ale niektórzy maja swoją gwarę, a im poprawnej polszczyzny nie można wcisnąć.

                • 2 3

              • gwara i niepoprawna polszczyzna to dwie rozne sprawy.

                • 3 0

        • 90 h na godizne jest optymalne 70 przy tych ostrych łukach

          • 2 0

      • ludzie jeżdżą szybciej tam, gdzie widzą, że da się szybciej i bezpiecznie zarazem! (8)

        zjazd całym leśnym odcinkiem słowaka 70km/h to ślamazarzenie się... z tym 120 bym nie przesadzał, ale 90 jest ok i ewentualnie najtrudniejsze zakręty do 70... może inne propozycje ograniczeń, ale na pewno nie 70 na całym odcinku!!!

        • 26 25

        • Widać "mig" jesteś poczatkującym zielonym listkiem (7)

          jeżeli nie to musisz mieć IQ poniżej normy skoro uważasz, ze jazda Słowackiego w dół 70 km/h to ślimaczenie się. Tam jest wąsko i zły profil jezdni , ale za tępy jesteś aby to zrozumieć i dla tego takich jak ty trzeba kosić fotoradarami i tyle w temacie dalsza dyskusja jest niepotrzebnym słowotokiem...

          • 18 20

          • no to dziedzic nam błysnął intelektem... (3)

            Jeśli na słowackiego jest wąsko, to musisz poprosić swojego właściciela, żeby poluzował ci klapki na oczach. A początkujący to ty raczej jesteś, skoro słowackiego jest za trudna dla ciebie. Przesiądź się do komunikacji miejskiej. Będzie bezpieczniej na drodze.

            • 15 4

            • (2)

              następny chętny na gniecenie barier energochłonnych na leśnym odcinku słowaka. Tylko żebyście jeszcze płacili za naprawę tych barier z własnych pieniędzy...

              • 7 5

              • nikt nie jest chętny na gniecenie barier, (1)

                no chyba, że jest "dziwny" :). Ale wypadki się zdarzają. Na prostych odcinkach też. Więc jeśli mi ktoś wmawia, że słowackiego to arcywąski i niebezpieczny odcinek, to śmiem wątpić w jego umiejętności jazdy.

                • 9 0

              • może to Dziedzic je gniecie!

                wylał żółć na kogoś, bo autko sobie na słowaku porysował... żeby tam wyhaczyć barierkę, to albo trzeba być beznadziejnym kierowcą, albo ostro grzać... na leśnym odcinku tylko przy fotoradarach jadę 70km/h i jakoś barierki nie gniotłem ani razu

                • 0 0

          • dziedzic, bardzo doświadczony kierowco!

            w każdym samochodzie, przynajmniej w moim, jest hamulec i gaz... jak droga na to pozwala, to jadę szybciej i wciskam pedał gazu, jak wolniej to wciskam hamulec, albo redukuję bieg... otóż posiadając tą nadzwyczajną umiejętność jesteś w stanie jechać na bezpieczniejszych odcinkach szybciej a na trudnych dla Ciebie zakrętach - wolniej... jak ustawia bramki, to szybciej sobie pojedziesz... chyba lasem... ale po co ja "zielony listek" w ogóle Ci to wszystko tłumaczę

            • 0 0

          • a gdzie ty prawko robiles??? masakra, jesli mamy takich wlasnie kierowcow-zamulaczy to nic dziwnego ze korki wszedzie...

            • 5 0

          • gdzie jest wasko kurde 2 pasy w kazdą stronę to jest dlaciebie wasko??

            • 10 6

      • zasadne jest 90 (9)

        albo inny przykład - Armii Krajowej (zanim zaczęli robić remont). 80km/h? tam 120 spokojnie by mogło być.

        • 22 6

        • dopóki nie skasujesz auta nie zrozumiesz, że to za szybko! (5)

          kinetyka wypadku jest nieprzewidywalna, przy 120 km/h a na 100% każdy doda swoje 10% i nierzadko będzie 130km/h... na Armii życzę szczęścia przy zmianie pasa. Ty może i dasz radę ale pamiętaj, że obok jedzie dziadek który od momentu gdy spojrzy w lusterko, zmieni bieg albo nie, wykona manewr to tak akurat zmieni pas na Twoich drzwiach i 2 trupy kolego jak w mordę:)

          • 15 8

          • Nie pojmuję rozumowania (2)

            Jak można uważać, że podniesienie prędkości dopuszczalnej spowoduje, że ludzie pojadą jeszcze szybciej? Takie zachowanie to debilizm (a takich nie jest wielu choć są dość sprytnie rozmieszczeni). Jako przykład podam drogę przez Wejherowo. Jak było 50 to jeździli 80, teraz jest 70 i nadal jadą 80 więc ww teoria leży (swoją drogą powinno być 80 skoro i tak jedzie się tak beezpiecznie od 20 lat).

            • 8 0

            • sam jesteś debil! zawsze robisz pajacu widełki i chyba nie zaprzeczysz knocie (1)

              • 0 2

              • Ty sie podpisz bucu i wreszcie pokonaj swoj strach fobiku spoleczny

                .

                • 2 0

          • na AK problem jest taki ze nie ma pasa awaryjnego i jak cos sie popsuje i nie wjedzie na trawnik, to moze sie zrobic cieplo za zakretem

            • 10 0

          • heh

            wiesz, taki dziadek nie jechałby tam wtedy nawet 100km/h. no i nie jest to dla mnie żaden argument. czy na obwodnicy gdzie jest dozwolone 120km/h są takie wypadki przez dziadków? dziadków spotykam na drodze wszędzie i wszędzie wykonują dość dziwne i niebezpieczne manewry. może zamknijmy wszystkie ulice żeby nie było wypadków spowodowanych przez dziadków?

            • 10 2

        • ja bym dał 200... (1)

          ...po co się ograniczać ? :P

          • 7 1

          • 200 to mało

            koledzy maja po 250 na liczniku w swoich BMW i dlaczego tylko oni mieli by placic?

            • 5 2

        • gwoli ścisłości - chodziło mi o AK na odcinku od Kartuskiej do Łostowickiej

          • 7 0

    • Na barierkach albo na Twojej masce, zabijając Ci rodzinę.

      Powodzenia!

      • 0 0

    • slowo w slowo

      sie z przedmowca zgadzam

      • 1 0

    • Tak (1)

      A za naprawę barierek i pogrzeby "kretynów" będzie płacił autor idiotycznego pomysłu. W Szwecji, Szwajcarii i innych bardziej cywilizowanych krajach "Pan Wojciech" nie zapomniałby się napewno, natomiast obywatelom do głowy nie przychodzi krytykować działań Policji, niezależnie czy jest to policja municypalna (taka ichna straż miejska) czy inni nadzorujący ruch drogowy!

      • 3 2

      • jest coś takiego jak OC sprawcy kolizji (wypadku)

        nie szukaj dziury w całym

        a pogrzeb teraz czy za 50 lat i tak zapłaci ZUS

        mysl o nowych miejscach pracy (przy naprawie barierek, przy pogrzebach , przy likwidacji szkód oraz z powodu zgonów pracowników tzw wakaty)

        • 0 1

    • (1)

      Gdy jeździłem tamtędy o 5 rano do pracy, to co 2 dzień któryś w rowie albo w barierkach siedział. Rano jak wilgoć osiądzie to jest tam jak na torze bobslejowym. Kretynów nie wytępisz, oni się znikąd biorą

      • 37 6

      • to obcy niezwykli tej zacofanej cywilizacji...

        • 0 0

    • pamiętaj, że ten kretyn najpierw zabije Ciebie, z sąsiedniego pasa i trwale posadzi na wózku Twoich pasażerów...

      jest przepis trzeba go szanować, trudno. płacisz podatki i zus i jakoś dajesz radę to jeszcze trzeba się wysilić i szanować prawo, nawet takie jakie mamy, nienajgorsze - w porównaniu do jakości dróg. od roku, kiedy odebrałem drugi raz prawko (punkty!) w pewien sposób zmądrzałem i mam małe spalanie, nie martwię się czy stoją czy nie, wszędzie zdążę a do tego na tych cholernych dziurach ograniczam masakrowanie zawieszenia. pełen komfort. jedynie padam na pysk ze złości kiedy widzę właśnie jak przed radarami jadą wszyscy jak cioty o 30 km/h mniej... z czego to wynika? Lepiej żeby każdy wiedział, że po czerwonym będzie zielone a nie z totalnego zaskoczenia tą sytuacją robią korki i z krzyżówki zjeżdża 5 aut a mogłoby 10!

      • 29 4

    • gorzej jak kretyn w Ciebie wjedzie.... (1)

      • 35 3

      • a co zaliczyłeś barierkę i zabolało?

        • 6 22

  • BEZEDURA (5)

    Zagapić to się można ...w łóżku z dziewczyną a nie na ulicy . W Szwecji na ograniczeniu 40 po przekroczeniu 2 km - mandat 1200 zł

    • 10 4

    • (4)

      nie zapomnij, ze u nas jest polska i zarobki ledwo przekraczaja 1200zl, a czesciej nawet nie
      czy szwedzi tez zarabiaja ledwo na mandat??

      • 0 0

      • Tym bardziej mandaty
        powinny byc dotkliwe!

        • 0 0

      • i co z tego, ze ich stac na wyzsze mandaty? (2)

        99% samochodow w Szwecji jedzie z dozwolona predkoscia albo nawet i wolniej. A ograniczenia maja na ekspresowych drogach czesto po 90 km/h. Mozna? Mozna.

        • 2 1

        • Ale w Szwecji nie ma dziurawych drog jednopasmowych, na ktorych kazdemu wlacza sie agresor (1)

          Jakby byly wszedzie 3 pasy, wiekszosc ludzi by sie uspokoila

          • 0 2

          • Mądry Mariuszu

            Nie zwalaj na dziurawe i wąskie drogi. Papki zamiast mózgu w głowach większości kierowców nie można tłumaczyć słabymi drogami.

            • 0 0

  • ja nie rozumiem jednej rzeczy.... (2)

    przecież jadący zgodnie z przepisami ni zostanie "cykniety" na fotoradar bez względu jakiego ten fotoradar jest koloru, nadto jadący z przepisową prędkością nie muszą hamować przed fotoradarem. Fotorodar jest na piratów. W mojej ocenie, to wsztsko, tzn. wycofywanie fotoradarów, malowanie ich na żółto, to są działania pod publikę - tj. publikę debili drogowych. Skoro tak pobłażliwie traktujemy kwestię bezpieczeństwa drogowego, np. najwyższy mandat to zaledwie 500zł, to nic dziwnego, że mamy 5000 rozpaćkanych trupów na drogach. Ja uważam, że przepisy są święte i należy stawiać jak najwięcej patroli i fotoradarów. Ale to zrozumie ktoś, kto przeżył tragedię wypadku. Na zrozumienie durniów nie liczę. Tych trzeba karać i to ostro, albo trzymać w ryzach. I do tego są potrzebne fotoradary.

    • 3 6

    • (1)

      Wszystko fajnie wygląda w teorii ale w praktyce wygląda to zupełnie inaczej.
      Znaków przy drogach jest jak " mrówków " do tego część z nich jest bez sensu.
      Powoduje to że kierowcy przestają na nie reagować. Nie można bezpiecznie jechać patrząc na każdy znak i analizować jednocześnie co dzieje się na drodze.
      W tym tygodniu byłem w Toruniu po drodze minąłem słup gdzie mógł być radar który stał praktycznie w polu na prostej drodze, minąłem też drugi na wjeździe na drogę szybkiego ruchu. Komu w tych miejscach te fotoradary miałyby zapewniać bezpieczeństwo. Takich miejsc jest bardzo dużo.
      Jak łatwo zarobić kasę ?
      Ustawiamy na drodze bezsensowne ograniczenie prędkości do 40 km i patrol SM z trójnogiem a potem można już tylko liczyć pieniądze.

      • 2 0

      • jak jest 40 to masz tyle jachac i koniec

        • 0 0

  • Ja zawsze wracając

    z CH Matarnia spokojnie prawym pasem zjeżdżam w dół na luzie podziwiając powyginane barierki i tak się zastanawiam gdzie Ci wszyscy osobnicy pędzący lewym pasem się tak śpieszą?Panowie i Panie rozwagi trochę życie jest kruche pamiętajcie o tym....

    • 2 0

  • Karlino i Sycewice - to jest dopiero miazga! Tymi radarami ktoś się w końcu powinien zająć

    • 1 1

  • Głupota komentarzy powala

    Podstawowa sprawa - od łapania piratów drogowych jest Policja.
    Fotoradary w bardzo wielu przypadkach nie zwiększają bezpieczeństwa tylko stwarzają zagrożenie. Znam osobę która dzięki "słupom" na Słowackiego miała stłuczkę. On hamował żeby nie mieć zdjęcia a jadący za nim drugi gamoń nie spodziewał się tego.
    Słupy są mało widoczne i wielu tzw piratów nie wie że aparat zrobił im zdjęcie więc nie ma prewencji. Mało tego radary były na różne sposoby maskowane i ustawiane np przy tablicy oznaczającej obszar zabudowany. Tak żeby złapać jak największą liczbę niby piratów drogowych.

    • 2 1

  • radary, kamery, podsłuchy, billingi, donosy...dwaplusdobrze...1984 (8)

    Czasami mam ochotę zwinąć majdan i wyjechać na Arktykę.

    • 54 9

    • jedź (6)

      i napisz jak ci tam jest

      • 7 9

      • Pozdrawiam z Malty! (5)

        Sa tu moze z 3 radary na wyspie, a 2 z nich niesprawne, tylko takie straszaki wisza. Policja zatrzymuje tylko ludzi w naprawde powaznych sprawach i patroluje drogi na motycklach (np. za wysokie przekroczenie predkosci)

        Parkingi w 99% bezplatne (poza krytymi np. przy centrum handlowym), a tak to jesli sie nikomu nie zagradza wjazdu do garazu lub na posesje to mozna spokojnie zaparkowac.

        Bilet autobusowy 47 eurocentow (bez limitu czasu)

        minimalne wynagrodzenie miesieczne brutto 680 eur, koszt wynajecia w miare ladnego mieszkania (1 sypialnia z salonem i kuchnia blisko centrum) okolo 300 - 350 eur.

        -lazurowe morze + 300 dni slonecznych w roku

        A teraz sobie to porownajcie do tuskowej zielonej wyspy cudaka.

        • 14 2

        • Na Malcie obowiązuje ruch lewostronny. Maksymalna prędkość w terenie zabudowanym wynosi 50 km/h, poza — 80 km/h. (4)

          80km/h można umrzeć z nudów

          • 0 3

          • Co z tego jak wszedzie jest blisko i nie ma korkow (3)

            Dojazd do pracy rano (5 km) zajmuje mi 7 max 10 minut. Zaczynam o 9, wyjezdzam spod domu o 8:50. Pracujac w Gdansku, krotszy dystans zabieral mi rano 30 minut, o ile wyjechalem odpowiedino rano.

            Poza tym nie jest nudno, jedziesz wzdluz nadmorskiej promenady, podziwiasz lazurowe morze, dobra muzyka leci z glosnikow, a slonce zaglada do samochodu.

            • 4 1

            • (2)

              Dla ciebie fajnie.
              Dla niemców fajne są autostrady.
              A dla mnie to setki kilometrów nudy.

              Samochód mam nire po to żeby sie przemieszczać tylko sie nim cieszyć.
              Wole polskie wiejskie kręte dłuuuugie trasy.

              • 0 1

              • "Samochód mam nire po to żeby sie przemieszczać tylko sie nim cieszyć"

                nooooo nieźle masz..... nie ma to jak dobra rozrywka :D

                • 0 0

              • PS.

                Jak bym miał 5km do pracy to niezxależnie czy w gdańsku czy u ciebie. Wybrałbym jazde rowerem.

                • 0 0

    • utopisz sie...

      Chyba Antarktydę?

      • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku został założony Automobilklub Morski?

 

Najczęściej czytane