• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

RAV4: 80 proc. klientów wybiera hybrydę

Michał Jelionek
9 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Cennik nowej Toyoty RAV4 w wersji benzynowej otwiera kwota 110 900 zł. Za hybrydę trzeba dopłacić 24 tys. zł. Cennik nowej Toyoty RAV4 w wersji benzynowej otwiera kwota 110 900 zł. Za hybrydę trzeba dopłacić 24 tys. zł.

Czterech na pięciu klientów Toyoty przymierzając się do zakupu RAV4 wybiera wersję hybrydową. To fakt. Na temat piątej generacji flagowego SUV-a Toyoty porozmawialiśmy z Dorotą Jasińską reprezentującą firmę Walder.



Salony samochodowe w Trójmieście


Michał Jelionek: Rok 2019 to niezwykle ważny rok dla Toyoty, bo przecież świętujecie aż siedem premier. W salonach pojawiły się już m.in. Corolla w trzech wersjach nadwozia, reaktywowana Camry, a już niebawem w strefie ekspozycyjnej stanie drapieżna Supra. Brzmi bardzo dobrze, ale jest jeszcze coś... model, który odgrywa niezwykle ważną rolę w waszej ofercie.

Dorota Jasińska: Dokładnie tak. Dla nas bardzo ważną tegoroczną premierą jest nowe RAV4. Kultowy SUV Toyoty produkowany od 1994 roku doczekał się piątej generacji. Został bardzo dobrze przyjęty na rynku i cieszy się dużą popularnością. Na świecie sprzedano już ponad 6 mln egzemplarzy. Z pewnością nowa odsłona modelu przyczyni się do znacznej poprawy tego wyniku.

Mówisz RAV4, myślisz hybryda. Chyba zdecydowana większość waszych klientów decyduje się właśnie na ten napęd, choć w ofercie SUV-a jest alternatywa w postaci silnika benzynowego. Prawda?

Prawda. Napęd hybrydowy Toyoty cieszy się rosnącą popularnością wśród klientów. Nie inaczej jest w przypadku RAV4. Zdecydowana większość, bo aż 80 proc. osób decydujących się na zakup tego modelu, wybiera właśnie hybrydę.

O jakim napędzie hybrydowym jest mowa w przypadku RAV4?

To nowy układ hybrydowy czwartej generacji, w którym 2,5-litrowy wolnossący silnik benzynowy wspomagany jest jednostką elektryczną. Łączna moc układu w przypadku auta z napędem na przednią oś wynosi 218 KM. Hybrydowe RAV4 z napędem na wszystkie koła generuje 222 KM.

Tarraco: trzeci SUV od Seata


Hybrydowa RAV4 występuje w dwóch wersjach: 218 KM (napęd tylko na przód) i 222 KM (napęd na wszystkie koła). Hybrydowa RAV4 występuje w dwóch wersjach: 218 KM (napęd tylko na przód) i 222 KM (napęd na wszystkie koła).
Wiele osób nie przekonało się jeszcze do napędu hybrydowego. Niemal zawsze pierwszym pytaniem, które zadają jest żywotność baterii. Jak to jest w przypadku RAV4?

Baterie hybrydowe są bardzo trwałe i niezawodne. Gwarancja podstawowa na cały układ hybrydowy wynosi 5 lat, z możliwością przedłużenia do 10 lat. Tak długi okres gwarancyjny mówi wszystko o trwałości akumulatorów hybrydowych Toyoty.

Załóżmy jednak, że bateria zostanie kompletnie wyeksploatowana. Jaki jest koszt jej wymiany?

Nie znamy takiego przypadku w Polsce. Teoretycznie jednak, gdyby się tak stało, to koszt wymiany nie przekroczy 8 tys. zł.

Hybryda współpracuje z bezstopniową skrzynią eCVT. Czym ta przekładnia różni się od znanej skrzyni CVT?

Skrzynia CVT to coś innego niż przekładnia eCVT. W układzie hybrydowym konwencjonalną skrzynię przekładniową zastąpiono przekładnią planetarną, która w połączeniu z napędem elektrycznym pełni rolę bezstopniowej skrzyni biegów. Podobnie jak w mechanicznych bezstopniowych skrzyniach biegów, przekładnia hybrydowa dopasowuje wypadkowe przełożenie między silnikiem a kołami tak, by utrzymać optymalną prędkość obrotową silnika, a jednocześnie zapewnić odpowiedni moment obrotowy przekazywany na koła podczas ruszania czy przyspieszania. Dlatego właśnie Toyota klasyfikuje samochody z napędem hybrydowym jako wyposażone w elektroniczną, bezstopniową skrzynię biegów eCVT.

Odmłodzony Mercedes-Benz GLC


Średnie spalanie w hybrydowej "rawce" oscyluje w granicach 5-6 litrów paliwa na 100 km. Średnie spalanie w hybrydowej "rawce" oscyluje w granicach 5-6 litrów paliwa na 100 km.
Porównując nowe RAV4 z silnikiem benzynowym i hybrydę - jaka jest realna różnica w spalaniu?

RAV4 z nową, jeszcze oszczędniejsza generacją hybrydy oferuje spalanie na poziomie około 5 litrów paliwa na 100 km. Dodatkowo, zmodernizowany napęd hybrydowy jest lżejszy, wydajniejszy i bardziej dynamiczny. Przebudowany silnik spalinowy wykazuje sprawność cieplną powyżej 40 proc., co jest najlepszym wynikiem na świecie dla silnika benzynowego. "Benzyniak" spala średnio o 2,5 litra więcej niż hybryda, ale jest również mniej dynamiczny. Najlepszym tego przykładem jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Hybryda potrzebuje na to 8 sekund, a wersja benzynowa 10 sekund.

W przypadku RAV4, jaka jest różnica cenowa między "benzyniakiem" a hybrydą?

Różnica wynosi 16 500 zł. Pamiętajmy jednak, że ta różnica tyczy się wersji benzynowej wyposażonej w automatyczną skrzynię biegów.

W jakim czasie ta różnica się zwróci?

Wszystko zależy od dystansów, jakie pokonujemy. Zakładając wspomnianą już różnicę w spalaniu, różnica powinna zwrócić się po przejechaniu około 115 tys. km.

UX - zwinny crossover od Lexusa


Aż 80 proc. klientów Toyoty, którzy zdecydowali się na zakup RAV4, wybrali napęd hybrydowy. Aż 80 proc. klientów Toyoty, którzy zdecydowali się na zakup RAV4, wybrali napęd hybrydowy.
Czy przegląd techniczny hybrydy czymś różni się od standardowego przeglądu auta z silnikiem spalinowym?

W przypadku wersji benzynowej i hybrydowej zakres oraz koszty przeglądów są do siebie bardzo zbliżone. Oczywiście eksploatacja jest zdecydowanie tańsza od dieseli, od których Toyota odchodzi.

Czy Japończycy planują wprowadzić do silnikowej oferty RAV4 jakąś nową jednostkę?

Nie mamy takich informacji, ale niewykluczone, że w przyszłości tak się stanie.

Range Rover Evoque: przebojowy i nowoczesny


Toyota daje 5-letnią gwarancję na baterie. Gwarancję można przedłużyć do 10 lat. Toyota daje 5-letnią gwarancję na baterie. Gwarancję można przedłużyć do 10 lat.
Mam wrażenie, że sporo osób nie wie, jak wyglądają jazdy testowe autami demonstracyjnymi. Wyjaśnijmy tę kwestię.

Każdy zainteresowany może przyjść do jednego z naszych dwóch salonów (w Rumi i Chwaszczynie - przyp. red.) i "od ręki" skorzystać z jazdy testowej np. RAV4. Warunek jest tak naprawdę jeden - auto w danej chwili musi być dostępne. Najlepszym sposobem na odbycie jazdy testowej jest po prostu zapisanie się na konkretny termin.

I ostatnie pytanie - segment, w którym występuje RAV4 jest mocno obsadzony, ale chyba nie obawiacie się konkurencji?

Toyota RAV4 była pionierem tego segmentu i śmiało można powiedzieć, że nadal tak jest. Poziom sprzedaży nowego modelu RAV4 tylko potwierdza ten fakt. Dodatkowo, bogate wyposażenie i nowoczesne systemy bezpieczeństwa w standardzie sprawiają, że jesteśmy sporo przed konkurencją. Nie wspominając o 20-letnim doświadczeniu w produkcji napędów hybrydowych, którego nie ma żadna inna marka.

Uwaga! Mini Coutryman pod napięciem


Na jazdy testowe nową RAV4 można umówić się m.in. w salonach Toyoty Walder w Chwaszczynie i Rumi. Na jazdy testowe nową RAV4 można umówić się m.in. w salonach Toyoty Walder w Chwaszczynie i Rumi.

Miejsca

Opinie (139)

  • kłamczuszka

    Skoro hybryda pali 2,5l mniej niz benzynwowa odmiana, a benzynowa nie schodzi ponizej 10 litrów , to jakim cudem kłamczuszko wyszlo Ci 5 litrów???

    • 0 1

  • Zamówiłem nową rav4

    Czym się kierowałem? :
    -iloscia km pokonywanych rocznie , oraz gdzie.....w moim przypadku przewaga miasto (15kkm) plus 2 wyjazdy rocznie.
    - przestronnością wnętrza
    - jednostka napędową , co z tym się wiąże niezawodność
    - nowy wygląd zewnętrzny..
    - cena
    A z jakimi ,,mankamentami,, musiałem się pogodzić w ravce:
    - kijek podtrzymujacy maskę
    - tylna roleta..brak uchwytu i szyny prowadzącej jak to jest w corolli zastosowane
    - brak opcji zamykania bagażnika wraz z ryglowaniem zamków samochodu
    - słaba navigacja...za spora kasę..dlatego jej niedobralem w wyposażeniu swojej rvki..audio car Play ma być wkrótcew europejskich ravkach...oraz dostępne updaty

    • 0 0

  • rava

    Najnowsza generacja rav4 jest jedną z ładniejszych no i te spalanie przy takich gabarytach robi spore wrażenie. Znajomy zszedł najniżej do 4.9l na 100km

    • 1 0

  • 2019 rok. (2)

    2019 rok, za chwilę ludzie na wycieczki będą latać w kosmos a w Toyocie jak nie było Android Auto tak nie ma nadal.
    To już zakrawa na kpinę

    • 3 0

    • a

      Już wole rav4 bez tego androida niż inne marki z. Zdecydowanie toyoty kupuje się ze względu na niezawodność ich napędów, kto ma ten wie

      • 0 0

    • Nie będzie

      ze względów bezpieczeństwa

      • 0 0

  • eko

    Nie ma się co dziwić, spalanie jak i koszty utrzymania takiej hybrydy toyoty są znacznie mniejsze niż diesla, także w czym problem

    • 1 0

  • Dajcie spokój z tymi hybrydami. (6)

    W mieście na krótkich dystansach rozładowują się akumulatory, a na autostradzie pali więcej niż zwykły benzyniak.

    • 21 7

    • A sam masz że wiesz??

      • 0 0

    • Do jazdy po mieście hybryda sprawdzi się dobrze. Znaczną część energii odzyskuję w trakcie hamowania. Więc aż tak szybko się nie rozładuję

      • 0 0

    • (3)

      W hybrydzie akumulatory się nie rozładowują. Na trasie przy prędkościach autostradowych palą tyle samo co benzyniak. Jaką jeździłeś hybrydą, że sądzisz, że jest tak jak napisałeś?

      • 5 4

      • (1)

        niestety na trasie palą więcej - są cięższe niż identyczny benzyniak, a tak w ogóle to nie perpetum mobile i energia w akumulatorach bierze się ze spalania benzyny. Tylko w mieście zyskujesz na lepszym wykorzystaniu momentu obrotowego silnika elektrycznego przy ruszaniu.

        • 6 2

        • Co za bzdura boszze, w życiu w hsd toyoty nie siedziałeś, po co piszesz takie głupoty?

          • 1 0

      • Bateria w toyocie nie może rozladować się poniżej 20%
        Piszesz jakieś bzdury!

        • 4 1

  • (19)

    Nie ma to jak maketingowa sciema. Juz widze te 5l na 100 km.

    • 62 15

    • Rzeczywiste spalanie 7,5 - 8,5l/km (8)

      • 16 5

      • Zgoda (7)

        Ale w mieście. Trasa min. 9l/100km i to przy prędkościach rzędu 100-120 km/h

        • 16 2

        • (3)

          A który z Was taką miał?Ja tak,w mieście i na krajówkach przy spokojnej jeździe spala 5 - 6l na setkę. Na autostradzie to jakieś 7-8l. Te nowe hybrydy bez problemów radzą sobie również przy większej prędkości. Przy takich gabartytach wynik jest świetny

          • 8 8

          • Ja mialem (1)

            Poprzedni model z 2017 roku. Jak jeździłem po mieście jak emeryt to faktycznie do 6-7 da się zejść ale frajda z jazdy żadna. Przy normalnej jeździe 8-9 miasto, trasa autostradą lub eską to nie było szans zejść poniżej 10. A jak się chce pojechać ciut szybciej to od razu 15+. I te mijane reklamy przy drodze - bądź eko, kup hybryde ;)
            Ale i tak najgorsza w tym aucie jest tylna kanapa - montujesz 2 foteliki dla dzieci i zapomnij o trzecim miejscu. Rav4 zgodnie z nazwą jest 4 osobowa mimo że w dowodzie jest 5.
            Na szczęście udało mi się sprzedać ten japoński plastik i nie mam ochoty wracać do tej marki.

            • 2 1

            • Moja jest nowsza także nie wiem jak to wcześniej wyglądało. Ale skoro osiągam lepsze wyniki to widać, że toyota cały czas dopracowuje swoje hybrydy i daje to efekty. Trójka dzieci w tym jedno w foteliku na tylnej kanapie siedzą. Ja nie mam zamiaru pozbywać się tego auta. Jak dla mnie jest super.

              • 1 0

          • Dodge ram Van

            5.9 V8 wolnossąca i nie wysilona jednostka z budą rozmiarów
            małego autobusu
            Spalanie:
            Do 90km/h - ok. 16 l
            Do 120 - ok. 20 l
            Powyżej 140km/h 25l

            To sie nazywa przepał a nie kłótnie n/t czy auto spala 5 czy też 6 litrów

            • 0 0

        • To jest właśnie kłamstwo o nazwie hybryda. Moje V6 3,5 przy tej prędkości poniżej 8 litrów (2)

          9 litrów to mam przy 150km/h

          • 9 4

          • Toyota popłynęła, ale ty też. Przy 150 w benzynie starszej jest nierealne.

            • 6 0

          • Coś lekka przesada

            • 5 0

    • Wszystkie hybrydy sa dobre w korkach! (2)

      To i pala wtedy malo...
      Co innego kiedy ktos musi jechac czesto autostrada..wtedy spotykamy rzeczywistość.Masy auta sie nie okłamie pierdzihybryda!
      Taka RAV potrafi przy 140" skonsumowac" 13-14 L benzynki..
      A te 8 sec do 100 to dzis zaden wyczyn...

      • 9 1

      • Hybryda....wciskasz gaz...wyje, wyje i...nie jedzie... (1)

        No sorry, pojeździłem i oddałem to w cholerę...

        • 2 3

        • to wycie to wina skrzyni

          Toyota do hybryd daje automat CTV czy jakoś tak. Ta skrzynia tak działa, że jak wciśniesz mocno gaz to obroty wskakują na maxa i wtedy silnik wyje. Z czasem (jak odejmujesz troche gazu) dopiero skrzynia zrzuca bieg na niższy i jest ciszej.
          Też mi się to nie podobało i też się cieszę że się tego pozbyłem :)

          • 2 0

    • (4)

      Moja Rav4 automat w benzynie pali 10,5-11litra a w mieście 12/100km. Według Toyoty 8.

      • 21 0

      • A ja poskąpiłem i kupiłem 1,5 diesela (3)

        W trasie pali 4,8-5,3, na autostradzie 5,3-6,5 ( odpowiednio przy 120-140), w mieście około 6ltr - pozdrawiam eko- miłośników hybryd :)

        • 13 2

        • Pogadamy za trzy lata, jak ten diesel będzie chodził :) (2)

          Oddasz w serwisie to co zaoszczędzisz teraz.

          • 4 7

          • Jesli sie nie znasz na dieslach (1)

            I kupujesz badziew to co sie dziwisz..
            Moje diesle zaczęły szwankowac przy 140- 160 tkm...czyli średnio po 6 latach!
            I to nie silnik tylko osprzęt ktory mozna naprawic za kilkaset zl.
            Na dzie dzisiejszy mam kolejnego...bez zarzutu!
            250 koni i 450nm....
            Na prawdziwe el.auta / hybrydy bez propagandy poczekam jeszcze z 15 lat!

            • 5 1

            • Insignia diesel

              Ja mam diesla Insignie 2010. Przejechałem nim 280 tys km i poza rozrządem dwa razy (przy 150tys i 250tys) nic nie robiłem. Żadnych wtrysków. Nawet sprzęgła i dwumasy nie robiłem. Jedyny większy koszt to chłodnica około 1 tys i przewód od wspomagania 500 zł oraz alternator 1 tys. pzdr miłośników hybryd
              Spalanie miasto w korkach 7-7,5L, zimą pod 8L, autostrada 140m/h - 6.5L a trasa i 90km/h to nawet 5-5,5L.

              • 2 0

    • Ale to 5 litrow pradu.

      • 1 0

    • w trasę tylko diesel. Hybryda jest głosna i nieekonomiczna dojazdy po autostradzie.

      • 9 2

  • Mam hybrydowego rav4 poprzedniej generacji z 197 KM. Na autostradach potrafi do 8-9l spalić, ale z racji że wyjeżdżam na nie raz czy dwa razy do roku to mi to nie przeszkadza. za to w mieście i na krajówkach spalanie mam 6,2l na setkę co jest bardzo dobrym wynikiem. Jak dla mnie bardzo udany napęd

    • 2 0

  • Żadna bajka (2)

    Użytkuje Aurisa hybrydę od ponad 4 lat
    Ogólnie spalanie Ok natomiast technicznie
    makabra:stuki i hałas zawieszenia ,co pół roku zdarte opony (mimo braku luzów i ustawionej geometrii) wymiana baterii po czterech latach (jak czytam w artykule takiego przypadku nie było w Polsce to dziwne) ogólnie dużo więcej usterek ,z dokumentacji serwisowej uzbierałem gruba książkę (Ok 200 stron) także za mało miejsca żeby opisać wszystkie usterki
    Co do Toyoty Motor Poland -to serwis powinien usunąć usterki.Serwis natomiast przekazuje mi że jest rozliczany prze TMP
    A gwarancja oczywiście się skończyła i kto ma problem ?

    • 3 1

    • Dziwne

      Też mam 4 letniego Aurisa i nie mam takich przypadłości. Spalanie w mieście z klimą to ok 4,8-5,5, koła 17.

      • 0 0

    • Dobra Toyota skończyła się jakieś 25 lat temu....

      • 0 0

  • Super tylko kogo na to stac ? (1)

    • 0 0

    • Spokojnie, znajdą się tacy co go kupią. Ja osobiście wolałbym poczekać ze dwa lata i kupić taniej. Baterie są wytrzymałe, więc nie ma strachu, że będzie coś nie tak. A cena jednak znacząco spadnie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane