• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

RAV4: 80 proc. klientów wybiera hybrydę

Michał Jelionek
9 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Cennik nowej Toyoty RAV4 w wersji benzynowej otwiera kwota 110 900 zł. Za hybrydę trzeba dopłacić 24 tys. zł. Cennik nowej Toyoty RAV4 w wersji benzynowej otwiera kwota 110 900 zł. Za hybrydę trzeba dopłacić 24 tys. zł.

Czterech na pięciu klientów Toyoty przymierzając się do zakupu RAV4 wybiera wersję hybrydową. To fakt. Na temat piątej generacji flagowego SUV-a Toyoty porozmawialiśmy z Dorotą Jasińską reprezentującą firmę Walder.



Salony samochodowe w Trójmieście


Michał Jelionek: Rok 2019 to niezwykle ważny rok dla Toyoty, bo przecież świętujecie aż siedem premier. W salonach pojawiły się już m.in. Corolla w trzech wersjach nadwozia, reaktywowana Camry, a już niebawem w strefie ekspozycyjnej stanie drapieżna Supra. Brzmi bardzo dobrze, ale jest jeszcze coś... model, który odgrywa niezwykle ważną rolę w waszej ofercie.

Dorota Jasińska: Dokładnie tak. Dla nas bardzo ważną tegoroczną premierą jest nowe RAV4. Kultowy SUV Toyoty produkowany od 1994 roku doczekał się piątej generacji. Został bardzo dobrze przyjęty na rynku i cieszy się dużą popularnością. Na świecie sprzedano już ponad 6 mln egzemplarzy. Z pewnością nowa odsłona modelu przyczyni się do znacznej poprawy tego wyniku.

Mówisz RAV4, myślisz hybryda. Chyba zdecydowana większość waszych klientów decyduje się właśnie na ten napęd, choć w ofercie SUV-a jest alternatywa w postaci silnika benzynowego. Prawda?

Prawda. Napęd hybrydowy Toyoty cieszy się rosnącą popularnością wśród klientów. Nie inaczej jest w przypadku RAV4. Zdecydowana większość, bo aż 80 proc. osób decydujących się na zakup tego modelu, wybiera właśnie hybrydę.

O jakim napędzie hybrydowym jest mowa w przypadku RAV4?

To nowy układ hybrydowy czwartej generacji, w którym 2,5-litrowy wolnossący silnik benzynowy wspomagany jest jednostką elektryczną. Łączna moc układu w przypadku auta z napędem na przednią oś wynosi 218 KM. Hybrydowe RAV4 z napędem na wszystkie koła generuje 222 KM.

Tarraco: trzeci SUV od Seata


Hybrydowa RAV4 występuje w dwóch wersjach: 218 KM (napęd tylko na przód) i 222 KM (napęd na wszystkie koła). Hybrydowa RAV4 występuje w dwóch wersjach: 218 KM (napęd tylko na przód) i 222 KM (napęd na wszystkie koła).
Wiele osób nie przekonało się jeszcze do napędu hybrydowego. Niemal zawsze pierwszym pytaniem, które zadają jest żywotność baterii. Jak to jest w przypadku RAV4?

Baterie hybrydowe są bardzo trwałe i niezawodne. Gwarancja podstawowa na cały układ hybrydowy wynosi 5 lat, z możliwością przedłużenia do 10 lat. Tak długi okres gwarancyjny mówi wszystko o trwałości akumulatorów hybrydowych Toyoty.

Załóżmy jednak, że bateria zostanie kompletnie wyeksploatowana. Jaki jest koszt jej wymiany?

Nie znamy takiego przypadku w Polsce. Teoretycznie jednak, gdyby się tak stało, to koszt wymiany nie przekroczy 8 tys. zł.

Hybryda współpracuje z bezstopniową skrzynią eCVT. Czym ta przekładnia różni się od znanej skrzyni CVT?

Skrzynia CVT to coś innego niż przekładnia eCVT. W układzie hybrydowym konwencjonalną skrzynię przekładniową zastąpiono przekładnią planetarną, która w połączeniu z napędem elektrycznym pełni rolę bezstopniowej skrzyni biegów. Podobnie jak w mechanicznych bezstopniowych skrzyniach biegów, przekładnia hybrydowa dopasowuje wypadkowe przełożenie między silnikiem a kołami tak, by utrzymać optymalną prędkość obrotową silnika, a jednocześnie zapewnić odpowiedni moment obrotowy przekazywany na koła podczas ruszania czy przyspieszania. Dlatego właśnie Toyota klasyfikuje samochody z napędem hybrydowym jako wyposażone w elektroniczną, bezstopniową skrzynię biegów eCVT.

Odmłodzony Mercedes-Benz GLC


Średnie spalanie w hybrydowej "rawce" oscyluje w granicach 5-6 litrów paliwa na 100 km. Średnie spalanie w hybrydowej "rawce" oscyluje w granicach 5-6 litrów paliwa na 100 km.
Porównując nowe RAV4 z silnikiem benzynowym i hybrydę - jaka jest realna różnica w spalaniu?

RAV4 z nową, jeszcze oszczędniejsza generacją hybrydy oferuje spalanie na poziomie około 5 litrów paliwa na 100 km. Dodatkowo, zmodernizowany napęd hybrydowy jest lżejszy, wydajniejszy i bardziej dynamiczny. Przebudowany silnik spalinowy wykazuje sprawność cieplną powyżej 40 proc., co jest najlepszym wynikiem na świecie dla silnika benzynowego. "Benzyniak" spala średnio o 2,5 litra więcej niż hybryda, ale jest również mniej dynamiczny. Najlepszym tego przykładem jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Hybryda potrzebuje na to 8 sekund, a wersja benzynowa 10 sekund.

W przypadku RAV4, jaka jest różnica cenowa między "benzyniakiem" a hybrydą?

Różnica wynosi 16 500 zł. Pamiętajmy jednak, że ta różnica tyczy się wersji benzynowej wyposażonej w automatyczną skrzynię biegów.

W jakim czasie ta różnica się zwróci?

Wszystko zależy od dystansów, jakie pokonujemy. Zakładając wspomnianą już różnicę w spalaniu, różnica powinna zwrócić się po przejechaniu około 115 tys. km.

UX - zwinny crossover od Lexusa


Aż 80 proc. klientów Toyoty, którzy zdecydowali się na zakup RAV4, wybrali napęd hybrydowy. Aż 80 proc. klientów Toyoty, którzy zdecydowali się na zakup RAV4, wybrali napęd hybrydowy.
Czy przegląd techniczny hybrydy czymś różni się od standardowego przeglądu auta z silnikiem spalinowym?

W przypadku wersji benzynowej i hybrydowej zakres oraz koszty przeglądów są do siebie bardzo zbliżone. Oczywiście eksploatacja jest zdecydowanie tańsza od dieseli, od których Toyota odchodzi.

Czy Japończycy planują wprowadzić do silnikowej oferty RAV4 jakąś nową jednostkę?

Nie mamy takich informacji, ale niewykluczone, że w przyszłości tak się stanie.

Range Rover Evoque: przebojowy i nowoczesny


Toyota daje 5-letnią gwarancję na baterie. Gwarancję można przedłużyć do 10 lat. Toyota daje 5-letnią gwarancję na baterie. Gwarancję można przedłużyć do 10 lat.
Mam wrażenie, że sporo osób nie wie, jak wyglądają jazdy testowe autami demonstracyjnymi. Wyjaśnijmy tę kwestię.

Każdy zainteresowany może przyjść do jednego z naszych dwóch salonów (w Rumi i Chwaszczynie - przyp. red.) i "od ręki" skorzystać z jazdy testowej np. RAV4. Warunek jest tak naprawdę jeden - auto w danej chwili musi być dostępne. Najlepszym sposobem na odbycie jazdy testowej jest po prostu zapisanie się na konkretny termin.

I ostatnie pytanie - segment, w którym występuje RAV4 jest mocno obsadzony, ale chyba nie obawiacie się konkurencji?

Toyota RAV4 była pionierem tego segmentu i śmiało można powiedzieć, że nadal tak jest. Poziom sprzedaży nowego modelu RAV4 tylko potwierdza ten fakt. Dodatkowo, bogate wyposażenie i nowoczesne systemy bezpieczeństwa w standardzie sprawiają, że jesteśmy sporo przed konkurencją. Nie wspominając o 20-letnim doświadczeniu w produkcji napędów hybrydowych, którego nie ma żadna inna marka.

Uwaga! Mini Coutryman pod napięciem


Na jazdy testowe nową RAV4 można umówić się m.in. w salonach Toyoty Walder w Chwaszczynie i Rumi. Na jazdy testowe nową RAV4 można umówić się m.in. w salonach Toyoty Walder w Chwaszczynie i Rumi.

Miejsca

Opinie (139)

  • Dajcie spokój z tymi hybrydami. (6)

    W mieście na krótkich dystansach rozładowują się akumulatory, a na autostradzie pali więcej niż zwykły benzyniak.

    • 21 7

    • (3)

      W hybrydzie akumulatory się nie rozładowują. Na trasie przy prędkościach autostradowych palą tyle samo co benzyniak. Jaką jeździłeś hybrydą, że sądzisz, że jest tak jak napisałeś?

      • 5 4

      • (1)

        niestety na trasie palą więcej - są cięższe niż identyczny benzyniak, a tak w ogóle to nie perpetum mobile i energia w akumulatorach bierze się ze spalania benzyny. Tylko w mieście zyskujesz na lepszym wykorzystaniu momentu obrotowego silnika elektrycznego przy ruszaniu.

        • 6 2

        • Co za bzdura boszze, w życiu w hsd toyoty nie siedziałeś, po co piszesz takie głupoty?

          • 1 0

      • Bateria w toyocie nie może rozladować się poniżej 20%
        Piszesz jakieś bzdury!

        • 4 1

    • Do jazdy po mieście hybryda sprawdzi się dobrze. Znaczną część energii odzyskuję w trakcie hamowania. Więc aż tak szybko się nie rozładuję

      • 0 0

    • A sam masz że wiesz??

      • 0 0

  • Diesel wychodzi taniej. Wiem bo mam. Hybryda sprawdza się w mieście, ale pierwszy wyjazd w trasę i jazda z prędkością 100-120km (1)

    pokazuje jaka jest "oszczędna". Mocne przyśpieszanie hybrydą tylko dla tych, którzy uwielbiają dzwięk wieratki lub kątówki. Hybryda jest dobrym wyborem dla osób jeżdzących po 1-3km w mieście, ale kto tak jeździ ? Ogólnie cenię Toyotę za niezawodność i za to że idą do przodu.

    • 7 5

    • Hybryda to tylko wyje a w ogóle nie jedzie...

      • 0 0

  • (1)

    dajcie spokoj, w naszym kraju jeszcze długo długo będą jeżdzic benzyny i nawet te zasr*ne diesle, o tesli możemy zapomieć a te hybrydy sa dla jakiś zakompleksionych ludzi którzy myślą że ratują świat. Ludzie są w salonach nie kompetentni a producenci nadal robią nas w kakao. I kasa się kręci wszyscy zadowoleni oprócz tego kto jeżdzi takim czyms

    • 5 4

    • Poczytaj o technologii blue tec. Samochody elektryczne to bajka dla naiwnych, którzy myślą że ratują świat. Tesla jest fajna jeżeli możesz ją garażować i życzę powodzenia w przypadku kolizji.

      • 0 0

  • (1)

    Paskudne są nowe toyoty ja podziękuje

    • 13 5

    • Wygląd to kwestia gustu. Jak ci się nie podoba to kupować nikt ci nie każe. Znajdą bez problemu wielu zwolenników

      • 1 2

  • Wymuszony wybór (1)

    Ciekawe jak by wyglądały proporcje gdyby w ofercie był niezawodny diesel albo benzyna 2.0 z turbiną taka jak w NX....
    W RAV z dwojga złego hybryda lepsza.

    • 4 1

    • Hybryda jest lepsza, bo dzięki takiemu układowi mimo silnika 2,5l spalanie nadal jest niskie. W mieście żaden diesel nie ma szans z rav4 hybrid.

      • 0 0

  • Kupiłem taką RAV'kę w hybrydzie (5)

    pali w mieście dużo mniej, dodatkowo gość sprzedający a to był b. uczciwy chłop poinformował mnie,że mogę jeździć buspasami, więc dodatkowy bonus. I śmieję, się tym wszystkim w twarz stającym w korkach na Podwalu Przedmiejskim

    • 3 15

    • ja kupilem autobus i tez tak jezdze

      • 9 1

    • A ja się śmieje z ciebie że jeździsz takim szajsem panie lotos.

      • 3 1

    • To zapłacisz mandat chłopie za te bus passy!!!

      Tylko elektryki mogą się poruszać po buspassach a nie hybrydy. Dobrą ściemę ci wcisnął sprzedawca! Nawet przykładowo są dwie wersje BMW i3 jedna pełen elektryk druga z dodatkowym silniczkiem od skutera w benzynce. Zgadnij która może jechać po busspasie??? Ja pierdykam..jak dostaniesz mandacik to leć z nim do sprzedawcy że ci taki kit wcisnął!

      • 9 0

    • (1)

      A to niby od kiedy można jeździć buspasem
      Nie znam takiego przepisu i poczytaj tabliczkę kto może
      Ciekawe czy będziesz się tak uśmiechać jak zatrzyma Cię Policja
      A gość powie ze nie pamięta ze coś takiego mowil

      • 3 0

      • Tylko w pełni elektryczny pojazd może jechać buspassem a nie hybryda!

        • 1 0

  • Hybryda w trasie to pożeracz paliwa niestety. A tak ostatnio nielubiany diesel w trasie jest najbardziej ekonomiczny. (1)

    • 8 4

    • mylisz się

      Moze i kiedyś tak było, teraz hybryda jest najbardziej uniwersalna. Rav4 bez problemu radzi sobie na trasie i jak na suva nie pali wcale dużo, góra 9l przy dynamicznej jeździe. A w mieście nie ma sobie równych. Jeszcze trochę a diesle pójdą w odstawkę na rzecz hybryd

      • 1 3

  • Toyota zna się na hybrydach. Świetne auto!

    • 6 4

  • O co kaman?

    To artykuł czy reklama dealera marki ?

    • 7 0

  • Dla malkontentow. (5)

    Hybrydą trzeba się nauczyć jeździć a opłaci się bardzo pozytywnie. Mam od prawie 3 lat AURIS, spalanie w mieście w okolicach 4 a trasa 4,5 zawsze, bez względu na długość, czy 300km czy 3500.Tyle powiem malkontentom.

    • 7 10

    • kuchcinski tez klamal

      • 5 1

    • A to już wiem kto tak "ciśnie" aurisem 80km/h po autostradzie :))))))

      • 11 0

    • Przy 90kmh

      Moj 2 tonowy diesel tez pali 5.7l
      Ale juz przy 140kmh- 8L.
      Ile twoj 1.4T Auris przy 140 ???
      9L? 10?
      Bo rozumiem ze piszesz o swoim spalaniu kiedy poruszasz sie na hybryda po strefie 30.

      • 10 0

    • Ha ha ha

      • 1 0

    • taa nauczyć się jeździć. Tak samo ogłupiają, że elektrykami trzeba nauczyć się jeździć i co 150km robić 2 godziny przerwy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?

 

Najczęściej czytane