• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni powiedzieli "tak" tunelowi pod Pachołkiem i Drodze Zielonej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Transparenty rozwieszone przez mieszkańców podczas sesji.
  • Transparenty rozwieszone przez mieszkańców podczas sesji.

Niespodziewanie, dzięki radnym z PiS-u, udało się przegłosować przystąpienie do sporządzania dokumentacji niezbędnej dla starań o dofinansowanie unijne budowy Nowej Kielnieńskiej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej, inwestycji wycenianej na prawie 2 mld zł. "Za" głosowało 14 radnych, "przeciw" 13, dwoje radnych wstrzymało się od głosu.



Czy radni miasta głosują dla dobra miasta?

Dyskusja na temat zasadności budowy Nowej Kielnieńskiej, tunelu pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej trwa w mediach od kilku tygodni. To efekt porozumienia Sopotu i Gdańska ws. wspólnego przygotowania dokumentacji do tzw. decyzji środowiskowej. Sopot jeszcze w lipcu głosował nad przekazaniem na ten cel pół miliona złotych, a w czwartek zrobiła to gdańska Rada Miasta.

W głosowaniu wzięło udział 29 radnych, z czego 14 poparło uchwałę, 13 było przeciwko niej, zaś dwoje radnych wstrzymało się od głosu. Choć Paweł Adamowicz w imiennych listach namawiał radnych do poparcia decyzji forsowanej przez władze miasta, przeciwko zagłosowało aż sześcioro radnych PO.

Swoje zdanie w sprawie budowy tunelu pod Pachołkiem zmieniło natomiast dwoje radnych PiS, którzy podczas wcześniejszego posiedzenia Komisji Zrównoważonego Rozwoju zaopiniowali projekt uchwały negatywnie: Łukasz Hamadyk (głosował na sesji RMG "za") oraz Jacek Teodorczyk (wstrzymał się od głosu).

Tak swoją woltę tłumaczył radny z Nowego Portu:

- Przed posiedzeniem komisji nie miałem okazji rozmawiać z tymi, których problem dotyczy. Po głosowaniu przychodziły do mnie pielgrzymki mieszkańców. We wtorek odbyłem ponadgodzinne spotkanie z przedstawicielami rad dzielnic. Nie ukrywam, że dla mnie bliższą kwestią był przebieg Drogi Zielonej w pasie nadmorskim. Otrzymałem zapewnienie, że informacje o ekranach akustycznych w tym miejscu to plotki, a nie fakty, i mieszkańcy dzielnic nadmorskich nie mają powodów do obaw - wyjaśniał zmianę postawy w czasie głosowania Łukasz Hamadyk.
  • List prezydenta Pawła Adamowicza skierowany do radnych miasta.
  • List prezydenta Pawła Adamowicza skierowany do radnych miasta.
Przed czwartkową sesją Rady Miasta aż trzy komisje opiniowały uchwałę w sprawie wyłożenia pół miliona złotych na dokumentację dla tej inwestycji. Oprócz Komisji Zrównoważonego Rozwoju, projekt uchwały negatywnie opiniowała także Komisja Polityki Gospodarczej i Morskiej. Pozytywnie o niej wyraziła się jedynie Komisja Zagospodarowania Przestrzennego. (rozkład głosów w komisjach i podczas sesji Rady Miasta prezentujemy w ramce pod tekstem)

Podczas sesji inwestycji bronił zastępca prezydenta Gdańska Andrzej Bojanowski.

- Nie wiemy dziś, czy budowa tunelu pod Pachołkiem będzie kosztowała 800 mln czy miliard zł. Nie wiemy też, czy zbudujemy dwie jezdnie w obszarze nadmorskim, czy tylko jedną. Pewne jest, że ucywilizujemy, a na pewno zabezpieczymy tę przestrzeń [pas nadmorski - dop. red.] środowiskowo. Teraz nie ma tam odwodnienia, są za to elementy infrastruktury w spadku po poprzednim systemie. Obrona obecnych układów [drogowych - red. red.] jest działaniem na szkodę środowiska - przekonywał podczas sesji Andrzej Bojanowski.
Zastępca prezydenta wielokrotnie podkreślał w toku dyskusji, że decyzja o wyborze konkretnego wariantu drogi zapadnie nie wcześniej niż za 1,5 roku - 2 lata, gdy miasto dojdzie do etapu projektowania.

- Ale już teraz musimy się do tego przygotowywać, bo gdybyśmy nie przygotowali się wcześniej na nową perspektywę europejską, nie wybudowalibyśmy tramwaju na Piecki-Migowo, zbiorników retencyjnych i wód opadowych, dojazdów do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nawet nie wybudowaliśmy samej PKM-ki, gdybyśmy nie zaczęli wcześniej jej projektować - przypominał Bojanowski.
Czytaj też: Tramwaj na Morenę już gotowy

Do tej pory Sopot i Gdańsk wydały już ok. pół miliona złotych (Sopot i Gdańsk złożyły się po 250 tys. zł) na tzw. Studium Techniczno - Ekonomiczno Środowiskowe (STEŚ), które wskazało niektóre rozwiązania techniczne i potwierdziło zasadność budowy połączenia drogowego obwodnicy z trasą Słowackiego na wysokości Brzeźna.

Planowany zakres inwestycji obejmuje: Nową Kielnieńską od obwodnicy metropolitalnej (wcześniej pomijano ją w dyskusji o projekcie), Nową Spacerową z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogę Zieloną do al. Hallera. Planowany zakres inwestycji obejmuje: Nową Kielnieńską od obwodnicy metropolitalnej (wcześniej pomijano ją w dyskusji o projekcie), Nową Spacerową z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogę Zieloną do al. Hallera.
Podczas sesji Rady Miasta obecni na sali mieszkańcy Gdańska rozwiesili dwa transparenty: w jednym protestowali przeciwko "autostradzie w pasie nadmorskim", w drugim apelowali, by zamiast budować szeroką arterię dla aut, wyznaczono buspas na ul. Spacerowej.

Odpowiedziała im radna z Osowy Małgorzata Chmiel (PO), przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego.

- Przez wiele lata rozpatrywano różne możliwości udrożnienia dojazdu do ul. Spacerowej. I okazało się, że nie jest problemem poszerzenie ul. Spacerowej nawet do 10 pasów, czy wycięcie połowy lasu i wstawienie buspasów. Problemem są dwa węzły, które blokują ruch na tej ulicy: jeden w Osowej, drugi w Oliwie.
Zdaniem Małgorzaty Chmiel budowa tunelu pod Pachołkiem (szacunkowy koszt: 900 mln zł, czyli czteroipółkrotność budowy trasy tramwajowej na Morenę wraz z kupnem pięciu nowych tramwajów) nie powinna budzić żadnych kontrowersji. Jej zdaniem dyskusyjna może być jedynie budowa Drogi Zielonej w pasie nadmorskim. W opinii radnej na tym odcinku powinna ona mieć przekrój jednojezdniowy, dwupasmowy, a nie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Urzędnicy zapewniają, że nowym układem drogowym nie będzie się utrudniało ruchu pieszych czy rowerzystów. Nz. przejście na wysokości al. Jana Pawła II Urzędnicy zapewniają, że nowym układem drogowym nie będzie się utrudniało ruchu pieszych czy rowerzystów. Nz. przejście na wysokości al. Jana Pawła II
Wątpliwości radnych

Radni zwrócili uwagę, że choć inwestycję ma sfinansować Gdańsk z Sopotem, to skorzystają na niej także inne gminy, leżące za obwodnicą (temat poruszył Piotr Borawski z PO).

Odpowiedź miasta: istnieje szansa, że inwestycja powstanie za zaledwie 10 proc. wszystkich kosztów (wymagałoby to dofinansowania z UE na poziomie 90 proc. kosztów), "o ile wszystkie zainteresowane strony dojdą do porozumienia".

Z kolei Piotr Czauderna (PiS) zwracał uwagę, że kierowanie ogromnego strumienia pieniędzy na nowy układ drogowy może odbić się na dzielnicach bardziej zaniedbanych, m.in. na Oruni, która nie może się doczekać wielokrotnie tańszego tunelu pod torami kolejowymi.

Odpowiedź miasta: bezkolizyjny przejazd na Oruni ma szansę na realizację przy okazji budowy przedłużenia torów SKM do planowanego od kilkudziesięciu lat węzła przesiadkowego Czerwony Most.

Urzędnicy zapewnili, że wkrótce opublikują całe kalendarium działań podjętych na rzecz budowy tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej, aby uzmysłowić mieszkańcom, na jakim etapie jest ta inwestycja oraz przekazać podstawowe informacje na jej temat.

Głosowanie w sprawie "przystąpienia wspólnie z Gminą Miasta Sopotu do przygotowania kolejnego etapu przedsięwzięcia polegającego na realizacji układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 (ul. Kielnieńską) z Trasą Słowackiego".

ZA: Dunajewska Beata (PO), Kaźmierczyk Lech (PO), Stybor Wojciech (PO), Błaszkowski Wojciech (PO), Wasilewska Teresa (PO), Hamadyk Łukasz (PiS), Chmiel Małgorzata (PO), Dzik Piotr (PO), Dulkiewicz Aleksandra (PO), Geryk Żaneta (PO), Bumblis Marek (PO), Zdanowicz Mirosław (PO), Gorecki Jarosław (PO), Oleszek Bogdan (PO).

PRZECIW: Czauderna Piotr (PiS), Koralewski Kazimierz (PiS), Falandysz Jaromir (PiS), Borawski Piotr (PO), Gierszewski Piotr (PiS), Jankowiak Beata (PO), Wirska Anna (PiS), Olek Magdalena (PO), Strzelczyk Grzegorz (PiS), Ryś Przemysław (PO), Dudek Dorota (PiS), Nieroda Adam (PO), Owczarczak Agnieszka (PO).

WSTRZYMALI SIĘ: Lodzińska Emilia (PO), Teodorczyk Jacek (PiS).

Głosowanie projektu uchwały w Komisji Zrównoważonego Rozwoju:

PRZECIW: Nieroda Adam (PO), Magdalena Olek (PO), Hamadyk Łukasz (PiS), Teodorczyk Jacek (PiS).

Głosowanie projektu uchwały w Komisji Zagospodarowania Przestrzennego:

ZA: Chmiel Małgorzata (PO), Aleksandra Dulkiewicz (PO), Zdanowicz Mirosław (PO), Bumblis Marek (PO).

PRZECIW: Owczarczak Agnieszka (PO), Falandysz Jaromir (PiS).

WSTRZYM.: Lodzińska Emilia (PO).

Głosowanie projektu uchwały w Komisji Polityki Gospodarczej i Morskiej:

ZA: Dzik Piotr (PO), Stybor Wojciech (PO).

PRZECIW: Strzelczyk Grzegorz (PiS), Koralewski Kazimierz (PiS), Borawski Piotr (PO).

Opinie (491) ponad 20 zablokowanych

  • Park oliwski i deptak zamiast 218 z korkami

    Powinno zamknąć się odcinek koło parku oliwskiego gdzie teraz zawsze są korki i skierować ruch na tunael. Park oliwski i droga pełna korów to jakaś paranoja tym bardziej ,że w okolicy mam samą starą ciekawą zabudowę

    • 0 0

  • Wlasciciel kreta drazacego tunel to sie ucieszy..Ciekawe czy to nie bedzie ta sama firma i ten sam kret co pod martwa wisla.

    Ciekawe ,czy wlasnie ktos nie ubil dealu..My wam nie naliczymy kary za opoznienia w tunelu pod martwa wisla..A wy go nam dokonczycie a dodatkowo otrzymacie nowe zlecenie. Na nowy tunel pod pacholkiem....Wezmie sie tylko nowego operatora ....Wy go zatrudnicie dla niepoznaki..A kase to my wam przelejemy na wasze zagraniczne konta.,.To jak deal?-deal ..Panie kosko.Musimy sobie jakos pomagac co nie?Ile kosztowaly glosy tych dwoch baranow z pisu-niech ustala konpetentni..No chyba ze cos brali...To sad ich zawsze uniewinni.Przyklad już dzisiaj doskonaly był...

    • 0 0

  • Te glosy musialy ich wiele kosztowac.

    • 0 0

  • Jak już sie tak rozpędziliście to puśćcie te Autostrade przez Sopotowo

    co tam! ...Wejherowo nie chce do Gdańskiego magistratu się do roboty spóźniać!

    • 0 0

  • (2)

    Droga jeśli miałaby powstać to jako droga miejska jedna jezdnia po dwa pasy ruchu bez tirów za to z tramwajem aż do Ergo Areny z chodnikami i drogą rowerową alternatywną do nadmorskiej

    • 15 5

    • Napisze sie do Sztrasburga!

      w końcu Ekologia! Nie dla Autostrad z Torami na Plaży ... nasze wspólne dobro!
      stawiajcie se drogi i mieszkanka wszędzie ale nie Tam! Drogi + Infrastruktura = Mieszkanka

      • 0 0

    • droga rowerowa powinna powstać w śladzie projektu Drogi Czerwonej

      wraz z tunelem dla pieszych na peron SKM w Oliwie.

      • 2 2

  • Ludzie, wy sobie nie zdajecie sprawy co to są 2 mld zł (39)

    To jest brak najmniejszej, najgłupszej inwestycji w mieście przez jakieś trzy lata.

    A w zamian dostaniecie drogę, która od pierwszego do ostatniego dnia działania będzie zakorkowana w identyczny sposób, jak dziś Spacerowa. Popatrzcie na Nową Słowackiego - kosztowała 200 mln zł, a stoi się na niej identycznie, jak na Starej Słowackiego.

    • 266 113

    • ale to tez cudowny Triszmal

      czemu tam nie ma zielonej fali?
      maszynka do czesania frajerów!

      • 0 0

    • bzdury na temat Nowej Słowackiego (16)

      Nie mogę wytrzymać czytania tych bzdur, że wybudowanie Nowej Słowackiego nic nie zmieniło. Takie dyrdymały piszą tylko osoby, które nie korzystają z tej trasy. Dojechanie starą Słowackiego do obwodnicy z Wrzeszcza nierzadko zajmowało godzinę. Po wybudowaniu Nowej Słowackiego w godzinach szczytu zajmuje to maksymalnie 25 minut. A na ogół dużo mniej.

      • 58 21

      • może i coś zmieniło, na pewno przesunęło korki do innych dzielnic miasta (11)

        i skłoniło kolejne grupy podatników do wyprowadzenia się poza miasto, by jeszcze bardziej obciążać jego układ komunikacyjny.

        Zmierz przeciętną prędkość na Nowej Słowackiego za dwa lata: całe szczęście, że rusza PKM, to też będzie miało wpływ na brak lub wzmożenie się korków na niej w godzinach codziennego porannego szczytu.

        Samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

        • 31 36

        • nie wiem gdzie pracujesz co robisz (10)

          ale jeśli twoja praca polega na dojechaniu od pkt. A do B i nazad to rzeczywiście można jeździć komunikacją, rowerem itp.

          • 22 11

          • jasne, (9)

            zaraz okaże się, że wszyscy pracują jako kurierzy :)

            • 12 1

            • (8)

              I wożą trójkę dzieci do żłobka, szkoły i przedszkola w 3 dzielnicach, i jeszcze babcię staruszkę na rehabilitacje w sanatorium."Leśnik".

              A tymczasem 80% aut wiezie tylko "kierownika" i jego komórkę...

              • 13 2

              • (4)

                tak się składa że rano ja zawożę dwójkę dzieci do szkoły i przedszkola, potem jadę do pracy, gdzie mam co najmniej 2 wyjazdy w ciągu dnia, nie mam innej opcji niż jazda samochodem. Żona dla odmiany odbiera po południu nasze dzieci, więc jedzie drugim samochodem. Tak, patrząc na nas gdy jedziemy akurat bez dzieci to wieziemy powietrze, ale po prostu inaczej się nie da.

                • 7 4

              • (1)

                praca pracą, ale szkoły i przedszkola są albo powinny być w promieniu 800m od miejsca zamieszkania. W większości starych dzielnic Gdańska tak jest. Co się dzieje za obwodnicą nie wiem, bo to co się tam dzieje wymyka się spod kontroli i boli moje oczy rozrost miasta wszerz zamiast dogęszczania.

                • 6 2

              • dogęszczanie...

                dobry powód żeby jednak przeprowadzic sie na przedmieścia

                • 0 1

              • współczuję

                spróbuj jednak zrozumieć, że jeśli inni jednak zdecydują się na szukanie przedszkola w pobliżu domu, dzieci dotrą do niego na rowerkach bieganych, jak trochę podrosną dojadą do szkoły rowerem (do tego nie potrzeba dróg rowerowych, mogą chodnikiem pod opieką rodziców) a rodzice kupią rower elektryczny i dojadą nim do pracy, to twoje nawyki będą mogły być realizowane niższym kosztem.

                Chyba że jak wielu przedpiśców na tym portalu będziesz twierdził, że to światła, rowery i przejścia dla pieszych w poziomie jezdni a nie nadmiar samochodów blokuje ruch w mieście.

                • 2 0

              • boś poleciał na nowy tynk u dewelopera

                Trzeba było zostać w centrum miasta, nie korkować ulice dojazdowe. Szkoły i przedszkola spacerkiem, z buta, do pracy pewnie byś mógł jechać rowerem.

                Ale nie... poleciał na nowe budownictwo gdzieś daleko, a teraz domagaj się zniszczenia miasta, bo tam się ciężko żyje...

                • 5 0

              • (2)

                a matka siedzi z tyłu...

                • 5 0

              • Tak powiedział?

                • 0 0

              • sprawdzic, czy nie ksiadz

                • 5 0

      • patrzysz tylko z perspektywy osoby, która jeździła i jeździ na wprost Słowackiego, (3)

        Dla mieszkańców Moreny podróże się wyraźnie wydłużyły - teraz stoją w korkach już pod własnymi oknami, bo ulice zalane są większą liczbą samochodów zza obwodnicy.
        Dla mieszkańców Wrzeszcza zwiększyły się odległości podróży pieszych i samochodowych (zamiana ulic na ślepe).
        Skoro zwiększyła się atrakcyjność mieszkania za obwodnicą, a zmniejszyła się na Morenie i we Wrzeszczu, to jak to wpływa na wybory dotyczące zakupu nieruchomości? Jakie to będzie miało skutki w dłuższej perspektywie?

        • 15 6

        • (1)

          ulice zalane są większą liczbą samochodów zza obwodnicy. - od obwodnicy do La Salle to dwa pasy były już daaaawno.także nawet jeśli samochodów jest więcej, to to nie obwodnica, tylko sami moreniacy i myśliwiacy tam stoją

          • 5 2

          • całe szczęście że jest PKM i drogi dla rowerów

            od korków się uwolniłem dojeżdżając z Moreny do Sopotu w ramach kombinacji rower plus SKM już rok temu.

            • 1 0

        • dokladnie. Inwestycje miejskie powinny sluzyc przede wszystkim MIASTU, nie przedmiesciom

          • 7 4

    • Kłamiesz świadomie, czy tak tylko z głupoty bzdury pleciesz? (4)

      "Stara" Słowackiego to był jeden permanentny korek, luźno na niej bywało tylko w nocy i w niedzielę z rana - sytuacja wyglądała jeszcze gorzej niż obecnie na Spacerowej.
      Obecna Słowackiego korkuje się regularnie tylko popołudniami, na nitce prowadzącej "do miasta", na odcinku leśnym, przed rondem de la Salle. (Swoją drogą oznacza to, że częściej mieszkańcy Gdańska wyjeżdżają do pracy za obwodnicę i na Kaszuby, niż odwrotnie). Zdarzają się też korki pod górę w piątkowe popołudnia. Ale to co się dzieje na dolnym odcinku to nie korki, tylko co najwyżej wzmożony ruch. W każdym razie nie da się tego porównać z tym co było, gdy Słowackiego była jednopasmowa.

      • 21 5

      • kłamstwo

        jesteś z PO, czy co?
        to oni mówią prawdę jak się pomylą!

        korek tam sie zrobil jak to rozryli i puscili fury po plytach iomb
        (kto jeszcz wie co to znaczy iomb?)

        • 0 0

      • takie rzeczy można mierzyć i porównywać

        pomyśl, co będzie na SŁowackiego za 5 lat, jak się kolejne pokolenie wrzeszczan wyprowadzi poza obwodnicę skuszone "ułatwionym dojazdem" tunelem pod Pachołkiem i innymi arteriami "pseudoszybkiego ruchu".

        Jak stać w korku to lepiej na jednojezdniowej drodze a nie dwupasmowej pseudo autostradzie.

        • 0 0

      • ten korek przeniósł się na morenę, (1)

        kiedyś była wolna od korków, od czasu wybudowania nowej słowackiego permanentnie stoi na wszystkich dwupasmowych ulicach.

        • 7 12

        • oczywiście wygodnie

          nie zauważasz że morena rozrasta się na potęgę ale jasne wina przyjezdnych

          • 8 3

    • (2)

      A mieszkania?

      • 5 7

      • (1)

        A kosmos?

        • 15 5

        • A kysz!

          • 0 0

    • (1)

      Stoi się dlatego, że sa skrzyżowania i ronda ze światłami.

      • 0 3

      • Zofia - blondynka?

        stoi się, bo w mieście już jest nadmiar samochodów i niedorozwój alternatywy.

        PKM stwarzało szansę na zmianę sytuacji, ale brak zdecydowania w poprawianiu dostępu do SKM skutkuje spadkiem liczby pasażerów.

        Za dużo mniejsze pieniądze można byłoby wymienić tabor SKM i zwiększyć częstotliwość pociągów - w latach 1970-tych kolejki SKM jeździły co 6 minut, teraz mogłyby częściej.

        • 2 0

    • (1)

      Chyba nie wiesz co mówisz.
      Stoi się ale w godzinach szczytu 30% czasu tego co kiedyś.

      • 19 4

      • jak się wyda na przedmiotowy projekt 2 miliardy złotych

        to korki wrócą.

        Wzrost przepustowości korytarza drogowego skutkuje wzrostem liczby pojazdów na drogach dojazdowych do niego.

        To nie jest mechanika kwantowa - wystarczy zapoznać się z doświadczeniem miast amerykańskich i sowieckich.

        • 2 0

    • Wybory ważne nie miasto (2)

      Nie ważne, trzeba zrobić mocną akcję żeby wybory wygrać. Kto by się przejmował zasadnością inwestycji jak tu układ się musi utrzymać.
      Nikt w Europie nie buduje już przyszłości miast na bazie ruchu samochodowego, ale u nas to podstawa. Nawet kosztem parku i plaży...

      • 24 11

      • Nawet gdyby wszedzie w Europie budowano, to moze warto byc rozsadniejszym (1)

        i budowac miasto przyjazne ludziom, ktorzy w nim mieszkaja...

        Taka dziwna mysl.

        • 3 3

        • P - chyba nie zrozumiałeś przedpiścy

          • 0 0

    • (3)

      Chyba nie wiesz o czym piszesz. Stara Słowackiego zakorkowana była przez całą dobę a teraz jest korek w godzinach szczytu. Nie wiem o co wam chodzi z tymi protestami przeciwko inwestycja. Kolej Metropolitan źle droga rowerowa źle tunel źle nowa droga źle. Opanuje się ludzie . Są inwestycje ludzie maja prace

      • 10 6

      • 2mld zlotych mozna zainwestowac w taki sposob, ze po Gdansku podrozowaloby sie duzo lepiej i szybciej (1)

        nie tylko na linii Osowa-Oliwa.

        2mld zlotych... Czyli tyle, ile POG i tunel pod Martwa Wisla. Albo 2x PKM.

        Jesl ktos nie dostrzeba skali to juz jego problem.

        Utrzymanie tunelu pod Martwa Wisla to wydatek ok 3mln zlotych rocznie. Ten tunel nie bedzie tanszy. Narzekacie na ECS, ktory ma funkcje promiejskie. Jest jednym z miejsc, do ktorych przyjezdzaja turysci. Jest zaczatkiem nowej dzielnicy (ktora juz skutecznie morduje sie ukladem drogowym i pierwsza planowana inwestycja w blokowistko...).

        Ale zle, bo kosztuje rocznie ilestam. Jednak drogi to budowac, niewazne ile kosztuja.

        Zbudowanie tunelu pod Motlawa (z tramwajem) pozwoliloby zabudowac Dlugie Ogrony, przyblizyloby Stogi, Dlugie Ogrody i Przerobke do miasta. Odkorkowaloby Podwale i zmniejszylo ruch tranzytowy w Srodmiesciu. Ale nie, tego nie budujemy. Zbudujemy droge 10x drozej, ktora da 1/100 zysku dla spoleczesntwa.

        Idiotyzm.

        • 6 5

        • Idiotyzm to nieznajomość tematu

          Pieniądze mogłyby być na tunel - na nic innego

          • 8 5

      • Taa zwłaszcza w GIKu...

        • 4 2

    • Stoimy na Słowackiego (1)

      bo to wciąż za mało na nasze potrzeby. Nie gadaj bzdur, każde nowe dodatkowe rozwiązanie komunikacyjne to szansa na poprawę sytuacji. Problem w tym, że wszystko dzieje się za późno

      • 23 22

      • na czyje potrzeby?

        Mieszkam we Wrzeszczu, i aktualnie nie mam wiecej potrzeb wyjazdu i wzjazdu do miasta.

        Jak mieszkalbym w Zukowie to pewnie tak. Ale zaraz... Zukowo to nie Gdansk, czemu Gdansk ma niszczyc swoje rdzenne dzielnice dla przedmiesc?

        Kazdy ma prawo mieszkac gdzie chce. Jednak kazda decyzja ma swoje konsekwencje.

        • 11 3

  • zrozumcie w końcu, że nie wszyscy mieszkańcy są przeciwko tej inwestycji (23)

    Bardzo wielu jest ZA, ale nie są tak głośni i bez kultury jak tak grupka oszołomów, która z natury "jest przeciw".

    • 223 149

    • Jak ze wszystkim, jedni są za a inni przeciw (2)

      Jak widać po głosowaniach radnych oni też nie są jednomyślni a wręcz zmieniają zdanie z dnia na dzień. Sprawa jest wyjątkowo kontrowersyjna. Plan można zrobić żeby wiedzieć co i jak ale droga i tak nie powstanie w ciagu najbliższych paru lat więc może wartoby się zastanowić nad referendum w tej sprawie przy okazji następnych wyborów samorządowych.

      • 9 3

      • Droga tak

        ale nie Tamtędy!

        • 0 0

      • oczywiście, bo kazdy mieszkaniec jest ekspertem od planowania dróg

        • 6 5

    • pierwszy raz się cieszę, że coś powstanie dzięki tym (5)

      "oszołomom" w radzie miasta, nie wiem jak można być przeciw budowie tej drogi dopiero teraz jak już de facto ona jest budowana, m.in. tunel pod martwą Wisłą, Trasa Słowackiego koło PGE Arena, trasa Majora Henryka Sucharskiego połączona bezkolizyjnie z świeżą trasą E77(południowa obwodnica Gdańska), oprócz tego tereny koło ERGO Areny są przygotowane pod przyjęcie planowanej już wcześniej trasy ERGO > Czarny Dwór (dowód; kładka dla pieszych z windą już jest gotowa), teraz tylko przebić się pod Pachołkiem. Wszystkie głosy typu; za drogo, to łapówki tylko itd. no to przepraszam ale miasto musi się rozwijać, bojownicy a problemy z korupcją załatwcie pierw na górze.

      • 33 26

      • to nie jest rozwoj miasta, tylko przedmiesci (2)

        Za ktore zaplaci miasto.

        Bogatsi ludzie zobacza, ze nie ma czego szukac w miescie poprzecinanym autostradami i stad wyjada, bo dojazd bedzie niezly. Podatki odprowadza w Zukowie.

        Brawo, to jest sposob na budowe dostatniego miasta... Zalosne.

        • 10 8

        • ...nie ty jesteś żałosny ,nie widzisz że ta kończąca władza robi co chce może niech przy morzu

          niech Autostrady budują pod późniejszą deweloperkę i łby bogatych tatusiów z Wawki?

          • 0 0

        • sam jesteś żałosny

          • 4 8

      • Poczekajmy na otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą, zobaczymy co się stanie. Jak Droga Zielona w okolicach stadionu nie będzie wyglądała jak zapchane Podwale Przedmiejskie, a na Hallera, Jana z Kolna, Klinicznej i Marynarki Polskiej zmniejszy się ruch to się zdziwię... Miasto w tych rejonach nie jest przygotowane na przyjęcie i rozładowanie takiego ruchu, bo zwyczajnie nikt tej infrastruktury nie przygotowywał na taka okoliczność, a jeżeli ktoś planuje, ze ta trasa będzie obwodnicą od tunelu do tunelu, to dla mieszkańców Gdańska nie ma sensu

        • 17 3

      • Sorki ale nadal uważam puszczenie tranzytu

        w pasie nadmorskim, tuż koło rekreacyjnych terenów, za idiotyzm i to bez względu na ilość pasów.

        • 37 10

    • kolejny "inteligent" stworzyła bardzo ładny biało-niebieski transparent. Buspas odkorkuje Spacerową? Ta osoba niech zejdzie na ziemie i zapozna sie z rzeczywistością, przetworzy jakieś informacje i zbierze dane, bo nadal myśli, że 100% uzytkowników Spacerowej to mieszkańcy Osowy. Otóż zaskoczenie, ale nie i buspas nic tutaj nie rozwiąże. Mieszkańcy Osowy to może 10-20% osób korzystających ze Spacerowej.

      A zamiast narzekać, że się ludzie wyprowadzają i płacą podatki gdzie indziej przeprowadzić kampanie społeczną i pomoc by ludzie płacili podatki w Gdańsku jeśli tu pracują lub mieszkają, a stąd nie są. Tylu urzędników, niech się zabiorą do pracy.

      • 1 0

    • FRAG rozumie tylko siebie, a i to nie zawsze (3)

      A Pan Koprowski wytrzeźwiał po wczorajszym kacu, bo znowu pluje jadem. Czy ten człowiek ma w ogóle jakieś normy moralne? 5-6 osób na galerii to mieszkańcy? Nie to on i jego znajomi, straszna ilość tych protestujących "mieszkańców".

      Poziom "dziennikarstwa" tego człowieka sięgnął dna - nawet Fakt jest lepszy, a to naprawdę sztuka.

      • 5 8

      • Wizja miasta FRAG jest spojna (2)

        czego nie mozna powiedziec o wizji Gdanska prezentowanej przez Adamowicza.

        • 2 4

        • pewnie ! Wszyscy na rowery (1)

          • 2 3

          • nie, oczywiscie, ze nie - wszyscy do samochodu...

            Przez 8 lat mieszkania w Gdansku po miescie rzadko kiedy jezdzilem samochodem.

            Pieszo, rower, SKM, tramwaj. Czasem samochod - poza godzinami szczytu.

            Mozna. Tyle tylko, ze wymaga to zmiany w mysleniu i planowania. Chocby tego, ze musisz pomyslec, gdzie chcesz mieszkac. Jak zamieszkasz pod obwodnica to pozamiatane. Jak zamieszkasz godzine od SKM podobnie

            • 3 0

    • (4)

      Znaczna część zwolenników Drogi Zielonej i tunelu nie mieszka w Gdańsku a więc nie płaci podatków w Gdańsku ani nie wybiera władz Gdańska więc ich opinia jest nieistotna.

      • 34 30

      • zasciankowe myslenie (1)

        zasciankowe myslenie

        • 5 3

        • rozumiem, ze w moim domu tez mam zrobic przejscie przez srodek dla przechodniow?

          To nie jest zasciankowe myslenie. To jest myslenie racjonalne. Pieniadze w budzecie Gdanska sa pieniedzmi GDANSKIMI i na potrzeby GDANSZCZAN powinny byc wydawane.

          Co wiecej, Gdansk ma jeszcze tyle miejsc do zabudowy, ze ludzie z Zukowa, czy innych osciennych gmin moga tu zamieszkac. Zapraszamy!

          • 3 2

      • większą część daje UE (1)

        dlatego twoja opinia jest też mało istotna, niby czemu cała unia ma się zrzucać na jakąś tam uliczkę w jakimś tam gdańsku? idąc twoim tokiem rozumowania to gdańsk sam powinien sobie sfinansować budowę wszystkich ulic bez żadnej pomocy z zewnątrz.

        • 15 7

        • Pieniadze z Unii nie sa drukowane

          Pochodza z naszych podatkow.

          Dlaczego nikt nie chwali sie, ile pieniedzy wplacamy, a ile do nas wraca? A, no tak - bo wcale ta roznica nie jest taka korzystna. A bedzie gorzej.

          • 4 4

    • super przykład tunelowego myślenia: (1)

      jak ktoś jest przeciw lub proponuje alternatywę, wystarczy przykleić etykietkę "oszołoma" i dyskusja się kończy.

      Radni głosujący za projektem tunelu: zobaczcie, w jakim jesteście towarzystwie.
      Może to da wam do myślenia?

      Głównym problemem kraju: jakość debaty publicznej.

      Najpierw myśleć, potem dyskutować, ustalić co budować i dopiero wtedy budować.

      • 7 4

      • nie budowac. Droga, niepotrzebna, idiotyczna inwestycja szkodzaca interesom Gdanska

        • 5 3

    • Nazywając kogoś oszołomem dajesz najlepsze świadectwo na swoją kulturę.

      • 7 7

    • brawo radni

      Nareszcie

      • 36 45

  • My Was wkacu "UCYWILIZUJEMY"!!!

    ... łapy precz od Parku Regana!

    • 1 0

  • czytaj AUTOSTRADA na wydmach!

    ... gdzie ci Ludzie z ochrony środowiska?

    • 1 0

  • Dość panie A!

    "DROGA NIE ZIELONA" - swego czasu wiemy już dlaczego pan tak chciał powrócić do rewitalizacji pasa nadmorskiego droga--->deweloperka---> mieszkanka! czas to ukrócić!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku został założony Automobilklub Morski?

 

Najczęściej czytane