• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reaktywacja Forda Pumy

mJ
31 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowy Ford Puma zadebiutował w Trójmieście. Nowy Ford Puma zadebiutował w Trójmieście.

17 lat temu zakończyła się produkcja pierwszej generacji Forda Puma. Teraz, po kilkunastoletniej przerwie, model wrócił na rynek w zupełnie nowej odsłonie. Reaktywowana Puma przeistoczyła się w crossovera ze sportowym zacięciem. Cennik nowego Forda otwiera kwota 69 900 zł. Auto do jazd testowych jest już dostępne m.in. w gdyńskim salonie FordStore Euro-Car.



Czy podoba ci się nowa Puma?

Ford bardzo mocno pokochał SUV-y i od kilku dobrych lat skutecznie realizuje swoją strategię rozwoju marki. W przypadku nowej Pumy nie mogło być inaczej, druga generacja tego modelu po prostu musiała być crossoverem.

Zupełnie nas to nie dziwi, bo przecież mało kto dziś szuka dla siebie ciasnego, dwudrzwiowego coupe (przypomnijcie sobie wygląd pierwszej Pumy), teraz klienci chcą jeździć samochodami bardziej praktycznymi, z większym prześwitem, pojemniejszym bagażnikiem i sportowym charakterem. Wypisz, wymaluj nowa Puma.

Auto zostało zbudowane na bazie Forda Fiesty. Auto zostało zbudowane na bazie Forda Fiesty.
Nowy Ford Puma - podobnie zresztą jak jego poprzednik - powstał na bazie Fiesty. Reaktywowany model mierzy 4,19 m długości i jest o 15 cm dłuższy od wspomnianej Fiesty. Puma ma też dłuższy o 9 cm rozstaw osi i o 7 cm szerszy rozstaw kół.

Crossover może się pochwalić naprawdę pojemnym jak na tę klasę samochodów bagażnikiem. Przestrzeń bagażowa pomieści aż 456 l (80 l w schowku pod podłogą).

Salony samochodowe w Trójmieście


Wnętrze crossovera Wnętrze crossovera
Gama silnikowa Forda Pumy obejmuje znane i lubiane silniki benzynowe EcoBoost o pojemności 1 litra i mocach: 95 KM oraz 125 KM. Ofertę "benzyniaków" uzupełnia miękka hybryda, generująca moc 155 KM. W tym układzie silnik spalinowy wspierany jest przez rozrusznik-generator o mocy 11,5 kW, który działa w sieci 48-woltowej.

Alternatywą dla silników benzynowych jest jednostka wysokoprężna EcoBlue o pojemności 1,5 litra i mocy 120 KM. Ta opcja w konfiguratorze Pumy pojawi się prawdopodobnie pod koniec roku.

456 - tyle litrów pomieści bagażnik Pumy. Sporo.
456 - tyle litrów pomieści bagażnik Pumy. Sporo.
Wyjściowo nową Pumę wyceniono na 69 900 zł (1.0 i 95 KM). Za mocniejsze silniki trzeba dopłacić. Przykładowo crossover ze 125-konnym silnikiem pod maską kosztuje co najmniej 85 200 zł.

Puma o klientów powalczy m.in. z Oplem Crossland X, Seatem Arona, Volkswagenem T-Cross, Hyundaiem Kona czy Nissanem Juke.
mJ

Miejsca

Opinie (75) 6 zablokowanych

  • Wyjściowo nową Pumę wyceniono na 69 900 zł (1.0 i 95 KM) (9)

    no comment.

    • 31 3

    • Akurat ten silniczek fajnie chodzi (6)

      A 70 tysięcy za nowe ciekawe auto z gwarancją, nie bite i bez pośrednika handlarza to dużo?
      Oto moje rozumowanie:
      Kupujesz nowy samochód ale po to aby jeżdzić nim 10 lat, może dłużej. W tym wpadku koszt taiego samochodu to tylko 7 tysięcy na rok. Jeżeli będzie o niego dbał, przelatasz nim 150-200 tys km to odsprzedaż go po 10 latach za ponad 10 tys.
      Zacznij odkładać co roku to po kilku latach kupisz sobie nowy samochód.

      • 15 5

      • Kupujesz nowy samochód ale po to aby jeżdzić nim 10 lat? (2)

        -ok. Ale on nie wytrzyma 10 lat... 1,0 litr po ok 80k km bedzie nadawal sie do remontu...

        • 7 4

        • taaa znafffca 80k :D:D:D

          weź kup sobie nowe auto zamiast starego paździerza z kręconym o pół miliona licznikiem to pojeździsz więcej i nie będziesz sobie wyrabiał na jego podstawie opinii.

          • 0 0

        • dokładnie kupuję nowy aby latać nim 10 lat

          po pierwsze najwięcej sie traci sprzedając po 2-4 latach po drugie jak jest dobry i dobrze jedzie to po co mam zmieniaC?

          • 0 0

      • (2)

        Są lepsze sposoby na wydanie 70 tysięcy, niż kupno nowego samochodu.

        • 6 1

        • zgadza się (1)

          nie kązdy musi mieć samochód,

          • 0 0

          • Ktoś woli kupić sobie nówkę sztukę i polatać8-10 lat ze spokojem

            a ktoś musi kupić uzywany i spokoju będzie miał mniej, wierz mi

            • 0 0

    • To jest samochód do miasta.

      I nie jest potrzebny duży silnik i mocy niewiadomo ile. W 90% te samochody będą jeździły w mieście i tam moc nie jest potrzebna. Zobaczycie bardzo dużo pań w tych samochodach.

      • 11 3

    • Czy mi się wydaje, czy "stara puma" to był samochód sportowy

      ;) 1.0 95KM sport to nie będzie .

      ... Ktoś tej pumie wyrwał pazury i zęby powybijał ... taka to puma ;)

      • 15 4

  • A gdzie koło zapasowe? (3)

    Jeśli w sobotę wieczorem, na wiosce, na drugim końcu Polski złapię kapcia, to mam czekać kilka godzin, aż mnie assistance ściągnie do najbliższego miasta? A potem poniedziałku siedzenie w hotelu, czekając na otwarcie lokalnego wulkanizatora?

    • 1 0

    • (2)

      Jak ktoś ma takie problemy, to może sobie dokupić samemu,to nie jest jakoś specjalnie skomplikowane.

      • 0 0

      • Problem nie jest kupić tylko schować (1)

        Przestrzeń pod podłogą bagażnika jakoś nie jest kształtu ani rozmiaru koła zapasowego. Chyba że od wózka dziecięcego.
        Jesli trzeba wozić zapas w pokrowcu, tak jak w tych zgazowanych i zajmować pół bagażnika, bo to duże i niekształtne, to ja dziękuję.

        • 0 0

        • Często ta przestrzeń właśnie jest rozmiaru, że spokojnie się dojazdówkę schowa, czasami nawet pełen wymiar. Ale pomijając ten fakt, to jeśli dla kogoś złapanie gumy i czekanie na assistance raz na kilka lat to taki krytyczny problem, bo to już musi przeżyć to zapakowanie dojazdówki do bagażnika jak jedzie w trasę.

          • 0 0

  • Skubana jest ładna w tym białym kolorze (6)

    Zabrakło mi info ile kosztuje taka ze zdjęcia w skórkach?

    • 10 12

    • Krzycz Trybson! (4)

      Kolor "Przedstawiciel handlowy"... Zupełnie nie rozumiem jak można dobrowolnie za swoje prywatne pieniądze kupić samochód w białym kolorze.

      • 9 6

      • Auta handlowców są białe, bo firmy oszczędziły na lakierze i wzięły bazowy

        A że bazowy najczęściej jest biały, tak wyszło. Przy okazji - na białym da się nałożyć każde głupie logo i nazwę firmy.

        • 2 0

      • (1)

        Nie musisz rozumieć, i tak Cię nie stać :)

        • 7 6

        • Krzycz Trybson!

          Pff, a skąd ty wiesz na co mnie stać a na co nie? Mam drugi fabrycznie nowy samochód (teraz ma już pięć lat, więc trzeba niedługo zmienić, będzie trzeci), i żaden z nich nie był dacią ani nie był biały. Normalne autka segmentu C popularnych marek. W obu dopłacałem po 2k PLN za to żeby nie był właśnie biały, biały to najczęściej jest kolor seryjny, dla tego ląduje we flotach. :)

          • 2 1

      • Jeździłem 4 służbówkami i żadna nie była biała

        • 0 4

    • 120 tysiaków

      • 5 1

  • Dopiero? To auto miało premierę już jakiś czas temu. Wogóle "sportowe zacięcie" (1)

    i "na bazie Forda Fiesty" to jakieś nie porozumienie.

    • 4 0

    • Sportowe zacięcie - przy goleniu.

      Fiesta ST 1.6 miała sportowe zacięcie, ale jej silniki padały.

      • 0 0

  • ekrany, błyskotki, elektroniczne bajery, a silnik 1.0 (4)

    i to za to dajemy 69 900 ?? ja podziękuję raczej. To to to jest warte max 50 tys zł, a i tez bym się dobrze zastanowił

    • 11 1

    • Cala motoryzacja idzie w kierunku 1.0. Jak żyć

      • 0 0

    • (1)

      Reprezentujesz poziom Dacii za 50tys...

      • 0 2

      • Tak jak ta Puma.

        • 0 0

    • Boś biedny i tyle

      • 2 2

  • Paskuda

    KIA połączona z Porsche

    • 3 0

  • Auto piekne ale gama silnikow to tragedia

    • 2 0

  • Puma i Tigra

    Mieliśmy Tigre pierwszej generacji ,małe ale szalone auto ,sprawowała się bardzo dobrze ,fakt z tyłu komfortowa nie była .Ale była stuningowana że smakiem i kazdy wiedział kogo to auto .Na tamte lata 98r była dla mnie szczytem marzeń , mało spotykana .Kolejny wypust Tigry2 to już była pomyłka .

    • 1 0

  • Taki Mix

    Dla mnie taki mix Nissana Juke i Porshe Cayenne. Zbyt "tępy " przód ale tył bardzo fajny .Może nie ten kolor karoserii .

    • 0 1

  • Współczesna motoryzacja - pińcet niepotrzebnych bajerów i błyskotek, za to silniczek od większej kosiarki. (1)

    W efekcie 100 tysi za niewiadomo co.

    • 5 2

    • Bo lepiej było jak 100 tysi by płaciło się za wolnossące 1.6/1.8 które nie jedzie i zero bajerów. :) Ja nie wiem czy jeździłeś samochodem z "silniczkiem od większej kosiarki", ale w porównaniu do silników starej generacji to jest rewelacja, zwłaszcza jak później się wsiądzie do samochodu z wolnossakiem (można przeżyć niezły szok, że ludzie kiedyś takimi mułami jeździli).

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Cayenne i Macan to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane