- 1 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 2 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (399 opinii)
- 3 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (36 opinii)
- 4 Nie będzie zwężenia na "Słowaku" (49 opinii)
- 5 Może warto ustawiać się w dwóch rzędach? (117 opinii)
- 6 Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe (266 opinii)
Remont po polsku - jak sparaliżować miasto na dwa tygodnie
- W każdym innym kraju prace na dużym i często uczęszczanym skrzyżowaniu odbywałyby się zapewne na trzy zmiany i zostałyby wykonane w jeden weekend. Dlaczego u nas tak nie jest - zastanawia się nasz czytelnik, pan Paweł.
W każdym normalnym kraju prace odbywałyby się na trzy zmiany i zapewne zostałyby wykonane w jeden weekend. Zwężenie zaplanowano bowiem w dniach 8-18 marca. Odliczając weekendy (bo zapewne wtedy też nikomu nie chce się pracować) pozostaje nam siedem dni roboczych. Jeśli prace trwają 8 godzin dzienne, daje nam to łącznie 56 roboczo-godzin. Oczywiście jestem świadomy, że dziewięć kobiet nie urodzi dziecka w miesiąc, ale myślę, że rozpoczynając prace w piątek, można z powodzeniem zakończyć je przed godziną 6 w poniedziałek.
Szkoda, że w naszym kraju jedynym kryterium rozstrzygania przetargów jest cena. Czas realizacji inwestycji jest równie istotny co zeszłoroczny śnieg, rzadko kiedy można uzyskać za to więcej niż 10 proc. punktów. Można wprowadzić również dodatkowe punkty za przyśpieszoną realizację krytycznych momentów inwestycji, takich jak zwężenia czy zamknięcia głównej arterii miasta.
Ponadto przy koszcie inwestycji wynoszącym pewnie kilka lub kilkanaście milionów złotych dopłata dla robotników za trzy dni pracy w systemie trójzmianowym oraz za pracę w weekend nie przekroczyłaby pewnie 1 proc. całości kosztów inwestycji.
Szkoda, że nikt nie pomyśli o takich prozaicznych sprawach podczas planowania inwestycji. Remonty kilkupiętrowych skrzyżowań na autostradzie czy układanie stumetrowego odcinka drogi wykonywane w jedną noc możemy pooglądać jedynie w Discovery Channel.
Zobacz jak trudno podróżuje się ul. Morską w czasie popołudniowego szczytu.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (173) 4 zablokowane
-
2012-03-13 18:56
a ponoc w gdyni tak wszystko nowoczesnie i szybko ?
- 0 0
-
2012-03-13 17:21
A mieszkańcy byliby napewno szczęśliwi jakby im pod oknami 3 dni 24h dudnili. (1)
Zawsze się znajdzie mądrzejszy "technolog", który coś by zrobił lepiej ale nie przemyśli wszystkich za i przeciw a się wymądrza.
- 1 1
-
2012-03-13 18:40
Na pewno są szczęśliwsi mogąc sobie urwać zawieszenie wyjeżdżając z parkingu na półmetrowej dziurze. Auta stojące w korku pod oknami też nie smrodzą i nie trąbią. Ale poza tym cisza, spokój, relaks
- 1 0
-
2012-03-13 10:07
Dlaczego nie mogą pracować na trzy zmiany trzy ekipy? (3)
Remonty często się ciągną w miejscach bardzo newralgicznych, które bardzo często są jedyną opcją przejazdu. Moim zdaniem powinni pracować od rana do wieczora i w nocy + weekendy (na trzy zmiany). I zrobić to szybko i porządnie. Ciekawe co będzie jak zaczną Trakt św. Wojciecha remontować...
- 39 3
-
2012-03-13 18:37
bo każdy litr paliwa zużyty na stanie w korku to zysk tunia
- 0 0
-
2012-03-13 10:23
szybko i porządnie nie da rady (1)
można tylko szybko albo porządnie
- 2 5
-
2012-03-13 10:28
Właśnie nie
Szybko w sensie, że robią porządnie, ale 24h/dobę. Czyli tak jakby robili ponad trzy razy dłużej tylko za dnia.
- 4 0
-
2012-03-13 18:12
Patologia
Pozdrawiam wszystkich którzy jechali dzisiaj z Dąbrowy na Pogórze Górne.
- 1 0
-
2012-03-13 18:01
Dużo jeszcze musi wody w Wiśle upłynąć zanim...
decydenci przestaną kierować się wyłącznie kryterium ceny w przetargach. Dlaczego wszyscy o tym mówią a nic w tym temacie od lat się nie robi?! Czy aż tak dużo wymaga zmiana przepisów i stworzenie sensownych zasad?
- 0 0
-
2012-03-13 17:56
Bo...
Najważniejsze układy ,kolesiostwo ,rodzinki a brak instytucji kontrolnych i nadzorczych tak jak to się ma w normalnych krajach !!! i dlatego jest taki totalny i generalny Burdel !!! To tak jak z budową autostrad !- a no bo jeszcze nieoddane do użytku , a już pękają - no a gdzie nadzur i kontrola inwestora w trakcie realizacji zaania ???. W tym chorym kraju i z taką jego kadrą zarządzającą nigdy nie będzie normalnie !- zawsze będziemy pośmiewiskiem !
- 0 0
-
2012-03-13 16:12
Czy nie można zgrać takiego remontu ze zmianą jazdy SKM-ek na ten czas na trasie Gdynia - Cisowa? (1)
Wiadomo, że sporo ludzi przy takich korkach przesiada się na SKM-kę i to co się dzieje teraz w godzinach szczytu to miazga. Pociągi co 15 minut i napakowane jak beczki z kapustą. Nie można dodać dodatkowych składów albo puścić dodatkowych kolejek w godzinach szczytu?
- 0 0
-
2012-03-13 17:40
nie. Trzeba skrobać plebs bo i tak nie ma jak i czym jechać... bydlacki kraj!
- 0 0
-
2012-03-13 17:28
STÓJCIE W KORKACH I PŁAĆCIE DUŻO ZA BENZYNĘ!! I TAK AKCYZA JEST DLA NAS!!!
NIE BĘDZIEMY WAM BUDOWAĆ DRÓG I TORÓW, SKORO Z WASZYCH KORKÓW MY MAMY KASĘ!!!
ZDYCHAJCIE ZA 1500 na umowie zleceniu...- 1 0
-
2012-03-13 16:08
Na płk.Dąbka remontowana dziura w jezdni - ruch naprzemienny - stoi aż cała Estakada Kwiatkowskiego.
O 15.45 nie było żadnego robotnika, zabezpieczone miejsce i git. Założę się, że straty kierowców i komunikacji i firm transportowych wielokrotnie przewyższają koszt remontu. No ale nie są to pieniądze urzędu, więc nie ma problemu... Skąd się biorą tacy urzędnicy ???
- 3 0
-
2012-03-13 16:03
11-2 = 7 - brawo ;)
11 dni (8-18 marca: 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 i 18) - 2 dni (weekend to sobota i niedziela - nie każdy pracuje od poniedziałku do czwartku) = 9 dni.
przynajmniej wg moich obliczeń :)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.