• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont po polsku - jak sparaliżować miasto na dwa tygodnie

Paweł
13 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: zbudowali podjazd, ale miasto go zburzyło
Warto remontować szybciej, ale drożej? Warto remontować szybciej, ale drożej?

- W każdym innym kraju prace na dużym i często uczęszczanym skrzyżowaniu odbywałyby się zapewne na trzy zmiany i zostałyby wykonane w jeden weekend. Dlaczego u nas tak nie jest - zastanawia się nasz czytelnik, pan Paweł.



Co lepsze - szybka przebudowa jednego skrzyżowania, czy nieco dłuższa, ale dwóch?

Zdarzyło mi się w poniedziałek jechać samochodem ul. Morską zobacz na mapie Gdyni w Gdyni w obrębie remontowanego skrzyżowania z ul. Kalksztajnów. Była godzina 18:30, jeszcze nawet nie do końca ciemno, więc myślałem, że praca będzie wrzała. Ale gdzie tam, oprócz kilku policjantów kierujących ruchem nie zauważyłem ani jednego pracownika firmy wykonującej przebudowę skrzyżowania. Ani śladu ciężkiego sprzętu. Pracujemy od 8 do 16 a potem do domu? Co nas obchodzi, że pół miasta jest sparaliżowane?

W każdym normalnym kraju prace odbywałyby się na trzy zmiany i zapewne zostałyby wykonane w jeden weekend. Zwężenie zaplanowano bowiem w dniach 8-18 marca. Odliczając weekendy (bo zapewne wtedy też nikomu nie chce się pracować) pozostaje nam siedem dni roboczych. Jeśli prace trwają 8 godzin dzienne, daje nam to łącznie 56 roboczo-godzin. Oczywiście jestem świadomy, że dziewięć kobiet nie urodzi dziecka w miesiąc, ale myślę, że rozpoczynając prace w piątek, można z powodzeniem zakończyć je przed godziną 6 w poniedziałek.

Szkoda, że w naszym kraju jedynym kryterium rozstrzygania przetargów jest cena. Czas realizacji inwestycji jest równie istotny co zeszłoroczny śnieg, rzadko kiedy można uzyskać za to więcej niż 10 proc. punktów. Można wprowadzić również dodatkowe punkty za przyśpieszoną realizację krytycznych momentów inwestycji, takich jak zwężenia czy zamknięcia głównej arterii miasta.

Ponadto przy koszcie inwestycji wynoszącym pewnie kilka lub kilkanaście milionów złotych dopłata dla robotników za trzy dni pracy w systemie trójzmianowym oraz za pracę w weekend nie przekroczyłaby pewnie 1 proc. całości kosztów inwestycji.

Szkoda, że nikt nie pomyśli o takich prozaicznych sprawach podczas planowania inwestycji. Remonty kilkupiętrowych skrzyżowań na autostradzie czy układanie stumetrowego odcinka drogi wykonywane w jedną noc możemy pooglądać jedynie w Discovery Channel.

Zobacz jak trudno podróżuje się ul. Morską w czasie popołudniowego szczytu.

Paweł

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (173) 4 zablokowane

  • Praca na trzy zmiany (2)

    wymaga zatrudnienia większej ilości ludzi. A więcej pracowników to więcej wydatków, np. wypłaty. Więc który pracodawca, w tych czasach zatrudni większa ilość ludzi tylko po to by szybciej zakończyć roboty skoro pewnie nie ma nic z tego, że ukończy szybciej planowe zlecenie?? Gdyby firma wykonująca zlecenie miała wypłacane premie za szybsze ukończenie pracy (nie zapominając o jakości) to pewnie inaczej by to wszystko wyglądało.

    • 1 0

    • ale w takim wypadku i koszt remontu znacząco by się zwiększył (1)

      coś za coś

      • 0 1

      • Dla ludzi by się zmniejszył!

        Policz ogólne straty dla mieszkańców (paliwo, stracony czas, nerwy)

        • 0 0

  • Bo pracę trzeba szanować...

    aby wystarczyła na dłużej.

    • 0 0

  • Jak sparaliżować miasto ? Wybrać niekompetentne osoby do władzy,

    albo mieć gdzieś, kto miastem rządzi - proste. Niestety jest to problem obywatelskiej postawy Gdynian. Szczurek gdzieś się zaszywa, ma go w mediach, jest wokół niego cisza i wygrywa tym, że Gdynianie są w tej kwestii, po prostu leniwi.

    • 2 0

  • a tam 2 tygodnie to amatorka, wiem jak sparaliżować ruch uliczny na 15 lat

    To jest dopiero osiągnięcie.

    • 0 0

  • nie remontują źle - remontują jeszcze gorzej

    gdyby remontowali na 3 zmiany mieszkańcy zaraz zaczęliby protestować, pikietować, przywiązywać się do koparek i kłaść pod koła ciężarówek w proteście przeciwko nadmiernemu hałasowi

    • 1 1

  • szybciej nie znaczy drożej

    Jeśli policzymy straty ludzi,spowodowane przez remont, to koszty społeczne i innych firm rozną niewspółmiernie do zamierzonego celu

    • 0 0

  • Skrzyzowanie Słowackiego i Grunwaldzkiej w Gdansku za "wysepką"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Tam jest dopiero tragedia- wywalona wielka dziura juz na pewno ponad pol roku, przez co z trzech pasow zrobiono dwa, skutkiem tego sa codzienne korki po kilka km i wszyscy maja to GDZIEŚ!!!!!!!!!

    • 2 0

  • znowu artykuł na polityczne zamówienie Partii

    Jak w Gdyni remont - to korki i problemy
    Jak remont w POwskim Gdańsku - to rozwój miasta, wizje i wizualizacje.

    Że wam nie wstyd, "dziennikarze"

    • 0 3

  • Ci durni ludzie nie rozumieją,

    że żyje się lepiej! Czekajcie, faszysta Kaczyński wróci do władzy i wtedy zobaczycie!!!

    • 3 2

  • Zająć sie sprzątaniem ulic o 7 rano jak na Wisniewskiego (1)

    • 4 0

    • aż się trochę korek zrobił - jakiś kretyn kazał innemu kretynowi tam jechać.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku zadebiutowały trolejbusy Solaris Trollino 18?

 

Najczęściej czytane