• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont po polsku - jak sparaliżować miasto na dwa tygodnie

Paweł
13 marca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: zbudowali podjazd, ale miasto go zburzyło
Warto remontować szybciej, ale drożej? Warto remontować szybciej, ale drożej?

- W każdym innym kraju prace na dużym i często uczęszczanym skrzyżowaniu odbywałyby się zapewne na trzy zmiany i zostałyby wykonane w jeden weekend. Dlaczego u nas tak nie jest - zastanawia się nasz czytelnik, pan Paweł.



Co lepsze - szybka przebudowa jednego skrzyżowania, czy nieco dłuższa, ale dwóch?

Zdarzyło mi się w poniedziałek jechać samochodem ul. Morską zobacz na mapie Gdyni w Gdyni w obrębie remontowanego skrzyżowania z ul. Kalksztajnów. Była godzina 18:30, jeszcze nawet nie do końca ciemno, więc myślałem, że praca będzie wrzała. Ale gdzie tam, oprócz kilku policjantów kierujących ruchem nie zauważyłem ani jednego pracownika firmy wykonującej przebudowę skrzyżowania. Ani śladu ciężkiego sprzętu. Pracujemy od 8 do 16 a potem do domu? Co nas obchodzi, że pół miasta jest sparaliżowane?

W każdym normalnym kraju prace odbywałyby się na trzy zmiany i zapewne zostałyby wykonane w jeden weekend. Zwężenie zaplanowano bowiem w dniach 8-18 marca. Odliczając weekendy (bo zapewne wtedy też nikomu nie chce się pracować) pozostaje nam siedem dni roboczych. Jeśli prace trwają 8 godzin dzienne, daje nam to łącznie 56 roboczo-godzin. Oczywiście jestem świadomy, że dziewięć kobiet nie urodzi dziecka w miesiąc, ale myślę, że rozpoczynając prace w piątek, można z powodzeniem zakończyć je przed godziną 6 w poniedziałek.

Szkoda, że w naszym kraju jedynym kryterium rozstrzygania przetargów jest cena. Czas realizacji inwestycji jest równie istotny co zeszłoroczny śnieg, rzadko kiedy można uzyskać za to więcej niż 10 proc. punktów. Można wprowadzić również dodatkowe punkty za przyśpieszoną realizację krytycznych momentów inwestycji, takich jak zwężenia czy zamknięcia głównej arterii miasta.

Ponadto przy koszcie inwestycji wynoszącym pewnie kilka lub kilkanaście milionów złotych dopłata dla robotników za trzy dni pracy w systemie trójzmianowym oraz za pracę w weekend nie przekroczyłaby pewnie 1 proc. całości kosztów inwestycji.

Szkoda, że nikt nie pomyśli o takich prozaicznych sprawach podczas planowania inwestycji. Remonty kilkupiętrowych skrzyżowań na autostradzie czy układanie stumetrowego odcinka drogi wykonywane w jedną noc możemy pooglądać jedynie w Discovery Channel.

Zobacz jak trudno podróżuje się ul. Morską w czasie popołudniowego szczytu.

Paweł

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (173) 4 zablokowane

  • : )

    Dlaczego u nas nie może być z głową????3 zmiany rach ciach tydzień remontu i z głowy.Ale nie wolą sie ślamazarzyć miesiąc.

    • 129 10

  • Dzisiejszy dzień - kolejni idioci coś wymyślili z remontem i z Dąbrowy do centrum godzina jazdy.

    Zarówno przez Karwiny, jak i Chwarzno. A korki przez Chwarzno kończą się na 1. światłach na Witominie - tak trudno zmienić tam na czas remontów sygnalizację.

    • 54 5

  • : )

    Dlaczegóż??Poniewóż dopóki bedzie się wybierać ofertę najtańszą a nie najlepszą jakościowo to będzie tak zawsze....widziałem grupki robotników-jak za komuny-1 dłubie w nosie inny podpiera łopatę a jeszczse inny udaje że grabi.....

    • 72 6

  • A pomyślał ktoś że może mieszkańcy okolicznych domów

    nie życzą sobie hałasu po nocy ?
    I protesty opóźniły by całą inwestycje

    • 38 134

  • : )

    Ładna pogoda-otwieram garaż-wyciągam motocykl-slalomik między dziadkami w kapeluszach w skodach i łysych pakerach w audicach i vw i za 10 minut jestem w pracy : )

    • 43 35

  • Dlaczego nie mogą pracować na trzy zmiany trzy ekipy?

    Remonty często się ciągną w miejscach bardzo newralgicznych, które bardzo często są jedyną opcją przejazdu. Moim zdaniem powinni pracować od rana do wieczora i w nocy + weekendy (na trzy zmiany). I zrobić to szybko i porządnie. Ciekawe co będzie jak zaczną Trakt św. Wojciecha remontować...

    • 39 3

  • W nocy faktycznie niekoniecznie, ale do 20-21 mogą pracować bez problemu.

    • 40 2

  • Nawet nie trzeba by kryterium punktowego dawać - wystarczyłby po prostu warunek konieczny w SIWZ. Ale czy to budyń czy szczurek - obydwaj tacy sami mądrale - nie myślą żeby życie ludziom ułatwić.

    • 25 5

  • w kazdym kraju maja Morska i Kalksztajnow??? fajnie

    • 5 18

  • i tak będzie się działo ciągle jeśli nie zmienimy prawa. Należy bezwględnie wprowadzić karę śmierci za niegospodarnośc, za przestępstwa gospodarcze, za łapówki. Rodziny skazany pozbawiać majątku, wysiedlać. Można by wymieniąć w nieskonczoność przykłady niegospodarności polskiej.

    • 18 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

1/8 mili - Street Meeting Race v1

29 zł
zlot, zawody / wyścigi

Street Meeting Show

39 zł
pokaz

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane