• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Renaultowe diesle

16 października 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 
W ciągu niespełna czterech lat, koncern Renault odnowił całkowicie swą gamę silników wysokoprężnych (1.9dTi / 1,5dCi / 1.9dCi / 2,2dCi). Znaczenie diesli rośnie, a wzrost ten pobudza wprowadzanie nowych technologii: wtrysk bezpośredni, a następnie wtrysk bezpośredni w układzie Common Rail.

W nowym Clio wprowadzono nową rodzinę silników wysokoprężnych turbo-doładowanych ""K9K"" o pojemności 1461 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa w układzie Common Rail. Nowe silniki określone jako 1.5 dCi będą dostępne w dwóch wersjach mocy: 65 KM/160 Nm oraz 80 KM/185 Nm z wymiennikiem. Dzięki tej nowej generacji silników, zwiększa się komfort jazdy i maleje zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń osiągając wartości najniższe na rynku wśród silników oferowanych na rynku (4,2 l/100 km) (113 g CO2/km).

W 2001 roku pojawi się jeszcze jednostka 2.2 dCi opracowana na bazie silnika montowanego obecnie w modelu Espace, lecz jego moc zostanie zwiększona do 98 kW (135 KM), a jego moment będzie osiągał wartość 320 Nm już przy 1750 obr/min.

Zmianą w palecie silników Kangoo jest pojawienie się jednostki 1.9 dTi oznaczonej symbolem "F9Q" wywodzącej się z silnika montowanego w modelach Clio, Mégane i w Nowym Scénic"u. Jest to silnik turbo diesla rozwijający moc 80 KM (59 kW) przy 4500 obr/min i moment 160 Nm przy 2000 obr/min, co zapewnia wyjątkową elastyczność pracy. Zastosowano w nim nowe wtryskiwacze o zmniejszonej średnicy dla zapewnienia optymalnego rozpylenia paliwa i spalania przy jednoczesnym zmniejszeniu hałaśliwości silnika. Zastosowanie sztywniejszej, cynkowanej ramy podsilnikowej, wprowadzenie nowej izolacji przegrody czołowej skuteczniej tłumiącej drgania oraz zamontowanie grubszej wykładziny sufitowej (z przodu i z tyłu pojazdu) pozwoliło uzyskać wyższy komfort akustyczny i obniżony poziom drgań nadwozia.

Silnik 1.9 dTi jest uzupełnieniem aktualnej gamy silników. Jest to oferta skierowana do klientów, którzy w trakcie eksploatacji pojazdu wykorzystują większą moc silnika połączoną z dużym momentem obrotowym przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa. W pełnym cyklu europejskim, silnik ten zużywa 5,7l / 100km.

Jednostka 1.9 dTi będzie montowana we wszystkich wersjach Kangoo, Megane oraz Scenic.

Opinie (2)

  • Silnik 2.2 TDi montowany jest obecnie

    w Nissanach Almera i w Almerach Tino. Sam mam Tino z tym silnikiem i naprawdę zachowuje się autko bardzo przyzwoicie. Niedawną decyzją Renault dieslowskie silniki Nissana 2.2 TDi będą montwane do Renoult.Mój ma co prawda 114 KM co w zupełności wystarcza i nie sądzę żeby \"wyciąganie\" z tego silnika dodatkowych 20 KM było dobrym pomysłem. Ale dla europejskich firm moc ma niestety podstawowe znaczenie a szkoda.

    • 0 0

  • Zgadzam się w zupełności bo europejczycy poprostu podrasowywują diesle, co oczywiście ładnie wygląda w książce danych technicznych, lecz bez przesady; jeżeli 2.5 tdi podciągasię ponoć do 180km, to analogicznie malucha z 25 do nawet 50-ciu można by też; wiadomo jednak z jakim skutkiem na dłóższą metę.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane