• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rok buspasa na Podwalu Grodzkim

Paweł
13 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

- Buspas w centrum Gdańska to doskonałe rozwiązanie, które świetnie się sprawdza. Niestety, nie brakuje cwaniaków, którzy omijają nim korek. Może już czas, by ich zdyscyplinować? - pisze pan Paweł, nasz czytelnik.



Zdarzyło ci się jechać samochodem po buspasie?

Buspas na Podwalu Grodzkim w  centrum Gdańska przed dworcem Gdańsk Główny PKP ma już rok. Otwarto go 4 czerwca 2018 r. Z okazji tej rocznicy publikujemy tekst naszego czytelnika, który dzieli się swoimi obserwacjami na temat funkcjonowania tego rozwiązania.

Oto jego spostrzeżenia.

Po tym, jak usłyszałem, że na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska będzie buspas, byłem w siódmym niebie. Czas przejazdu autobusów znacząco się skrócił i nie ma już tak, że stojąc na przystanku przy dworcu głównym widzimy "nasz numer", a i tak musimy czekać kilka minut, aż przebije się przez korek. To już przeszłość. Buspas działa od roku.

Wraz z otwarciem buspasa pojawiły się też obawy, że znajdą się tacy kierowcy, którzy będą skracać nim sobie korek. I jeśli początkowo można było to zrzucić na karb tego, że część kierowców jeździła na pamięć, to teraz mam nieodparte wrażenie, że z tygodnia na tydzień jest ich coraz więcej.

Kto może jeździć buspasem?



Powyższy film nagrałem w trzy minuty we wtorkowe popołudnie. Efekt? Zdenerwowanie innych kierowców, trąbienie i - zapewne - poczucie niesprawiedliwości. Bo jednak zdecydowana większość grzecznie stoi, a kilku cwaniaczków tnie buspasem z uśmiechem na ustach. Trąbią na nich nawet kierowcy autobusów. Jeszcze chwila i zacznie się zajeżdżanie im drogi w ramach akcji obywatelskich, a wszyscy wiemy, że będzie to eskalacja niepotrzebnych emocji i prowokowanie niebezpiecznych sytuacji.

Może zanim do tego dojdzie, odpowiednie służby zajmą się niesfornymi kierowcami?

W Gdyni to się udaje. Na ul. Władysława IV co jakiś czas pojawia się patrol straży miejskiej i policji i problem jest znacznie ograniczony. Gdańsk może iść tym śladem - nie brakuje miejsca przy budynkach kolejowych i KFC, w których można bezpiecznie zatrzymać "sprytnych" kierowców.
Paweł

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (145) 3 zablokowane

  • Ja mam (22)

    hybrydową RAV'kę i mogę legalnie jechać buspasem

    • 21 75

    • (4)

      Wcisneli ci hybryde a tak naprawdę ta technologia jest bez sensu za 5 lat odejdzie w zapomnienie, będą się liczyly tylko full ekeltryki

      • 10 15

      • baaaaardzo się mylisz

        • 0 0

      • chcę zobaczyć jak jedziesz swoim elektrykiem do Katowic (2)

        • 8 2

        • To tylko kwestia obecności ładowarek wysokiej mocy na trasie.

          • 0 0

        • Zasięg 600km. Ale ja się nie znam.

          • 1 3

    • (9)

      Nie nie możesz. Ustawodawca wykluczył hybrydy z listy pojazdów które mogą z automatu z bus pasów korzystać. Zaś miasto gdansk nie wdrożyło jeszcze ustawy we własnym zakresie na poziomie lokalnym dopuszczenia hybryd do buspasow. Pytania?

      • 43 1

      • Sprzedawca z salonu (4)

        zapewniał mnie, że mogę jeździć, bo jest ustawa o elektromobilności. To był bardzo uczciwy chłop i wiedział co mówi.

        • 11 19

        • może i uczciwy

          ale ustawy nie czytał. A ty lepiej przeczytaj

          • 0 0

        • (1)

          Pewnie też zapewniał że to dobry zakup...

          • 22 0

          • Niby dlaczego RAV4 to zły zakup. Nie sypie się jak

            na gwarancji jak niemieckie cudeńka ulepy z części z calej UE i nie jest dieslem.

            • 5 4

        • jedz..jak ci kwita walną to się obudzisz z tego hybrydowego letargu

          • 18 2

      • Slyszalem ze dizle tez moga i z tego prawa korzystam (3)

        • 7 0

        • I jeżdżące na biopaliwach (1)

          ale tylko słonecznikowy.

          • 1 0

          • I zes cofniętym do tyłu licznikiem. Osobiście cofie liczniki o myljon kilometry.

            • 3 1

        • ale tylko te z wyciętym DPFem

          • 12 0

    • (1)

      Wciaz mnie zastanawiała jak facet chce być kierowca RAV??

      • 1 0

      • Dywizjon 303.2

        • 0 0

    • (2)

      Ja mam naklejkie na szybie Taxi i tez smigam.

      • 8 2

      • chyba fake taxi (1)

        • 12 0

        • chciałby :)

          • 2 0

    • (1)

      Żeby móc jeździć legalnie po buspasie musisz mieć naklejkę na szybie EE. To samo tyczy się darmowego postoju w strefie płatnego parkowania.

      • 7 0

      • janusz golfem sie nie przjmuje

        • 3 1

  • Wiluś

    Nie powstaną żadne nowe busspasy. One zostaną jedynie "Wyznaczone" i "Wykrojone" z miejskich, publicznych dróg.

    • 0 0

  • 3 x nie

    To wyłącznie prowizoryczne pomysły kiepskich projektantów miejskiej infrastruktury.

    • 0 0

  • hurra

    urodziny roczek
    czy bus pas sa zdmuchnie swieczke?
    tort truskawkowy czy czekoladowy?

    • 0 0

  • Dlaczego ten buspas jest taki krótki? (10)

    Powinien być przez całe centrum.

    • 139 30

    • (7)

      I nie tylko przez centrum. Wszystkie główniejsze drogi, którymi dojeżdżają setki ludzi w autobusach powinny mieć wyznaczone buspasy. Nawet kosztem zwężania pasów ruchu dla osobówek.

      • 35 18

      • Pomysł godny...... (6)

        Pomysł dobry ale nie kosztem osobówek bo wtedy nastąpi paraliz miasta.
        Miasto powinno budować bus pasy ale jako dodatkowe. Tylko ze miasto ma na to wywalone. Więcej korków to więcej zużytego paliwa i więcej z VAT.

        • 5 3

        • (3)

          Oczywiście, że kosztem osobówek, a dokładnie mówiąc, kosztem transportu indywidualnego. Ma być, i kij, i marchewka. Sprawna szybka komunikacja, ale i trochę "uciążliwości" dla osobówek, aby zastanowili się dwa razy, czy faktycznie muszą jechać swoim autem w cenie średniego roweru.

          • 5 10

          • d**il to mało powiedziane (1)

            Auto w cenie roweru? Myśle ze sam masz tańsze auto od mojego roweru skoro tak obrażasz ludzi i tylko tyle masz do powiedzenia. A nie pomyślałeś ze dużo ludzi musi jeździć tymi autami i to sami?
            Ja sam chętnie bym odstawił auto ale jak widzę komunikację miejska to ręce opadają. A poza tym spróbuj w dzisiejszych czasach załatwić sprawy autobusem. Po drugiej kończy Ci się dzień. Zakupy w siatkach targane przez pół miasta? Tak było kiedyś. Człowieki tak wiec pomysł zanim napiszesz i hejtujesz.

            • 4 1

            • pół miasta?

              nie masz sklepu w pobliżu chaty??
              a jeżeli mieszkasz poza miastem to nie wiem czemu masz tu mieć wygody kosztem mieszkańców....

              • 0 0

          • No tak, bo niedługo za ceny biletów jednorazowych to w naszym ZTM

            wyjdzie jak za lot biznes klasą, w niesamowitym komforcie i ścisku.

            • 0 2

        • (1)

          paraliż miasta to następuje jak każdy żabażuk wsiada w swojego pełnoletniego klekota za tauzena z nieuprawnioną myślą - że on też może, jest u siebie itd, itp...

          • 2 9

          • a wg Ciebie nie jest?

            ty jesteś ten lepszy?

            • 0 0

    • Bo to przedłużenie zatoczki a nie bus pass

      • 0 0

    • Wogóle powinny być 2 pasy - jeden buspas a dugi słoikpas

      a mieszkańcy Trójmiasta chodnikiem

      • 17 3

  • akurat jeden z tych lepszych pomysłów drogowych w naszym mieście (8)

    • 116 34

    • dlaczeo? (5)

      Dlaczego uważasz, że zamknięcie pasa ruchu dla samochodów to dobry pomysł? Korki jeszcze dłuższe, a bałagan związany z wjazdem/wyjazdem do dworca, plus wjazdem/wyjazdem z nowego podwala (pod centrum handlowym) jeszcze większe. Według mnie pomysł beznadziejny.

      • 4 36

      • po to, żeby zachęcić ludzi do jazdy komunikacją miejską (2)

        1 autobus zabiera tyle podróżnych co 100 samochodów.

        • 12 4

        • Iijasne (1)

          Po warunkiem, że każdy jeden jedzie pełny! W godzinach szczytu może i tak, poza godzinami szczytu mało który.
          Taki Mercedes-Benz O405N zabiera na pokład max 101 pasażerów (34 siedzących) to gdzie tu 100 samochodów jeśli zakładamy że i autobusy i samochody jadą pełne?

          • 0 4

          • A ile tych aut jeździ pełnych

            Ja nawet w szczycie widzę, że w większości jest jedna osoba, kierowca, sporadycznie dwoje ludzi. A pełne auto to rzecz równie spotykana jak jednorożec.

            • 1 0

      • Nie zamknięcie, tylko otworzenie dla komunikacji miejskiej (1)

        dzięki czemu ta działa znacznie sprawniej

        • 17 2

        • Myślenie wg Makary Tacka -

          - buspasy powinny powstawać tam gdzie nie ma korków bo jak są korki to zabiera się drogę samochodom. Tylko po co te buspasy tam gdzie tych korków nie ma?

          • 2 0

    • (1)

      A kto powiedział, że miasto jest dla samochodów osobowych? Jest dla ludzi, komunikacji zbiorowej w pierwszej kolejności, a osobówki niebawem zaczną znikać z centrów miast :) Nieuchronna przyszłość.

      • 8 7

      • tak jak na zachodzie

        pod pozorem ekologiczności i pod ciężarem wysokich opłat za parkowanie miasta starają się wypchnąć jak najwięcej aut z centrum

        • 1 1

  • PRL (6)

    Buspasy to rozwiązania dla zniewolonych społeczeństw kolektywistycznych.

    • 52 107

    • co? xD

      Gdzie za PRLu miałeś buspasy?

      • 1 0

    • (3)

      Prawdziwa wolność to stanie każdy w swoim samochodzie w wielokilometrowym korku na czterooasmówce w chmurze spalin.
      Korwin widzę wszedł za mocno.

      • 35 8

      • Oczywiście drogi i parkingi ma państwo zbudować (2)

        Bo to wyjątek od wolności i kapitalizmu jest.

        • 23 2

        • Oczywiście monopol panstwowy na paliwa i benzyna

          obłożona 100% podatkami. Jak dla mnie mogą być drogi gruntowe jak w Afryce i paliwo po 2 zł.

          • 2 2

        • Oczywiście darmowe, bo prywatyzacja zysków i uspołecznianie kosztów to kwintesencja kapitalizmu.

          • 14 2

    • Nadzieja jest dla każdego

      Skoro nawet Janusz potrafił się nauczyć tak trudnego słowa jak "kolektywistyczny"

      • 8 0

  • A Policja?

    Dalej tnie konfetti?

    • 1 0

  • w Gdyni zrobili buspas tam gdzie nie było korków. (3)

    • 82 9

    • (2)

      Trzeba podkreślić, że namalowali buspas zabierając go innym uczestnikom ruchu. Gdyby zrobili to powinien to byc nowy dodatkowy pas jezdni tylko dla transportu publicznego.

      • 17 16

      • Na Podwalu Przedmiejskim buspasem jeszcze czesciej

        Zasuwają ci,którzy zasuwać nim nie powinni

        • 0 0

      • Sławny kubeł z farbą.

        • 10 2

  • Kompletna bzdura mająca przesłonić nieudolność organizatorów ruchu drogowego w Gdańsku. (6)

    Samochody stoją co dnia w kilkukilometrowych korkach, bo zamiast zbudować kilkupoziomowe skrzyżowanie przy zbiegu Armii Krajowej z Podwalem i Okopową, jak w cywilizowanym świecie się praktykuje, "włodarze" woleli teren spuścić deweloperom od galerii handlowej. Teraz trzeba przed mieszkańcami jakoś ukryć własną pazerność i nieudolność, więc stworzono buspas, którym cokolwiek jedzie tak raz na 15 minut, a kierowcy w drodze do pracy i z pracy stoją obok i marnują czas, nerwy i paliwo.

    • 17 9

    • Wybierz komunikację miejską (3)

      Jedziesz przez centrum to się dziwisz. Po prostu tworzysz ten korek.

      • 4 2

      • Jak sie zmieni na nową pachnącą i z klimatyzacją oraz pasażerowie będą dbać o higienę to owszem (2)

        do tego czasu dziękuje ale nie za żadne skarby

        • 2 1

        • No to stój w korku. Spaliny zawsze świeże i pachnące (1)

          • 0 3

          • Spaliny w środku w nowym samochodzie zejdź na ziemie

            jak tam 30+ w autobusie napewno super

            • 1 0

    • Czlowieku, ty tam kiedyś byłeś?

      Przecież dokładnie tam gdzie mówisz jest trzypoziomowe skrzyżowanie z tunelem i estakadą, swoją drogą drugi po forum budynium rak w śródmieściu. Centrum miasta to nie jest skrzyżowanie autostrad pod Strykowem żeby tam takie maszkary stawiać. I polecam więcej wycieczek po cywilizowanym świecie, to bardzo się zdziwisz jak tam się buduje drogi. A buspasem w godzinach szczytu jedzie kilka autobusów na minutę, które wiozą 10x więcej ludzi niż ci co wybrali stać w korku.

      • 3 1

    • Problem z gruntowną przebudową tego skrzyżowania jest taki, że by je trzeba całkiem zamknąć na ten czas a nie ma kędy poprowadzić objazdów - to oznaczałoby kompletny chaos, z którego niełatwo wybrnąć. Poza tym, ruch od strony Wrzeszcza (a tam są największe korki) jest rozładowywany bezkolizyjnie w kierunku Pruszcza i Elbląskiej a skręcający w Armii Krajowej mają też opcję jechać 3. Maja. Korki powstają na Hucisku i innych skrzyżowaniach po drodze.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane