• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa obwodnicy w Matarni zakorkowała zjazdy na Szadółkach i w Kowalach?

Maciej Naskręt
18 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Zdaniem kierowców węzeł Szadółki i Kowale korkują się częściej po rozbudowie Węzła Kwiatkowskiego i Matarni. Zdaniem kierowców węzeł Szadółki i Kowale korkują się częściej po rozbudowie Węzła Kwiatkowskiego i Matarni.

Po przebudowie, która ułatwiła wjechanie na obwodnicę na Węźle Kwiatkowskiego i Węźle Lotnisko , zakorkowały się zjazdy na Szadółkach zobacz na mapie Gdańskaw Kowalach zobacz na mapie Gdańska. Czy te fakty wiążą się ze sobą? GDDKiA przekonuje, że nie.



Czy kierowcy mają rację dostrzegając problem w korkach w Kowalach i na Szadółkach?

W listopadzie zakończyła się przebudowa obwodnicy na wysokości Matarni. W efekcie poczynionych prac kierowcy zjeżdżający na obwodnicę na Węźle Lotnisko w kierunku Łodzi zobacz na mapie Gdańska nie muszą zmieniać pasa, bo ten płynnie przechodzi w prawy pas jezdni głównej Obwodnicy Trójmiasta. W efekcie więcej pojazdów wjeżdża płynnie na obwodnicę.

Podobne prace wykonano latem na Węźle Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdyni. Tam również prawy pas Trasy Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas jezdni głównej Obwodnicy Trójmiasta.

Niektórzy kierowcy uważają, że płynniejszy ruch w tych miejscach potęguje utrudnienia na zjazdach w Kowalach i Szadółkach.

- Nie twierdzę, że teraz należy wrócić do poprzedniego układu drogowego na Matarni czy na Trasie Kwiatkowskiego. Niemniej zarządca drogi powinien wziąć pod uwagę fakt, że coraz więcej pojazdów ma problem z opuszczeniem drogi na Szadółkach czy też Kowalach. Już teraz w godzinach szczytu samochody do zjazdu zajmują i tak prawą część jezdni blokując obwodnicę w kierunku autostrady - mówi pan Marcin, mieszkaniec Kowal i nasz czytelnik.

Zdaniem władz gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad problemy z korkami na węzłach w Kowalach i Szadółkach w godzinach szczytu występują od dłuższego czasu i nie mają żądnego związku z usprawnieniem wjazdów na węzłach Kwiatkowskiego i Lotnisko.

- Te korki są spowodowane nie tylko ruchem pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Problem stanowi także możliwość kontynuowania podróży po zjeździe z obwodnicy na drogi podporządkowane. Jeśli nie ma na nich możliwości swobodnego odpływu samochodów, to działania na samych węzłach niewiele pomogą - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Coś się w tej sprawie jednak dzieje.

- Węzeł Kowale ma zostać rozbudowany przez prywatnego inwestora - firmę Doraco. Ma to polegać na rozbudowie łącznic i budowie drogi zbiorczo-rozprowadzającej, czyli jezdni dojazdowej do węzła, po zachodniej stronie Obwodnicy Trójmiasta do węzła Gdańsk Południe - mówi Michalski.

Spółka Doraco czeka na razie na decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. - Przygotowujemy szereg dokumentów do inwestycji. Najważniejszy, na jaki teraz czekam, to decyzja środowiskowa - mówi Trojmiasto.pl prezes spółki Doraco, Andżelika Cieślowska.

Czytaj też: Prywatny inwestor rozbuduje obwodnicę Trójmiasta

Nie wiadomo jednak, kto i w jakiej kwocie sfinansuje rozbudowę węzła drogowego. To pewnie będzie jeszcze przedmiotem negocjacji.

Zakres rozbudowy Węzła Kowale. Zakres rozbudowy Węzła Kowale.


W bardziej odległych planach jest też rozbudowa Węzła Szadółki. Dziś jego kształt nie spełnia warunków technicznych określonych dla dróg publicznych, co oznacza, że w ogóle tego zjazdu nie powinno być. Przed jego budową odstępstwo od przepisów zrobił minister infrastruktury, a w porozumieniu minister zaznaczył, że jego rozbudową zajmie się właśnie Gdańsk.

W 2011 r. Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji Węzła Szadółki. Jednak na jego rychłą budowę z budżetu miasta nie ma co czekać, chyba że prace drogowe sfinansuje inny podmiot. Na Szadółkach bowiem planowane jest największe w Gdańsku centrum handlowe, które ma powstać pomiędzy ulicami Jabłoniową, Lubowidzką a Obwodnicą Trójmiasta.

Opinie (230) 8 zablokowanych

  • Na Kowalach (3)

    ...to większy korek spowodowały "durne" wysepki na środku jezdni. Nieudolnie zaprojektowana sygnalizacja świetlna nowa na Świętokrzyskiej. A za chwilę spotęguje je sygnalizacja na wysokości nowej stacji Orlenu. Ewidentnie projekt kogoś za biurka w ZDIZ kto w życiu nie przejechał się nawet, żeby zdiagnozować problem. Za chwilę zagęszczenie sygnalizacji będzie tam absurdalnie wysokie. Może to na wysokości biedronki teraz zlikwidować. Wysepka zaraz za szkołą - MEGA NIEPORZUMIENIE uniemożliwia skrę w prawo. A włączającym się do ruchu w kierunku Gdańska skręt w lewo. Pierwsze nowe mega dzwony już w tym miesiącu były. Skończy się na konieczności zbudowania zjazdu z obwodnicy, żeby tworzący się korek od Szadółek jej nie blokował jak zrobili to w Straszynie. Czekam jeszcze na chory pomysł z rondem na zjeździe z obwodnicy, który może zalegnąć się już tylko w głowie inżynierów za biurka. Już po wyborach ..... i wszystko jasne ....

    • 30 10

    • Zgadzam się w 100% (2)

      Światła na skrzyżowaniu z Guderskiego to pomyłka. Mieszkam tam i od czasu wprowadzenia świateł skręt ze Świętokrzyskiej to koszmar. Kierowcy jadący w stronę obwodnicy mają zielone światło i nie wpuszczają jadących w dół i chcących skręcić w Guderskiego bo przecież mają zielone. Doprowadza to do sytuacji, że na zielonym w kierunku centrum Gdańska przejeżdżają 2 auta bo pierwsze w kolejce skręca w lewo w Guderskiego i musi czekać na czerwone żeby tylko uciec ze skrzyżowania.
      Ktoś tu powinien stracić stanowisko pracy....

      • 13 3

      • (1)

        Węzeł w Kowalach już dawno powinien być rozbudowany do pełnej koniczyny. W takiej formie jak jest przestał sobie radzić z natłokiem samochodów już ze 4 lata temu. Budowa w tym miejscu stacji i wprowadzenie świateł to totalny debilizm.

        • 13 2

        • do tego gamonie z wełną na głowie zamiast myśleć o rozbudowie węzłów Kowale, Szadółki i dołożeniu 3 pasa na obwodnicy, planują Obwodnice Metropolitarną. Po kiego grzyba.
          Widać że w GDDKiA pracują ludzie którym ta firma życie uratowała bo nigdzie indziej roboty by nie znaleźli.

          • 7 10

  • Inwestor wycofał się z budowy centrum

    także nie powstanie szybko rozbudowa dróg w tym miejscu

    • 7 3

  • Kwiatkowskiego

    Najfajniej jest jak z 3ch pasów robi sie 1 :) tak bezpiecznie, WOW!

    • 15 5

  • niedlugo zaczna mowic, ze rozbudowa wezlow na obwodnicy 3 miasta powoduje korki w Krakowie

    co za ludzie !

    • 20 4

  • Korki generuja gamonie, którz zamiast prowadzeniem auta skupieni są na wszystkim innym. (2)

    Ostatnio w modzie kręcenie jest filmów dla takich portali jak ten, czy np. TVN24.pl!
    Ruszanie z pod świateł, albo jazda prawym pasem dla niektórych to tez spore wyzwanie!!

    • 22 6

    • "spod" Edziu,a nie "z pod"... (1)

      • 2 1

      • Slusznia uwaga. Dziekuję :)

        • 0 0

  • korki, korki, korki

    No niestety, bedziemy się męczyć tak dlugo dopóki nie wybudują obwodnicy metropolitalnej. A urzędasy zapowiedziały, że nie bedzie modernizacji obwodnicy trójmiasta przed budową drogi metropolitalnej! To czeka nas parę latek miękki !!!

    • 7 5

  • Kierowcy nigdy nie dogodzisz

    • 11 2

  • Ludzie! Właśnie wróciłem z Warszawy, gdzie można mówić że są korki! (3)

    Tutaj ich wogóle nie ma! Bez porównania!

    • 16 5

    • gratulujemy wizyty w stolicy! (1)

      napisz coś więcej jak jest w dużym mieście
      bo my tu korków niemal nie mamy te 30minut rano i 20 po południu to pikuś

      • 4 2

      • poopowiadaj jak było w stolicy

        • 5 2

    • Często bywam w Warszawie i moje subiektywne odczucia są odmienne.

      Dużo pewnie zależy od tego, którymi ulicami przemieszczasz się w Trójmieście i w Warszawie, niemniej jednak pomimo totalnie rozkopanej Warszawy (z uwagi na metro), jeździło mi się tam płynniej.

      • 3 3

  • najlepsze w tym wszystkim jest to: w temacie odnosnie komunikacji narzeka się na korki, że za dużo samchodów itp itd (1)

    w temacie o nowych miejscach pracy narzeka się że mało płacą, że w Polsce to można po 1,2 tys zarobić. Zatem skoro większość zarabia po tysiaka z kawałkiem to kto kupuje samochody, kto zatyka drogi, kto dotuje koncerny paliwowe i polskie państwo?

    • 11 7

    • miasto korkują ludzie bez wyobraźni

      zakładający, że samochód jest jedynym lub głównym sposobem poruszania się po mieście. Najgorsze, że tego typu poglądy miewają ważni decydenci miejscy i wojewódzcy.

      • 2 3

  • (1)

    Węzeł Szadółki to wąskie gardło ,mam nadzieję ,że to będzie kolejna inwestycja . W sumie jest lepiej niż marudzą wieczni malkontenci .

    • 3 3

    • rozbudowa węzłów "bezkolizyjnych" poprawia warunki jazdy na krótko

      w dłuższej perspektywie pogarsza trwale warunki poruszania się inaczej niż samochodem. Jak się nie zakwestionuje roli samochodu w mieście, będzie coraz gorzej bez względu na skalę inwestycji.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Stelvio to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane