- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (23 opinie)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (71 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (310 opinii)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 6 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (86 opinii)
Rozbudowa obwodnicy w Matarni zakorkowała zjazdy na Szadółkach i w Kowalach?
Po przebudowie, która ułatwiła wjechanie na obwodnicę na Węźle Kwiatkowskiego i Węźle Lotnisko , zakorkowały się zjazdy na Szadółkach i w Kowalach . Czy te fakty wiążą się ze sobą? GDDKiA przekonuje, że nie.
Podobne prace wykonano latem na Węźle Kwiatkowskiego w Gdyni. Tam również prawy pas Trasy Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas jezdni głównej Obwodnicy Trójmiasta.
Niektórzy kierowcy uważają, że płynniejszy ruch w tych miejscach potęguje utrudnienia na zjazdach w Kowalach i Szadółkach.
- Nie twierdzę, że teraz należy wrócić do poprzedniego układu drogowego na Matarni czy na Trasie Kwiatkowskiego. Niemniej zarządca drogi powinien wziąć pod uwagę fakt, że coraz więcej pojazdów ma problem z opuszczeniem drogi na Szadółkach czy też Kowalach. Już teraz w godzinach szczytu samochody do zjazdu zajmują i tak prawą część jezdni blokując obwodnicę w kierunku autostrady - mówi pan Marcin, mieszkaniec Kowal i nasz czytelnik.
Zdaniem władz gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad problemy z korkami na węzłach w Kowalach i Szadółkach w godzinach szczytu występują od dłuższego czasu i nie mają żądnego związku z usprawnieniem wjazdów na węzłach Kwiatkowskiego i Lotnisko.
- Te korki są spowodowane nie tylko ruchem pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Problem stanowi także możliwość kontynuowania podróży po zjeździe z obwodnicy na drogi podporządkowane. Jeśli nie ma na nich możliwości swobodnego odpływu samochodów, to działania na samych węzłach niewiele pomogą - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Coś się w tej sprawie jednak dzieje.
- Węzeł Kowale ma zostać rozbudowany przez prywatnego inwestora - firmę Doraco. Ma to polegać na rozbudowie łącznic i budowie drogi zbiorczo-rozprowadzającej, czyli jezdni dojazdowej do węzła, po zachodniej stronie Obwodnicy Trójmiasta do węzła Gdańsk Południe - mówi Michalski.
Spółka Doraco czeka na razie na decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. - Przygotowujemy szereg dokumentów do inwestycji. Najważniejszy, na jaki teraz czekam, to decyzja środowiskowa - mówi Trojmiasto.pl prezes spółki Doraco, Andżelika Cieślowska.
Czytaj też: Prywatny inwestor rozbuduje obwodnicę Trójmiasta
Nie wiadomo jednak, kto i w jakiej kwocie sfinansuje rozbudowę węzła drogowego. To pewnie będzie jeszcze przedmiotem negocjacji.
W bardziej odległych planach jest też rozbudowa Węzła Szadółki. Dziś jego kształt nie spełnia warunków technicznych określonych dla dróg publicznych, co oznacza, że w ogóle tego zjazdu nie powinno być. Przed jego budową odstępstwo od przepisów zrobił minister infrastruktury, a w porozumieniu minister zaznaczył, że jego rozbudową zajmie się właśnie Gdańsk.
W 2011 r. Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji Węzła Szadółki. Jednak na jego rychłą budowę z budżetu miasta nie ma co czekać, chyba że prace drogowe sfinansuje inny podmiot. Na Szadółkach bowiem planowane jest największe w Gdańsku centrum handlowe, które ma powstać pomiędzy ulicami Jabłoniową, Lubowidzką a Obwodnicą Trójmiasta.
Opinie (230) 8 zablokowanych
-
2014-12-18 15:09
Na Kowalach (3)
...to większy korek spowodowały "durne" wysepki na środku jezdni. Nieudolnie zaprojektowana sygnalizacja świetlna nowa na Świętokrzyskiej. A za chwilę spotęguje je sygnalizacja na wysokości nowej stacji Orlenu. Ewidentnie projekt kogoś za biurka w ZDIZ kto w życiu nie przejechał się nawet, żeby zdiagnozować problem. Za chwilę zagęszczenie sygnalizacji będzie tam absurdalnie wysokie. Może to na wysokości biedronki teraz zlikwidować. Wysepka zaraz za szkołą - MEGA NIEPORZUMIENIE uniemożliwia skrę w prawo. A włączającym się do ruchu w kierunku Gdańska skręt w lewo. Pierwsze nowe mega dzwony już w tym miesiącu były. Skończy się na konieczności zbudowania zjazdu z obwodnicy, żeby tworzący się korek od Szadółek jej nie blokował jak zrobili to w Straszynie. Czekam jeszcze na chory pomysł z rondem na zjeździe z obwodnicy, który może zalegnąć się już tylko w głowie inżynierów za biurka. Już po wyborach ..... i wszystko jasne ....
- 30 10
-
2014-12-18 16:20
Zgadzam się w 100% (2)
Światła na skrzyżowaniu z Guderskiego to pomyłka. Mieszkam tam i od czasu wprowadzenia świateł skręt ze Świętokrzyskiej to koszmar. Kierowcy jadący w stronę obwodnicy mają zielone światło i nie wpuszczają jadących w dół i chcących skręcić w Guderskiego bo przecież mają zielone. Doprowadza to do sytuacji, że na zielonym w kierunku centrum Gdańska przejeżdżają 2 auta bo pierwsze w kolejce skręca w lewo w Guderskiego i musi czekać na czerwone żeby tylko uciec ze skrzyżowania.
Ktoś tu powinien stracić stanowisko pracy....- 13 3
-
2014-12-18 16:55
(1)
Węzeł w Kowalach już dawno powinien być rozbudowany do pełnej koniczyny. W takiej formie jak jest przestał sobie radzić z natłokiem samochodów już ze 4 lata temu. Budowa w tym miejscu stacji i wprowadzenie świateł to totalny debilizm.
- 13 2
-
2014-12-18 17:06
do tego gamonie z wełną na głowie zamiast myśleć o rozbudowie węzłów Kowale, Szadółki i dołożeniu 3 pasa na obwodnicy, planują Obwodnice Metropolitarną. Po kiego grzyba.
Widać że w GDDKiA pracują ludzie którym ta firma życie uratowała bo nigdzie indziej roboty by nie znaleźli.- 7 10
-
2014-12-18 15:12
Inwestor wycofał się z budowy centrum
także nie powstanie szybko rozbudowa dróg w tym miejscu
- 7 3
-
2014-12-18 15:14
Kwiatkowskiego
Najfajniej jest jak z 3ch pasów robi sie 1 :) tak bezpiecznie, WOW!
- 15 5
-
2014-12-18 15:22
niedlugo zaczna mowic, ze rozbudowa wezlow na obwodnicy 3 miasta powoduje korki w Krakowie
co za ludzie !
- 20 4
-
2014-12-18 15:26
Korki generuja gamonie, którz zamiast prowadzeniem auta skupieni są na wszystkim innym. (2)
Ostatnio w modzie kręcenie jest filmów dla takich portali jak ten, czy np. TVN24.pl!
Ruszanie z pod świateł, albo jazda prawym pasem dla niektórych to tez spore wyzwanie!!- 22 6
-
2014-12-18 17:50
"spod" Edziu,a nie "z pod"... (1)
- 2 1
-
2014-12-19 00:16
Slusznia uwaga. Dziekuję :)
- 0 0
-
2014-12-18 15:43
korki, korki, korki
No niestety, bedziemy się męczyć tak dlugo dopóki nie wybudują obwodnicy metropolitalnej. A urzędasy zapowiedziały, że nie bedzie modernizacji obwodnicy trójmiasta przed budową drogi metropolitalnej! To czeka nas parę latek miękki !!!
- 7 5
-
2014-12-18 15:48
Kierowcy nigdy nie dogodzisz
- 11 2
-
2014-12-18 15:51
Ludzie! Właśnie wróciłem z Warszawy, gdzie można mówić że są korki! (3)
Tutaj ich wogóle nie ma! Bez porównania!
- 16 5
-
2014-12-18 16:20
gratulujemy wizyty w stolicy! (1)
napisz coś więcej jak jest w dużym mieście
bo my tu korków niemal nie mamy te 30minut rano i 20 po południu to pikuś- 4 2
-
2014-12-18 17:00
poopowiadaj jak było w stolicy
- 5 2
-
2014-12-18 17:09
Często bywam w Warszawie i moje subiektywne odczucia są odmienne.
Dużo pewnie zależy od tego, którymi ulicami przemieszczasz się w Trójmieście i w Warszawie, niemniej jednak pomimo totalnie rozkopanej Warszawy (z uwagi na metro), jeździło mi się tam płynniej.
- 3 3
-
2014-12-18 16:02
najlepsze w tym wszystkim jest to: w temacie odnosnie komunikacji narzeka się na korki, że za dużo samchodów itp itd (1)
w temacie o nowych miejscach pracy narzeka się że mało płacą, że w Polsce to można po 1,2 tys zarobić. Zatem skoro większość zarabia po tysiaka z kawałkiem to kto kupuje samochody, kto zatyka drogi, kto dotuje koncerny paliwowe i polskie państwo?
- 11 7
-
2014-12-19 08:28
miasto korkują ludzie bez wyobraźni
zakładający, że samochód jest jedynym lub głównym sposobem poruszania się po mieście. Najgorsze, że tego typu poglądy miewają ważni decydenci miejscy i wojewódzcy.
- 2 3
-
2014-12-18 16:16
(1)
Węzeł Szadółki to wąskie gardło ,mam nadzieję ,że to będzie kolejna inwestycja . W sumie jest lepiej niż marudzą wieczni malkontenci .
- 3 3
-
2014-12-19 08:30
rozbudowa węzłów "bezkolizyjnych" poprawia warunki jazdy na krótko
w dłuższej perspektywie pogarsza trwale warunki poruszania się inaczej niż samochodem. Jak się nie zakwestionuje roli samochodu w mieście, będzie coraz gorzej bez względu na skalę inwestycji.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.