• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa mostu w Sobieszewie

Maciej Naskręt
6 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na most w Sobieszewie znowu wyjdą robotnicy, by wzmocnić konstrukcje obiektu. Na most w Sobieszewie znowu wyjdą robotnicy, by wzmocnić konstrukcje obiektu.

Rusza, opóźniona z powodu zimowej aury, przebudowa mostu w Sobieszewie zobacz na mapie Gdańska. W przyszły weekend mieszkańcy Wyspy Sobieszewskiej, by dostać się do centrum Gdańska, będą zmuszeni korzystać z sąsiedniego promu lub mostu na śluzie w Przegalinie.



Czy prace przedłużą żywotność mostu w Sobieszewie?

W przyszły weekend powinien zacząć się remont mostu pontonowego w Sobieszewie. Przypomnijmy, że pierwotnie remont miał rozpocząć się na początku grudnia. Wtedy jednak zepsuła się pogoda i prace odwołano aż do teraz.

W związku z pracami - od piątku 12 kwietnia od godz. 18 do poniedziałku 15 kwietnia do godz. 6 most będzie zamknięty dla ruchu. Na czas prac uruchomiona zostanie przeprawa promowa (dla pojazdów do 3,5 tony). Pojazdy cięższe - objazd przez Przegalinę. W tym czasie odbywać się będzie pierwszy etap prac: wymiana pierwszego przęsła mostu - najazdowego (od strony Wyspy Sobieszewskiej).

- Odbył się już montaż próbny przęsła w hali. Teraz jego elementy są rozmontowywane, tak aby można je było przewieźć do Sobieszewa. Na miejsce prac trafią w największych możliwych do transportu częściach - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Mając na uwadze poprzednie, odwołane z powodu fatalnej pogody prace montażowe, ZDiZ zastrzega, że zapowiadane na przyszły weekend roboty również mogą zostać przesunięte z uwagi na porę roku i związane z nią niekorzystne warunki pogodowe.

Planowana przebudowa mostu w Sobieszewie polega na wymianie istniejącej konstrukcji nośnej mostu na konstrukcję wykonaną z elementów będącego w zasobach Zarządu Dróg i Zieleni mostu składanego DMS-65. Jego elementy były wykorzystywane w czasie budowy Mostu Siennickiego w latach 90., są też wykorzystywane jako przeprawy przez kanał Raduni w ciągu ulic: Starogardzkiej i Borkowskiej.

Prace mają zapewnić podniesienie nośności mostu do 30 ton. Koszt remontu wynosi 4,8 mln zł, a wykonawcą jest Firma Budowlano-Drogowa MTM SA z Gdyni.

Wstępnie na lata 2014-2020 zaplanowano w Sobieszewie budowę takiego mostu zwodzonego. Ma on zastąpić pontonową przeprawę.

Miejsca

Opinie (69) 1 zablokowana

  • Wyspa

    Dziwię się mieszkańcom WYSPY , że nic nie robią aby zadbać o ten piękny skrawek ziemi.Mieszkam na południu Polski i od kilku lat wypoczywam u Was i uważam , że nie doceniacie tego co macie.Dlaczego nie reklamujecie się ?
    Macie tak piękne i puste plaże,czyste powietrze i ciszę ale słaba jest baza noclegowa, turystyczna , mało sklepów i brud.W wakacje znów zajrzę do Was. Może coś się zmieni.

    • 0 0

  • zapomnijcie o zwodzonym (1)

    jak firma w końcu wybuduje ten na 30 ton nośności, to zwodzonego się nie doczekacie aż do śmierci (swojej lub mostu)

    • 1 0

    • zapomnij o moście

      masz rację. Pierwsza koncepcja budowy stałego mostu powstała jak miałem 17 lat dzisiaj mam 62 lata i włodarze nadal trwają przy koncepcjach. Prawdopodobnie nie doczekam już mostu.

      • 0 0

  • Szkoda tylko że komunikacja miejska daje ciała. Na dotarcie do Gdańska potrzeba ok 50 minut więcej przez brak synchronizacji autobusów 912 i 112..

    • 0 0

  • A co będzie z pieszymi? Tymi, kórzy nie mają samochodu? (1)

    Trzeba będzie kombinować jak dostać się do Gdańsk czy po drugiej stronie mostu, tak jak to zawsze było w przypadku, kiedy most był zamknięty, będą czekać autobusy?

    • 0 0

    • małe pytanie

      kiepsko sie poruszam po forum :) a widzę że tu ostatnio jest największy ruch więc pozwole sobie wtrącić pytanie. Czy ktoś coś wie, albo reflektuje na wymianę działki w Sobieszewie chociażby najmniejszej na działkę na mazurach pow.szczycieński nad jez. świętajno?? :)

      • 0 0

  • Myślenie ma pszyszłość. (3)

    Kilka razy w roku pieniądze wywalone w błoto.To tak jak by co chwila spawać i robić remont starego samochodu.Tu trzeba szybkich decyzji i szybkiej budowy nowego mostu.Świat ucieka.Wybudowanie nowego mostu powinno trwać szybko pod warunkiem że prace będą trwały na trzy zmiany.A nie jak Słowackiego tylko 12 godzin.A drogi sprzęt stał nocą bezużyteczny,a ludzie nie maja pracy.Panie Adamowicz budować szybko i zapominać.A na nowym stadionie zrobić coś podobnego do Giełdy w Pruszczu.To zarobi na siebie.Niech tam coś się dzieje.Na Nowej Uczniowskiej zrobić CPN.

    • 26 2

    • Nauka też

      Na przyszłość trzeba się nauczyć pisać poprawnie i potem się mądrzyć.
      Twoja pszyszłość nie ma pszyszłości.

      • 0 0

    • Na razie to na nowy most nie ma kasy. W końcu jednak ktoś ruszył mózgiem, przypomniał sobie o istnieniu mostu stalowego. Ile można było czekać z tym pontonowym zabytkiem? I tak będą się z całą operacją grzebać. Wojsko takie mosty rozkłada w.kilka godzin

      • 1 0

    • CPN:) Aż mi się łezka w oku zakręciła. Problem w tym, że im nie zależy na solidnych remontach, bo na częstszych dopłatach unijnych można zrobić lepsze wałki:]

      • 4 0

  • China

    mam nadzieje,ze bez-radni nie wybiora wariantu chinskiego bo bedziemy mieli most wiklinowy,aczkolwiek tani

    • 0 0

  • REMONT LOTOS

    Super 1000 chłopa na wyspie nocuje ,bo do rafinerii mają blisko i teraz remont .Jakby specjalnie, by następnym razem po za Sobieszewem ich położyć.Ale kogo to obchodzi ,że wyspiarze mogą sobie dorobić, zanim zacznie się ten krótki sezon .Pozdrawiam pomysłodawców!

    • 0 0

  • Mamy XXI wiek! (9)

    Czy remont tego mostu ma sens? Może jako zabytek? Ale przeprawa jest konieczna, proponuję tunel, tramwajowy i drogowy między Górkami Wschodnimi a Górkami Zachodnimi (nie kasować proszę bo piszę w temacie - GW to teren Wyspy Sobieszewskiej) znacznie odciążyłby ten remontowany, byłby znacznie praktyczniejszy od planowanego zwodzonego i do centrum Gdańska, portu Północnego, na Westerplatte itd byłoby znacznie bliżej, a linia tramwajowa przebiegająca przez całą wyspę znacznie usprawniłaby komunikację zbiorową, turystyka by wzrosła a wraz z nią inwestycje itd. Na Wyspie Sobieszewskiej jest sporo niezagospodarowanych miejsc na takie wieżowce. Ale po kolei - oczywiście najpierw trzeba przekopać tunel samochodowy (i tramwajowy?) łączący Górki Wschodnie i Górki Zachodnie.

    Z czasem (w następnych dziesięcioleciach) tunel pod Wisłą i rozwój dalszy w kierunku Mierzei Wiślanej (w tym sporty wodne). A następnym krokiem organizacja Igrzysk Olimpijskich.

    Ale potrzebny krok pierwszy - wizja i ambitne cele. I tunel zamiast mostu.

    • 53 20

    • a koszt 10 x wyższy niż mostu - nawet zwodzonego... (5)

      zwodzony wcale nie byłby taki uciążliwy dla ruchu, bo ruch wodny tam niewielki.
      Wystarczy otwieranie dla jednostek turystycznych raz na 2 godziny plus otwieranie dla barek na żadanie (radiowe).
      Po moście zwodzonym tramwaje też mogą jeździć.

      • 16 3

      • (4)

        Tramwaje nie mogą jeździć po moście zwodzonym bo kto by odłączał trakcję na czas podnoszenia przęseł?

        • 4 10

        • Amsterdam - proponuję.. (1)

          wizytę w tym mieście, funkcjonuje tam kilkanaście (co najmniej) zwodzonych mostów dostępnych dla tramwajów, "zwykłych" zaś zwodzonych mostów jest kilkadziesiąt - w mieście mającym 700 tys. mieszkańców. Poza tym polecam obejrzenie przedwojennych zdjęć Gdañska..

          • 12 0

          • Niektóre tramwaje potrafią przejechać bez zasilania z zatrzymania nawet 500 metrów. Gdańsk obecnie posiada PESY, które przejadą 300 metrów. Pytanie tylko czy Wyspa Sobieszewska potrzebuje komunikacji tramwajowej. Jest słabo zaludniona, nie ma tam przemysłu. Już bardziej potrzebne są linie na Jasień i Bysewo a także na Osowę.

            • 2 0

        • (1)

          Jest na to kilka sposobów. Trakcja wcale nie musi być ciągła - wystarczy, że będzie podłączona do stacji kablami. W przypadku mostu odchylanego wystarczy jedna przerwa w przewodzie trakcyjnym. Resztą zajmą się napinacze.

          • 6 0

          • Sennicki był otwierany 100lat temu i tramwaje jeździły.

            • 0 0

    • zostawcie wyspę w spokoju

      most zwodzony i tyle

      • 4 1

    • mogliby kerta wykorzystac ...

      • 1 0

    • Proszę się nie martwić!

      W niedalekiej przyszłości planujemy odbudowę Gdańskiej Kolei Dojazdowej w koncepcji normalnotorowej i zeelektryfikowanej, po której puścimy wasze ulubione SKMki - gwarantujemy niezapomniane wrażenia i ciągłe atrakcje w postaci awarii.

      • 5 1

  • Ruszcie głową mieszkańcy Wyspy Sobieszewskiej! (3)

    Szanowni mieszkańcy Wyspy Sobieszewskiej, przy kolejnej debacie na temat Waszego Mostu, pamiętam, że ktoś rzucił pomysł, referendum , na temat przejścia spod władzy Bogów Gdańskich, pod zarząd Gminy Pruszcz Gdański. Pomysł moim zdaniem bardzo mądry, sprytny i trafny.
    Gdańscy Bogowie, pozbędą się wrzodu (wiadomo gdzie) jakim jest wasz nieszczęsny most, Pruszcz otrzyma kawał wspaniałej pod każdym względem wyspy, dostaniecie się pod władanie ludzi którzy chcą i umieją coś zrobić, mają ambicję, chęci i umiejętności, co widać po osiągnięciach Pruszcza, a czego nie widać niestety w Gdańsku i okolicy!
    Wasze plaż, wasze morze i kawał pięknej Wisły, mogą stanowić przyszłą "Perłę Bałtyku", w porównaniu z zatłoczonymi, brudnymi plażami Sopot i Gdańska, podstawowa infrastruktura już jest, prywatna inicjatywa w rozbudowie pensjonatów i tanich hoteli ruszy, jak tylko świat się dowie, że u was da się żyć. Pruszcz jest bardzo dobrze skomunikowany ze światem, nawet przy dobrych chęciach może mieć lotnisko!? Starczy chyba wybudować dom wypoczynkowy dla wojskowych a wiele spraw się rozwiąże, nawet ten nieszczęsny most, bo i saperzy chętnie wykąpią się w Bałtyku!?
    Przegalina z wyjściem na Wisłę, na Bałtyk i na Zalew Wiślany!? Może wreszcie ruszy projekt ponownego uruchomienia żeglownej Wisły, tak jak to było przez ponad 1000 lat!?
    Czasy i ludzie się zmieniają, nie traćmy nadziei.
    Wstęp do Ptasiego Raju, dla włodarzy Gdańska, 100 zetów od głowy!(ale mądrej głowy)
    Wracając do spraw mostowych, polecam zapoznanie się z lekturą Arromanches (podpowiem D-Day 1944 - Normandia - gdzie w kilka dni zbudowano port do rozładowania kilkudziesięciu tysięcy czołgów, samochodów, dział i amunicji a wszystko pod ogniem nieprzyjaciela! Ale to wszystko było daleko, za horyzontem, ale kilka kilometrów od Gdańska, w szczerym polu, przy wsi Gdynia, ktoś wydłubał w łąkach jeden, ale duży, nawet bardzo duży port gdzie podstawowym środkiem transportu były furmanki i konie, my dzisiaj w epoce buldożerów, spychaczy, cięgników i dźwigów, mamy problemy z mostkiem przez kanał? A panowie z Urzędu Miasta Gdańska słyszeli coś o kesonach, gdzie i jak je budowano i jak sytuowano w brzegu, żeby stworzyć nabrzeża? Kilometry nabrzeży? Czy trzeba było czekać 68 lat, żeby dowiedzieć się że w Polsce w byłej hucie Katowice, walcuje się ścianki Larsena (znów ten przeklęty Gierek, jego huta Katowice i jakieś skojarzenia z Portem Północnym!? Fe)
    Jeden, zakichany most a tyle szumu. Kiedyś w Polsce budowano statki, na statkach są luki hydraulicznie zamykane i otwierane, przecież to prawie zwodzone mosty, ale któż o tym wie, no na pewno nie w Urzędzie Miasta ,tam krzepkie chłopy, jak trzeba, to i samolot pociągną po lotnisku lub wykopią dołek, pod Młode Miasto, otworzą co trzeba ale zbudować mostek?! Dodatkowo w jakimś tam Sobieszewie?
    Zapytać mieszkańców co oni by chcieli, jak rozwiązać pewne żywotne dla miasta problemy? Fe!
    Kilku Panów wie lepiej, jak w Watykanie - Roma locuta, causa finita!

    • 18 3

    • też często myślę o tym Sobieszewie i niekończącej się sprawie mostu przez pryzmat 44 roku i logistyki alientów w normandii !
      mam wrażenie, że cofnęliśmy się w czasie daleko wcześniej niż 1 połowa 20 wieku... :(

      • 0 0

    • ruszcie głową mieszkańcy -re

      - już raz napisałem że się zgadzam w 100% Z AUTOREM i proponuję jako mieszkaniec spotkanie w barze w Górkach Wsch . w przyszłą niedzielę ca. godz 13.00. haslo most ( pytać w barze )
      pozdr

      • 0 0

    • ruszcie głową mieszkańcy -re

      zgadzam się w 100% a nawet więcej , najchetniej spotkalbym się z autorem ,

      proponuję w barze w Górkach Wsch. (przy Ptasim Raju w niedzielę o godz. 13.00)

      • 0 0

  • Autobusy

    Witam ! Czy linia 186 będzie dojeżdżała do przystanku końcowego znajdującego się w górkach wschodnich jak zawsze ? Jeżeli tak to o ile wydłuży się podróż z ok. 40 minut ?? A jak nie to jak tam dojechać w sobotni poranek ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Type R to sportowa odmiana:

 

Najczęściej czytane