- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (397 opinii)
- 2 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (94 opinie)
- 3 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (214 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (136 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (280 opinii)
Ruszają prace przy przebudowie ul. Chwarznieńskiej
Wycinka drzew poprzedza przebudowę ul. Chwarznieńskiej. Po zakończeniu prac zasadzonych zostanie prawie 100 nowych drzew i 1000 krzewów.
Remont ul. Chwarznieńskiej na Witominie zaczął się od wycinki drzew. Urzędnicy podkreślają, że to konieczne i dodają, że na koniec wartej 54 mln zł inwestycji posadzonych zostanie niemal 100 drzew liściastych i niemal 1 tys. krzewów. Koniec przebudowy planowany jest na początek 2024 r.
- Przebudowa ul. Chwarznieńskiej. Najpierw wycinka drzew
- Chwarznieńska: 10 miesięcy prac, nowa organizacja ruchu
- Przebudowa ul. Chwarznieńskiej: co się zmieni?
- Zmiany na skrzyżowaniu przy Centrum Witawa
- Remont ul. Chwarznieńskiej - dofinansowanie Polskiego Ładu
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej. Najpierw wycinka drzew
Prace przygotowawcze już się zaczęły i potrwają do czwartku, 6 kwietnia. Odbywają się wzdłuż ul. Chwarznieńskiej, na odcinku od pętli autobusowej "Sosnowa" do ul. Rolniczej. Prace odbywają się poza godzinami szczytu, bo wymagają wprowadzenia ruchu wahadłowego.
- To niestety konieczne. Będzie jednak wiele nasadzeń zastępczych na koniec inwestycji: 98 drzew liściastych, ponad 9 tys. krzewów liściastych, 635 krzewów iglastych, a do tego byliny, czosnki ozdobne i trawy - wylicza Jakub Ubych, radny Gdyni.
Chwarznieńska: 10 miesięcy prac, nowa organizacja ruchu
Prace przy przebudowie Chwarznieńskiej mają trwać 10 miesięcy. W tym czasie będą zorganizowane objazdy. O ich szczegółach będziemy informować na bieżąco.
Trudno jednak spodziewać się innego objazdu niż ul. Hodowlaną. To na razie jedyna alternatywa dla ominięcia ul. Chwarznieńskiej.
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej: co się zmieni?
Po zakończeniu prac ul. Chwarznieńska nadal będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Jednak ruch zostanie uporządkowany przez sygnalizację świetlną, pojawią się też zatoki autobusowe.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Centrum Witawa
Pojawią się nowe oświetlenie, odwodnienie i droga rowerowa oraz chodniki dla pieszych.
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej, zakres prac:
- budowa ulicy Chwarznieńskiej od ulicy Małokackiej do ulicy Słonecznej,
- przebudowa ulicy Sosnowej,
- budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka,
- budowa drogi rowerowej w ulicy Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ulicy Rolniczej,
- budowa odcinka ulicy Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
- budowa odcinka ulicy Hodowlanej (od wyniesionego skrzyżowania z ulicą Słoneczną do ulicy Chwarznieńskiej),
- budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz usunięcie kolizji,
- budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery oraz nasadzenie zieleni.
Przebudowa Chwarznieńskiej: historia inwestycji
Remont ul. Chwarznieńskiej - dofinansowanie Polskiego Ładu
Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej w Gdyni możliwa jest dzięki dotacji z rządowego programu Polski Ład, które wynosi 30 mln zł. Całość prac kosztuje 54 mln zł. Wykonawcą jest firma MTM.
Trwa remont na Chwarznieńskiej (11 opinii)
Miejsca
Opinie (157) 9 zablokowanych
-
2023-03-23 16:56
Opinia wyróżniona
Przebudować Słoneczną na drugą nitkę dla jednokierunkowej Chwarzneńskiej (7)
i nawet obwodnica Witomina nie będzie potrzebna.
- 46 58
-
2023-03-24 12:49
Miły komentatorze podaj adres to zrobimy ci pod drzwiami ulicę Słoneczną (1)
- 5 0
-
2023-03-24 13:25
Tak to dobry pomysł zasadzenie śliwek pod oczami komentującego
- 2 0
-
2023-03-24 09:12
Czy to Pan Łucyk?
No genialny pomysł, nadajesz się do Gdyńskiego magistratu, no chyba że to Pan, Panie Łucyk?
- 3 2
-
2023-03-24 09:01
Najważniejsze że zrobi to MTM. Karwiny jeszcze nie skończone teraz rozgrzebią Chwarzniejska. 2 najważniejsze drogi dojazdowe dla Gdynian do obwodnicy. Tylko pogratulować decyzji.
- 7 1
-
2023-03-23 18:57
Głupi pomysł
Tą wąską drogę zrobić dojazdową / przelotową?! Piłeś, nie pisz!
- 15 4
-
2023-03-23 17:30
Grzonka na to nie wpadnie
- 2 1
-
2023-03-23 17:20
oh man - pomysły gorsze niż te łucykowe.
- 18 4
Wszystkie opinie
-
2023-04-03 11:31
Remont, ktory nic nie wniesie, zeby tego bylo mslo, to wielkopolska rozkopana i nic sie tam nie dzieje, takze niedlugo chyba plaza trzeba bedzie z miasta wyjezdzac
- 0 0
-
2023-03-24 08:27
Kolejne przewalanie naszych pieniędzy (5)
Bez sensu ten remont, bo w żaden sposób nie rozwiąże korków, tylko obwodnica Witomina zmniejszy korki na Kieleckiej, Małokackiej Rolniczej i Chwarznieńskiej. Robią bus pas przy Sokółce, gdzie korków nigdy nie było. Byle do wyborów.
- 76 12
-
2023-03-24 10:27
Tylko obwodnica zmniejszy korki.. (2)
..w jednym miejscu ale przeniesie je na Węzeł Franciszki Cegielskiej, Śląską i sąsiednie ulice. Obwodnica zacheci więcej osób z Sokółki do wyboru auta więc ww. Korki będą większe niż teraz. Pytanie czy ma to sens, bo miasto z gumy nie jest a poszerzać dróg wiecznie się nie da i nie jest to recepta na korki.
- 9 5
-
2023-04-01 21:10
A hitlerowcy w 1939 planowali budowę kolei do Chwarzna.
Przez Witomino. Ale obecnie remont torów do Słupska czy Koscierzyny i Oksywia to coś na miarę promu kosmicznego!
- 1 0
-
2023-03-24 13:59
Ludzie, myślcie
Masz rację w 100%.
- 3 1
-
2023-03-25 19:39
to ze nie ma nei znaczy ze nie bedzie
geniuszu od siedmiu bolesci...bosh nie ma poejcia o planowaniu przestrzenny ma sie wypowiada na tematy o których nei ma pojecia...Do 240 ma byc prawie 70 tyssiecy meizzkancow na wiczlinie/chwarznie i dlatego bus pas robia teraz ab yzachecac ludzi do komunikacj iseba, abys nie płąkał ze krok isa ja kstosiz swoi m30 letni mbmv w korkach...
- 0 3
-
2023-03-24 09:26
korki przy Sokółce to chleb codzienny od kilku lat, buspas powinien powstać dawno temu i dodatkowo jeden pas dla samochodów o zmiennym kierunku ruchu (jak buspas na odcinku przed witomińskim lasem, jadąc od obwodnicy).
- 8 0
-
2023-04-01 21:06
Jak zwykle w Gdyni robione od du.y strony!
Raz, że nie skończone prace na Karwinach. Dwa, że wypadało wpierw zbudować nową drogę, a dopiero orać starą!
- 1 0
-
2023-03-31 17:06
przebudowa Chwarznieńskiej
Następny szalony pomysł Włodarzy Gdyni to ,zmniejszenie obecnej przepustowości ulic i "wykończenie" przez nadmierną ilość samochodów - ulicy Hodowlanej z której remontu trwającej ponad 2 lata byliśmy dumni bo jest ona piękną uliąą. Piękne i kolorowe drzewa .które rosły przy tej ulicy zostały wycięte w pień , w czasie jej remontu pomimo , że można było je przesadzić o kilka metrów lub zasadzić ponownie po jej zakończeniu.. Obecnie nasza ulica jeżdżą rowerzyści owszem ale w ilości może 5 na dobę.
Obecna przebudowa i wycięcie tylu pięknych starych drzew , to kolejny szalony pomysł w imię "bo dostali pieniądze ,które trzeba na coś wydać" i ma on uszczęśliwić może kilkudziesięciu rowerzystów.
Zabetonowanie Gdyni to chyba jakaś strategia obecnych władz miasta.
To tragedia dla tego miasta.- 2 0
-
2023-03-25 11:52
"Trudno jednak spodziewać się innego objazdu niż ul. Hodowlaną. To na razie jedyna alternatywa dla ominięcia ul. Chwarznieńskiej"..... Święta prawda! tylko decydenci przed remontem/przebudową ulicy Hodowlanej o tym nie wiedzieli?? Zwęzili ulicę, narobili progów zwalniających, poszerzyli chodniki (szerokie jak na Świętojańskiej,nie wiadomo dla kogo). Hodowlana, jest jedyną, powtórzę: jedyną alternatywą dla Chwarznieńskiej, nie zależnie od tego czy jest remont, awaria, kraksa, stan wyjątkowy. Uważam że za takie błędy urzędnicy,decydenci winni ponosić finansowe konsekwencje. Może zaczną myśleć, konsultować swoje decyzje z mieszkańcami i będzie koniec urzędniczej samowoli.
Jak puszczą ruch Hodowlaną będzie masakra!
Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ruszaja-prace-przy-przebudowie-ul-Chwarznienskiej-n176522.html?strona=0#opinie- 2 0
-
2023-03-25 06:34
Ręce precz od Witomina betoniarze!
Żadnej obwodnicy! Witomino jest świetnie skomunikowane od lat, zrobili to ludzie mający więcej oleju w glowie niż obecni urzędnicy. Na dodatek jest buspas. Zajmijcie się innymi dzielnicami
- 0 4
-
2023-03-24 17:58
To i tak nic nie pomoże...
Wszystko będzie się korkować na Rolniczej jeżeli już przebudowa Chwarznieńskiej bez obwodnicy Witomina to trzeba poszerzyć koniecznie Rolniczą jest miejsce na nowy pas z bajerami tylko brak myślenia przez planistów
- 3 0
-
2023-03-23 20:34
nie wiem czy decydenci o tym wiedza (4)
ale zle sie dzieje na Wielkopolskiej od jakiegos czasu no rok dwa. a konca nie widac. sygnalizuje ze jak rozkopiemy witomino to wyjazd na obwodnice bedzie utrudniony. delikatnie. jezeli dodamy jakies problemy ( kolizje, awarie ,pogoda, ekolodzy cokolwiek) to moze sie okazac ze jest lipa. znaczy jeszcze wieksza lipa. a jak pomysle o biegach czy rowerach to nie widze tego. pamietam remont tej ulicy lata temu i juz wtedy bylo "nieciekawie" tyle ze wtedy na sokólce były truskawki
- 18 1
-
2023-03-23 21:14
Decydenci wiedzą (3)
I mają to w tylnej części ciała głęboko
- 8 0
-
2023-03-23 22:03
No tak napisałem (2)
Bo od prawie 50 lat staram się myśleć i niestety wymagam też tego od innych. Czyli kończymy Wlkp i przenosimy zabawki na witomino.
- 3 0
-
2023-03-24 17:57
jakie kończymy?
daleka droga do końca
- 0 0
-
2023-03-24 06:54
Tak by było racjonalnie, ale nie po myśli gdyńskiego urzędnika.
- 3 0
-
2023-03-24 16:26
Drzewa
Ogromny żal i smutek z powodu wyciętych drzew. Mieszkańcy tych bloków są teraz wystawieni bezpośrednio na hałas i smród z ulicy. W zamian dostaniemy poddupniki i nasadzenia krzaczków. W Gdyni mieszka się coraz gorzej, tylko włodarze wyglądają na zadowolonych. Radny z Witomina codziennie tłumaczy nam na osiedlowym forum jak będzie nam lepiej i jakie super drzewka dostaniemy w zamian. Yhy.....
- 6 1
-
2023-03-24 14:10
Będzie się działo (1)
10 miesięcy ? Nie wierzę, zeby nie było jak na Karwinach...
- 5 0
-
2023-03-24 16:12
jakie "było"?
Remont na Karwinach wciąż trwa, nawet nie wygląda jakby był na półmetku
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.