• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają starania o decyzję środowiskową dla Drogi Zielonej i tunelu pod Pachołkiem

Maciej Naskręt
10 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Jeden z dwóch istniejących odcinków Drogi Zielonej przy stadionie w Letnicy. Jeden z dwóch istniejących odcinków Drogi Zielonej przy stadionie w Letnicy.

Do końca przyszłego roku ma powstać dokumentacja, która umożliwi uzyskanie decyzji środowiskowej dla budowy Drogi Zielonej wraz z tunelem pod Pachołkiem. Mieszkańcy będą mogli zgłaszać swoje uwagi dopiero, gdy ruszy procedura wydawania decyzji przez urzędników - czyli w 2017 r.



Który odcinek Drogi Zielonej jest najbardziej potrzebny?

Prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz, upoważnił Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska do zgromadzenia dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej dla budowy dalszych odcinków Drogi Zielonej. To skutek uchwały, która pod koniec sierpnia przeszła jednym głosem na posiedzeniu Rady Miasta.

Przypomnijmy: Droga Zielona ma połączyć Trasę Kaszubską w Chwaszczynie z terenami portowymi w Gdańsku. Planowana trasa w kształcie obróconej litery "L" przebiegać będzie przez dzielnice Osowa, Oliwa, Żabianka i Przymorze.

Dziś w świetle Drogi Zielonej biegną zwykłe, miejskie ulice i dwa szerokie odcinki: 800-metrowy fragment między al. Grunwaldzką i Ergo Areną oraz ponad kilometrowy odcinek przy stadionie w Letnicy.

Trzy fragmenty Drogi Zielonej do budowy

Sopoccy i gdańscy urzędnicy chcą, aby droga została przebudowana na całej długości. Wymaga to budowy trzech nowych odcinków.

Pierwszy fragment Drogi Zielonej ma powstać między planowaną Trasą Kaszubską a Obwodnicą Trójmiasta. Dwujezdniowa ulica, która nosi tymczasowo nazwę ul. Nowej Kielnieńskiej, biegłaby praktycznie równolegle do północnej granicy miasta. Droga będzie miała ogromne znaczenie po otwarciu Trasy Kaszubskiej, które ma nastąpić w 2019 r. To połączenie pozwoli bowiem zmniejszyć ruch na obwodnicy Trójmiasta, między Gdynią a Gdańskiem, bo skorzystałyby z niego auta jadące od strony Łodzi w kierunku Pomorza Środkowego.

Kolejny fragment to ul. Nowa Spacerowa wraz z tunelem pod Pachołkiem. Droga zaczynałaby się na Węźle Wysoka zobacz na mapie Gdańska na obwodnicy, a kończyłaby na wysokości al. Grunwaldzkiej w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. Urzędnicy skłaniają się ku temu, by ten odcinek (wraz z tunelem) miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, choć brana jest pod uwagę także budowa węższego tunelu z jedną jezdnią. Wszystko jednak zależy m.in. od kosztów budowy.

Ostatni z odcinków połączyłby Ergo Arenę zobacz na mapie Gdańskaal. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Trasa biegłaby równolegle do pasa nadmorskiego, częściowo w świetle istniejącej ul. Dąbrowszczaków zobacz na mapie Gdańska oraz wzdłuż parku im. Ronalda Reagana zobacz na mapie Gdańska. Jak deklarują urzędnicy, tutaj jezdnia miałaby po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Obok powstałoby torowisko tramwajowe, które połączyłoby al. Hallera z ul. Chłopską, poprzez ul. Obrońców Wybrzeża.

Docelowy układ Drogi Zielonej w Gdańsku. Docelowy układ Drogi Zielonej w Gdańsku.
Dokumentacja do decyzji środowiskowej ma być gotowa do końca 2016 r.

Wróćmy jednak do kwestii dokumentacji środowiskowej. Pieniądze na jej przygotowanie pochodzić będą z budżetów Gdańska i Sopotu. Łącznie będzie to 1 mln zł.

- Jeśli po przeprowadzonym przetargu okaże się, że trzeba dołożyć więcej pieniędzy, władze Sopotu nie będą się już dokładać, a decyzja o ewentualnym dofinansowaniu będzie należała do władz Gdańska - zaznacza Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Całość dokumentacji wraz z opracowanym raportem środowiskowym powinna być gotowa do końca 2016 r. Wtedy miasto złoży wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy wszystkich brakujących fragmentów Drogi Zielonej.

Kiedy konsultacje z mieszkańcami?

Na etapie prac nad dokumentacją mieszkańcy nie będą mieli prawa zgłaszania uwag i wniosków.

- Taka możliwość pojawi się, gdy złożymy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Mieszkańcy będą mogli aktywnie wpływać poprzez swoje uwagi i zgłoszenia na kształt planowanej trasy - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz.
Warto tu zaznaczyć, że raport środowiskowy, którego opracowanie zleci DRMG, określi, jakie cenne elementy środowiska należy chronić planując i budując Drogę Zieloną. Dokument uwzględni także szkody, jakie budowa poczyni, a także jak należy postąpić w przypadku ich naprawienia. Raport określi także wpływ hałasu na sąsiedztwo, szczególnie mieszkaniowe.

Pas drogowy pomiędzy ul. Piastowską i Pomorską w Gdańsku przeznaczony pod budowę Drogi Zielonej. Pas drogowy pomiędzy ul. Piastowską i Pomorską w Gdańsku przeznaczony pod budowę Drogi Zielonej.
Ostatnia szansa na środki budżetowe

Szacunkowy koszt budowy wszystkich brakujących odcinków Drogi Zielonej ma wynieść około 2 mld zł. Urzędnicy zaznaczają jednak, że będą ubiegać się o unijne dofinansowanie. Przekonują, że jest szansa na dopłatę nawet w wysokości 85 proc. kwalifikowanych kosztów przedsięwzięcia, co sprawiłoby, że Gdańsk i Sopot musiałyby wydać na budowę ok. 300 mln zł.

Tyle tylko, że w tej perspektywie finansowej UE wspiera najchętniej inwestycje w bardziej przyjazny dla środowiska transport zbiorowy, w tym szynowy. Oznacza to, że trudno będzie uzyskać tak wysokie dofinansowanie do tej inwestycji. Ale w perspektywie 2021-27 będzie o to jeszcze trudniej.

Projekt przedsięwzięcia został już doceniony i wpisany do kontraktu wojewódzkiego województwa Pomorskiego.

Tunel pod Pachołkiem

Lwią część kosztów budowy Drogi Zielonej ma pochłonąć tunel pod Pachołkiem (a właściwie obok niego, bo ominie wierzchołek od północy). Ze względu na budowę geologiczną, wyzwanie może być równie trudne, jak budowa przeprawy pod Martwą Wisłą. Gdańscy urzędnicy przekonują jednak, że budowa tunelu w lesie będzie mniej kosztowna niż pod rzeką.

- W tym pierwszym przypadku już na starcie trzeba było zejść głęboko pod ziemię, a w przypadku tunelu pod Pachołkiem zaczęlibyśmy drążyć z powierzchni. Ponadto przy tunelu pod Pachołkiem mamy większy wybór technologii wykonania przekopu - mówi Bartosiewicz.

Miejsca

Opinie (248) 1 zablokowana

  • (10)

    Nigdy nie będzie zgody mieszkańców na budowę autostrady przy morzu. My chcemy słuchać szumu fal a nie tirów

    • 67 18

    • WOJT przecież ty operujesz na Chełmnie i nie (3)

      mieszkasz przy morzu więc jak tym na tym Chełmnie słuchasz szumu fal?

      • 4 9

      • (2)

        A co ma piernik do wiatraka z Pasa Nadmorskiego korzystam jak każdy mieszkaniec tego miasta. Jak każdy mieszkaniec nie zgadzam się tak samo jak i mieszkańcy którzy tam mieszkają. Na budowę autostrady dla tirów zgody naszej nie ma

        • 18 1

        • Wojt nie wypowiadaj się w liczbie mnogiej, (1)

          bo reprezentujesz tylko i wyłącznie siebie a nie mieszkańców

          • 0 13

          • Jestem tak samo mieszkańcem tego miasta jak inni i zgody na autastradę z tirami tuż przy plaży nie będzie. Pas nadmorski ma być dla ludzi nie dla tirów

            • 5 0

    • ja się zgadzam! (1)

      więc mów za siebie

      • 4 14

      • Ja tez sie zgadzam...Cos tam wybuduje przy okazjii...

        • 1 4

    • Taka droga to masakra!!! Odetnie mieszkańców od plaż i morza.. (2)

      Czy Ci urzędnicy kompletnie poszaleli?? Przecież to jest jakaś idiotyczna MEGALOMANIA !!! Kolejna autostrada przez miasto??? A ludzie w tunelach na drugą stronę mają przechodzić (jak Słowackiego)??? Przecież tak nawet w wawie się nie buduje...

      • 32 5

      • W Gdańsku nie ma autostrad.

        • 1 1

      • droga ma być w tunelu...

        ...a nie piesi, ćwoku!

        • 4 16

    • połączenie z jedną jezdnią po jednym pasie, to bym zniósł, ale te samochody musieliby przyjezdni zostawiać gdzieś koło pętli w Jelitkowie. Tylko jak już budować parking i linię tramwajową, to lepiej to zrobić koło Osowej. Ludzie tam by zostawiali auta, a tu zjeżdżali tramwajem. Nie trzeba byłoby budować tego całego tunelu.

      • 11 3

  • Po otwarciu tunelu pod wisla bega ogromne korki na trasie Halera-dabrowszczakow-Ergo-Arena!

    • 5 0

  • Robić!!! Oliwa była kiedyś perełką oddzielną od Gdańska. (21)

    Podobnie oceniana jak uzdrowiskowy Sopot. Teraz jest rozjechaną częścią (dzielnicą) miasta, zakorkowaną w godzinach szczytu na ulicach Spacerowa/Stary Rynek Oliwski/Polanki/Czyżewskiego. Wszystkie kończyny na tak, aby zmienić ten stan!!!

    • 95 103

    • (13)

      Czekaj aż wybudują pozostałe biurowce przy Grunwaldzkiej, łącznie z planowanym najwyższym budynkiem w Polsce północnej - tuż przy szkole 35. To co tam już powstało to dopiero półmetek. Jak skończą, to ulice starej Oliwy (od Wąsowicza po Kaprów) mogą stać się jednym wielkim parkingiem.

      • 24 11

      • i dlatego NIE nalezy budowac tej drogi (11)

        - Tramwaj wzdluz kolobrzeskiej i bazynskiego
        - tramwaj od Marynarki polskiej przy stadionie, wzdluz drogi zielonej, czarnego dworu, skrecajacy w JP2 i przebijajacy sie nad/pod torami do Wojska Polskiego
        - tramwaj od Grunwaldzkiej laczacy Zaspe z Wrzeszczem przy Dworcu PKP (jedna z opcji trasy GPW)
        - dorzucenie buspasa do Jaskowej Doliny w strone Wrzeszcza (jeden dodatkowy pas sie tam zmiesci)
        - dorzucenie buspasa do Spacerowej w strone Oliwy
        - ekologiczne autobusy na Reja i odpowiednio duzy P&R, aby nie trzeba bylo wjezdzac do Sopotu (+ platny wjazd do Sopotu dla tablic innych niz sopockie)
        - duzy parking P&R przy PKM Niedzwiednik
        - dwufunkcyjne tramwaje jezdzace po torach PKM na odcinku Bretowo - Strzyza (to jest technicznie mozliwe i stosowane rozwiazanie)
        - wiecej buspasow i dostrojenie swiatel pod transport zbiorowy (priorytet dla tramwajow i autobusow)
        - konkretny plan co zrobic z terenami wzdluz planowanej drogi zielonej. Tam powinna powstac cala duza dzielnica. Mysli sie tylko o idiotycznej drodze w formie ekspresowki tranzytowej zamiast planowac MIASTO. Planujcie jelopy MIASTO nie drogi. Miasto to nie sa tylko drogi barany!
        - w przypadku zabudowania terenow wokol stadionu i drogi zielonej rozpatrzyc regularne kursy SKM na trasie Glowny - Nowy Port
        - budowa GPW (dawniej Nowa Politechniczna) w formie pro-miejskiej (ruch tramwajowy, autobusowy, jednosladow, pieszych). Remont Sobieskiego, Traugutta, Do studzienkie i Bohaterow Getta Warszawskiego.
        - Spalenie planow Drogi czerwonej. Remont Bialej i Czarnej oraz zbudowanie dodatkowych drog lokalnych wzdluz torow jako alternatywy dla Grunwaldzkiej, ale nie jako drog tranzytowych!

        Planowac miasto, a nie planowac drogi mili wlodarze. Niszczycie to miasto. Historia wam tego nie zapomni. Oby wyborcy takze nie zapomnieli.

        • 31 6

        • A ja mam na ciebie misiu wylane (2)

          I choćbyś się skichał to do komunikacji miejskiej nie wrócę

          • 0 12

          • nie ma sprawy - masz pelne prawo stac w korku, ktory sam tworzysz

            Nie masz natomiast prawa zadac niszczenia budzetu i miasta po to, aby tobie wygodniej sie jezdzilo samochodem. Samochod to dobre urzadzenie, ale nie do poruszania sie po miescie. A na pewno nie jako jedyna forma poruszania sie po miescie.

            Mam samochod i czasem po miescie nim jezdze. Jednak jak ognia unikam jazdy w godzinach szczytu, bo to katorga.

            • 3 1

          • prawko stracisz to wrócisz

            • 8 1

        • (7)

          A czy Ty nie rozumiesz, że droga zielona ma wyprowadzać TRANZYT Z PORTU, a to co proponujesz jełopie to udogodnienia dla ludzi, a nie wyprowadzenie cięzkiego ruchu, ktory teraz rozlewa się na całe miasto?

          • 2 22

          • Drogi kolego, spojrz na mape, bo nie masz racji (3)

            Z ktorejkolwiek strony Martwej Wisly nie spojrzysz, to:
            zachodnia strona: Marynki Polskiej -> Tunel -> Sucharskiego -> POG -> {S7/S6/A1}
            wschodnia strona: Sucharskiego -> POG -> {S7/S6/A1}

            Po to zostaly te drogi wybudowane za ponad 2,5 MILIARDA zlotych. Caly ruch ciezarowy z i do portu powinien byc zakazany w kazdej innej konfiguracji. Tunel + Sucharski + POG.

            Wszystkie pomysly o skracaniu drogi dla tranzytu pchajac go wzdluz pasa nadmorskiego sa irracjonalne, aby nie powiedziec zwyczajnie: glupie.

            Droga zielona jako przyjemna dla ludzi aleja, z szerokimi chodnikami, sciezkami rowerowymi, przejsciami poziomymi i zwyklymi skrzyzowaniami - tak.
            Tunel pod Pacholkiem - nie. Gdyby kosztowal 100mln, to spoko. Ale tu w gre wchodza miliardy.
            Do tego konkretny plan zagospodarowania dla terenu przy drodze zielonej. Tak jak to sie stalo chocby w Garnizonie czy Browarze. Inaczej ten teren bedzie kolejno zabudowywany przez pojedyncze inwestycje - bez ladu i skladu. A za 50 lat beda ludzie biadolic, ze zmarnowano okazje na reprezentatywna dzielnice nadmorska.

            • 21 3

            • (1)

              zgadzam się , że tranzyt powinien iść Sucharskiego i POG, ale pokaż mi te miliardy na tunel? O ile wiem nadal są tylko spekulacje, a nie ocena ekspertów ile faktyccznie co może kosztować. A te miliardy, az 2!!! to całość trasy a nie tunel. Rozumiesz to pojęcie, całość od Chwaszczyna po Hallera. Dobre kilkanaście kilometrów.

              Z oceną poczekam aż faktycznie pojawią się jakieś konkretne kwoty do konkretnego projektu i technologii, a nie przypuszczenia wyssane z palca.

              • 1 8

              • po co wydawac milion na dokumentacja i wycene czegos, czego nie potrzeba?

                A na pewno nie potrzeba w takiej formie.

                Bo to, ze nalezy poprawic komunikacje Gornego tarasu z dolnym na wysokosci Oliwy - fakt. To, ze trzeba to zrobic dwupasmowa droga + tunelem - opinia. Co wiecej bledna opinia. Szkodliwa dla budzetu miasta i samego miasta jako takiego. W Gdansku potrzebny jest jeszcze jeden tunel - pod Motlawa w ciagu Nowej Walowej do Siennickiej. Z tramwajem pozwalajacym ominac Srodmiescie jadac z Elblaskiej czy Stogow. To powinien byc priorytet, gdyz dzieki temu mozna wreszcie likwidowac koszmarne bledy urbanistyczne w Srodmiesciu (Podwale i Okopowa w takim ksztalcie jak teraz) i dokonczyc dziela odbudowania Srodmiescia (Dlugie Ogrody, Polski Hak, Wyspa Spichrzow, Dolne Miasto, Mlode Miasto).

                Jak widac duzo taniej mozna sprawic, ze w Gdansku bedzie moglo wygodnie zamieszkac dodatkowych 10-20 tys mieszkancow i to juz w dzielnicach z infrastruktura. Ale nie - musimy budowac drogi! Sw. Przepustowosc sie tego domaga.

                Chce tylko przypomniec, ze liczbe samochodow, jakie beda na drogach w miescie w przyszlosci sie nie wylicza. Ja sie albo przewiduje (dzialanie reakcyjne) albo KREUJE (dzialnie pro-aktywne). O dzialaniach proaktywnych (buspas w strone Oliwy na Spacerowej chocby) pisalem kilka razy.

                • 4 2

            • Podziwiam Pani/Pana kulturalną, rzeczową odpowiedz na tak prymitywny wpis. Cieszy, że są jeszcze ludzie, którzy potrafią się wypowiadać bez inwektyw.

              • 5 0

          • wyprowadzic tranzyt z portu wprost na dzielnice mieszkalne (1)

            a dalej zniszczyć zielone płuca trójmiasta czyli zalesiony Pachołek
            ot rozumowanie dla tumanów

            • 22 2

            • Zostawcie nasze trojmiejskie lasy w spokoju-szabrownicy-lesnicy spolka Wladka i Zenka.

              Dokladnie niszcza nam lasy ..przecinaja arteriami ,prowadza jakas dziwna wycinke (teraz na Matarni),pozostawiajac w srodku lasu polany.Tu polana,tam polana i nie ma lasu.A rejestracje ,,lesnikow" z poza Gdanska...Czyli jakas zewnetrzna firemka podnajeta wycina nam drzewostan w ramach polityki lesnej i tuz za parkingiem policyjnym na Matarni.Ciekawe czy ktos to w ogole kontroluje?

              • 7 2

          • tranzyt z portu to dostał już kompletną drogę. Zostało tylko otworzyć tunel pod Wisłą.

            • 12 3

      • Ale to jest ciąg wzdłuż Grunwaldzkej pomiędzy Grunwaldzką w Wita Stwosza! Niech on sobie jest "wysokościowy", campusowy i nowoczesny. A ja pisałem o tzw Starej Oliwie!

        • 22 2

    • (5)

      Jest kolej metropolitalna, po ką dżumę jeszcze tunele? Niech kierowcy wsiądą do pociągu, parking w Osowej i po problemie!

      • 26 5

      • (4)

        Tak, masz rację. Szczególnie jadąc z Osowy do Oliwy lub Sopotu ta kolej jest bardzo przydana...

        • 6 12

        • do Olo: a jak chcesz zmiescic na dolnym tarasie kolejne samochody?

          Nie rozumiecie, ze im wiecej samochodow tym wieksze korki? I to nie tylko na drodze dojazdowej. Zbudowanie szerszej drogi dojazdowej sprawi, ze jeszcz wiecej ludzi uzna, ze warto jechac samochodem. Tylko gdzie potem zaparkowac w miescie?

          • 8 3

        • to dorzucic buspas do Spacerowej w strone Oliwy

          i dac alektryczne / napedzane gazem autobusy na reja + duzy parking P&R.

          Fizycznie nie zmiesz wiecej samochodow w centrum. Chyba, ze planujesz wyburzyc wszystko, aby tylko Janusz mogl tu wjechac Passatem.

          • 11 5

        • a co takiego jest w oliwie ze trzeba tam jechać.?

          od tego jest nowa słowackiego!!!!A PKM właśnie do centrum i praktycznie do oliwy bo przystanek Strzyża jest przy ul.Abrahama !!!Prawda jest taka ze buraki z Osowa jadą do Wrzeszcza przez Oliwę bo mają taki kaprys to dlaczego nie protestowali gdy zrezygnowano z projektu rozbudowy spacerowej!

          • 9 5

        • minusujący nie zrozumieli ironii...

          • 2 2

    • kolego 2mld złotych można wydać na realizację dziesiątek innych potrzebnych Gdańskowi projektów, które z pewnością lepiej przysłużą się mieszkańcom niż "wyższa przepustowość" dla mieszkańców przedmieść

      • 16 5

  • (8)

    A czemu nagle przestali mówić o brakującym odcinku między Hallera, a Słowackiego? To jest najbardziej potrzebna droga, a nie jakieś tunele.

    • 193 43

    • potrzebna do czego? (3)

      Potrzebna to byla idea "polaczenia portu lotniczego z portem morskim", aby wydusic kase z UE.

      Polaczenie to od samego poczatku bylo idiotyczne.

      Port z Lotniskiem bedzie polaczony obwodnicami, Sucharskiego i Tunelem. Nie pchac tranzytu z i do portu przez miasta. Ludzie, myslcie!

      • 14 5

      • ludzie myślą (2)

        niestety, niektórzy myślą, że rozwój liczy się w procencie powierzchni zalanej asfaltem

        • 14 3

        • Nie spoko (1)

          Rozwój mierzy się się kilometrami dróg gruntowych dogodnych dla furmanek.

          • 7 9

          • rozwoj miasta liczy sie w poziomie zycia

            a nie w kilometrach drog.

            I jest duzo trudniej podnosic poziom zycia niz budowac drogi. Dlatego tez wlodarze tak chetnie zalewaja kolejne obszary asfaltem, bo pomyslu na miasto - brak.

            • 7 2

    • (3)

      Za mała kasa.

      • 31 3

      • Dokładnie, pomysł śmierdzi dużym przekrętem,
        ale to u nas normalne. Skończył się Amber Gold to trzeba znależć coś nowego.
        Wszelkie 'konsultacje' z mieszkańcami są i będą po prostu parodią.

        • 6 0

      • (1)

        do przewalenia ;-)

        • 32 2

        • święte słowa

          • 16 1

  • nie budować, myślę że już nie długo nie będzie samochodów tylko poduszkowce, wszyscy będziemy się unosić w powietrzu

    • 0 0

  • wiadukt (1)

    moze najpierw trzeba zbudowac wiadukt na Armi Krajowej z Lostowicka koszty o wiele mniejsze niz inne plany,a zniknelyby kilometrowe korki na tych ulicach

    • 3 5

    • głupi nawet na błedach się nie uczy ;)

      • 1 1

  • Stop drogom !. Liczymy ze przyrodnicy sie przykuja lancuchami do drzew aby chronic srodowisko. (9)

    Tam znajduja sie tereny slimaczka plamistego , robaczka zoltego dwuskrzydlego , sa tez rzadkie skupiska dzdzownicy pierscieniowej oraz rzadkie ćmy glowonogie. Mysle ze srodowiska milosnikow przyrody powinny sie przykuc lancuchami do drzew w akcie protestu i tak trwac cala zime !. Przyroda jest najwazniejsza ! stop samochodom !!!!!. Slimak to twoj brat . Kazda ćma na wage zlota. Dzdzownice maja glos .

    • 68 108

    • Dzięki takim idiotom jak ty nie mamy już w Polsce dropia, derenia szwedzkiego (1)

      a na świecie w ogóle np. tura, delfina chińskiego i jeszcze paru zwierząt oraz roślin, które ludzkie debile wytłukły/powyrywały, albo wytruły.

      • 18 8

      • Ty zakłamany EKOLOGU

        Zobacz gdzie mieszkasz czym jeździsz w co się ubierasz? Na pewno wszystko jest ekologiczne?

        • 1 6

    • -((

      • 0 0

    • stop tej inwestycji bo jest szkodliwa dla miasta.

      Oliwa rozjechana? Poczekajmy jak bedzie do niej jeszcze lepszy dojazd... Zobaczymy, jak wtedy bedzie rozjechana. Przeciez wjedzie tam jeszcze wiecej samochodow.

      2mld zlotych wystarczyloby na wszystkie potrzebne w miescie inwestycje komunikacyjne. Ale nie - lepiej zbudowac droge, aby ludzie z Chwarzna i tranzyt z Portu mial blizej. Przeciez po to buduje sie tunel pod M. Wisla, aby ten tranzyt wyrzucic z miasta. Port -> tunel -> Sucharskiego -> POG i tu albo S7, albo S6. Gdzie to pchacie!? Po co?

      Idiotyzm

      • 13 4

    • idź się przykuj do kaloryfera...

      ...w psychiatryku!

      • 8 4

    • Tnel

      Tak jest . Maja sie przykuc do slimakow

      • 6 2

    • ty już przedawkowałeś z drogami, teraz czekaj aż zwidy miną

      • 5 3

    • Sam się przykuj.

      • 13 4

    • :)

      • 7 5

  • piękne zdjęcie pas pomorski teraz sobie wyobraźcie tam autostrady (1)

    to wszystko zostanie zniszczone i będzie tam 4 pasmowa autostrada!!!!Pewnie jeszcze panelami obudowa na nie wspominając już o zatrutych ujęciach wody!! Wytną ten lasek a cała zieleń zalej asfaltem trujące spaliny drogi przelotowe dostaniecie gratis.Bo jakiś ciut z Oliwy chce pociągnąć deptak do zatrutej Grunwaldzkiej.A słoiki z Osowy niechcą korzystać z komunikacji miejskiej i PKM przez którą wzrosły ceny biletów!!!

    • 37 9

    • Zgadzam sie z twoja wypowiedzia..to musial byc jakis niedorozwiniety tepak ,lub sloikowy ignorant.

      Dziury zalatajcie w calym Gdansku,spalarnie zamknijcie w Porcie aby nie trula Gdanszczan przy innym wietrze a nie wydajecie miliony na loda dla Warsiawskiej smietanki .I firemek od wiecen w pacholku.Zalatwiliscie juz temat odwiertu pod Martwa Wisla?Ile bedzie kosztowac mieszkancow to opoznienie?Ile jeszcze wyszarpiecie na nowego misia?

      • 6 1

  • Poradnik od urzednika do bilionera (1)

    1. Wymysl najdrozsza z mozliwych inwestycji dla ktorych da rade zalatwic czesc kasy z unii a reszte wziac na kredyt. Nie zwracaj uwagi na logike czy potrzebe miasta bron Boze nie uwzgledniaj zadnych opinii mieszkancow.
    2. Zorientuj sie jakie firmy wykonawcze daja najwieksze łapówki
    3. Wymysl kryteria przetargu tak aby ustawione wczesniej firmy mogly je wygrac
    4. Zbierz koperty, czesc podziel pomiedzy innych kolegow ktorzy uczestniczyli w szwindlu razem z tobą (bedzesz mial tzw haka ktory pozniej moze sie przydac)
    5. Zorganizuj fikcyje przetargi
    6. Rozdziel kase pomiedzy firmy wprost proporcjonalnie do otrzymanych od nich kopert
    7. Podaj sie do dymisji lub odejdz z powodow zdrowotnych
    8. Przenies sie do innego kraju/miasta i zyj jak pączek w masle

    Jesli uda ci sie zorganizowac taki wałek na miare Pachołka wystarczy to dla ciebie i twojej rodziny do konca zycia.

    • 30 5

    • No moze nie z poradnika Po a z poradnika zlodzieja urzedasa...?

      • 1 0

  • Budyń, Budyń, Budyń... (3)

    Budyń, Budyń, Budyń...
    Budyniowi ludzie...
    Wszystko czego dotkną,
    Idzie jak po grudzie...

    • 20 9

    • (1)

      Idzie jak po grudzie,
      ale wiedzą dzieci,
      kiedy się smaruje
      wszystko szybciej leci.

      • 5 3

      • Wszystko leci szybko,drogi nam buduja, nawet i spalarnie a dzieci choruja.Bieda panie bieda, kiedy zamiast rady.... ludzi- nas- mieszkancow -decyduja gady.

        • 1 0

    • Jaki Budyń?

      Może Kisiel.

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakim autem ściga się młody, gdyński kierowca rajdowy Maciej Liszka?

 

Najczęściej czytane