• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa buspasów na ul. Morskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
16 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Budowa buspasów na Morskiej w Gdyni ruszyła w poniedziałek rano. Budowa buspasów na Morskiej w Gdyni ruszyła w poniedziałek rano.

Rozpoczęła się budowa pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Na początek do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego zobacz na mapie Gdyni będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu w kierunku Śródmieścia.




Obawiasz się utrudnień związanych z budową buspasów na Morskiej?

Do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu. Kierowcy muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu.

- Od czwartku do 7 maja będzie zamknięty z kolei prawy pas ruchu. Prace te prowadzone będą na jezdni w kierunku centrum. Wykonana tam zostanie modernizacja zatoki autobusowej - informują pracownicy Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.

Prace przy budowie buspasów w Gdyni potrwają osiem miesięcy. Prace przy budowie buspasów w Gdyni potrwają osiem miesięcy.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry.

Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie ośmiu drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Na początku, do pierwszych dni maja, prace będą prowadzone na pasie w kierunku Śródmieścia. Na początku, do pierwszych dni maja, prace będą prowadzone na pasie w kierunku Śródmieścia.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM. Na wykonanie wszystkich prac ma osiem miesięcy.

Nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.


Miejsca

Opinie (154) 4 zablokowane

  • Każda dwupasmówka powinna mieć buspas (1)

    To sprzeczne z zasadami logiki, że autobus wiozący kilkudziesięciu pasażerów stoi w korku za prywatnym samochodem w którym jedzie jedna osoba.

    Można natomiast rozważyć wpuszczenie na buspasy samochodów wiozących np. minimum 4 osoby.

    • 2 5

    • Czyli była by to jedno pasmówka. Teraz wyobraź sobie że wszystkie pojazdy z 2 pasów stoją na lewym pasie, a po prawym jadą dwa autobusy...

      • 0 0

  • Buspas = większe korki

    Autobus przejedzie kilka minut szybciej a reszta będzie stała w większym korku.

    • 3 0

  • (5)

    Zrobić dodatkowy pas ruchu z każdej strony i po problemie..zamiast tych idiotycznych ścieżek rowerowych, z których prawie nikt nie korzysta..

    • 35 19

    • (4)

      Wprowadzić zakaz ruchu osobówek i po problemie. Zamiast rozwiązywać te durne problemy inwalidów społecznych za olbrzymie pieniądze.

      Jak populizm, to na całość

      • 7 9

      • (3)

        Wprowadzić zakaz pisania dla rowerzystów, nie wnoszą nic mądrego..

        • 13 5

        • to już ustaliliśmy twoją fobię (2)

          Rowerzyści. Wszędzie są i zewsząd atakują, nawet gdy to akurat nie rowerzyści.

          Bez obaw, to się da wyleczyc.

          • 5 5

          • No właśnie,

            Rowerzystów jak na lekarstwo, a ścieżkami zawłaszczają przestrzeń.

            • 1 0

          • wódka i ma zwidy

            i pewnie kanapę grzeje 24h na dobę,
            jak w barłogu na niej leży i pluje jadem

            • 2 3

  • Ja

    Tutaj widzę niezly burdel siostry

    • 4 0

  • Jak to się buduje farbą?

    • 5 0

  • Inwestycje/remonty w Gdyni

    Dobrze ze wogole cos sie dzieje bo od dluzszego czasu w moim miescie marazm inwestycyjny. Trudno deweloperow do inwestycji zaliczyc a na drogach, ulicach coraz gorzej! Wogole to Morska zasluguje na rozbudowe bo sie w godzinach szczytow, dlawi juz od dawna

    • 4 1

  • A co z parkingiem przy pawilonach (1)

    • 12 3

    • Jak by przerobili te parkingi na byś pas było by najlepiej ...

      Bus pasy w kawałkach nie mają sensu ...

      • 4 0

  • Hmm...pomyślmy... (2)

    budują buspasy na ulicy wzdłuż której biegnie linia SKM...tak, to zdecydowanie ma sens!

    • 30 3

    • (1)

      Większy niż budowa tam 2 pasmowej drogi

      • 0 3

      • To prawda

        Przy tym natężeniu ruchu powinna być trzypasmowa

        • 1 1

  • (6)

    8 miesięcy na wywalenie wraków i pomalowanie farbą kilku linii ?

    • 74 12

    • Tam się szykuje miejscami dużo większa przebudowa (5)

      Nawet przesuwanie jezdni w bok o kilka metrów, żeby zachować 2 pasy dla prywatnych aut.

      • 13 5

      • szkoda Twojego czasu (4)

        nie robią = źle (bo wiadomo, zmotoryzowanym się należy)
        robią = źle (korki, lepiej w nocy etc - co tam mieszkańcy, szlachta z Pucka dojechać musi)
        MTM = źle (bo to na pewno firma szwagra)
        nie MTM = źle (bo kasa idzie do obcych kapitalistycznych pijawek)
        z nasadzeniami = źle (bo drzewa atakują kierowców)
        bez nasadzeń = źle (bo betonowa pustynia)
        z DDR = źle (bo źli rowerzyści zabierają kierowcom i pieszym)
        bez DDR = źle (bo źli rowerzyści zjeżdżają na ulicę)
        na północ od centrum = źle (korki!)
        na południe = źle (bo na północy nie robią!)
        z pieniędzy unijnych = źle (bo można było szybciej z własnych)
        bez pieniędzy = źle (bo przecież Gdańsk nic nie robil, a potem skokowo zrobił z unijnych i Panie ameryka)

        Wydawanie pieniędzy na tą nad wyraz roszczeniową i od lat uprzywilejowaną grupę społeczną ma naprawdę znikomy efekt końcowy

        • 12 6

        • Tak jest, kierowcy to najbardziej roszczeniowa grupa (3)

          U mnie dzisiaj pod pracą 4 auta i 25 rowerów (zajmujących 2 miejsca dla aut) i kierowcy lamentują, że mają za mało miejsc do parkowania...

          • 6 5

          • Pracujesz w przedszkolu? (2)

            Czy w zakładzie terapii zajęciowej dla rowerzystów?

            • 8 3

            • proponuję bojkotować trolla (1)

              • 2 2

              • Słusznie

                Rowerowe trolle na dobre przejęły ten portal.

                • 1 0

  • Masakra co się porobiło (2)

    Potrzebny ktoś z pomysłem na miasto. Młody i dynamiczny z ambicjami. Tej ekipie zdecydowanie dziękujemy.

    • 18 3

    • pomysły są znane, tanie i sprawdzone (1)

      jego elementy:
      - zdecydowane postawienie na poprawę warunków korzystania z miasta przez pieszych i rowerzystów (deptak na Starowiejskiej, bezkolizyjna cyklostrada wzdłuż linii SKM, zwodzona kładka pieszo rowerowa z Oksywia do placu Gombrowicza)
      - modernizacja taboru SKM i zwiększenie częstotliwości pociągów SKM do 5 minut w godzinach szczytu
      - przedłużenie linii PKM po jej elektryfikacji do północnych dzielnic Gdyni
      - restrykcyjna polityka parkingowa zakładająca, że posiadanie samochodu nie tworzy automatycznie prawa do parkowania nim za darmo w przestrzeni publicznej w pobliżu domu oraz/lub miejsca pracy

      Na razie tyle

      • 0 3

      • Władze Gdyni są jakie są

        Ale warto czytać takie opinie i wyobrazić sobie, co by było, gdyby miastem rządził nowotwór w postaci tzw. aktywistów miejskich.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane