• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa buspasów na ul. Morskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
16 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Budowa buspasów na Morskiej w Gdyni ruszyła w poniedziałek rano. Budowa buspasów na Morskiej w Gdyni ruszyła w poniedziałek rano.

Rozpoczęła się budowa pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Na początek do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego zobacz na mapie Gdyni będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu w kierunku Śródmieścia.




Obawiasz się utrudnień związanych z budową buspasów na Morskiej?

Do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu. Kierowcy muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu.

- Od czwartku do 7 maja będzie zamknięty z kolei prawy pas ruchu. Prace te prowadzone będą na jezdni w kierunku centrum. Wykonana tam zostanie modernizacja zatoki autobusowej - informują pracownicy Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.

Prace przy budowie buspasów w Gdyni potrwają osiem miesięcy. Prace przy budowie buspasów w Gdyni potrwają osiem miesięcy.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry.

Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie ośmiu drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Na początku, do pierwszych dni maja, prace będą prowadzone na pasie w kierunku Śródmieścia. Na początku, do pierwszych dni maja, prace będą prowadzone na pasie w kierunku Śródmieścia.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM. Na wykonanie wszystkich prac ma osiem miesięcy.

Nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.


Miejsca

Opinie (154) 4 zablokowane

  • Mtm? Mamy trzy maszyny?

    • 13 3

  • po co zatoczki jak jest buspas ? (1)

    Nie mogą autobusy się na nim zatrzymywać ?! Przecież tylko one po nim jeżdżą.

    • 22 2

    • Nie każdy.

      • 0 2

  • Hmm...pomyślmy... (2)

    budują buspasy na ulicy wzdłuż której biegnie linia SKM...tak, to zdecydowanie ma sens!

    • 30 3

    • (1)

      Większy niż budowa tam 2 pasmowej drogi

      • 0 3

      • To prawda

        Przy tym natężeniu ruchu powinna być trzypasmowa

        • 1 1

  • (3)

    Z obwodnicy powinny być dwa prawoskrety w morska do centrum a nie jeden, obecne rozwiązanie nie ma sensu

    • 14 1

    • miejsce jest, choć nie jestem pewien czy (2)

      aż tyle aut skręca w tym kierunku
      ale zielona strzałka w tym miejscu to jakiś bezsens, pali się może z 5 sekund

      • 6 0

      • (1)

        zielona strzalka jest - ale piesi najczesciej blokuja przejazd. Rano w kierunku centrum robi sie zator - z pasa srodkowego mozna skrecic tylko na wprost a tym nikt nie jest zainteresowany bo jesli ktos by chcial na wprost jechac to moze gora (zostac na estakadzie). Srodkowy pas jest zmarnowany a mozna by go wykorzystac na "wprost" plus prawoskret i zmazac zakreskowany obszar
        Rozwiazanie jest typowo po Gdynsku czyli puszka farby nie trzeba nowych drog do tego

        • 1 0

        • Zielone strzalki w prawo zapalają się w momencie

          gdy zapala się zielone dla pieszych i jadących prostopadle.
          Gdyby zapalły się wcześniej to by się trochę rozładowało.

          • 2 0

  • Zdjęcie 1 i 2 widoczna góra betonu ? (1)

    Widziałem jak dziś rano pełna wywrotka 4 osiowa wykiprowała 20 ton tzw.suchego betonu.
    Ciekawe czy chłopaki z EUROVI - zdążą wyrobić ten beton zanim stwardnieje ? Wiem, że beton w "gruszce" można max.wozić 2-3 godziny, a ten "drogowy B-20/25 chyba ma czas wiązania do 6-8 godzin? Chyba będą straty-już na wstępie?

    • 8 1

    • Nie znasz się to nie gadaj głupot jak mylisz beton z kruszywem to masz niezły poziom inteligencji

      • 2 4

  • buspasy

    jakby nie mona było zrobić to za jednym zamachem,cały rok bawią się z modernizacją i następnie zaczynają od nowa,,,,,,,praca powinna być wykonywana wyłącznie tylko w nocy

    • 8 1

  • samorządność że szczurkiem musi odejść

    samorządność WON z Gdyni. tylko igrzyska potraficie organizować typu red bull itp. a co dla mieszkańców?

    • 16 2

  • 17:00

    Minęła 17:00 , a na terenie "budowy" już pusto...Koniec pracy na dziś. W dwuszeregu pod Barem -zbiórka ! No w takim tempie to my Warszawy przepraszam BUS-pasów nie zbudujemy.....

    • 17 6

  • Zamiast betonu dajemy kruszywo. Ok. Taniej wyjdzie. (1)

    Jak to kruszywo to po co tyle nawieść na raz ? Dzieci się i tak nie będą bawić...
    Można BUS-pasy budować i z kruszywa, a ja myślałem, że daje się beton a póżniej na to asfalt i tradycyjnie białą farbą pasy i napisy. A tu "zonk". Nowa technologia...

    • 8 3

    • Sam jestes jak beton!

      J.w.

      • 2 1

  • A co z parkingiem przy pawilonach (1)

    • 12 3

    • Jak by przerobili te parkingi na byś pas było by najlepiej ...

      Bus pasy w kawałkach nie mają sensu ...

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane