- 1 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (398 opinii)
- 2 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (20 opinii)
- 3 Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe (266 opinii)
- 4 Nie będzie zwężenia na "Słowaku" (46 opinii)
- 5 Motocykliści oficjalnie rozpoczęli sezon 2024 (25 opinii)
- 6 Ul. Chwarznieńska gotowa w 70 proc. (193 opinie)
Ruszyła budowa buspasów na ul. Morskiej w Gdyni
Rozpoczęła się budowa pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej w Gdyni. Na początek do środy przed skrzyżowaniem z ul. Mireckiego będą kolejno zajmowane: prawoskręt, lewoskręt, lewy i prawy pas ruchu w kierunku Śródmieścia.
- Od czwartku do 7 maja będzie zamknięty z kolei prawy pas ruchu. Prace te prowadzone będą na jezdni w kierunku centrum. Wykonana tam zostanie modernizacja zatoki autobusowej - informują pracownicy Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry.
Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie ośmiu drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z Referatu Relacji z Mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM. Na wykonanie wszystkich prac ma osiem miesięcy.
Nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"
Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni
Odcinki buspasów w stronę centrum:
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
Miejsca
Opinie (154) 4 zablokowane
-
2018-04-16 14:37
Mtm? Mamy trzy maszyny?
- 13 3
-
2018-04-16 14:44
po co zatoczki jak jest buspas ? (1)
Nie mogą autobusy się na nim zatrzymywać ?! Przecież tylko one po nim jeżdżą.
- 22 2
-
2018-04-16 15:06
Nie każdy.
- 0 2
-
2018-04-16 14:55
Hmm...pomyślmy... (2)
budują buspasy na ulicy wzdłuż której biegnie linia SKM...tak, to zdecydowanie ma sens!
- 30 3
-
2018-04-16 21:36
(1)
Większy niż budowa tam 2 pasmowej drogi
- 0 3
-
2018-04-17 06:26
To prawda
Przy tym natężeniu ruchu powinna być trzypasmowa
- 1 1
-
2018-04-16 14:56
(3)
Z obwodnicy powinny być dwa prawoskrety w morska do centrum a nie jeden, obecne rozwiązanie nie ma sensu
- 14 1
-
2018-04-16 15:16
miejsce jest, choć nie jestem pewien czy (2)
aż tyle aut skręca w tym kierunku
ale zielona strzałka w tym miejscu to jakiś bezsens, pali się może z 5 sekund- 6 0
-
2018-04-16 21:44
(1)
zielona strzalka jest - ale piesi najczesciej blokuja przejazd. Rano w kierunku centrum robi sie zator - z pasa srodkowego mozna skrecic tylko na wprost a tym nikt nie jest zainteresowany bo jesli ktos by chcial na wprost jechac to moze gora (zostac na estakadzie). Srodkowy pas jest zmarnowany a mozna by go wykorzystac na "wprost" plus prawoskret i zmazac zakreskowany obszar
Rozwiazanie jest typowo po Gdynsku czyli puszka farby nie trzeba nowych drog do tego- 1 0
-
2018-04-16 23:49
Zielone strzalki w prawo zapalają się w momencie
gdy zapala się zielone dla pieszych i jadących prostopadle.
Gdyby zapalły się wcześniej to by się trochę rozładowało.- 2 0
-
2018-04-16 16:21
Zdjęcie 1 i 2 widoczna góra betonu ? (1)
Widziałem jak dziś rano pełna wywrotka 4 osiowa wykiprowała 20 ton tzw.suchego betonu.
Ciekawe czy chłopaki z EUROVI - zdążą wyrobić ten beton zanim stwardnieje ? Wiem, że beton w "gruszce" można max.wozić 2-3 godziny, a ten "drogowy B-20/25 chyba ma czas wiązania do 6-8 godzin? Chyba będą straty-już na wstępie?- 8 1
-
2018-04-16 17:09
Nie znasz się to nie gadaj głupot jak mylisz beton z kruszywem to masz niezły poziom inteligencji
- 2 4
-
2018-04-16 16:48
buspasy
jakby nie mona było zrobić to za jednym zamachem,cały rok bawią się z modernizacją i następnie zaczynają od nowa,,,,,,,praca powinna być wykonywana wyłącznie tylko w nocy
- 8 1
-
2018-04-16 17:06
samorządność że szczurkiem musi odejść
samorządność WON z Gdyni. tylko igrzyska potraficie organizować typu red bull itp. a co dla mieszkańców?
- 16 2
-
2018-04-16 17:10
17:00
Minęła 17:00 , a na terenie "budowy" już pusto...Koniec pracy na dziś. W dwuszeregu pod Barem -zbiórka ! No w takim tempie to my Warszawy przepraszam BUS-pasów nie zbudujemy.....
- 17 6
-
2018-04-16 17:12
Zamiast betonu dajemy kruszywo. Ok. Taniej wyjdzie. (1)
Jak to kruszywo to po co tyle nawieść na raz ? Dzieci się i tak nie będą bawić...
Można BUS-pasy budować i z kruszywa, a ja myślałem, że daje się beton a póżniej na to asfalt i tradycyjnie białą farbą pasy i napisy. A tu "zonk". Nowa technologia...- 8 3
-
2018-04-16 22:31
Sam jestes jak beton!
J.w.
- 2 1
-
2018-04-16 17:14
A co z parkingiem przy pawilonach (1)
- 12 3
-
2018-04-17 06:54
Jak by przerobili te parkingi na byś pas było by najlepiej ...
Bus pasy w kawałkach nie mają sensu ...
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.