"Badania wykazały, że nabywcy samochodów klasy wyższej napędzanych czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi mają określone priorytety. Poszukują oni komfortu, możliwie najobszerniejszego wnętrza, wysokiego poziomu wyposażenia, świetnego sprawowania się w jazdach długodystansowych, oraz oczywiście niskich kosztów eksploatacji. Wymagania takie wręcz doskonale pokrywają się z mocnymi stronami
Saaba 9-5, zwłaszcza w wersji kombi."
Silnik 2.2 TiD posiada koło zamachowe o dualnym rozkładzie mas i jest zamontowany na udoskonalonych poduszkach, co zredukowało hałas (wibracje silnika) i dzięki temu poprawiło komfort. Moc nowego motoru to 125KM osiągane przy prędkości obrotowej 4000 obr/min, a moment maksymalny - 280Nm uzyskiwany już od 1500 obr/min. Przeciętne zużycie paliwa wynosi 6,7 l/100km, co przy zbiorniku paliwa o poj. 75 litrów pozwala na przejechanie 1400 km bez międzytankowania. Auto będzie oferowane w wersjach sedan i kombi, z przekładnią ręczną lub automatyczną. Wzbogacą je dwa poziomy wyposażenia: Linear lub Arc.
9-5 2.2 TiD uzupełni ofertę firmy w segmencie luksusowych samochodów z silnikami wysokoprężnymi, w którym Saab pojawił się w ubiegłym roku wraz z udanym debiutem 176-konnego Saaba 9-5 3.0 TiD.
W roku 2002 dostępne będą:
- 2.2 TiD (125 KM)
- 3.0 TiD (176 KM)
- 2.0t (150 KM)
- 2.3t (185 KM)
- 3.0t V6 (200 KM)
- 2.3 HOT (250 KM)