• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Salon idealny na zakupy

oprac. Mart na podst. OBOP, Samar
19 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Kim jest klient odwiedzający salon samochodowy?



Okazuje się, że nowy samochód wcale niełatwo kupić. Wybór nowego auta jest skomplikowanym procesem angażującym emocje, doświadczenia oraz potrzeby przyszłego właściciela. Jakie miejsce w tym procesie zajmuje salon dealerski? Przekonują i pytają specjaliści z TNS OBOP. Czego dowiadujemy się z ich raportu?



Ankieterzy OBOP-u sprawdzili m.in. jakie wrażenia towarzyszą nam przy zakupie nowego auta w salonie dealerskim. Ankieterzy OBOP-u sprawdzili m.in. jakie wrażenia towarzyszą nam przy zakupie nowego auta w salonie dealerskim.
Pracownia przeprowadziła badanie jakościowe wśród kierowców z inspiracji Związku Dealerów Samochodowych. Wzięły w nich udział osoby, które w ciągu ostatniego roku kupiły fabrycznie nowy samochód. Respondenci zapytani zostali o oczekiwania w stosunku do salonów dealerskich oraz ich wrażenia z przebiegu procesu sprzedaży. W badaniu podjęto również próbę zdefiniowania cech idealnego salonu dealerskiego z punktu widzenia klienta.

Okazuje się, że decyzja o wyborze marki i modelu samochodu, który zostanie kupiony, zapada na długo przed odwiedzeniem salonu dealerskiego. Jest to proces długotrwały, w którym przyszły właściciel uwzględnia swoje dotychczasowe doświadczenia: takie, jak przywiązanie do danej marki, dobra opinia o niej, pozytywne doświadczenia ze współpracy z dealerem. Ujawniają się również aspekty emocjonalne związane z tym, że dana marka i model samochodu będą stanowić wizytówkę właściciela, komunikując otoczeniu jego status społeczny i finansowy.

Jakie są twoje doświadczenia związane z salonami samochodowymi?

Wyniki badania wskazują, że samochód zaspokaja szereg funkcjonalnych potrzeb właściciela: "ma być w miarę duży, funkcjonalny, nie psuć się, spełniać wszystkie oczekiwania, jakie zakładaliśmy wybierając konkretny model" - co sprawia, że przy jego wyborze klienci kierują się takimi kryteriami, jak m.in. wielkość bagażnika, moc silnika czy wyposażenie dodatkowe.

Wyniki badania wskazują również, że klient przychodzi do salonu dealerskiego w momencie, w którym jest już zdecydowany, jaką markę i model swojego przyszłego samochodu zamierza kupić. Na wybór konkretnego salonu w głównej mierze wpływ mają takie czynniki, jak lokalizacja i rekomendacje osób znaczących dla klienta (np. rodziny, przyjaciół, znajomych) - "najlepsza jest reklama z ust do ust". Istotne są również informacje pozyskane za pomocą strony internetowej dealera czy podczas rozmowy telefonicznej z pracownikiem salonu.

- Korzystna lokalizacja salonu, czyli jego dogodne położenie, z łatwym dojazdem oraz wygodnym parkingiem, znacznie zwiększa szanse na dokonanie zakupu właśnie w nim. Wyniki badania wskazują, że w przeważającej liczbie przypadków pierwszy odwiedzony salon staje się ostatecznym miejscem zakupu nowego samochodu, zwłaszcza w sytuacji, kiedy tego rodzaju zakup dokonywany jest pierwszy raz - komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, lider sektora badań rynku motoryzacyjnego TNS OBOP.
oprac. Mart na podst. OBOP, Samar

Opinie (58) 9 zablokowanych

  • NAJWIĘKSZYM IDIOTYZMEM JEST JAK IDĘ NA DNI OTWARTĘ I MOWIĘ, ŻE CHCĘ KUPIĆ AUTO Z SILNIKIEM 1.4 TURBO A ONI MI PROPONUJĄ

    PRZEJAŻDŻKĘ 1.6i

    • 9 0

  • (4)

    pytam sprzedawcy: czy zawieszenie w modelu z silnikiem diesla jest takie samo jak modelu z silnikiem benzynowym
    odpowiedz sprzedawcy: a jaka to różnica

    • 14 2

    • (1)

      Zawsze mogłeś zapytać, czy zawieszenie w autach czerwonych jest inne niż w niebieskich.

      • 1 7

      • Silnik diesla jest na ogól cięższy niż silnik benzynowy przy tej samej pojemności i w niektórych modelach stosuje się inne zawieszenie ze względu na zwiększone obciążenie przodu. Pytanie nie jest głupie, natomiast wasze odpowiedzi już tak.

        • 16 1

    • Na głupie pytanie jeszcze głupsza odpowiedź.

      • 1 9

    • jak jestes debilem, to co ci mial odpowiedziec?

      • 4 9

  • to są na ogół chłopaki z łapanki ,uczący się na twoim wozie ! (2)

    spytajcie który diler ma załoge mechaników pszeszkoloną przez producenta samochodów które sprzedaje ?- w niemiec niedopomyślenia !. a potem - znany jest przypadek kiedy to na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym jaś wymienił olej w silniku tylko nie wiedział ,że trzeba wymienić również filtr.

    • 25 2

    • Kiedyś pracowałem na budowie z gościem który pracował w serwisie fiata :) (1)

      Wiecznie spocony mówiliśmy na niego :) 2 piwa w czsie przerwy śniadaniowej wypijał :) Moja teściowa miała kiedyś fiata tylko 1 rok się nie psuł. po 4 latach i 49tys przebiegu miała dość, kupiła toyotę i 6 lat i tylko klocki z przodu raz wymieniała (oprócz normalnych przeglądów ).

      • 4 6

      • rozumiem, że to wpis dealera VW

        • 2 0

  • Kto układa te ankiety?

    Odpowiedź:
    a) ignorant.

    I jest to jedyna właściwa odpowiedź, bo znów nie mam pojęcia jak odpowiedzieć - żadna z propozycji mi nie pasuje (bo nie mam doświadczeń z salonami samochodowymi).

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie przedświątecznym przez Trójmiasto przejeżdżają Mikołaje:

 

Najczęściej czytane