• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samochód rajdowy pojechał 200 km/h leśnym odcinkiem ul. Słowackiego

Maciej Naskręt
22 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Odradzamy w przyszłości podziwianie nocnych wyczynów kierowcy rajdowego na ul. Słowackiego. Więcej przyjemności z oglądania znaleźć można podczas rajdu np. Lotos Grand Prix, który odbywa się na ulicach Sopotu. Odradzamy w przyszłości podziwianie nocnych wyczynów kierowcy rajdowego na ul. Słowackiego. Więcej przyjemności z oglądania znaleźć można podczas rajdu np. Lotos Grand Prix, który odbywa się na ulicach Sopotu.

Sceny jak z filmu "Szybcy i wściekli" rozegrały się w nocy ze środy na czwartek na leśnym odcinku ul. Słowackiego. zobacz na mapie Gdańska Samochód rajdowy rozpędzał się tam nawet do 200 km/h. Ale spokojnie: sytuacji przyglądali się pracownicy Okręgowego Urzędu Miar, którzy na Słowackiego legalizowali odcinkowy pomiar prędkości.



Było kilka minut po północy w czwartek. Nagle ciszę w lesie przy ul. Słowackiego przerwał ryk silnika samochodu rajdowego, który z potworną prędkością pędził z Niedźwiednika w kierunku Matarni. Potem następowała cisza. Mijało kilka minut i sytuacja się powtarzała. Słychać było już nie warkot, a wycie silnika samochodu. Po lesie rozchodziła się woń palonych opon i wysokooktanowego paliwa.

Największy jednak huk z przerywany strzałami z tłumika samochodu pędzącego z Niedźwiednika w kierunku Matarni można było usłyszeć nad ranem. Wszystko wyglądało jak trening kierowcy rajdowego.

Czy obawiasz się odcinkowego pomiaru prędkości na drogach?

Przyglądający się całej sytuacji urzędnicy w ogóle nie reagowali.

- I nie było ku temu powodu. Nawet prosiliśmy kierowcę samochodu rajdowego, by jechał szybciej. Udało się pojechać ul. Słowackiego tuż przed Matarnią nawet 200 km/h - mówi Danuta Jonaszek, naczelnik wydziału elektrycznego Okręgowego Urzędu Miar w Gdańsku.

Jak to możliwe?

- W nocy przeprowadziliśmy po raz pierwszy w Polsce legalizację pierwotną pomiarowego odcinka prędkości na ul. Słowackiego, umieszczonego w ramach budowy Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. W tym celu byliśmy zmuszeni użyć samochodu rajdowego, który pojechał kilkakrotnie odcinkiem leśnym wspomnianej ulicy, na której właśnie ma być dokonywany pomiar prędkości - mówi Danuta Jonaszek.

W celu legalizacji odcinkowego pomiaru prędkości kierowca w pierwszym przejeździe musiał osiągnąć średnią prędkość zaledwie 13 km/h. Z każdym następnym przejazdem zalecano mu jechać szybciej aż osiągnie średnią prędkość 147 km/h. W sumie kierowca wykonał kilkanaście przejazdów i właśnie w tym ostatnim przejeździe kierowca osiągnął na Trasie Słowackiego prędkość 200 km/h. Taki wynik był możliwy na ostatniej prostej pod górę przed Matarnią.

Co ważne, testy systemu Tristar na ul. Słowackiego, działającego na długości ok. 1,8 km odbywały się podczas całkowitego zamknięcia dla ruchu kołowego. Z jednej i drugiej strony drogę zamknęła policja.

- Pomiarowy odcinek prędkości na ul. Słowackiego przeszedł sprawdzenie pomyślnie - otrzymał legalizację pierwotną. Obowiązywać ona będzie teraz przez 13 miesięcy. Potem trzeba powtórzyć nocne sprawdzenie urządzenia - tłumaczy naczelnik.

Co ważne, uzyskanie legalizacji pierwotnej nie oznacza, że odcinkowy pomiar prędkości już działa - wyłapuje niefrasobliwych kierowców. Zgodę na jego używanie może wydać wyłącznie Generalny Inspektor Transportu Drogowego. Póki co takiej zgody jeszcze nie ma, choć urzędnicy odpowiedzialni za wdrażanie systemu złożyli wnioski.

Co ciekawe, odcinkowy pomiar ruchu będzie rejestrował nie tylko osoby, które na 1,8 km fragmencie ul. Słowackiego przekroczą dozwoloną prędkość. Jeśli kierowca na starcie pomiaru będzie przekraczał dozwoloną prędkość, już wtedy zostanie uznane to za wykroczenie. Nie pomoże mu fakt, że dalszy odcinek będzie pokonywał wolno.

Oznacza to też, że niefrasobliwi kierowcy będą kontrolowani dwukrotnie. Raz na wjeździe i potem na końcu odcinka za przejazd z średnią prędkością.

Tristar ma generować tzw. "inteligentną zieloną falę", czyli tak regulować dopuszczalną prędkość pojazdów, aby zapewnić ich płynny przejazd. System będzie też kontrolował parkingi (tablice świetlne pokierują nas tam, gdzie znajdziemy wolne miejsce) oraz informował na specjalnych wyświetlaczach przystankowych o ewentualnym opóźnieniu autobusu czy tramwaju.

Wprowadzenie systemu pozwoli na zarządzanie ruchem miejskim z użyciem najnowszych technologii i zwiększy przepustowość dróg w Gdańsku, Sopocie i Gdyni o 20-30 proc. W analizie ruchu drogowego będzie brała udział specjalnie zaprojektowana sygnalizacja świetlna, czujniki w jezdni, komputery w pojazdach komunikacji miejskiej, urządzenia nadawczo-odbiorcze, kamery, fotoradary i fotorejestratory, tablice o zmiennej treści. Całość ma koordynować zespół pracujący w centrum zarządzania ruchem drogowym.

Całkowity koszt inwestycji to 160 mln zł. 136 mln zł do przedsięwzięcia dokłada Unia Europejska z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni. Koszt budowy systemu to 133 mln zł, które zainkasuje firma Qumak.

Ulice w Trójmieście, na których staną rejestratory wykroczeń.

GDAŃSK

1. Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Brama Oliwska zobacz na mapie Gdańska, Hucisko zobacz na mapie Gdańska, Trakt św. Wojciecha i Zaroślak zobacz na mapie Gdańska, Elbląska i Głęboka zobacz na mapie Gdańska, 3 Maja i Hucisko zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Hallera zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Traugutta zobacz na mapie Gdańska, Słowackiego i Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.

2. Punktowy pomiar prędkości
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Grunwaldzka i Bitwy Oliwskiej II zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzka i Abrahama zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Traugutta zobacz na mapie Gdańska, Marynarki Polskiej i Reja zobacz na mapie Gdańska, Podwale Przedmiejskie i Łąkowa zobacz na mapie Gdańska (w każdym kierunku), Trakt św. Wojciecha przy Zrembie zobacz na mapie Gdańska (w każdym kierunku), Trakt Św. Wojciecha 191 zobacz na mapie Gdańska, Trakt Św. Wojciecha i Ukośn zobacz na mapie Gdańskaa.

3. Odcinkowy pomiar prędkości
Ulica Słowackiego - cały odcinek leśny zobacz na mapie Gdańska - od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Złota Karczma zobacz na mapie Gdańska.

GDYNIA

1. Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Chwaszczyńska i Brzechwy zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kcyńska zobacz na mapie Gdyni, Morska - Obwodnica Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kartuska zobacz na mapie Gdyni, Morska i Chylońska zobacz na mapie Gdyni (od strony centrum), Morska i Warszawska zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni (dla obu kierunków), Śląska i Kielecka zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Nowa Kopernika zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Stryjska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Wielkopolska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Spółdzielcza zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa - Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni.

2. Punktowy pomiar prędkości
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Morska - Chylońska zobacz na mapie Gdyni (od strony centrum), Zwycięstwa i Bernardowska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa - Redłowska zobacz na mapie Gdyni, Wielkopolska i Racławicka zobacz na mapie Gdyni, Chwaszczyńska i Rdestowa zobacz na mapie Gdyni.

3. Odcinkowy pomiar prędkości
Odcinek ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni od ul. Łowickiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Gedymina zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (494) 8 zablokowanych

  • skoro droga byla zamknieta to z Niedzwiednika do Obwodnicy kierowcy musieli jechac przez Kartuska? (1)

    Genialne

    • 0 0

    • Tak. Na Chylonii.

      Jakie pytanie,taka odpowiedź.

      • 0 0

  • jakies lobby Tristarowe minusuje wszystkie wiadomosci pokazujace ze Tristar to maszynka do robienia kasy ? (1)

    jaka w ogole firma buduje ten Tristar ?
    znow jakas firma znajomych PO ?

    • 2 1

    • "Tristara" tworzy Qumak SA. Robili też w ECS i na lotnisku Balice w Krakowie.

      • 0 0

  • SĘPY J**ANE!!! Pasożyty żerujące na ludzkiej kżywdzie!!! (6)

    Wszystko po to by wyłudzić pieniądze od biednego obywatela...
    Mam nadzieje że ten zas*any tristar będzie nie wydolny i będzie generował trzykrotnie większe korki to może pójdą po rozum do głowy i go wyłączą, tyle pieniędzy wydane tylko po to żeby ludziom do*ierdol*ć!!!

    P.S. Będę jezdził w kominiarce albo masce i zdejmę tablice rejestracyjne, zerwę naklejkę z przedniej szyby, oraz zamontuję GPS w aucie i ustawię go tak aby zaniżał prędkość i w sądzie udowodnię że jechałem "wolniej"!

    ZŁAMANEGO GROSZA ODE MNIE NIE DOSTANIECIE PASOŻYTNICZE SĘPY!!! WOLĘ BYĆ W BIKU!!! A SPRÓBUJCIE PRZYSŁAĆ NA MNIE KOMORNIKA TO POZABIJAM!!!

    • 8 6

    • Zmienicie zdanie jak zaczniećie bulić... (2)

      Nie było nie ma i nie będzie, ludzi nie omylnych! Na pewno każdy z was przynajmniej raz przez pomyłkę, da się złapać w płapkę tristara!!!
      A co do GPS-u montowanego w aucie (anty kradzieżowy, Solid Security) to prawda jest taka że bez żadnego grzebania prawie zawsze przekłamuje +/- te 10 km/h do 20 km/h! ;]
      Gdańszczaninie jeśli uważasz że fotoradar to ułatwienie, to albo jesteś z PO albo po prostu jesteś fanem korków. A po Gdańsku to jezdżę tylko w celach służbowych (niestety) i poza nimi nie mam zamiaru tam jezdzić! :)
      Jeśli chodzi o komorników to zajmijcie się tymi bogatymi dłużnikami (posłowie, senatorowie i całą tom mafijną bandom)!

      • 0 1

      • (1)

        Zasadniczo się z tobą zgadzam, ale popracuj proszę nad ortografią.

        • 2 2

        • wyjmij gumę z tyłka Macieju

          • 0 2

    • Jeździj sobie w kółko po Kościerzynie, tam nie ma takich "utrudnień". W Gdańsku cię nie potrzebujemy :)

      • 0 1

    • "zamontuję GPS w aucie i ustawię go tak aby zaniżał prędkość i w sądzie udowodnię że jechałem "wolniej"!

      Z takimi zdolnościami zatrudnij się w googlu, będzie cię stać na mandaty :D

      • 0 1

    • ;(

      o nie, tylko nie to!

      • 0 1

  • Jeżeli da radę jechać 200 km/h (15)

    to czemu jest tam ograniczenie do 70 km/h? :-)

    • 62 13

    • no ja trochę się dziwię (7)

      , że ten tristar odcinkowy tam stawiają, bo większość kierowców których tam obserwuje, najzwyczajniej nie umie jeździć samochodem (z górki na wciśniętym sprzęgle i ciągle hamulec - to standard) i obecna prędkość dozwolona - 70km/h najzwyczajniej przerasta ich możliwości. Więc kogo oni chcą tam łapać to nie mogę pojąć...

      • 6 1

      • a po czym ty poznajesz że ktoś kto jedzie na wciśnietym hamulcu wciska też sprzeglo? (6)

        Z wyrazu twarzy? Statusu na facebooku czy dzwonisz do wrozbity Macieja?

        • 5 2

        • kolego (5)

          jeśli ktoś mimo wciskanego hamulca nie wytraca prędkości to wiedz, że jedzie na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem... Jadąc za takim miszczem, na wrzuconym biegu, nie muszę hamować, a on cały czas.

          • 7 2

          • Hmm... (4)

            a mi kazano wciskać sprzęgło przy hamowaniu podczas nauki jazdy...??? Co mam o tym sądzić???

            • 0 3

            • Przy hamowaniu silnikiem kazano ci wciskać sprzęgło? Oj,chyba czegoś nie zrozumiałe(a)ś :) (2)

              • 3 0

              • (1)

                Hamowanie silnikiem to rzadka umiejętność u naszych miszczów. To widać na Łostowickiej, na Hawla, na Sobieskiego, na każdej chyba ulicy o dużym spadku.

                • 2 0

              • Popieram!

                • 0 0

            • wciskać sprzęgło przy hamowaniu...hmmm

              no kurcze patrz... a ja tyle lat myślałem, że do hamowania jest HAMULEC a nie sprzęgło ;) czego to człowiek się nie dowie od młodzieży.

              Sprzęgło drogi adepcie jazdy samochodem, wciskasz przy zmianie biegów i przy zatrzymaniu auta, żeby nie zgasło.

              • 0 0

    • (6)

      Bo to był kierowca rajdowy, a zenki, cześki i cala masa domorosłych rajdowców powypadalaby z drogi przy 120 na tych zakrętach.

      • 13 3

      • w takim razie ten kierowca będzie przez najbliższe 13msc jezdzic tam 140km/h

        A reszta nie bo nie są kierowcami rajdowymi? Ciekawa nielogika.

        • 1 3

      • Zatem jeśli ja nie wypadnę przy 150km/h to nie powinienem dostać mandatu.

        • 4 1

      • 120 to calkiem normalna predkosc pod gore (1)

        • 9 6

        • Chyba fahrenheitów ;)

          • 2 0

      • Niektórzy już przy 70-80 km/h lądują na barierkach. (1)

        • 9 1

        • nie no panie, te barierki się same wyginają

          • 7 0

  • rajdowiec matematyk (1)

    Wszystkim kierowcom (autorowi artykułu też) polecam następujące ćwiczenie. Proszę przejechać dowolny odcinek drogi ze z góry określoną średnią prędkością. Nieważne jaką. Może być 13 km/h. Dla tych co nie mieli matematyki w podstawówce wyjaśniam, że można to osiągnąć jadąc ze stałą prędkością 13 km/h, albo przez 50% czasu 20 km/h i przez 50% czasu 6 km/h. Można też zasuwać 5 sekund ile fabryka dała a potem wlec się jak żółw. Cała trudność polega na tym, że trzeba w czasie rzeczywistym zliczać czasy i prędkości i liczyć średnią korygując prędkość aby osiągnąć zadany wynik.

    Pomiar odcinkowy określa średnią prędkość przez pomiar czasu. Więcej niczego nie trzeba kiedy odległość jest znana i stała. Wystarczy tę odległość podzielić przez uzyskany czas i mamy średnią prędkość. Zdaje się, że mieliśmy do czynienia z pierwszą w historii kalibracją stopera za pomocą rajdowego auta. Gratulacje! Dobrze wydane pieniądze.

    • 2 2

    • W zadzie byłeś,stolec widziałeś.

      Samochód ma urządzenie pozycjonujące,na podstawie którego precyzyjnie oblicza się drogę oraz prędkość. Na podstawie serii pomiarow kalibruje sie rejestratory,ktore przeciez sa rozstawione w "mniej wiecej" odleglosci x. Mamy XXI wiek i nikt by tego nie robil stoperem i tasiemka ;)

      • 0 0

  • sristar (1)

    taki system jest sensowny gdy reguluje nie tylko górną prędkość ale również dolną - jak ktoś jedzie za wolno to mandacik!

    • 3 2

    • Podaj podstawę prawną tej sankcji.

      "Za wolno".. . LOL

      • 0 0

  • Ciekawe czy te chińskie kamerki rozpoznały tablicę rajdówki (1)

    hue hue :D

    • 3 2

    • Tak. To część testu. Sprawdzali też z lakierem bezbarwnym i sprejami z alegro.

      • 0 0

  • Gdzie ma świecie tak kontrolują? (18)

    czy jest jeszcze jakiś kraj w którym tak trzepią kasę od kierowcy?

    • 30 13

    • A w czym masz matołku problem ? (8)

      Jest znak ograniczający prędkość to się stosuj.
      Na kurs prawa jazdy chodziłeś ?
      Potem ludzie płaczą przez takich rąb... rajdowców pijaków amatorów.

      • 14 4

      • kilku debili rozwali się na zakręcie przy 140 a za moment zobaczysz tam znak ograniczenia do 50 (1)

        tak się poprawia bezpieczeństwo w Polsce, a potem nie dziwne jest, że ludzie mają w nosie takie zakazy

        • 2 1

        • No tak,bo skoro rozwalili się przy 140, to 130 jest bezpieczne (dla każdego i w każdych warunkach),logiczne

          Taaaak,tobie na złość stawiają ogranizenie

          • 0 0

      • (5)

        znaki stawiane przez DEBILI nie obowiązują normalnych ludzi.Tyle w temacie poza tym niech za łamanie przepisów zaczną być karani psy politycy sędziowie celebryci a wtedy pogadamy o stosowaniu się do przepisów

        • 9 18

        • Nie ma to,jak "na początek" wymagać od innych,a nie od siebie. Polski "kierowca"... (3)

          Podpisz się nazwiskiem i numerem PJ,żeby starosta kościerski wiedział,co unieważnić - bo z takim podejściem ewidentnie nie nadajesz się na drogi publiczne!

          • 10 5

          • (2)

            jestem sobie uczciwym obywatelem baranie i mam dosyć tych g..wien mających rzecz jasna poprawiać moje bezpieczeństwo dbac o jakość mojego życia a będących w rzeczywistości maszynkami do inwigilowania i okradania mnie z pieniędzy.Polskie przepisy drogowe uchwalają półmózgi w sejmie często za kasę od różnych lobbystów i dlaczego ja mam się do nich stosować?Lobby żarówkowe wymyśliło sobie światła mijania w dzień które kompletnie się do tego nie nadają i w normalnych krajach nie nakazuje się ich używania.Zużywa się więcej paliwa wydzielają setki tysięcy ton więcej chemii rosną góry żarówkowych śmieci zapalają sie niepotrzebne zupełnie światła tylne rejestracja wskaźniki ale co tam.Orlen zarabia 2 mld więcej producenci żarówek alternatorów i akumulatorów swoje też mają z tego tortu a k..wskie państwo zarabia na podatkach i jest super a taki przygłup jak ty święcie wierzy że wszystko co ta mafia robi jest dla twojego bezpieczeństwa.Kolejna bzdura-odblaski dla pieszych okazuje się że za ustawą stał jakiś pociotek tej prostytutki bieńkowskiej znowu można zarobić na lotnych hasełkach dbania o bezpieczeństwo i dobro ludzi.NIK już dawno stwierdziła że w tym chorym kraju jest za dużo znaków drogowych że wprowadzają one tylko zamęt chaos a często służą za pretekst do organizowania akcji mandatowych.Starosta kościerski to dla mnie wsiun któremu mogę to w twarz powiedzieć i mu napluć w ryja.Pokazał to szczególną gorliwością w ośmieszaniu tamtejszej straży wiejskiej walczącej we wszystkich instancjach o 50 zł mandat dla rowerzysty z fotoradaru.Takich czubów to powinno się w klatkach pokazywać i wozić jako osobliwości ludzkiego debilizmu żeby ściągnąć 50 zł te czuby są w stanie wydać 10 tysiecy zł.

            • 14 14

            • Tak,jesteś przykładnym obywatelem,tylko lubisz łamać prawo,no kumam:D

              • 6 2

            • Tak, o Miszczu, praw kazania dalej, mów, o znawco, o mędrcze, o krynico, o zdroju polackiej frustracji i wiecznego bólu zada!

              • 11 5

        • No tak TY wiesz lepiej ile można jechać, boś jest miszczem kierownicy.

          Jak wszyscy.

          • 5 3

    • w Czechach (2)

      A odcinkowy pomiar prędkości jest w całej Pradze - autostrady dookoła miasta + wszystkie tunele

      • 4 2

      • Niemożliwe,w Czechach jest tanie piwo,winiety i w ogóle raj! (1)

        • 2 1

        • może i raj, ale Czesi jak mało kto jeżdzą powoli i przestrzegają przepisów - tam nie ma marginesu pomyłki - 50 to 50. Jedziesz 53km/h - dostaniesz mandat. Zjeżdziłem Czechy wzdłuż i wszerz więc wiem, co piszę.
          Ale fakt faktem jeszcze niedawno żyło się tam inaczej - na luzie. Po prostu inna mentalność

          • 1 0

    • Nie,bo w żadnym europejskim kraju kierowcy nie łamią tak powszechnie prawa.

      • 3 2

    • Mało jeszcze widziałeś w życiu...

      • 3 0

    • (1)

      U nas mandaty są śmiesznie niskie.

      • 11 7

      • w Austrii przekroczenie predkosci o 20 km/h - koszt 80 euro wiec bez przesady

        • 5 0

    • np na Węgrzech są odcinkowe pomiary prędkości.
      a jakbyś u nich przekroczył prędkość to dostałbyś taki mandat, że zes... byś się w gacie.

      • 9 3

    • Oczywiście, wszystkie inne kraje Europejskie. W Polsce można powiedzieć

      mamy pod tym względem "luz" w porównaniu do innych krajów.

      • 10 3

  • proszę podać podstawę prawną pozwalającą na jazdę 200km/h na drodze publicznej (2)

    Przypominam, że to nie były zawody sportowe.

    • 6 1

    • przyjechała sobie milicja i jakiś frog aby sobie pojeździć 2 paki po winklach?

      co to za obyczaje?

      • 0 1

    • Oraz podstawę prawną do zamknięcia odcinka drogi z takiego powodu

      • 2 0

  • Sekundniki przy światłach i już mamy lepiej (1)

    Wystarczy zamontować sekundniki przy światłach i to zwiększy bezpieczeństwo bo uspokoi kierowców zwiększy reakcje na zmianę stanu świateł . Bo teraz jak jadę to mam obawy ,ze przyjade na pomarańczowym i czerwonym 1 dostanę mandat 2 tak za hamuje ,ze stanę w miejscu i ktoś mi wjedzie w tył auta .

    Pomyślcie czasem projektanci i urzedasy ,ze nie jest najważniejsza kasa tylko poprawa bezpieczeństwa nie każe wam wymyślać nie wiadomo co wescie przykład tam gdzie to sie udało !

    • 2 0

    • sekundniki

      to by naprawdę bardzo dużo dało i o wiele usprawniło np. ruszanie ze świateł. ale u nas, IMBECYLE, zamontowali w całym mieście nowe sygnalizatory i żaden nie ma odliczania sekundowego.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane