• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samochody spalinowe tylko do 2035 roku?

mJ
21 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Czyżby wielkimi krokami zbliżał się kres aut spalinowych? Czyżby wielkimi krokami zbliżał się kres aut spalinowych?

Do 2035 roku zakończy się era samochodów spalinowych w Europie - donosi agencja Bloomberga. W salonach dostępne będą jedynie auta elektryczne, no i niewykluczone, że te napędzane wodorem. Czy rzeczywiście taki scenariusz ma szansę się ziścić?



Czy wierzysz, że po 2035 roku nie kupisz w salonie auta spalinowego?

Agencja Bloomberga dotarła do unijnych dokumentów, z których wynika, że planowane jest wprowadzenie zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi, zarówno w autach osobowych, jak i dostawczych. Przełomowym momentem ma być rok 2035.

Według długoletniego planu Komisji Europejskiej w pierwszej kolejności, do 2030 roku, emisja spalin w nowych autach rejestrowanych w krajach należących do UE ma spaść o 65 proc. w stosunku do aktualnie obowiązujących wartości, czyli 95 g/km. Pełna zeroemisyjność ma nastąpić do 2050 roku. Tym samym Stary Kontynent ma stać się pierwszym na świecie kontynentem o zerowej emisji netto.

Stopniowa realizacja planu wycofania ze sprzedaży spalinowych aut ma dać czas producentom na rozszerzenie gamy oferowanych modeli, ale także rządom na przygotowanie niezbędnej infrastruktury. Projekt wycofania spalinowych pojazdów z obiegu wiąże się z reorganizacją całej gospodarki, w tym przemysłu i transportu.

Plany są poważne, a pytanie brzmi: czy jest szansa na ich realizację? Pojawiły się głosy, z których jasno wynika, że tak naprawdę już osiągnięcie redukcji o ponad 60 proc. w ciągu najbliższych 9 lat będzie bardzo trudne, nawet jeśli mocno postawi się na hybrydy typu plug-in.

Gwoli ścisłości, po 2035 roku na naszych drogach oczywiście wciąż spotkamy samochody z silnikami spalinowymi. Wygląda na to, że będziemy świadkami rozkwitu rynku wtórnego.

Czy już za 14 lat powiemy: żegnaj benzyno, żegnaj dieslu? Co o tym sądzicie?

Czytaj więcej na temat elektromobilności

mJ

Opinie (219) 4 zablokowane

  • Nas to nie dotyczy. (10)

    W 2035roku będziemy nie w Europie, a w ZBIR-ze. Pewnie razem z Węgrami.

    • 43 27

    • (3)

      Zgadza się, bo jeśli rząd będzie nas dalej tak i**otycznie skłócać z zachodem, to do tego czasu będziemy zapewne kaczo-stanem federacji Rosyjskiej, także na spokojnie, w takim wypadku to do 2200roku będzie można używać piecyków węglowych oraz deasli, więc naród cebuli będzie szczęśliwy;)

      • 16 21

      • I bardzo dobrze!

        • 10 4

      • Ty makumba jesteś naszpikowany tak głupią propagandą i infantylną wiedzą, że aż mi cię szkoda

        • 17 5

      • Makumba podaj przykład tego skłucania

        bo jak na razie to sprzeciwiamy się ich zapędom, które nie były ujęte w traktatach. Oni systemowo prz****ą się do Polski bo:
        w PL CO2 emitują i wungiel palą - ale w DE robią tego 3 razy tyle co u nas i cisza...
        w PL rzeki regulują - ale w DE wszystko co się dało poregulowali,
        w PL elektrownie budują - ale w DE 3 nowe na wungiel budują a jedną nowiutką w zeszłym roku otworzyli...
        w PL Żydów nie lubią i antysemityzm jest - ale w DE i FR na co dzień lekarze i inżynierowie z Afryki spuszczają im łomot, że bez ochrony nie wychodzą na ulice...
        w PL homosiów tłukom - ale w DE i FR jak z antysemityzmem wspominanym pkt wyżej...
        w PL prawa nie przestrzegają i chcą zmienić sądownictwo - ale te zmiany są robione 1:1 na wzór tych niemieckich lub hiszpańskich - odpowiedź tych p***w - ale tam jest dojrzała demokracja....jprd lol...
        itp itd...niech UE przestrzega tego na co się zgadzaliśmy przy wchodzeniu w struktury i nie zmienia zasad w trakcie, w przeciwnym razie niech się *****

        • 19 8

    • większość diesli na drogach są bez filtra cząstek (1)

      najlepszym wynikiem dla Polski w 2035r będę osiągnięcie normę Euro 5.

      • 8 6

      • A nadal emitują mniej co2 niż benzyniaki.

        • 7 4

    • w

      2035 nie będzie europy?

      • 10 3

    • Le ming to ze papugujesz tylko populistyczne brednie Pokwoców z TVNienawisc (2)

      czy Gazety Rosyjskiej to nic nowego .Gdybys miał mózg myslał bys a tak jestes tylko papugą powielajacą brednie.
      Bo ty chcesz le ming być niewolnikiem .Bo Polska ma byc jak pod zaborami rzadzic nami ma Merkel a nie Polski rząd .O Polskie ineteresy nikt niema dbac bo loiczy sie tylko interes firm zachodnich.
      Wiec dzbaku Polska wprowadza standarty które obowiazuja w innych krajach UE i prawa i przepisy które obowiazuja w innych krajach UE.Bo to jest korzystne dla nas a nie korzystne dla tych co Polaków wyzyskują .Wiec Merkel broni interesów swoich w Polsce !!

      • 9 10

      • Ups...

        Kogoś poniosło. I to grubo :)

        • 2 2

      • Idz dalej ogladaj tvp kurski

        Cos ty wyjaral slepcze.

        • 0 3

  • A wytwarzanie prądu jest super eko (18)

    Zwłaszcza w naszych cudownych elektrowniach węglowych. Genialny pomysł, zeroemisyjność jak się patrzy.

    • 73 12

    • (7)

      Do tego dochodzi degradacja terenu w obszarach, gdzie wydobywane są pierwiastki używane przy produkcji baterii do aut elektrycznych i sam proces produkcji auta elektrycznego wytwarza emisję równie szkodliwą, co 5-7 lat jazdy autem z silnikiem diesela. Nie mówiąc już o tym, że 80-85% zanieczyszczeń wytwarzanych podczas jazdy to tak zwane zanieczyszczenia wtórne, które powstają też w wyniku eksploatacji aut elektrycznych. O takich rzeczach się nie mówi. Podliczając całkowity bilans, auta elektryczne nie są wcale bardziej ekologiczne od spalinowych. Dlaczego, nie rozwija się technologii wodorowej, która zaczeła pojawiać się w latach 70? Nie dość, że jest dużo bardziej eko, to jeszcze bardzo łatwo można dostosować do niej obecne silniki spalinowe oraz infrastrukturę (stacje paliw). Widać gołym okiem, że chodzi o kasę. Sprzedanie starej technologii (silniki elektryczne powstały długo przed spalinowymi) jako nowinkę i coś modnego.

      • 23 5

      • Rozwija się (1)

        Auta już są, nie wiem czy wiesz ale w czerwcu w Polsce (można!) testowano lokomotywę napędzaną wodorem. Samoloty i statki też są w planach (na razie). Moim skromnym zdaniem, w ciągu 2 lat wodór będzie tak popularny jak elektryki teraz

        • 2 4

        • nie porównój 150 tonowej lokomotywy

          która jedzie po torach w ruchu sterowanym i zabezpieczonym, lub 12 000 tonowego statku na morzu z osobówką prowadzoną w 5/10 przypadków przez ludzi nie znających dobrze przepisów. O samolotach na wodór zapomnij nawet.

          • 4 3

      • (2)

        A wodor jak powstaje? jest jeszcze mniej ekologiczny proces niz produkcja ropy. Transport wodoru to dramat (infrastruktura przesylu pradu istnieje) tak samo jak jego magazynowanie. Technologia wodorowa z lat 70? Tak ale XIX wieku :) tak, tak, ogniwa wodorowe to wynalazek starszy niz silniki elektryczne czy spalinowe.

        • 6 2

        • Mercedes planował wdrożenie układów wodorowych w swoich autach już w 1995 roku (1)

          ale odpuścili sobie, bo przechowywanie i potencjalne niebezpieczeństwo podczas wypadku naraziły by firmę na odszkodowania większe niż jej wartość

          • 5 2

          • powiedz to Toyocie

            • 0 0

      • taa ale wiesz to już poza UE jest

        ale o tym nic nie mówią

        • 0 2

      • Dewastacji po wydobyciu rudy żelaza czy paru pierwiastków do różnych odmian stali w silniku spalinowym rozumiem nie ma?

        Sam proces produkcji auta spalinowego to ile lat jego eksploatacji? Jak długo już pracujesz dla Toyoty?

        • 0 2

    • a słyszałeś może (5)

      o autach na wodór?

      • 7 4

      • Czytaj ze zrozumieniem (1)

        Wypowiadam się tutaj na temat elektryków, które są mocno promowane, przynajmniej na chwilę obecną.

        • 3 1

        • napęd elektryczny może być ściśle powiązany z napędem wodorowym

          • 1 3

      • (2)

        Słyszałem . I co z tego wynika ? Wiesz ile kg CO2 trzeba wyemitować aby wyprodukować 1 kg wodoru ?
        Nie wiesz, bo gdybyś wiedział jak się ośmieszasz to byś takich głupot nie wypisywał.
        Podpowiem tobie gimbusie ,że jest to ok. 8 kg. CO2 czyli twój ekologiczny i zeroemisyjny samochód na wodór jest tak wysoko ekologiczny jak twoje wykształcenie i wiedza w tym temacie.

        • 2 0

        • Zwłaszcza jak użyjemy do produkcji wodoru energii ze słońca - wiesz ile słońce CO2 w kosmos emituje? (1)

          • 0 0

          • nic bo tam tak duże pierwiastki jak węgiel i tlen nie mogą istnieć ;)

            • 0 0

    • (2)

      Wszystko wskazuje na to, że były to celowe działnia lobbystyczne? Nikt do tej pory z producentów samochodowych, nie pochwalił się pełnym bilansem zysków i strat dla środowiska, porównując zalety i wady samochodów z silnikiem diesla z elektrykami. Tym razem nie da się zagłuszyć tego stanowiska propagandową paplaniną. To nie jakiś instytut, wynajęta organizacja, czy niezależny ośrodek badawczy, a producent samochodów z górnej półki, który nie musi niczego ukrywać, wyolbrzymiać lub fałszować. Mazda nie przystąpiła do światowego wyścigu na elektryczny samochód, który może wreszcie pokonać kilkusetkilometrowe odcinki dróg, do kolejnego tankowania. Dlaczego?

      Właśnie ujawniono bilans energetyczny i środowiskowy, z którego jasno wynika, że nie wszystko jest tak różowe, jak do tej pory było przekazywane opinii publicznej. Samochody elektryczne, wcale nie są czystszymi pojazdami pod względem szkód wyrządzanych środowisku, niż diesle. Mało tego, w sprzyjających warunkach, per saldo wytwarzają i wydalają mniej trujących substancji, niż elektryki okrzyknięte superczystymi.

      Na czym polega kłopot z samochodami na prąd? Chodzi o ich największy mankament, a więc zasięg. Producenci, chcąc go wydłużyć muszą za każdym razem instalować coraz większe źródła energii elektrycznej , a więc akumulatory o rosnących pojemnościach. I tak, przy 35kWh, średni zasięg bez ładowania to 200 kilometrów, 45 kWh 330 kilometrów, 58 kWh 420 kilometrów, 78 kWh 550 killometrów.

      Christian Schultze  zastępca szefa centrum badawczo-rozwojowego Mazdy w Europie ujawnił bardzo ciekawe i praktyczne dane. Porównał istniejące modele samochodów Mazdy wyposażonych w oba typy wyżej omawianych silników. Jedno łączy wszystkie typy samochodów ślad dwutlenku węgla, który zostawiają w atmosferze. Ten współczynnik pokazuje, ile jest warta dana technologia w dobie permanentnej walki o czyste środowisko.

      Elektryk Mazda MX-30 (SUV) wytwarza tyle samo CO2, co Mazda 3 (kompaktowe auto) z silnikiem Diesla.

      • 2 0

      • Elektryk tyle samo CO2 co Diesel? Chyba jak Diesel stoi z wyłączonym silnikiem - to zgoda. (1)

        • 0 3

        • Diesel wytwarza co prawda więcej sadzy, NOx oraz SOx ale CO2 już nie. Licząc ślad węglowy. Co prawda wytwarza to punktowo a elektryk korzysta z oddalonej elektrowni. Oczywiście nie w Gdańsku, bo w Gdańsku, jak ludzie (o zgrozo!) nie wiedzą elektrownia stoi prawie w centrum.

          • 2 0

    • I już tak zawsze będzie u nas prąd z węgla? Nawet w 2050r?

      • 0 0

  • No i korki się wtedy skończą

    Bo wszycy będą jeżdzić buspasami.

    • 69 3

  • Super. To teraz nic tylko kupić używek za milion odczekać pare latek (13)

    garażując i dbając o nie i po 2035 padło za 10 koła będzie warte 50 tysiecy.... bo rynek wtórny jeszcze będzie istniał:) Nikt mi nie da takiej stoipy zwrotu jak ta inwestycja:)
    A na serio.... Rozumiem że i tiry i autobusy i cała komunikacja zawodowa równiez będzie na elektrykach:) Bo jak wszyscy to wszyscy:) Już widze TIRa który co 200km będzie zmieniał ciagnik albo pasażerów jadących na 3 razy Gdynia Zakopane:) hehe....

    • 90 15

    • Taki super pomysł na biznes i się nim publicznie dzielisz!? (1)

      W dodatku za darmo!? Zero wyczucia biznesowego. Zastaw mieszkanie i kupuj szybko zanim ktoś cię ubiegnie.

      • 6 7

      • Nie musze zastawiać bo żyje z wynajmu mieszkań:)

        Poza tym jak mam pomysł a mi nie brakuje to oddaje za darmo:) Nie jestem z tych ludzi co musza mieć jeszcze więcej a najbardziej ich cieszy nieszczęscie drugiego człowieka. Mam to daje i nic od nikogo nie potrzebuje dostawac:)

        • 18 5

    • Najwyraźniej nie słyszałeś o ogniwach wodorowych generujących prąd (3)

      np Toyota Mirai, tankowanie wodoru w 5 minut i 650 km zasięgu na prądzie.

      • 9 12

      • Najwyrazniej Ciebie jako nielicznego w PL będzie stać za samochód z napędem wodorowym:) (2)

        A teraz zadam Ci pytanie...czemu technologia wodorowa nie weszła do powszechnego użytku i nie wejdzie?:)
        Bo lobby paliwowe jest tak mocne że nikomu sie to nie opłaca i nikt do tego nie dopusci i zapewniam Cie że za naszego życia nie doczekamy sie tego:) Odpowiedz tak banalnie prosta jak konstrukcja ogniw wodorowych:)

        • 17 3

        • Spokojnie

          to jest nowa technologia więc jest droga. Pamiętam jak pierwsze telewizory plazmowe kosztowały 40 tys. zł. Teraz na duży płaski telewizor stać każdego Polaka. Co do lobby to nie masz racji, zobacz ile aut elektrycznych i hybrydowych jeździ po drogach.

          • 1 2

        • Lobby co najwyżej opóźni do czasu, aż im się będzie opłacało

          • 0 0

    • Nie ma to jak snuć wizji o tym jak będzie za 15 lat, na podstawie dzisiejszej techniki. Zobacz jaki zasięg miały elektryki 15 lat temu, a jaki mają dziś. Technologia w bateriach pójdzie dużo szybciej na przód, bo wcześniej takie baterie nie były aż tak potrzebne - teraz każda licząca się marka samochodowa ma elektryczny samochód. Nakład kasy na badania i rozwój baterii troszkę się zwiększył.

      • 3 9

    • Jak dyliżans (1)

      Co 50 km zmiana koni... znaczy ciągnika albo baterii na naładowane :)

      • 15 1

      • Masz rację - tak jak lokomotywy, co 50km dolanie wody i załadunek węgla.

        • 0 0

    • (2)

      a kto Ci to kupi jak litr paliwa będzie po 20 złotych?

      • 6 2

      • A do tego zakazy ruchu tu i tam dla spalinowcow plus podatki (1)

        • 6 2

        • Zgadzam się dla Pana/ Pani zakaz ruchu tu i tam.... czyli podjedzie Pan.Pani autobusem w okolice centrum...i wtedy jakieś 5 km

          piechotka ...tak dla zdrowotności:)

          • 6 0

    • A wyobrażałeś sobie palaczu w parowozie elektryczne lokomotywy?

      Jakoś jeżdżą, ciekawe, nie? A może i ciężarówki by tak mogły po autostradach, co? Czy nie?

      • 0 0

  • Diesle powinny byc wycofane natychmiast (17)

    to im zawdzieczamy eksplozję nowotworów

    • 27 73

    • Udowodnij to, przedstaw badania..... (7)

      • 10 7

      • Nie pogrążaj się (6)

        Akurat lista trujących związków w spalinach diesel'a jest znana. Wiele zostało zrobione aby je zredukować (adblue, katalizator dpf), ale wciąż bardzo dużo zanieczyszczeń się przedostaje do atmosfery.

        • 10 15

        • Ja ad blue odłączyłem, egr odłączyłem i DPF również. Teraz mam więcej mocy a i tak nie dymi

          • 5 1

        • (1)

          Ty się nie pogrążaj dzieciaku; utylizacja jednego elektro padła daje w kość środowisku bardziej niż 8 lat eksploatacji diesla.
          Dodatkowo poczytaj instrukcję producenta tych "eko" rzęchów - nawet drobna stłuczka nakazuje złomowanie, spójrz co się dzieje na norweskich szrotach.

          • 4 0

          • No chyba po powodzi jak go do oceanu zabierze

            Baterie funkcjonują w magazynach energii jeszcze długie lata po złomowaniu elektryka. Drobna stłuczka nakazuje złomowanie? To złomuj, kto bogatemu zabroni, ale biedniejsi po prostu naprawią i tyle. Naczytałeś się chyba instrukcji od amunicji nie od elektryków.

            • 0 2

        • Ty, "ekolog" a wiesz o tym że prądem mają być napędzane tylko samochody "zwykłego kowalskiego" transport dalej będzie na dieslu?

          • 1 0

        • Adblue pomaga redukować tlenki azotu do azotu, nic więcej. Tlenki azotu nie są rakotwórcze, tylko proszę tych fundacyjek ekoświrowych nie cytować i nie mówić, że są prekursorami związków mutagennych bo równie dobrze o to możemy oskarżyć wodę i tlen.

          • 0 0

        • w takim razie samoloty tym bardziej

          • 0 0

    • Maslo oranzada,wodka,kielbasa, (7)

      Landryny,ketchup,piwo,zupki chinskie,itd...
      Wsxystko jest na chemii ktora powoduje raka!!!
      Próby jadrowe na atolach ,plastki w morzach i rzekach -potem jemy ryby krewetki itd...
      Rak jest wszedzie.
      Ludzie pracujacy w hutach stoczniach i ciezkich zakladach metalurgicznych wdychajavsrednio 10x wiecej rakotworczych zwiazkow niz przecietny czlowiek zyjacy w miescie na codzien!!
      Ac ty czpiasz sie diesli nowoczesnych?
      Dzisiejsze diesle sa czystsze od kilkuletnich bezfiltrowych benzyniakow zlopiacych olej silnikowy.
      Tysiace samolotow nad twoja glowa spala dziesiatki ton paliwa podvzas 1 lotu powodujac opad

      • 26 5

      • ale większość posiada nowe diesli? (2)

        widzę polowe szrotu które śmierdzi i nie uzupełnia żadnych emisyjnych norm. o tym chodzi.

        • 8 6

        • (1)

          "nowy diesel " to również ten na pompowtrysku z 2001 roku, to jest technologia o niebo czystsza niż wolnossący z 1990

          • 8 2

          • Ponadto jedno wypalenie DPF bardziej truje środowisko, niż gdyby samochód DPFa nie miał.
            "Wściekłe psy kapitalizmu" napędzają konsumpcjonizm a idioci kupują te eko brednie.

            • 5 0

      • Masz rację

        Nie róbmy nic

        • 0 4

      • A te dzisiejsze diesle nie będą żłopały oleju za kilka lat jak te benzyniaki? (2)

        • 0 1

        • nie no panie co pan, nigdy w życiu, nasze nie

          • 0 0

        • Ales k..rde inteligentny innaczej

          Jajo zes tuman to ci odpowiem abys przekazal innym.
          Diesle nowe a nawet te z nawet juz 2007 roku mialy calkiem dobre DPFy.
          Benzyna nie!!!
          Diesel nawet jesli "pobierze"olej to i tak te smrody wychwyci filtr....
          W benzynowych autach masz katalizatory...ktore nijak nie wychwyca spalonego oleju.
          Dopiero pojazdy benzynowe po 2017 zostawaly doposazone w GPFy
          Ponial?

          • 0 1

    • Powtarzasz zasłyszane w TVP plotki. Poczytaj, pomyśl i dopiero się wypowiadaj

      • 4 1

  • I jeszcze całkowity zakaz (3)

    produkcji mięsa

    • 33 22

    • Co to, to nie.

      • 8 1

    • Jak rozpoznać weganina na ulicy?

      Sam ci o tym powie.

      • 19 1

    • zawsze możecie jeść ludzkie

      • 0 0

  • A dlaczego nie do 2025 ? (1)

    Urząd Miasta Gdynia nie wykazuje się proaktywną postawą w obszarze rozwoju ekologicznych rozwiązań technologicznych, w szczególności tych które tworzą CO2, lecz za dużo uwzględnia się dogodnych dla partnerów oraz przyjaznych dla mieszkańców-samochodziarzy Gdyni, nie wspominając o "satelitów/obarzanków" Gdyni , a nie przyjaznego środowisku oraz otoczeniu określanego mianem Green City. Za mało też proaktywnych inicjatyw i działań na rzecz rozwoju odnawialnych źródeł energii i jej promowania np. zbudowanie dla wszystkich obiektów miejskich, których by dachy został przystosowany do montażu paneli fotowoltaicznych i zakładania na nich ogrodów. Kolejne szkoły i instytucje edukacyjne na terenie m.Gdyni również powinny być projektowane z uwzględnieniem paneli fotowoltaicznych na dachu, a nawet trolejbusy i autobusy. Już samochody np. samochody ze starym dieslem nie powinny być wpuszczane do naszego czystego miasta

    • 4 25

    • a po co czekać 4 lata? od jutra niech bedzie czysciej a za wjazd autem do miasta 100 zł za h, miasta wtedy szybko umrą z głodu :)

      • 3 2

  • Miejmy odwagę zatrzymać to lewicowe szaleństwo! (17)

    GB już uciekła z Eurokołchozu (Podziękowania dla Donka, bardzo pomógł). Teraz kolej na nas, miejmy odwagę, póki jest czas!

    • 70 37

    • Ale Wlk. Brytania też chce zakazać sprzedaży pojazdów spalinowych. (4)

      Podobnie jak Norwegia i Szwajcaria, które nie są w UE

      • 22 8

      • Tyle że w GB łatwo rząd zmienić w wyborach jak sie mieszkańcy zdenerwują (1)

        W unii nikt urzędników nie wybiera

        • 15 11

        • Ale ludzie tego chaca

          • 3 7

      • Jak za normalną robotę w PL będę dostawał tyle ile w Norwegii to pogadamy... (1)

        poza tym tam nie będzie nigdy takiego zakazu o czym nie raz mówili

        • 8 1

        • nie kłam

          "As one of Norway's primary newspapers printed their Coalition Government announced to have agreed on a plan prohibiting sales of all vehicles using fossil fuels, this in a country where almost a quarter of all cars already run on electricity rather than fossil fuels."

          • 2 1

    • (6)

      Dla Ciebie zawsze jest rozwiązanie. Przeprowadź się do Rosji. Tam będziesz sobie mógł być "wolny" i biegać sobie z maczugami;) Białoruś też czeka otworem, nie mówiąc już o Chinach.

      • 13 19

      • A czemu do rosji albo chin? (1)

        Czemu nie do usa? Są co prawda odklejeni coraz mocniej, ale aż tak kretyńskich pomysłów nie mają.

        • 12 4

        • mają tylko ich nie wcielają w życie

          • 1 3

      • do Chin bym chciał ale Chińczycy już gardzą białymi

        • 6 1

      • Ty Rosję to chyba tylko z bajek znasz (2)

        Byłem w Moskwie i Niżnym Nowogrodzie kilka razy i uwierz, że postrzeganie tego kraju z punktu widzenia prowincji do której prąd nie dochodzi to głupota totalna. W samej Moskwie w ciągu jednego dnia widziałem więcej luksusowych aut >1 mln, niż w ciągu całego życia w PL

        • 11 1

        • i przyczepa na ziemniaki z tylu

          • 1 6

        • właśnie...

          ... potwierdziłeś, że to nie jest normalny kraj. bogactwo tego ułamka ludzi trzymającego się centrum miasta nie mówi nic dobrego o uczciwości społecznej. w kijowie też tak kiedyś było, auta za milion plus kupowało się w butikach w centrum miasta. zwyczajnie w moskwie grupa trzymająca władzę (oligarchowie) oraz ich rodziny mają się czym dzielić i utrzymywać ten stan rzeczy.

          • 5 3

    • (1)

      i prosto z EU w objęcia Łukaszenko-Putina. Kaczor lubi to!

      • 9 12

      • A może w objęcia Wolności i niezależności, za trudne taką możliwość brać pod uwagę.

        • 7 5

    • Da, Sasza! (1)

      Dobrze ty im powiedział!

      • 2 5

      • Oui Jacques. Oui.

        • 3 1

    • Bez dostępu do wspólnego rynku ten kraj cofnie się do lat 90

      Widać młody jesteś, ze takie dyrdymały opowiadasz.

      • 3 8

  • Achtung! (10)

    Kolejna ustawa mająca przeforsować stworzenie przewagi konkurencyjnej wybranych firm pod płaszczykiem ideologii. Ludzie są stale manipulowani i dzieleni na kategorie a sprzedaż tylko na tym korzysta :-)
    Szkoda, że te auta eko będą miały jeszcze krótszy cykl życia niż nie eko spalinówki.
    O śladzie węglowym i degradacji środowiska niezbędnym do produkcji i eksploatacji takich aut napisał już ktoś poniżej więc nie będę powielał.
    Trzymajcie się za portfele :-)

    • 53 7

    • (6)

      Zawsze możesz "być wolny" i wyprowadzić sie z okropnej Europy do Rosji lub Białorusi;)

      • 5 14

      • (5)

        Białoruś i Rosja nie jest w Europie? Słabo uczą na tych erazmusach

        • 11 5

        • (4)

          Jest, ale mentalnie są to hunowie do których najwyraźniej jest tobie blisko;) Nie wiem jak krótkowzrocznym trzeba być, żeby nie widzieć tego jak ludzie niszczą ziemię i bóldupić na każde próby zmian.

          • 4 15

          • (2)

            Gość napisał tobie w delikatny sposób ,że jesteś ignorantem i ma w 100% rację.
            Tylko ignorant z niskim współczynnikiem IQ może wierzyć ,że likwidacja samochodów spalinowych produkowanych w oparciu o najnowsze technologie i wprowadzenie samochodów elektrycznych uratuje naszą planetę .
            Zamiast Erazmusa trzeba było może najpierw skończyć podstawówkę a potem wymądrzać się w necie.

            • 4 2

            • (1)

              Za bardzo ci chyba kochany cudowny deasel z golfa zasmrodzil mózg;)

              • 0 3

              • co to jest deasel, serio pytam bo już w którejś wypowiedzi tak piszesz

                • 0 0

          • tak samo o Tobie, Hunie może powiedzieć Francuz i Belg, więc waż synek słowa

            • 0 0

    • (2)

      Tj. Jakich firm? Europejskie auta elektryczne są najgorsze na rynku, a jeszcze ich producenci wierzą, że pod hasłem ,,hybryda" uda im się 10lat pociągnąć. Ktotszy cykl życia? Obecne baterie już przewyższają (w warunkach laboratoryjnych) czas eksploatacji silników spalinowych. Co w takim elektryku ma się zepsuć? Silnik elektryczny złożony z dwóch ruszających się względem siebie elementów?

      • 0 4

      • Akurat silnik to i spalinowy z reguły przeżywa cały samochód. (1)

        Większość złomowanych jest z powodu korozji albo po wypadkach. Chcesz powiedzieć, że elektryki nie będą rdzewieć? Chcesz powiedzieć, że w elektykach ludzie nie będą popełniać błędów i nie będzie wypadków? I tak trochę bredzisz, że baterie wytrzymują tyle, ile spalinowe silniki. Bardzo chciałbym zobaczyć w jakim stanie będzie taka bateria po powiedzmy 15 latach, bo samochód spalinowy i dbany na bieżąco w takim wieku potrafi być w 100% sprawny technicznie.

        • 3 1

        • Tak jak spalinowy zadbany potrafi być w 100% sprawny po 15 latach tak i elektryczny

          Na własne oczy widziałem w Gdańsku elektryka (Leaf II) z przebiegiem 185 tys. km i baterią fabryczną z 90% pojemności - przy przebiegach rzędu 10 tys. rocznie masz 18 lat i wygląda że jeszcze trochę pojeździsz.

          • 0 1

  • (4)

    Czyli u nas uzywane deasle/spaliniaki będą jeździć do 2060 roku, a w Azji i Afryce co najmniej do 2100;)

    • 33 3

    • a na kubie do 2150 (3)

      fani smierdzacej i trującej motoryzacji będą mogi poprzenosić się do tych rajów :)))))

      • 6 7

      • Jeśli dożyję 2150 roku to tak zrobię! (2)

        Nic nie jest przyjemniejsze od zapachu spalin v8.

        • 8 4

        • Raczej dźwięku. (1)

          • 0 2

          • spalin.

            chociaż dźwięk też :)

            • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest Autodrom Pomorze?

 

Najczęściej czytane